Uitgerekend 2e helft oktober 2023

08-02-2023 11:54 248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een beetje aan de vroege kant, maar hier alvast een topic voor mensen die zijn uitgerekend in de 2e helft van oktober. Lijkt me leuk om met een groepje van zo'n 10 dames met elkaar mee te leven. Ik wil wel een tabel bijhouden mits die niet te groot wordt.
NaamLeeftijdUDHoev. kindje?Jongen/ MeisjeAfspraken
Aviendha3018 okt2entb08 mei
Jetretteketet3318 okt3entb20 april
Nien31ntb2entb9 maart
Moen-3212 okt2entb27 feb
Jutenjul2821 okt1entb28 april
Bananenvla281 nov 1entb7 maart
Vivavette31ntb 2entb4 april
Momlife0013527 okt 2entb4 april
Frigg :rose:
Friedie :rose:
Henque :rose:
GlowGirl :rose:
aviendha wijzigde dit bericht op 31-03-2023 22:15
64.51% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!
Mag ik ook meeschrijven? Afgelopen week een positieve zwangerschapstest in m’n handen en nog niet helemaal van de schrik bekomen. Een paar maanden geleden is m’n spiraaltje eruit gehaald en wilde een tijdje niet aan de hormonale anticonceptie om te kijken hoe m’n cyclus zou zijn (altijd een cyclus van 10-12 weken gehad vroeger) en of ik überhaupt een eisprong zou hebben. Dus de afgelopen maanden condooms en ovulatietesten gebruikt. Net nu ik weer aan de pil zou gaan, blijk ik zwanger. Vriend en ik hebben het hier van tevoren over gehad, we hielden er rekening mee dat het zou kunnen gebeuren en dat dat dan prima zou zijn, maar toch moeten we beiden echt nog even aan het idee wennen.

Ik heb al een week flinke menstruatiekrampen en maagzuur. Maar verder voel ik me prima, niet moe of misselijk. Maar misschien komt dat nog. Ik heb geen idee hoe lang ik zwanger ben (lange cyclus en me dus heel erg vergist in m’n eisprong). Maar ik denk nu rond de 5 weken zwanger en uitgerekend rond 16 oktober.

Ik lees op sommige websites dat je eigenlijk nu al kraamzorg moet aanvragen en je kind moet aanmelden bij de opvang. Zijn jullie hier al mee bezig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Aletta! Zal je vanavond ff toevoegen aan de tabel. Hoe oud ben je?

Snap dat dat wel even schrikken is! Hopelijk zijn jullie er straks blij mee :) het scheelt dat jullie met deze mogelijkheid rekening hadden gehouden.

Kdv en kraamzorg ga ik pas mailen na de eerste echo bij 8 weken, nu al doen vind ik te voorbarig. Het is echt een beetje gekmakerij op internet.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Aletta! Snap dat het even wennen is zeg! Zo'n gesprek van te voren is toch anders dan wanneer het nu echt zo is!

Kraamzorg moet voor 16 weken, dus wacht ik echt nog wel even mee. En kinderopvang wil ik wel snel doen maar liefst even een vroege echo gehad hebben inderdaad!

Heb sinds vandaag de hele dag last van mn liezen. Denk bandenpijn? Heel vaag gevoel, soort spierpijn ofzo
Alle reacties Link kopieren Quote
Henque schreef:
13-02-2023 22:55
Welkom Aletta! Snap dat het even wennen is zeg! Zo'n gesprek van te voren is toch anders dan wanneer het nu echt zo is!

Kraamzorg moet voor 16 weken, dus wacht ik echt nog wel even mee. En kinderopvang wil ik wel snel doen maar liefst even een vroege echo gehad hebben inderdaad!

Heb sinds vandaag de hele dag last van mn liezen. Denk bandenpijn? Heel vaag gevoel, soort spierpijn ofzo
Heel herkenbaar die pijn. Ik heb af en toe ook van die steken en denk dan 'hi baby!' Heel stom 🙈 soms durf ik ook niet helemaal te bukken omdat ik dan bang ben dat het klem komt te zitten. Maar dat zal wel niet zo zijn haha.

Hoe voelen jullie je verder? Ik ben wel echt moe en ben vooral savonds beroerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik voel mij opzich wel goed! Had dus 2 dagen die pijn in m'n liezen maar is vandaag een stuk minder. Af en toe wat menstruatiekrampen. Ene kant heel fijn maar het maakt ook onzeker dat ik niet zo veel voel. Al weet ik dat de misselijkheid bij veel mensen ook later nog kan komen, dus prijs mij maar gelukkig dat ik het nu (nog) niet heb :)
Heb trouwens ook 's ochtends wat last van maagzuur. En ben wel wat meer moe, maar ook wel lastig of dat nu echt door de zwangerschap

En de rest? :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nog niks qua pijn of misselijkheid, meer wat subtielere klachten. Sterkere reuk, eerder moe, doe 40 minuten over een fietstochtje van een half uur. Onderweg van werk naar huis rook ik zoveel verschillende maaltijden, normaal heb ik dat niet haha.
Heb me gister aangemeld bij de vlos, die zal een dezer dagen wel bellen.

Henque, je hoeft je er niet onzeker over te voelen. Elk lichaam reageert anders op hcg. Vorige zwangerschap ben ik helemaal niet misselijk geweest en echt een easy zwangerschap en mn zoon ligt nu levend en wel in zn bedje.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier gaat het goed, wat vage klachten zoals vlagen van misselijkheid, en deze klacht was echt vreemd: ik proefde laatst een aantal keren een vleugje knoflook bij een glas water, een gebakje, en een stukje cake.
Borsten zijn ineens weer minder gevoelig en ik ben ook vermoeid maar of dat door de zwangerschap komt weet ik niet zeker.
Doordat de klachtjes komen en gaan, word ik soms wel onzeker of het wel goed zit. De weken duren erg lang tot de echo… maar ik probeer wel in mijn hoofd de positieve mindset te houden.

Tot aan de echo zal ik hier verder niet zoveel plaatsen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henque heel herkenbaar van de menstruatiekrampen en de onzekerheid. Ik heb bijna geen klachten als misselijkheid enzo (klop het af), wat heel fijn is maar ook soms beetje onzeker. Vooral om de krampen best heftig zijn soms, en me dan afvraag of het miskraam wordt.

Ik heb vooral last van:
- kramp en pijn in m’n onderrug, wordt wel erger van zitten op bepaalde stoelen. Als ik dan naar huis fiets, of even loop trekt het weg.
- heel moe ah einde van de dag. Val ook elke dag op de bank in slaap. Het is ook erg druk op het werk dus dat werkt niet mee. Heb eigenlijk meer rust nodig, maar kan het nu niet echt verantwoorden.
- ben wel ook heel vroeg wakker (3/4/5 uur elke dag)
- veel dorst, droge lippen en HONGER! En ben obsessed met pittig eten, dat is echt niet normaal. Chocolade daarentegen moet ik niets van hebben; gek want dit herken ik van m’n menstruatie. Ik ben dol op chocolade, zeker in mn pms fase, maar zodra ik ongesteld ben wil ik echt geen chcocolade.
- ontustige benen en pijnlijke voeten
- het enige wat echt terug te voeren is naar zwangerschap: grote gevoelig borsten. Omg!
- tipje btw voor mensen met opgeblazen gevoel/last van hun darmen. Ik had daar heel erg last van in november, en na de miskraam ook gebleven. Nu gebruik dit spul en dat helpt heel goed tegen het opgeblazen gevoel. https://www.bol.com/nl/nl/p/your-super- ... 2008093611

Ik heb btw mn gegevens ingevuld bij de vk praktijk, maar nog steeds niet gehoord. Ook geen bevestiging ontvangen. Toch apart.
glowgirl wijzigde dit bericht op 21-02-2023 17:23
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden! Mag ik me hier melden?

Afgelopen woensdag had ik mijn eerste positieve zwangerschapstest vast :heart: Ik ben 28 jaar, het wordt ons 1e kindje en de eerste afspraak staat gepland voor 7 maart. Uitgerekende datum volgens de websites zou ongeveer 20 oktober moeten zijn.

Ik begin al wat last van symptomen te krijgen, zoals veel plassen, rommelende buik en maagzuur. Gelukkig nog geen misselijkheid/sterkere geur oid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jutenjul schreef:
18-02-2023 10:22
Hoi meiden! Mag ik me hier melden?

Afgelopen woensdag had ik mijn eerste positieve zwangerschapstest vast :heart: Ik ben 28 jaar, het wordt ons 1e kindje en de eerste afspraak staat gepland voor 7 maart. Uitgerekende datum volgens de websites zou ongeveer 20 oktober moeten zijn.

Ik begin al wat last van symptomen te krijgen, zoals veel plassen, rommelende buik en maagzuur. Gelukkig nog geen misselijkheid/sterkere geur oid.
Leuk dat je mee gaat schrijven! Nogmaals gefeliciteerd! Is het nieuws al een beetje geland?

Ik vind deze tijd langzaam gaan :facepalm: Ben zo benieuwd naar de echo en of dus - voor zover het kan - allemaal goed zit. Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi. Ik test nu 4 dagen voor vermoedelijke nod ook positief. We hebben net eind januari een miskraam gehad na een lang traject dankzij iui zwanger geworden. Na de miskraam meteen op eigen houtje zwanger geworden. Veel te snel allemaal voor mijn gevoel en de angst is mèga. Toch wil ik kijken of hier wat positiviteit is en dit als nieuwe kans te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Nien en Bananenvla!
Wat spannend zeg Bananenvla, net na het meemaken van een miskraam. Maar ook: wat goed dat je nu spontaan zwanger bent terwijl je dus eerst IUI had gedaan!

En Nien, erg herkenbaar. De dagen kruipen echt voorbij haha..
Ben nu een weekendje weg en 1 van de vriendinnen is zwanger dus het gaat ook de hele tijd over zwanger zijn of worden. Dat helpt ook niet mee :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend hoor, bananenvla! Bij mij ging het na een miskraam wel gelijk goed. Maar hebben niet dat voortraject gehad, snap dat dat het nog spannender maakt. Wil je ook in de tabel? Mag ik dan je leeftijd? Dan is die een beetje compleet.

De vlos heeft me een paar keer proberen te bellen maar ik heb meestal mn telefoon op stil. Ik moet komende week zelf even bellen. Verder hier zn gangetje, geen bijzonderheden.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 28. Op de uitgerekende periode net 29 helaas. Ja, zeker heel spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bananenvla schreef:
19-02-2023 18:04
Ik ben 28. Op de uitgerekende periode net 29 helaas. Ja, zeker heel spannend.
Hoezo helaas? 29 is heel normaal toch, om je eerste kind te krijgen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet als je al 3 jaar actief bezig bent 😁
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ik snap t. Ik zal voor je duimen dat alles nu goed gaat :rose:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Lief Dankje! Ik zal even mijn instelling hier verbeteren, sorry :D

Natuurlijk iedereen heel erg gefeliciteerd ! Hoeveel weken zijn jullie bij een eerste echo? Bij ons fertiliteitscentrum hanteren ze 8 weken, dus wij mogen nog een kleine maand wachten. Dat is net het nadeel van vroege symptomen, herkenbaar lees ik hierboven. :-) hebben jullie al mensen ingelicht ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi all, ik duik weer even op. Welkom nieuwe schrijfsters, gefeliciteerd!
Ik ben alleen maar aan het spugen, slapen en weer spugen.
Gelukkig nu medicatie van de dokter want dit was niet meer te doen.

Maandag 27 de echo en afspraak. Wel weer spannend.
Hier leidinggevende wel ingelicht al, moet e.e.a. geregeld worden dus dat voelde fijner.
Verder weten veel vriendinnen het al wel, zodra ik wijn af sla is het wel duidelijk... ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend ! Wel nog maar een weekje :-)

Ik heb het op het werk vannochtend ook verteld aan de leidinggevende. Omdat het een beetje raar is dat ik dus niet naar het ziekenhuis moet voor afspraken haha.

Wij hebben pas 16 maart de 1e echo. Ik vroeg nog speciaal of het iets eerder mocht vanwege onze mk, maar helaas.. op 8+3 'pas'. Errug spannend.

Wij hebben het de ouder verteld, en goede vrienden. De vorige keer wist de halve wereld het en toen kregen we weinig begrip bij de mk dus nu een select groepje verteld die hun mond goed kan houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 7 maart de eerste afspraak, zal ook bij circa 8 weken zijn. Bananenvla, bij mijn eerste kind had ik ook gevraagd of het niet wat eerder mocht vanwege mk maar ze deden het bewust pas bij 8 weken zodat ze zeker weten dat het hartje klopt als het goed zit. Bij 'te vroeg' kan het zijn dat het hartje nog niet goed is ontwikkeld (bijv. omdat je minder lang zwanger bent dan verwacht) en heb je daarover weer stress.

Ik heb het alleen aan mijn beste vriendin verteld want anders kon ik niet vragen of ze centering pregnancy voor herhaling vatbaar vindt, of ze mee wou denken over onze verbouwing, enz. Oftewel dan zouden het een saaie paar maanden worden als ik niet kan praten over wat me bezighoudt haha.
Ouders en schoonouders zullen we het pas na de eerste echo vertellen en werk bij 3 maanden.

Moen wat naar dat je je zo ellendig voelt! Gelukkig heb je medicatie. Hopelijk trekt t snel bij. :hug:
aviendha wijzigde dit bericht op 20-02-2023 19:33
6.58% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga trouwens zaterdag lunchen met een vriendin die ik het nog niet wil vertellen en van de tent die zij voorstelde bestaat de broodjeskaart bestaat uit 1 vega ding die me niet lekker lijkt, 3 dingen die ik sowieso niet mag, en 1 ding met vage kaas waarvan een zoekrondje uitwees dat het met rauwe melk wordt gemaakt. Dus ik vrees dat t het vegading wordt.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Aviendah, in NL zijn praktisch alle kazen wel gepasteuriseerd hoor, weet je zeker dat het rauwmelks is?

Ik heb het 1 iemand verteld, heel vroeg maar noodzakelijk ivm een periode in het buitenland. Wilde het per se f2f vertellen, dus we moesten wel. Denk dat ik ook op werk niet superlang meer kan wachten, heb het best zwaar en heb extra pauze nodig haha.

Ik moet morgen bellen voor een echo; ik krijg hem gek genoeg wel vroeger ivm mk. Ben nu wss 5+3 dus mag eind deze week, of begin volgende week. Ik ga voor de zekerheid voor de 2e optie. Uitgerekende datum staat nu op 20oktober.

Bananenvla kan me voorstellen dat het wat spannend is allemaal, maar ook heel mooi dat het toch op natuurlijke wijze lukt. Angst is helemaal niet gek, maar ik probeer toch van het goede uit te gaan ipv de “wat als het slecht gaat”, want wat als het goed gaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat om caciocavallo, wordt geproduceerd in Italie. Kan zowel van rauwe melk als gepasteuriseerd. Denk dat ik van te voren mail want die lijkt me wel veel lekkerder dan aubergine met rode ui :'(
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Moen wat vervelend dat je je zo ziek voelt! Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat en je je weer wat beter voelt.

Wij hebben het nog niemand verteld. Ik ben nu 5+4. De echo staat op 7+4, we twijfelen nog wanneer we het onze ouders gaan vertellen. Nu denken we pas bij 12 weken, op het werk ook bij 12 weken. Maar als ik echt symptomen krijg die me heel erg in de weg zitten (zoals het spugen bij Moen) dan gaan we het denk ik eerder vertellen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven