Uitgerekend begin augustus 2018
vrijdag 24 november 2017 om 21:30
Lieve dames,
Ik heb pas ontdekt zwanger te zijn van het derde kindje. Zijn er hier meer dames begin augustus uitgerekend. Kunnen we lekker bijpraten samen.
Ik heb pas ontdekt zwanger te zijn van het derde kindje. Zijn er hier meer dames begin augustus uitgerekend. Kunnen we lekker bijpraten samen.
| Mama30037 | 30 jaar | Uitgerekend 4 augustus | Echo: 8 januari | Bijzonderheden: Net samen | 3e kindje |
|---|---|---|---|---|---|
| Kleine liefde | 35 jaar | Uitgerekend 1 augustus | Echo: | Bijzonderheden: Miskraam gehad | 2e kindje |
| Suuzze | 32 jaar | Uitgerekend 2 augustus | Echo: 11 januari | Bijzonderheden: Miskraam gehad | 2e kindje |
| Springtouw | 27 jaar | UItgerekend: 3 augustus | Echo: | 1e kindje | |
| Peppadew | 33 jaar | Uitgerekend 3 augustus | Echo:26 januari | Bijzonderheden Tweeling 3 en 4e kindje | |
| Blauwe Molly | 35 jaar | UItgerekend 6 augustus | 1e kindje | ||
| Smurfehuisje | 31 jaar | Uitgerekend: 28 juli | |||
| Koekie | 33 jaar | Uitgerekend: 2 augustus | Echo | Bijzonderheden: Miskraam gehad | 2 kindje |
| Linn87 | 30 jaar | Uitgerekend 3 augustus | Echo: 18 januari | Bijzonderheden: Miskraam gehad | 1e kindje |
| Lesa | Uitgerekend: 2 augustus | Bijzonderheden: Miskraam gehad | 1e | ||
| Olifantje89 | 28 jaar | Uitgerekend 1 augustus | Echo: | Bijzonderheden: | 1e kindje |
| Lilly1980 | 36 jaar | Uitgerekend 4 augustus | Echo: 18 januari | Bijzonderheden: Zwanger via IVF | 2ekindje |
| Freydis | 25 jaar | Uitgerekend 4 augustus | Echo: | Bijzonderheden: | 2e kindje |
| Siemm11 | 30 jaar | Uitgerekend 6 augustus | Echo | Bijzonderheden: | 1e kindje |
| Mooneyglow | 24 jaar | Uitgerekend 10 augustus | Controle | Bijzonderheden: Miskraam geahd | 2e kindje |
| Bershka | 30 jaar | Uitgerekend 5 augustus | Echo: | Bijzonderheden: | 2e kindje |
| Kreukel | 38 jaar | Uitgerekend augustus | Echo: | Bijzonderheden: Vriend heeft al 3 kinderen | 1e kindje |
| Lesal | 24 jaar | Uitgerekend augustus | Echo: | Bijzonderheden: | e kindje |
| Sandra987l | 36 jaar | Uitgerekend 3 augustus | Echo: 11 januari | Bijzonderheden: | 2e kindje |
| Foodiesl | 28 jaar | Uitgerekend 3 augustus | Echo: 8 jan | Bijzonderheden: | 1e kindje |
| Zomer28l | 35 jaar | Uitgerekend 3 augustus | Echo: | Bijzonderheden: | 2e kindje |
| Sneeuwvrouw | 30 jaar | Uitgerekend 5 augustus | Echo: | Bijzonderheden: Conroles bij gyn | 2e kindje |
| Precious baby 4 | jaar | Uitgerekend 8 augustus | Echo: | Bijzonderheden: | e kindje |
| Discover | midden 20 jaar | Uitgerekend augustus | Echo: | Bijzonderheden: | e kindje |
mama30037 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 18:31
91.37% gewijzigd
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
woensdag 20 december 2017 om 21:21
donderdag 21 december 2017 om 07:21
Gefeliciteerd kleineliefde!
Ik ben ook continu beroerd maar hoef gelukkig niet te spugen en kan alles eten. Ik eet enorm veel anders krijg ik zo'n klophonger en wordt ik nog misselijker. Probeer maar zo gezond mogelijk te eten..
In jou geval zou ik naar de huisarts gaan als de waarnemer er is oid, als het zo extreem is vind ik echt niet dat je zo erg hoeft te lijden als je de hele dagen op bed ligt!
Ik ben ook continu beroerd maar hoef gelukkig niet te spugen en kan alles eten. Ik eet enorm veel anders krijg ik zo'n klophonger en wordt ik nog misselijker. Probeer maar zo gezond mogelijk te eten..
In jou geval zou ik naar de huisarts gaan als de waarnemer er is oid, als het zo extreem is vind ik echt niet dat je zo erg hoeft te lijden als je de hele dagen op bed ligt!
donderdag 21 december 2017 om 09:21
Gefeliciteerd kleineliefde! Super goed nieuws.. Maar oh niet fijn om je zo te voelen
Hopelijk inderdaad snel beter..
Bij mij is het nu elke keer in de ochtend wel okay maar 's avonds lig ik kotsmisselijk op de bank. Dus voor het werk wel prima.. Vanavond een diner op het werk dus even kijken hoe we dat gaan doen met het eten.. Gelukkig een walking dinner dus we zitten niet aan tafel.. Nog echt geen behoefte om het te delen met mijn collega's eigenlijk..
Bij mij is het nu elke keer in de ochtend wel okay maar 's avonds lig ik kotsmisselijk op de bank. Dus voor het werk wel prima.. Vanavond een diner op het werk dus even kijken hoe we dat gaan doen met het eten.. Gelukkig een walking dinner dus we zitten niet aan tafel.. Nog echt geen behoefte om het te delen met mijn collega's eigenlijk..
donderdag 21 december 2017 om 10:12
Okugest werkt idd heel goed bij maag en darmproblemen. Is van VSM geloof ik. Heb het voor zwangerschapsmisselijkheid nog niet geprobeerd maar het ligt bij ons standaard in de kast, dus maar even doen.
Voor de onzekeren onder ons wat betreft weinig kwaaltjes:
Gisteren vroeg ik nog aan de vk tijdens de intake: Moet ik me ongerust maken als ik me soms wel en sommige dagen niet misselijk voel? Nee, dat hoefde absoluut niet. GENIET van die goede dagen, je behoort tot de lucky few.
Vanochtend stond ik wel weer misselijk op. Vooral tandenpoetsen is een moeilijk iets. Uitspugen van de tandpasta, ieuw ik ga echt bijna over mijn nek dan. Vervolgens de trein in, allemaal mensen met een grote beker koffie (gatver die lucht).
Intake verloskundige
Vriend en ik vonden de intake bij de vk gisteren nog best even wennen. Hele aardige vrouw hoor, die er echt verstand van heeft, maar ook zo poezelig en zuchtend en zweverig ofzo. Het is ook echt zo'n vrouwenberoep. We moesten er allebei een beetje om lachen na afloop.
Die toelichting op NIPT en wat als de 20 weken echo niet goed is vond ik best een domper op mijn feestvreugde. Ik snap wel dat ze het op tafel moeten leggen. Maar daar zit je dan met je blije hoofd en nog onzeker omdat dit de eerste zwangerschap is, te praten over zieke baby's en eventueel afbreken van de zwangerschap. Ik heb er vannacht van wakker gelegen eerlijk gezegd. Terwijl ik hondsmoe was.
Verder ben ik de helft van het gesprek vergeten. Ze zou ons een lijstje meegeven met regeldingen voor de 10 weken echo. Maar kan dat lijstje nergens vinden. Heb ik het wel goed onthouden? En; ik moet bloed laten prikken. Maar wanneer ook alweer?
Echt; vergiet to the max.
Nog 1 dag werken. Morgen met collega's op stap (zucht, geen zin in) en dan twee weken vrij.
Voor de onzekeren onder ons wat betreft weinig kwaaltjes:
Gisteren vroeg ik nog aan de vk tijdens de intake: Moet ik me ongerust maken als ik me soms wel en sommige dagen niet misselijk voel? Nee, dat hoefde absoluut niet. GENIET van die goede dagen, je behoort tot de lucky few.
Vanochtend stond ik wel weer misselijk op. Vooral tandenpoetsen is een moeilijk iets. Uitspugen van de tandpasta, ieuw ik ga echt bijna over mijn nek dan. Vervolgens de trein in, allemaal mensen met een grote beker koffie (gatver die lucht).
Intake verloskundige
Vriend en ik vonden de intake bij de vk gisteren nog best even wennen. Hele aardige vrouw hoor, die er echt verstand van heeft, maar ook zo poezelig en zuchtend en zweverig ofzo. Het is ook echt zo'n vrouwenberoep. We moesten er allebei een beetje om lachen na afloop.
Die toelichting op NIPT en wat als de 20 weken echo niet goed is vond ik best een domper op mijn feestvreugde. Ik snap wel dat ze het op tafel moeten leggen. Maar daar zit je dan met je blije hoofd en nog onzeker omdat dit de eerste zwangerschap is, te praten over zieke baby's en eventueel afbreken van de zwangerschap. Ik heb er vannacht van wakker gelegen eerlijk gezegd. Terwijl ik hondsmoe was.
Verder ben ik de helft van het gesprek vergeten. Ze zou ons een lijstje meegeven met regeldingen voor de 10 weken echo. Maar kan dat lijstje nergens vinden. Heb ik het wel goed onthouden? En; ik moet bloed laten prikken. Maar wanneer ook alweer?
Nog 1 dag werken. Morgen met collega's op stap (zucht, geen zin in) en dan twee weken vrij.
donderdag 21 december 2017 om 11:45
donderdag 21 december 2017 om 12:16
Haha BlauweMolly moet heel hard lachen om je omschrijving!
Wel heel herkenbaar, heb de verloskundige alleen nog maar aan de telefoon gesproken voor een afspraak maar het waren allemaal termen als: kleine smurfje in je buik, roze wolk, wondertje en dat soort toestanden.
Maar dat lijkt me ook een domper hoor! zal zenuwslopend worden voor mezelf denk ik de NIPT test en 20 weken echo. Denk daar al heel veel over na terwijl de eerste bevestigende echno nog moet komen
KleineLiefde ik hoop dat jij een middeltje gata vinden wat zal werken en anders hoop ik dat de huisarts iets voor je weet, heel veel beterschap meid!
Alvast hele fijne dagen en vakantie voor sommige dames! ik werk in het onderwijs dus ook 2 weken vrij. Ben doodmoe dus dat wordt lekker uitslapen
Wel heel herkenbaar, heb de verloskundige alleen nog maar aan de telefoon gesproken voor een afspraak maar het waren allemaal termen als: kleine smurfje in je buik, roze wolk, wondertje en dat soort toestanden.
Maar dat lijkt me ook een domper hoor! zal zenuwslopend worden voor mezelf denk ik de NIPT test en 20 weken echo. Denk daar al heel veel over na terwijl de eerste bevestigende echno nog moet komen
KleineLiefde ik hoop dat jij een middeltje gata vinden wat zal werken en anders hoop ik dat de huisarts iets voor je weet, heel veel beterschap meid!
Alvast hele fijne dagen en vakantie voor sommige dames! ik werk in het onderwijs dus ook 2 weken vrij. Ben doodmoe dus dat wordt lekker uitslapen
donderdag 21 december 2017 om 14:28
Hoi allemaal! Ook ik ben even afwezig geweest. Nog steeds behoorlijk moe en af en toe heel erg misselijk (gelukkig niet meer de hele dag) en verder vond ik het gewoon een beetje te spannend worden zo vlak voor de echo. Maar... we zijn geweest en het zag er allemaal heel goed uit. Hartje klopte mooi en groei klopt met termijn. Helemaal blij dus!!!
Iedereen die ook al een mooie echo heeft gehad gefeliciteerd! De rest succes met wachten. Nog even...
En ronderotonde als je dit nog leest sterkte!
@peppadew wow 2 kindjes!!! Mooi nieuws maar snap dat je er even aan moet wennen.
Ik heb nu ook lekker 2 weken vakantie. Fijne feestdagen allemaal! Ik ga lekker niks doen en iedereen voor me laten zorgen
Iedereen die ook al een mooie echo heeft gehad gefeliciteerd! De rest succes met wachten. Nog even...
En ronderotonde als je dit nog leest sterkte!
@peppadew wow 2 kindjes!!! Mooi nieuws maar snap dat je er even aan moet wennen.
Ik heb nu ook lekker 2 weken vakantie. Fijne feestdagen allemaal! Ik ga lekker niks doen en iedereen voor me laten zorgen
donderdag 21 december 2017 om 18:04
O my god, serieus? Je bent dan wel zwanger maar heus geen klein kind. Ik zou er echt om moeten lachen tijdens een afspraak denk ikFoodieS schreef: ↑21-12-2017 12:16Haha BlauweMolly moet heel hard lachen om je omschrijving!
donderdag 21 december 2017 om 19:41
Ben ook heel benieuwd 8 januari Blauwe Molly als ik haar in in het echt ontmoet haha! Hier inmiddels heel moe, net een uur liggen slapen. 's nachts schiet ik continu wakker omdat ik heel onrustig en oppervlakkig slaap. Kan mijn dromen ook super goed herinneren. Herkenbaar?
Siemm mijn buik is ook wat van slag. De ene dag is echt totaal anders dan de andere!
Siemm mijn buik is ook wat van slag. De ene dag is echt totaal anders dan de andere!
anoniem_355950 wijzigde dit bericht op 21-12-2017 21:12
0.14% gewijzigd
donderdag 21 december 2017 om 20:57
Hahaha Blauwe Molly! Wij hadden bij mijn vorige zwangerschap één verloskundige in de praktijk waar we ook een beetje jeuk van kregen. We hoopten heel erg dat zij niet de bevalling ging begeleiden en dat was gelukkig ook niet zo. Verder waren het allemaal wel echt leuke, nuchtere meiden/vrouwen.
Gefeliciteerd Koekie met het kloppende hartje! Fijn
Ik heb de afgelopen twee dagen bijna alleen maar op bed gelegen met migraine en misselijkheid. Normaal heb ik daar medicijnen voor maar die mag ik nu niet, dus dat was uitzingen met paracetamol. Nu lijkt het eindelijk weg! Was denk ik ook een reactie op het tweeling-nieuws, toch wel even een shock! Maar ik ga het steeds leuker en specialer vinden.
Die misselijkheid is nog wel even een dingetje, die neemt nu toch behoorlijk toe. Ik hoop dat ik de feestdagen een beetje goed doorkom. Hebben jullie veel plannen?
Gefeliciteerd Koekie met het kloppende hartje! Fijn
Ik heb de afgelopen twee dagen bijna alleen maar op bed gelegen met migraine en misselijkheid. Normaal heb ik daar medicijnen voor maar die mag ik nu niet, dus dat was uitzingen met paracetamol. Nu lijkt het eindelijk weg! Was denk ik ook een reactie op het tweeling-nieuws, toch wel even een shock! Maar ik ga het steeds leuker en specialer vinden.
Die misselijkheid is nog wel even een dingetje, die neemt nu toch behoorlijk toe. Ik hoop dat ik de feestdagen een beetje goed doorkom. Hebben jullie veel plannen?
donderdag 21 december 2017 om 21:45
Koekie, goed nieuws hee, gefeliciteerd!
Siem, ik herken het niet ( maar dat zegt niks). Virusje is eerder over dan dit eerste trimester, dus ik hoop dat je dat hebt. Zou wat zijn, 3 maanden misselijk èn last van je darmen
.
Peppa, naar hè migraine. Ik heb het ook. Helpen de paracetamols een beetje? Kun je morgen rustig aan doen of heb je verplichtingen?
Siem, ik herken het niet ( maar dat zegt niks). Virusje is eerder over dan dit eerste trimester, dus ik hoop dat je dat hebt. Zou wat zijn, 3 maanden misselijk èn last van je darmen
Peppa, naar hè migraine. Ik heb het ook. Helpen de paracetamols een beetje? Kun je morgen rustig aan doen of heb je verplichtingen?
donderdag 21 december 2017 om 21:47
Wij gaan met kerst naar onze ouders. Normaal heb ik niet veel met kerst maar nu vind ik het wel leuk. Een speciale verassing op kerstavond haha!
Het is wel een heen en weer gesjees altijd, me moeten naar de andere kant van het land. Kadootjes mee, kat mee, op tijd komen, iets om aan te trekken hebben, pfff!
Jullie?
Het is wel een heen en weer gesjees altijd, me moeten naar de andere kant van het land. Kadootjes mee, kat mee, op tijd komen, iets om aan te trekken hebben, pfff!
Jullie?
vrijdag 22 december 2017 om 07:26
Proficiat voor alle nieuwe kloppende hartjes. Bij ons is kerst, drie dagen feest. Meestal vind ik het erg gezellig. Nu kijk ik er ook nr uit maar ook beetje bang dat misselijkheid roet in het eten gaat gooien. Plus we gaan het zowel mijn als zijn ouders met kerst vertellen
Siem de diarree herken ik een beetje. Het is bij mij anders dan bij buik virusje. Patroon is verstopt en dan erna diarree.
vrijdag 22 december 2017 om 10:00
Gefeliciteerd Koekie! Fijn dat alles goed is!
Ah wat vervelend Peppa
zowel migraine als misselijkheid..
En Siem nee bij zwangerschap besluiten mijn darmen altijd om helemaal niets te doen
ook erg vervelend aangezien je daarvoor ook niets mag nemen..
Kerst is erg rustig dit jaar.. Een avondje schoonfamilie en één mijne.. Verder niet zo veel.. En allemaal heel erg in de buurt dus geen gesjouw gelukkig..
Ah wat vervelend Peppa
En Siem nee bij zwangerschap besluiten mijn darmen altijd om helemaal niets te doen
Kerst is erg rustig dit jaar.. Een avondje schoonfamilie en één mijne.. Verder niet zo veel.. En allemaal heel erg in de buurt dus geen gesjouw gelukkig..
vrijdag 22 december 2017 om 10:49
Gefeliciteerd Koekie!!
Na een paar dagen volledige blijdschap vanwege een mooie echo slaat dan toch die irritante onzekerheid weer toe. Sommigen hier zijn veel misselijk enzo en dat is natuurlijk heel vervelend maar soms zou ik ook wel misselijk willen zijn of iets anders ervaren want me helemaal prima voelen maakt me toch weer onzeker... Dus erg blij dat ik over een weekje nog een keer langs mag voor een echo en dan hopelijk weer helemaal gerustgesteld ga worden.
Wij gaan het met kerst aan beide ouders en mijn beste vriendin vertellen maar verder hoop ik het toch nog wel even geheim te houden. De alcoholvrije wijn staat al koud
Na een paar dagen volledige blijdschap vanwege een mooie echo slaat dan toch die irritante onzekerheid weer toe. Sommigen hier zijn veel misselijk enzo en dat is natuurlijk heel vervelend maar soms zou ik ook wel misselijk willen zijn of iets anders ervaren want me helemaal prima voelen maakt me toch weer onzeker... Dus erg blij dat ik over een weekje nog een keer langs mag voor een echo en dan hopelijk weer helemaal gerustgesteld ga worden.
Wij gaan het met kerst aan beide ouders en mijn beste vriendin vertellen maar verder hoop ik het toch nog wel even geheim te houden. De alcoholvrije wijn staat al koud
vrijdag 22 december 2017 om 11:42
Ah Linn! Begrijpelijk en herkenbaar, ik wil ook graag een luikje in mijn buik om te checken of ze het nog doen ondanks de misselijkheid.
Maar ik heb echt een boel vriendinnen die fluitend het eerste trimester door zijn gekomen en allemaal gezonde kindjes hebben gekregen. Nu ben ik daar vooral jaloers op
. Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten en kunt genieten!
Maar ik heb echt een boel vriendinnen die fluitend het eerste trimester door zijn gekomen en allemaal gezonde kindjes hebben gekregen. Nu ben ik daar vooral jaloers op