Uitgerekend (1e helft van) juni 2022

29-09-2021 16:22 285 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie schrijft er mee? Ik ben zelf uitgerekend op 1 juni en dus nu 5 weken zwanger van mijn tweede kindje. We hebben al een dame van 2,5. Vandaag de verloskundige gebeld en de echo ingepland. Ik vind het maar weer spannend...

[/td]
NaamKindjeUDBijzonderheden
Limobel23 junieen meisje!! :cheer2:
Sunshine-1811 juni
Keesje-aap2?
Washetmaarwat23 juni
Snunnie27 junieen jongen!! :cheer:
Pip-321213 junieen meisje :cheer2: 20 weken echo op 20 januari
Cookieholic21 juni11 januari 20-weken echo
Jasmijn1209220 juni
Groene ridder17 junieen jongetje! :cheer2:
Lotje1234514 juni
Slaapkop122 junio
Ongeduldigaard117 junijongetje :cheer2:
Goede 16 weken echo gehad, 2 februari de 20 weken echo
BiebieGW113 junijongetje :cheer: 20-1 de 20-weken echo
JMathilde3e23 juni3e meisje! :yes: | 2 februari 20-weken echo
Victoria_87213 juni
Blauwe regen25 juniMeisje :hello: | 10 januari 20 weken echo
cookieholic wijzigde dit bericht op 11-01-2022 15:01
Reden: Tabel
72.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
:bye:

Even een korte update, hier gaat het gelukkig een stukje beter. Gestopt met de emefasane, en nog wel misselijk, maar een stuk minder erg dan 2,5e week geleden. Dinsdag termijn echo en daar heb ik echt heel veel zin in.

Fijn te lezen dat het met iedereen wel goed gaat, ondanks de klachten. Snunnie, ik hoop dat het met jou ook een beetje beter gaat.
@mathilde wat vervelend van je miskraam en ook dat je weinig steun hebt ervaren.. bij de 8 weken echo was het toen niet goed? Heb je nou deze week de 8 weken echo? Spannend! Hopelijk is alles goed en kun je angst van de vorige keer een beetje loslaten.
Al lijkt me dat best lastig.. Ik heb geen miskraam gehad maar merk dat ik het allemaal wel erg spannend vind. Aan de ene kant wil ik het van de daken schreeuwen maar aan de andere kant ben ik bang dat ik te vroeg juich ofzo..
Morgen gelukkig de termijnecho en intake.

Mijn vreetbuien zijn er nog steeds maar heel specifiek, veel honger maar heel weinig dingen waar ik zin in heb 😂

@cookie fijn dat de misselijkheid nu minder is! Hopelijk trekt het nog meer weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond de termijnecho gehad. Alles zit erop en eran. 1 dag teruggezet. Dus uitgerekende datum is 13 juni geworden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond de termijnecho gehad. Alles zit erop en eran. 1 dag teruggezet. Dus uitgerekende datum is 13 juni geworden.
Fijn! @biebie.
Goed nieuws, gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een tijdje niet actief geweest op het forum omdat ik nogal overdonderd was met heel het 'zwanger zijn' gebeuren en was een beetje in een negatieve/angstige spiraal gevallen. Gelukkig voel ik me inmiddels stukken beter en begin ik er zelfs (voorzichtig) van te genieten;).

Ik heb ook al mijn 8weken echo gehad, het hartje klopte :heart: en uitgerekende datum is 17/06. Momenteel ben ik dus 9w+4d.

Symptomen: heel geurgevoelig en soms ook misselijk :@@: Nog mensen die soms gewoon wat kokhalzen zonder dat er per se iets mee uitkomt? Sorry als TMI :monkey:
Alle reacties Link kopieren Quote
zo de tabel is weer aangepast!

@Blondtje, ik ben benieuwd welke cravings je dan hebt, kun je die eens delen?

@BiebieGW: Jeej! Hoe vond je de echo?

@Ongeduldigaard: Snap ik, fijn dat je je inmiddels weer beter voelt. Het is natuurlijk ook heel spannend en er gaat gewoon veel veranderen. Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Je bent wel ver naar voren gezet of niet?
Ik heb heel veel gekokhalst, zonder dat er iets mee komt. Met tandenpoetsen, met vieze geurtjes, bij het opendoen van de koelkast.. Of gewoon zomaar.. Dus heel normaal en irritant..

Hier vanmorgen de termijnecho gehad, zo leuk! Kindje was ontzettend aan het wiebelen, afzetten met de voetjes tegen de zijkant van de baarmoeder, we kregen echt een showtje.
De 13weken echo is nu gepland (gaan jullie die ook doen?) en morgen bloed prikken voor de nipt.

Ik voel me nu met de dag beter, zo fijn! Geen gekokhals meer, niet meer spugen, alleen nog een beetje misselijk af en toe, vooral als ik te laat ben met eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ongeduldigaard; dat kokhalzen is heel herkenbaar! Stom he.
@cookie; jeetje wat een spektakel op de echo! Bijzonder he. Ik ga ook voor de 13 weken echo en net als jij bloed prikken voor de nipt.

Hier ook even een update; gister de termijn echo gehad. Toch iets verder zwanger dan verwacht, zit nu op 11+4. Dus de ud is nu 3 juni. Ook lekker wat beweging gezien, echt bizar hoe snel het nu groeit.
Alle reacties Link kopieren Quote
@cookie, wat fijn dat de misselijkheid wat minder is geworden zeg, ondanks het stoppen met de medicatie. Hoe was je termijnecho?

@Blondtje, hoe was jouw termijnecho en intake? Die specifieke vreetbuien zijn zo herkenbaar! Haha.

@BieBieGW, super fijn van de goede echo. :heart:

@Ongeduldigaard, rot dat je je een periode zo slecht hebt gevoeld. Ik herken dat wel van mijn eerste zwangerschap. Veel vrouwen schijnen niet perse op een roze wolk te zitten of zich juist helemaal niet heel happy te voelen. Dat was voor mij soort van wel een fijne geruststelling.
Oh en dat kokhalzen is zooo herkenbaar, helaas. Echt om de vreemdste dingen (koffie, geur van een warme kachel, luier van m'n zoontje, kattenbak, zweet en parfum ). Echt heel genant en vervelend. Gelukkig niet alle dagen last van, maar wel vaak.

Ik heb vrijdag tijdens de intake het hartje gehoord, en mocht het ook opnemen, zo leuk! Donderdag hebben we de termijnecho. Zin in, vorige keer was ik verrast hoe goed je echt al een baby kon zien in de echo!

Gaan jullie trouwens voor de 13 weken echo en de Nipt? En waarom wel/niet? En willen jullie weten wat het geslacht van de baby is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn reactie had ik vanmiddag al getypt en is net pas geplaatst, heel gek. Dus zie nu jullie berichten pas Cookie en Limobel. Wat ontzettend fijn van jullie goede echo's, bijzonder he. Heel blij voor jullie. Ik kijk er ook echt naar uit, donderdag al!

En mega fijn dat je je beter voelt cookie. Geeft voor ons ook goede hoop.

En hier gaan we ook voor de 13 weken echo en de nipt. Jullie ook met nevenbevindingen? Ik twijfel daar nog over.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ pip; bij mij liep het vanmiddag ook vast dus er ging vast iets mis op de pagina. Ik doe nipt zonder nevenbevindingen. Ik weet niet, sommige bevindingen hoef ik gewoon niet te weten. Het kan dan ook om iets gaan wat niet per se erg hoeft te zijn. Maar snap dat het een lastige keuze is!
Geslacht wil ik toch wel graag weten, nieuwsgierigheid wint het hier :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
cookie wat fijn dat je je beter begint te voelen!
termijnecho wat goed al die bewegende en goede termijnechos! Wij hebben hem vanavond ben echt heel benieuwd. Nog steeds moe, maar sinds gisteren steeds wat buikpijn. Hopelijk is het de buik die groeit!
13-weken echo en nipt willen wij beide laten doen. A.s. zaterdag een afspraak bij de verloskundige voor het tekenen van de papieren. Nipt zonder nevenbevindingen.
Wij willen graag weten wat het geslacht is, maar dat zullen we pas horen bij de 20-weken echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
In Belgie kan je kiezen tussen de 'gewone' en 'uitgebreide' nipt; ik vermoed dat de uitgebreide degene zal zijn 'met nevenbevindingen' in NL? Uitgebreid is alleszins dat ze kijken naar àlle chromosomen en niet alleen de drie beruchtste trisomieen. Ook wordt het DNA van de mama zodanig onder de loep genomen dat ze dan ook kunnen opsporen of de mama kanker heeft, vind ik wel eng.

Wij moeten nog beslissen wat we gaan doen maar ik denk wel dat wij de uitgebreide NIPT gaan kiezen...ook al heb ik schrik voor de mogelijke psychologische gevolgen als er vb. een mini-afwijking zou zijn waarvan het niet duidelijk is of dat nu echt erg is of niet... Soms wou ik gewoon dat die keuze er helemaal niet was :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
@ongeduldigaard, vanwege die onzekerheid hebben wij toen besloten om zonder nevenbevindingen te doen.

Gisteren een mooie termijnecho gehad! Iets vooruitgezet.uitgerekende datum is 5 juni
A.s. zaterdag een afspraak bij de verloskundige en dan gaan we kijken wanneer we gaan voor de 13 weken echo
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn hoor Blauweregen, gefeliciteerd met de goede echo!

Wij hadden vandaag ook een goede termijn echo, met een mooie beweeglijke baby. Zo bijzonder! 2 dagen vooruit gezet. De uitgerekende datum is nu 13 juni. Zelfde als jou dus BieBieGw, leuk.

Wij gaan ook voor de 13 weken en nipt. Maar weet nog niet of we met nevenbevindingen doen. Mijn partner wil het geslacht wel weten, maar ik niet. Misschien ergens bang voor een kleine teleurstelling als het geen meisje blijkt te zijn. Vind dat heel moeilijk toegeven maar durf het hier wel te delen. Elk kindje is natuurlijk o zo welkom hoor, maar een meisje krijgen is ook grote een wens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn om te lezen dat er zoveel goede echo’s zijn! En ook dat de kwaaltjes bij de meesten wat minder worden.

Hier vorige week vrijdag ook een goede termijnecho. 3 juni is nog steeds de datum. Vrijdag ook meteen bloed laten prikken voor de NIPT zonder nevenbevindingen, dus nu wachten op de uitslag. 3 december hebben we de 13 weken echo, al ben ik dan al 14 weken.

De misselijkheid is echt ver over, dus daar ben ik wel heel blij mee. Alleen sinds 3 dagen flink verkouden waarbij ik ontzettend veel hoest en dat begint nu wel echt pijn te doen in mijn buik.
Alle reacties Link kopieren Quote
pip-321 ah als je zonder nevenbevindingen kiest, ken je dan ook het geslacht niet??
Bij ons staat dat er los van; je kan dus kiezen of je het geslacht wil weten ja of nee, en of je een uitgebreide nipt wil ja of nee . (prijs is sowieso hetzelfde, 8 euro denk ik :D ) Vind het frappant dat zoveel van jullie zonder nevenbevindingen kiezen! Mijn gynaecoloog zei dat de meerderheid de uitgebreide NIPT verkiezen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ongeduldigaard in Nederland wordt het geslacht sowieso nooit bekend gemaakt bij de nipt. Van de verloskundige bij mijn vorige zwangerschap begreep ik dat dat is om abortussen te voorkomen bij mensen die teleurgesteld zijn in het geslacht.

Bij ons adviseerden ze niet echt voor of tegen de nevenbevindingen, maar de vk gaf wel aan dat die nevenbevindingen bijna nooit tot echt iets concreets leiden, waardoor het vaak voor wat meer onrust zorgt. Aangezien we de 13 en 20 weken echo ook nog hebben, hebben we daarom voor zonder gekozen.

Hier kost het overigens €175,-
Alle reacties Link kopieren Quote
WasHetMaarWat schreef:
18-11-2021 17:06
Bij ons adviseerden ze niet echt voor of tegen de nevenbevindingen, maar de vk gaf wel aan dat die nevenbevindingen bijna nooit tot echt iets concreets leiden, waardoor het vaak voor wat meer onrust zorgt. Aangezien we de 13 en 20 weken echo ook nog hebben, hebben we daarom voor zonder gekozen.
Precies dit zijn ook onze overwegingen.

Wat fijn, zoveel goede echo's!! Gefeliciteerd wederom :jump:

Ook een geruststelling dat de kwaaltjes bij jullie weg (beginnen te) trekken. Hier zit ik er nog volop in, ik zit wat later in de maand. Had vandaag wel een goede extra echo met 8+5! De baby werd iets groter gemeten, maar de officiële meting is bij de termijnecho op 29 november. Ik moest vertrouwen hebben van de verloskundige, maar vind het gewoon nog steeds best spannend. Met name de wachtweken voor de uitslag van de NIPT heb ik de vorige keer als zenuwslopend ervaren. Dat had ik onderschat. En nu loop ik met mijn bejaardenleeftijd van 36 (grapje he) ook nog eens officieel een hoger risico ;-)
Merk wel dat ik er enorm naar uitkijk om de oudste te informeren, wat zal die het fantastisch vinden :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat er zoveel goede echo's zijn, gefeliciteerd allemaal! Ik heb al een tijdje niet geschreven hier. Inmiddels hebben we een mooie echo gehad, ik ben 17 juni uitgerekend voor nu.

Wij gingen bij een eerdere echo niet voor de NIPT, nu wel omdat we ook voor onze zoon beslissen. Maar als ik het hier zo lees denk ik ook dat wij zonder nevenbevindingen doen.

Wat een verhaal dat er in NL geen geslachtsbepaling wordt gedaan bij de NIPT om abortussen te voorkomen wanneer mensen een bepaald geslacht wilden. Dat kun je je toch niet voorstellen?

Wij hebben a.s. dinsdag 23e de 12 weken echo. Iets vroeger dan 12 weken. Gaan jullie het daarna ook aan iedereen vertellen? Ik vind het op mijn werk nog wel wat spannend merk ik..
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom vind je het op je werk nog zo spannend Jasmijn? Hier ga ik het pas na de goede NIPT doen, zal pas tegen kerst zijn. Je termijnecho is snel! Ik heb 'm ook altijd rond week 10-11 gehad.

Onze kindjes, mijn schoonfamilie en moeder wordt na de termijnecho al. Dat kwam zo uit. Bovendien wilde ik niet dat mijn oudste met 8 weken al op school ging roeptoeteren over een broertje/zusje... Mijn broer en zus weten het al :-). Heb er wel echt zin in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zojuist de uitslag van de nipt ontvangen en die was goed. Geen aanwijzing tot afwijkingen. Erg blij mee, aangezien ik toch al 37 ben en dus wel een verhoogd risico heb.

Wij hebben het na de eerste echo met 8 weken al aan de meeste mensen verteld. Wij zijn ook heel open geweest over de miskramen, dus wilde dit nieuws ook snel delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
WasHetMaarWat schreef:
19-11-2021 09:27
Hier zojuist de uitslag van de nipt ontvangen en die was goed. Geen aanwijzing tot afwijkingen. Erg blij mee, aangezien ik toch al 37 ben en dus wel een verhoogd risico heb.

Wij hebben het na de eerste echo met 8 weken al aan de meeste mensen verteld. Wij zijn ook heel open geweest over de miskramen, dus wilde dit nieuws ook snel delen.
Wat fijn! Hoe lang heb je moeten wachten op de uitslag?
Ik heb m woensdag gedaan, maar ben nu al ongeduldig...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb afgelopen vrijdag rond 16:30 bloed laten prikken en vanmorgen om 8:45 had ik een mail van vk.
Alle reacties Link kopieren Quote
WasHetMaarWat schreef:
19-11-2021 15:27
Ik heb afgelopen vrijdag rond 16:30 bloed laten prikken en vanmorgen om 8:45 had ik een mail van vk.
Oh dat is heel snel zeg!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven