Uitgerekend 2e helft augustus 2021

22-12-2020 16:24 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog geen topic dus.. Wie schrijft er mee?

Kiptijgert: 1e kindje - 21 aug
Lau_Ngi: 2e kindje - 22 aug
Sanne_Joy: 1e kindje - 23 aug
7890123456: 2e kindje - 24 aug
Thol: 1e kindje - 25 aug
Lauren-94: 1e kindje - 27 aug
Grenada: 2e kindje - 28 aug
Wortelsap91: 4e kindje - 29 aug
Nina210: 3e kindje - 29 aug
Boomtak2: 2e kindje - 30 aug
Sodastream: 4e kindje - 30 aug
Soul-searcher; 1e kindje - ... aug
Halleluja: 3e kindje - ... aug
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 19:44
80.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bellen kan altijd. Ik heb gister gebeld omdat ik een innestelingsbloeding heb gehad (hoop ik) en omdat ik dat niet ken uit andere zwangerschappen maakte ik me zo’n zorgen. Uiteraard nog veel te vroeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen maar de geruststellende woorden hielpen me :)
Alle reacties Link kopieren
nina210 schreef:
23-12-2020 08:52
Met de eerste 2 zwangerschappen had ik ook een viva groepje en met beide groepen is er nog contact. Ik vind het wel leuk om tzt een whatsapp groepje te beginnen. Dat vond ik heel gezellig voor tijdens de nachtvoedingen. Lijkt jullie dat ook leuk?
Ja lijkt me ook erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend lauren! Heb je gebeld of toch niet? Ik dacht dat je bij een bbz echt door de grond moest gaan van de pijn zegmaar maar geen idee of dat zo is.

Zo het moest idd via huisarts heel omslagtig maar de afspraak is gemaakt. 20 januari.

Al ben ik benieuwd of ik niet al eerder kom. Bij alledrie de kinderen exact met 6 weken een flinke bloeding gehad. Bij de jongste zelfs met enorme krampen erbij. Toen mocht ik dus steeds al op dat moment komen ook al zien ze dan nog weinig werd ik toch wel gerustgesteld.
De verloskundigenpraktijk waar ik voor heb gekozen, kan pas volgende week woensdag mij bellen om een intakegesprek in te plannen. Ze hadden het erg druk. De andere praktijken spraken mij niet zo aan, als ik afga op mijn 1e indruk via internet.

@ Lauren, wat is een bbz? Hoop dat het inmiddels wat beter gaat qua schouderpijn etc.
@ Nina, fijn dat je erdoor gerustgesteld werd. Ik heb ook geen idee hoe je zou moeten merken of je een innestelingsbloeding had.
Lijkt me wel gezellig een appgroepje tegen die tijd.
Hallo! Kan ik ook nog meeschrijven?
Heb al eerder even in een ander topic over zwanger worden gezeten, maar door drukte is mijn aanwezigheid daar wat verwaterd, maar zou nu heel graag een nieuwe poging willen doen!

Ik heb vandaag 2 positieve testen in mijn handen gehad! (nog maar 1 gedaan omdat ik het niet geloofde haha) Dus nog heel pril maar merk dat ik het ergens kwijt wil en het nog niet met mijn omgeving wil delen. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik rond 20 augustus uitgerekend.

Het is trouwens mijn eerste kindje dus alles is nieuw. Als ik nog mee mag schrijven zal ik nog wat meer over mezelf vertellen
@soulsearcher een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Weet je al wel of die praktijk een echo kan doen bij 8 weken? Er komen in deze tijden vast meer baby's aan...! Ik heb mijn intake pas bij 9 weken, maar eerst wachten op de 8 weken echo.

Dank voor de reacties. Ik heb toch nog gebeld voor de zekerheid en de verloskundigepraktijk heeft me echt gerust gesteld. Ik vermoed dat de scherpe pijn gewoon door het hoesten komt en er is verder niks qua symptomen waardoor het een bbz zou kunnen zijn.

Welkom @unicornlover! Wat mij betreft kan je zeker nog meeschrijven :)
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk unicornlover! Welkom en gefeliciteerd!!

@soul_searcher Ik had vrijdag (4 dagen voor NOD) een hele kleine/lichte bloeding en pijnlijke borsten. Toen dacht ik al aan innestelingsbloeding. Maandag (dag voor NOD) positief getest. Maar dinsdag weer een kleine bloeding en daar schrok ik erg van, maar volgens VK kon dit niet per se kwaad. Ze zei dat t in ongeveer de helft van de gevallen een voorteken zou zijn van vroege miskraam, maar dan zou de bloeding door zetten. Dat is hier niet gebeurd dus ik krijg er steeds meer vertrouwen in. Al heb ik nog geen enkel symptoom verder (behalve wat extra windjes hihi)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil overigens nog niks vertellen tot een goede echo. Dat maakt kerst wel lastig, ik hou altijd wel van een glas wijn dus t zal wel opvallen als ik die niet drink. Heb maar n fles alcoholvrije wijn gekocht waarmee ik mn eigen glas stiekem ga vullen 😆
Alle reacties Link kopieren
Welkom en gefeliciteerd voor alle dames die aangehaakt zijn!
Leuk dat het een beetje loopt zo. T.z.t lijkt een app-groepje me ook wel leuk. Een beetje in plaats van een zwangerschapscursus. (Die heb ik alleen bij de eerste gedaan). Dacht nu misschien hypnobirthing te gaan doen, maar als alles digitaal blijft zie ik er vanaf.

Fijn Lauren dat je gerustgesteld bent!
Ik heb vandaag mijn vitaliteitsecho gepland: 20 januari wordt het. Zin in!

Helaas moet ik volgende week op mijn werk al meedelen dat ik zwanger ben omdat ik anders voor de foetus gevaarlijke werkzaamheden moet verrichten. Echt niet prettig om het zo snel te moeten zeggen maar het is niet anders. Vind het een gek idee dat mijn collega's het eerder weten dan onze familie. Ga het om die reden ook vanavond al aan mijn moeder vertellen. Maar met de rest wil ik toch liever wachten tot na de echo.
Alle reacties Link kopieren
Welkom unicornlover! Gefeliciteerd. Zal ik je erbij zetten op het lijstje?

Haha Nina herkenbaar. Ik kook gelukkig dus geen rauw vlees dit jaar en ik heb m’n recept voor chocolade mousse zonder rauwe eieren al gevonden. 4 jaar geleden had ik dezelfde uitgerekende datum. Toen vond ik oud op nieuw nog lastiger. Leuke was dat achteraf een vriendin net als ik drinken stond om te wisselen enzo, hadden we helemaal niet door gehad van elkaar!

Gelukkig dat je weer gerustgesteld bent lauren.

Mogen jullie partners trouwens mee met de eerste echo. Hier niet maar vind ik niet zo’n ramp. Wel lekker makkelijk dat het savonds kan en meteen erachteraan de intake (voor zover ze niet allang alles van me weten haha)
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Allereerst gefeliciteerd allemaal!!

Ik schrijf ook graag nog mee. Uitgerekende datum 28 augustus. Eerste kindje en ik ben zwanger na icsi. Enorm spannend maar tot nu toe toenemende symptomen en nog geen bloedverlies dus proberen vertrouwen te hebben!

Onze 1e echo staat al gepland in het ziekenhuis op 6 januari. Nog 2 weekjes geduld hebben dus.
Wortelsap, ivm de herkenbaarheid vertel ik je dat graag nog een keer in de app. Is best een grappig verhaal.

Lauren, zolang het niet toeneemt denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Bijzonder gefeliciteerd Thol. Icsi is een intensieve behandeling. Zijn jullie lang bezig geweest?

Qua eten en drinken met de feestdagen doe ik gewoon mee. Kan me bij de eerste wel herinneren dat ik daar veel voorzichtiger mee was. Paar nipjes wijn voor de show kan ook wel. Vertellen doen we het ook niet komende weken.

Wat zijn jullie al vlot met echo's en aanmelden bij verloskundige. Is dat nodig in jullie omgeving qua drukte? Ik durf nog even geen concrete afspraken te maken. Die eerste weken zijn nog zo onzeker, misschien nog even m'n hoofd in het zand. Het is wel leuk om iets concreets te hebben om naar uit te kijken hè, nu het nog zo ontastbaar is.
anoniem_6514656e2c138 wijzigde dit bericht op 24-12-2020 17:17
23.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd unicornlover en tol!

@ Lauren, dat lijkt me vrij zeldzaam en gelukkig kunnen ze dat al gauw uitsluiten.
Nee ik weet nog niet wanneer ik echo's krijg. Ze hadden het aan telefoon ook te druk om wat voorinformatie te geven. Dat komt volgende week woensdag vast.

@ nina, gelukkig bestaat Google. Ik ben echt nog onbekend op zwangerschapsgebied, moest even opzoeken wat NOD inhield (@) Duimen dat het idd gewoon goed gaat. En als je zelf twijfelt misschien nog een test over paar dagen?

@ wortelsap, op website staat dat partners op dit moment nog mee mogen bij de medisch noodzakelijke echo's. Gelukkig vind je het niet zo'n ramp. Ik en mijn man zouden het wel heel jammer vinden als het niet kan. Maar scheelt waarschijnlijk ook dat het voor ons 1e kindje is.
Alle reacties Link kopieren
Fijne feestdagen alvast allemaal!

Ik heb een vraag aan de mama's, wat wist je toen niet en nu wel over voor het eerst zwanger zijn? Wat had je graag dat een ervaren zwangere met je had gedeeld?
Alle reacties Link kopieren
@ Soul-searcher: wat ik toen niet wist en wel had willen weten heeft voornamelijk te maken met de periode na de bevalling. Ten eerste dat er baby's zijn die 's nachts gewoon niet/amper slapen en daarmee de ouders dus ook niet. Na 3 doorwaakte nachten heb ik echt in vertwijfeling uitgeroepen ' hoe doen andere mensen dit dan en waarom heeft niemand met dit ooit verteld?' Was echt blij als het weer ochtend was dan had ik in ieder geval niet meer het idee dat ik zou moeten slapen.
En het tweede is wat viezig, dat had te maken met het vloeien dat je daarna doet. Ik schaamde me bij de eerste voor de geur en de gedachte dat de kraamverzorgster dat ook nog wilde zien... vond het maar raar. Later las ik hier op het forum iemand die het omschreef als 'ruiken als een Roemeens abattoir' en toen realiseerde ik me pas dat het normaal was. Bij de 2e en 3e heb ik het overgiens niet zo ervaren, maar vond nog steeds dat kraamverzorgster niet naar mijn verbanden hoefde te kijken :-? Hield het zelf wel in de gaten.
sodastream wijzigde dit bericht op 24-12-2020 23:29
Reden: Spelfout
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijne dagen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Thol, gediscuteerd! Jullie hebben een lang traject achter de rug dus. Heftig!

Halleluja hier is het niet perse nodig om te bellen maar ik zou eigenlijk niet weten waarom ik zou moeten wachten. Ik vind het wel fijn dat ze het alvast weten. Mocht ik dan een bloeding krijgen dan sta ik alvast als zwanger in het systeem zegmaar.

Soul, goeie vraag. Ik ben heel nuchter dus liet alles lekker op me af komen. Wat ik bij de eerste nog vooral weet is dat zo enorm veel mensen allerlei adviezen hadden over m’n zwangerschap en vooral de newborn daarna. Ik kon dat gelukkig makkelijk van me afschudden. En daar ben ik blij mee.
Verder schiet me even niks te binnen.

Fijne kerstdagen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Thol, welkom! Ik weet niet zo goed wat jouw traject inhoudt, wil je daar iets meer over vertellen?
Van harte gefeliciteerd met deze langverwachte zwangerschap!!

@soul Ik had van te voren niet verwacht me emotioneel zo rot te voelen af en toe. Lichamelijk had ik nergens last van en voor buitenstaanders vloog ik door mijn zwangerschappen heen (beide keren tot 36 weken 36u per week gewerkt, bijvoorbeeld. Bij de tweede hoogzwanger een verhuizing gedaan en zelf alles ingepakt terwijl mijn man aan t verbouwen was bv), maar emotioneel had ik t soms best zwaar. Ik was heel erg down en kon zo weinig plezier en geluk ervaren, en in mijn omgeving kreeg ik daardoor wel eens een oordeel. Ik moest er van genieten want het was zo bijzonder. Gelukkig wist ik bij de tweede dat het hormonaal was en dat het bij de bevalling als sneeuw voor de zon zou verdwijnen. Beide kraamperiodes waren roze wolken voor mij.

Maarja, iedere zwangerschap is anders. Of je nou veel of weinig kwalen hebt, lichamelijk of emotioneel, het is jóuw zwangerschap en alleen jij kan oordelen of bepaalde dingen wel of niet haalbaar zijn. Laat je niet te veel leiden door ideeen van anderen of door ‘hoe het hoort’.

Verder vooral ervaringen/tips met betrekking tot de eerste 3 maanden na bevallen, maar dat komt tzt wel als je dat dan wil 😉

Fijne kerst allemaal! Ik vind het nu al weer fijn om deze groep te hebben :) Zo leuk om dit geheim te delen met anderen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn die tips van de ervaren moeders. Gaan komende tijd vanuit mij ook zeker vragen komen!

Icsi is een vorm van ivf waarbij in het lab de zaadcel in de eicel geplaatst wordt.
Wij konden niet natuurlijk zwanger raken doordat het zaad van mijn man niet beweeglijk is. Dit kregen we afgelopen januari te horen en toen we in maart zouden mogen starten met het traject huh alles dicht. In juli onze eerste poging die helaas mislukte en nu dus nu 2e poging raak.
Traject ziet er kort als volgt uit:
Ik heb mezelf 24 dagen hormonen gespoten. Vervolgens was er de punctie waarbij de eicellen uit mijn buik werden gehaald en in het lab werden bevrucht met het zaad van mijn man. Na 5 dagen is er een embryo teruggeplaatst. De arts noemde het een topper en onze topper zit er dus nog.

Kans op een miskraam zijn na zo’n traject wel iets groter maar doordat er bij mij dus eigenlijk niets mis is hebben we wel goede hoop!

Hoe ging het bij jullie, was de wens er al lang en ging het vervolgens snel? Of ook ooit de twijfel gehad of het wel ooit zou gaan lukken?
Heftig hoor Thol. Wat fijn dat het de tweede ronde is gelukt. Gefeliciteerd!

Hier ben ik een jaar geleden met de pil gestopt, rond maart gingen we er echt voor. Bij ons zoontje (bijna 2,5) was ik gelijk de eerste ronde zwanger. Hier duurde het tot juli, toen helaas een miskraam gekregen. Ik hoop zo dat het deze keer goed mag gaan, het blijft spannend.

@soul eigenlijk ook niet echt dingen die ik anders zou doen tijdens de zwangerschap. Proberen te genieten, maar dat is niet iets wat je af kunt dwingen en ook erg afhankelijk van hoe je je voelt. Verder vond ik de eerste baby tijd best zwaar. Je hoort veel over ooh die roze wolk. Nou die kwam bij mij echt nog niet gelijk. Ik voelde mij overreden door een vrachtwagen na de bevalling. Ik kon ons zoontje de eerste dagen niet eens zelf optillen. Voelde mij zo slap. Tijdens de zwangerschap nergens last van dus dat was echt een tegenvaller. Maar goed ook dat gaat later beter en iedereen ervaart het anders.

Vandaag naar mijn schoonouders, hopelijk valt het niet op dat ik zwanger ben. We eten gelukkig weinig wat ik niet mag. Ze weten van mijn miskraam dus hopelijk houden ze het niet te veel in de gaten haha

Fijne dagen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch Thol dat het toch relatief snel mocht lukken dan! Hopelijk blijft alles goed gaan.

Wij zijn enorme gelukvogels. Eerste zwangerschap was compleet onverwacht (waren pas 5 maanden samen), tweede was ook onverwacht want ik gaf nog borstvoeding en was sinds de zwangerschap nog niet ongesteld geweest en was gewoon een beetje oenig (vandaar het kleine leeftijdverschil). Derde besloten we om in 2021 er voor te gaan en een week later positieve test in mn handen.... gelukkig toeval?
Alle reacties Link kopieren
Praktische vraag, hebben jullie al naar zorgverzekeringen gekeken?

Ik wil denk ik volledige kraamhulp vergoeding, kraampakket, en poliklinische vergoeding....

Wat hebben jullie en wat kost dat? Ik heb er nog niet naar gekeken....
Alle reacties Link kopieren
Thil heftig traject zeg! Maar fijn dat het de tweede terugplaatsing al gelukt is. Hopelijk blijft het gewoon een topper!

Grenada hoe was het kerstdiner? Hadden ze wat door?

Nina hoe klein is het leeftijdsverschil tussen je eerste 2? En hoeveel zit er dadelijk tussen nummer 2 en3? Is je oudste nog onder de 4 als de baby komt? Dat lijkt me echt een stuk makkelijker dan toen bij mij dat de oudste net naar school moest. Elke dag dat gedoe sochtends... Maarja je hebt het niet voor het zeggen, we dachten op tijd te zijn begonnen aan een derde zodat ie er zou zijn voordat de oudste 4 zou zijn maar helaas.

Euh hier cz gezinnen al jaaaren. Maar die is geloof ik super duur. Wij hebben dat we wel uit omdat 2 van de 3 kinderen een bril heeft en dat de enige zorgverzekering is die 200 euro per 2 jaar p.p. vergoed.

Pfff ik lig voor de tweede keer in de paar weken dat ik zwanger ben wakker. Herken het vab de vorige zwangerschappen maar fijn is anders.
Toch maar even proberen nog want ook al heb ik goede slapers over 2-2,5 uur staan ze naast m’n bed en man is de hele ochtend weg. Gaap!
Alle reacties Link kopieren
Soul, wat mij bijgebleven is is dat ik niet van tevoren goede afspraken had gemaakt over mijn man mbt telefoontjes en visite. Hij duwde net na de bevalling de telefoon een paar keer in mijn handen met mensen die me helemaal hyper de hyper wilden feliciteren terwijl ik nog compleet wazig was en daarnaast zijn er mensen die onverwacht langskwamen en ineens in de slaapkamer stonden toen ik net goed en wel een kwartier terug was uit het ziekenhuis. Ik voelde me daardoor erg overdonderd. Ik dacht altijd dat het normaal was dat de man de communicatie deed en ik heb er ook nog echt wel een soort last van gehad dat ik zelf op zo'n kwetsbaar moment zo sterk moest zijn maar het niet kon dus alles maar liet gebeuren. Nu zou ik dus van tevoren tegen mijn man zeggen dat hij er tussenin moet staan en niet zomaar van mij verwachten dat ik de telefoontjes en visite wel aanneem. Ik kon na de bevalling echt niet zo zomaar rechtop in bed zitten maar vond het ook stom om plat te liggen met visite er bij dus dan ga je maar door je pijn grens heen om er toch een soort fatsoenlijk bij te zitten en dan moet je ook nog vriendelijk zijn . Nee dat gebeurt me geen 2e keer.
Alle reacties Link kopieren
Ja ook een goeie boomtak. Onze oudste werd op donderdag geboren, vrijdagochtend kwam ik thuis en zat het huis savonds vol. Kraamzorg was al naar huis en baby had intussen 24 uur niet gedronken. Dus terwijl ik baby op allerlei manieren probeerde te laten drinken kwamen en steeds mensen m’n slaapkamer in. En terwijl ik man nodig had was hij bezig met redderen met beschuitjes enzo.

Tip nog voor ouders die dadelijk een tweede krijgen. Geen bezoek rond bedtijd van oudste. Of ruim ervoor of erna zodat de oudste gewoon z’n ritme houdt en alle aandacht krijgt zoals normaal bij het naar bed gaan.

Derde keer hebben wij het echt zelf bepaald allemaal en dat was zo fijn. En er is natuurlijk ook heel veel bezoek wat het wel snapt. M’n broer die na 10 minuten de oudste 2 mee naar buiten nam om te voetballen zodat ik rustig kon kletsen met schoonzus bijvoorbeeld, zo fijn!

Zo man is al bezig met de nieuwe auto haha. Er moet natuurlijk een 7-zits komen maar dat mag hij regelen. Ik ben stiekem al een beetje op marktplaats aan het kijken voor spullen want we hadden alles al verkocht haha. Gaan jullie alles nieuw kopen of ook dingen tweedehands?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven