Uitgerekend (1e helft van) juni 2022

29-09-2021 16:22 285 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie schrijft er mee? Ik ben zelf uitgerekend op 1 juni en dus nu 5 weken zwanger van mijn tweede kindje. We hebben al een dame van 2,5. Vandaag de verloskundige gebeld en de echo ingepland. Ik vind het maar weer spannend...

[/td]
NaamKindjeUDBijzonderheden
Limobel23 junieen meisje!! :cheer2:
Sunshine-1811 juni
Keesje-aap2?
Washetmaarwat23 juni
Snunnie27 junieen jongen!! :cheer:
Pip-321213 junieen meisje :cheer2: 20 weken echo op 20 januari
Cookieholic21 juni11 januari 20-weken echo
Jasmijn1209220 juni
Groene ridder17 junieen jongetje! :cheer2:
Lotje1234514 juni
Slaapkop122 junio
Ongeduldigaard117 junijongetje :cheer2:
Goede 16 weken echo gehad, 2 februari de 20 weken echo
BiebieGW113 junijongetje :cheer: 20-1 de 20-weken echo
JMathilde3e23 juni3e meisje! :yes: | 2 februari 20-weken echo
Victoria_87213 juni
Blauwe regen25 juniMeisje :hello: | 10 januari 20 weken echo
cookieholic wijzigde dit bericht op 11-01-2022 15:01
Reden: Tabel
72.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag meeschrijven. Ik ben denk ik rond 3 juni uitgerekend, ik heb alleen een hele rommelige cyclus altijd al gehad. Ik heb in juli een miskraam gehad met veel bloedverlies, dus heb ik met spoed een curettage gehad. Ik heb hierna geen menstruatie meer gehad.
Ik vind het heel erg spannend en ben doodsbang. De stress zit er flink in en de onbezorgdheid is er helaas niet bij deze zwangerschap. Dus duimen dat het goed gaat dit keer! Het is mijn eerste kindje.
15 oktober de eerste vroege echo ik ben dan denk rond 7 weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk Nikki, dat je mee wilt schrijven! Wat vervelend die miskraam zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je nu niet meer zo onbezorgd bent en je je zorgen maakt. Met hoeveel weken heb je de vorige keer de miskraam gehad?

Mijn eerste echo is 25 oktober. Wel fijn dat jij iets eerder langs kan komen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was 11 weken met de termijnecho toen bleek dat het hartje al was gestopt met 10 weken helaas. Met 8 weken toen wel een mooie echo gehad dus ik denk niet dat de vroege echo me echt kan geruststellen, maar we gaan het zien. Ik wil gewoon even in mijn bed duiken en ergens eind november wakker worden..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag meeschrijven.

Vorige week woensdag heb ik positief getest. Volgens mijn berekening ben ik nu 5 weken zwanger, en 1 juni uitgerekend. Het is ons eerste kindje.
1e echo staat gepland voor 27 oktober, dan ben ik volgens mijn berekening 9 weken zwanger.

Wat vervelend om te horen dat je een miskraam hebt gehad Nikki.Ik snap dan ook wel, dat een vroege echo je niet echt gaat geruststellen. Hopelijk, gaat het nu wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf graag mee. Ben nu 4,5 week zwanger.. over 2,5 week de eerste echo gepland staan. Ben benieuwd hoe of wat :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn Keesjeaap5, dat je al over 2,5 week je eerste echo hebt. Op naar een goede echo!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd iedereen!

Ik wil me ook voorzichtig aansluiten. Als het goed is ben ik rond 3 juni uitgerekend, maar vind het allemaal nog erg spannend. Wij zijn nu al ruim 1,5 jaar bezig voor een tweede en ik heb inmiddels 2 vroege miskramen (in nov bij 5, en in juni bij 6 weken) achter de rug en vorige maand ook een licht positieve test waarna ik na 3 dagen overtijd toch alsnog ongesteld werd.

Deze keer heb ik wel iets meer hoop, want tot op heden (nog) geen bloedverlies gehad en de 3 testen die ik gedaan heb, zijn al vanaf 12 dpo echt heel duidelijk. 21 okt mag ik voor de eerste echo.

Nikki ik kan het me zo voorstellen dat je de tijd door zou willen spoelen naar november. Ik duim voor je dat het goed gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Keesjeaap5 schreef:
29-09-2021 22:11
Ik schrijf graag mee. Ben nu 4,5 week zwanger.. over 2,5 week de eerste echo gepland staan. Ben benieuwd hoe of wat :)
Je kunt op je eigen kost al een echo aanvragen met 6/7 weken om te kijken of er idd wat zit. Als het goed is, zien ze dan ook al of het hartje klopt. Is voor mij erg geruststellend :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk een topic!
Hier net een positieve test in handen… ik ben nog een beetje in shock want we hebben een baby van 8 maanden. Wel helemaal welkom! Maar voor ons dochtertje hadden we een jaar nodig, dit was in 1x. Moet nog even landen!
Mijn uit reken datum is ongeveer 4 juni. Mijn cyclus is nogal wisselend sinds de bevalling.

Ik reageer vanavond even op de anderen 😄
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd allemaal, leuk dat jullie mee willen schrijven.

@Nikki: Jeetje, dan kan ik me helemaal voorstellen dat de eerste periode echt niet onbezorgd is. Ik hoop dat het allemaal snel loopt. Ik vind de eerste weken nu al zo lang duren, lijkt me enorm pittig!

@Sunshine: he leuk, wij hebben dezelfde datum :)

@Keesjeaapje: Lekker snel dan al de echo. Leuk om naar uit te kijken en ik kan me voorstellen dat het gerust stelt.

@washetmaarwat: Wat spannend zeg! Ik hoop dat het gevoel dat je hebt inderdaad klopt en je straks lekker kunt genieten. 21 oktober duurt dan nog wel lang, hopelijk kunnen we je hier een beetje erdoor heen trekken :)

@Snunnie: gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je in shock bent, als het zo snel gaat. Zeker omdat je langer verwacht had. Helemaal leuk!

Hier gaat het niet zo goed. Ik ben enorm verkouden, verstopte neus, keelpijn, hoofdpijn.. bleeh. En je mag natuurlijk echt bijna niks als je zwanger bent en nu het allemaal nog zo onzeker is ben ik extra voorzichtig merk ik.
Ook is vandaag de eerste misselijkheid begonnen. Ik ben vandaag 5,5 weken en bij baby 1 begon dit met 6 weken.. Hier kijk ik echt tegenop en zeker nu ik me al niet fit voel vind ik het extra kut..

Vinden jullie het handig als ik de openingstopic maak met een tabel zodat alle uitgerekende data een beetje overzichtelijk staan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom WasHetMaarWat. Wat jammer van je 2 vroege miskramen. Ik snap dan ook wel dat je je voorzichtig aansluit. Bij deze dan ook voorzichtig gefeliciteerd. Op naar een goede echo de 21e!

Leuk je hier weer te zien snunnie. Gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap!

Het is inderdaad leuk dat we dezelfde datum hebben Cookieholic. Wanneer heb jij je eerste echo?

Wat de verkoudheid betreft, ik ben er net van af. Normaal als ik wat hoestdrank neem en van die hoestmelange ben ik er zo vanaf. Maar ja, geen van beide wordt geadviseerd tijdens een zwangerschap, dus ik heb ook flink moeten afzien. Uiteindelijk deden groentjes, thee met honing en Vicks smeren, de truc. Hopelijk, knap jij ook snel weer op!

Hier gaat het nog steeds goed. Ik heb (nog) geen last van erge kwaaltjes. Tot nu toe ben ik alleen vrij vermoeid, en heb ik in de avond pijnlijke borsten. Wat niet heel erg handig is, daar ik een buikslaper ben. Dus hopelijk kan ik de komende tijd ook goed op mijn zij in slaap vallen!

27 oktober, heb ik de eerste echo. Was het maar al bijna zover!

Wat de Tabel aangaat. Dat vind ik prima
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sluit me ook graag, op de valreep, aan bij jullie. Voor alsnog is mijn uitgerekende datum 15 juni dus dat mag nog net toch? :)
We hebben een zoontje van 1 en ook al weet je dat het snel kan gaan, ik had het ook niet zo snel al verwacht, dus even schakelen, maar het is o zo welkom! Wel spannend hoe dat allemaal zal gaan straks met 2 kleintjes.

nikki en washetmaarwat, extra spannend voor jullie. Hoop dat het nu plakkers zijn en jullie een gezonde zwangerschap mogen voldragen!

Handig als er een tabel komt!

Hier ook de eerste kwaaltjes al. Heeeel moe, met vlagen misselijk en gespannen borsten. Buikslapen lukt hier nog net Sunshine18. Hopelijk is dat kwaaltje bij jou ook snel weer over voordat je straks niet meer op je buik kunt slapen omdat die in de weg gaat zitten 😉

En vervelend, die verkoudheden. Beterschap!

Mijn eerste echo is trouwens 28 oktober. Ik ben dan als het goed is 7.3 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind een tabel ook wel leuk!

welkom pip! gefeliciteerd!

Volgensmij mag je trouwens wel gewoon hoestsiroop voor kinderen? Anders camillethee met veel honing! Ik was trouwens lekker verkouden met mijn positieve test toen zat ik nog lekker aan de neusspray (geen zoutoplossing) en van alles en nog wat haha. Gelukkig daarmee gestopt alleen nog zoutoplossing en het is gelukkig wel over gegaan :)

Bij mij zit de stress er dik in. Ik merk ook nu al dat het lichamelijk veel vraagt zo'n eerste trimester even 2 x doen in een vrij korte periode. Ik ben doodmoe. Moodswings zijn echt verschrikkelijk, ik ben echt om alles boos of verdrietig, het is echt niet leuk voor mijn vriend ook haha. Rot hormonen. Hoop echt dat het eerste trimester snel voorbij is.. nog een week of 6! :cry: :cry: Ik tel echt de uren en dagen het gaat zo langzaam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tabel is toegevoegd, mocht er iets niet kloppen of toegevoegd moeten worden, willen jullie dat dan dikgedrukt aangeven? Dan pas ik t aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Pip :hello:

Wat de hoestsiroop betreft, volgens mijn doktersassistente, wordt het afgeraden om hoestsiroop te nemen, vooral voor de suikers die erin zitten. Of ze gelijk heeft is maar de vraag, want ik kreeg ook het simpele antwoord dat ik maar genoeg moet drinken om mijn keel vochtig te houden. :wtf:

Vervelend Nikki, dat je zoveel last hebt van je hormonen. Hopelijk, komt daar snel verandering in.

Dankjewel Cookieholic, voor het toevoegen van de tabel :-)

Hier, heb ik eergisterenavond voor het eerst moeten overgeven. Ik had wortel-witte koolsalade gegeten, en dat is me niet goed bevallen. Laat ik nou net angst hebben om over te geven, en daardoor ook in paniek raken. Met mijn verkoudheid die net weg was, was het ook niet echt een ideale combinatie. Gelukkig, heb ik daarna niet meer hoeven over te geven, en ik hoop ook dat het zo blijft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk een tabel, bedankt voor het maken!
En de nieuwe schrijfsters, jullie ook gefeliciteerd!

Snunnie ik kan me voorstellen dat het even schrikken is zo snel, maar wel erg leuk.

Cookieholic vervelend dat je zo verkouden bent. Dat heb ik vorige week ook flink gehad. Hopelijk knap je snel op!

Sunshine en Pip de kwaaltjes die jullie noemen beginnen hier ook steeds duidelijker aanwezig te zijn. Wel rot dat je echt al overgegeven hebt Sunshine. Ik zie daar ook echt wel tegenop. Bij mijn eerste ben ik t/m week 23 echt hondsberoerd geweest.

Nikki hoe gaat het bij jou? Lukt het om het een beetje los te laten?

Hier gaat het prima. Heb me aangemeld bij moeders voor moeders en vandaag alles binnen gekregen. Die test knalde ook weer en nog steeds geen bloedingen, dus hopelijk is dat een goed teken.

Voor de tabel nog even: bij mij is het kind nr 2 en de eerste echo heb ik op 21-10
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog even onder een steen geleefd omdat het toch echt nog even moest landen. Maandag maak ik een afspraak bij de verloskundige, misschien helpt dat! Neemt niet weg dat we er blij mee zijn hoor! Maar ik krijg ook wel een beetje stress van het idee weer te moeten bevallen en onze kleine meid die nog maar 8,5 maand is.

Wat fijn dat de tabel gemaakt is!

Sunshine wat toevallig en wat leuk! Wat tof dat je zwanger bent :-D

Cookieholic hoe is je verkoudheid? Ja het is wel echt nadenken wat je wel en niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap.

Nikkie wat lastig zeg dat je je zo voelt deze periode…nog even een paar weekjes door bikkelen, en bedenk die hormonen helpen ook echt niet mee. Laat je goed vertroetelen! :heart:

Ik ben vooral zo ontzettend vermoeid waardoor ik misselijk word. Heel herkenbaar van de vorige zwangerschap.
Dit weekend zitten we met zijn 3en in een hotel, wat inhoudt dat wij al in het donker liggen want onze dochter vind het anders veel te gezellig :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, eerste keer overgeven is hier ook een feit. Ik ben dit weekend alleen met dochter en heb zo een verjaardag en ben heul bang dat ze me gaat verraden. Niet dat ze iets weet, maar 'mama moest vanmorgen spugen' zegt al best veel natuurlijk.
Verkoudheid is gelukkig zo goed als weg.
Ook heb ik vrijdag een eerste echo gehad. Ik had al een tijdje pijn in mijn onderbuik en de verloskundige wilde uitsluiten dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Ik heb een heel voorzichtige hartslag gezien en de kleine zwemt lekker waar hij hoort.

@snunnie ik kan me voorstellen dat het even moet landen. Zeker als je het niet verwacht. En dan is de echo waarschijnlijk ook pas met 8 weken, denk dat het tot die tijd bij veel dames nog een beetje onrealistisch voelt.

@washetmaarwat ik zal je gegevens in de tabel aanpassen, dit doe ik als ik weer achter de laptop zit, dat is iets makkelijker.

@sunshine: ahh ik hoop dat het daarbij blijft. Overgeven is zo naar :(
Meestal is de piek van misselijkheid bij 9 weken, maar mijn ervaring is dat je wel snel weet wat je wel of niet kunt eten. (En nouja, dan nog valt niet alles goed..)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat fijn dat je al een teken van leven hebt gezien! Hoe gaat het nu met die buikpijn?

Vervelend dat het overgeven begonnen is. Ik geloof dat dat hier ook niet heel lang meer gaat duren.. Het beperkt zich ook niet meer tot alleen de ochtenden, ik ben inmiddels de hele dag misselijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal, gefeliciteerd allemaal!! Leuk dat jullie elkaar hier al gevonden hebben. Vervelend dat de kwaaltjes beginnen voor sommigen van jullie. Lijkt me naar als je zoveel moet spugen.

Mag ik hier ook nog meeschrijven? Weet niet goed wat mijn UD gaat zijn maar verwacht zo rond 20 okt. Ik heb afgelopen week positief getest en ga morgen de verloskundige bellen. Wel weer spannend want ik heb in juni een miskraam gehad.. Die eerdere onbevangenheid is daardoor wel een beetje minder en ik merk dat ik nog niet helemaal blij durf te zijn..

Mocht ik nog kunnen aansluiten: we hebben al een zoontje van 2 jaar en ik verwacht mijn UD rond 20 juni
jasmijn1209 wijzigde dit bericht op 11-10-2021 05:44
Reden: Typfout
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuurlijk Jasmijn, ik voeg je toe in de tabel! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Snap dat het wat minder onbevangen voelt, zeker omdat je weet dat het niet vanzelfsprekend is dat het goed gaat.

@Washetmaarwat: buikpijn is wel de hele tijd aanwezig, niet heel pijnlijk, wel irritant. Schijnt de groei van mijn baarmoeder te zijn..
Was inderdaad wel heel fijn om een teken van leven te zien, maar ook wel een beetje gek, enige wat je ziet is nog een vlekje. Voelt nog steeds onrealistisch haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je mag mij weer uit de tabel halen, weer een miskraam helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend rot Nikki! Heel veel sterkte en pas op jezelf :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Zou het leuk vinden om mee te schrijven. Zit nu op 6 weken zwangerschap en als het goed is, is de ud 7 juni. Wordt kindje nr 2!
Ik heb tot nog toe weinig/geen kwaaltjes. Best gek dus, soms denk ik wel eens ‘ben ik wel zwanger?’
Maar als ik af en toe kijk naar mijn gedrag dan denk ik oja.. dat zullen de hormonen zijn. Kan zo veranderen in super-kreng. (6)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven