Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooi :)

Ik ben nu echt verhuisd dus hoef voorlopig niet meer te sjouwen. Lig uitgeteld op de bank en heb flink buikpijn :(
Natte tosti..
@mevrouwtomatensoep. Fijn echt verhuisd. Lijkt mij erg zwaar verhuizen. Zwanger en hitte. Nu maar uitrusten.
Gelukkig duurt het nog 6 maanden voordat de kleine komt. Komt vast alles wel op de juiste plaats te staan.
@positiekleding. Hier ook niet zoveel keuze. Wel 2 broeken gekocht. Maar moet nog wat wennen aan de broeken.

Dames met goede nipt uitslag, wat fijn!!

Hoe is het met jullie moeheid? Bij mij was die bijna helemaal verdwenen. Maar de afgelopen dagen weer heel moe. Vast te druk geweest.
@vasta, Yes! Fijn!

@mwtomatensoep, gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Gelukkig is alles over en nu lekker uitrusten. De combi lijkt me erg pittig van de afgelopen weken.

@kaartje, de moeheid leek hier ook iets af te nemen, maar vandaag weer terug. Voor werktijd een uur geslapen. Zal vast door de warmte komen.

Ik krijg de laatste paar dagen 's avonds flink trek. Hebben jullie dat ook? Voorheen was ik blij dat ik een klein portie warm eten op had en nu.... "vreten" Haha.
@vashta, mycupoftea en bessie, fijn een goede nipt uitslag.

@tomatensoep, fijn dat de verhuizing erop zit. Lijkt me ook erg pittig nu.

@vashta, jammer dat twee collega's niet reageerden, maar je weet nooit in welke situatie zij zitten, misschien ongewenst kinderloos of vruchtbaarheidsproblemen. En hoe erg je het een ander ook gunt dan is zo'n aankondiging gewoon pijnlijk kan ik uit ervaring zeggen.

Hier weer een slapeloze nacht, nu dan maar weer opgestaan. Het wachten duurt zo lang, ik ben zo bang. Ergens neem ik al half afscheid, heb weinig vertrouwen. Dat het vocht telkens toeneemt is meestal niet positief. Om ons heen vliegt het babynieuws ons rond de oren, dat is even heel moeilijk. We leven nu echt tussen hoop en vrees.
Het is zeker fijn hier van me af te schrijven. Nou, tot een volgende.
susieflower wijzigde dit bericht op 01-06-2017 08:21
4.90% gewijzigd
C'est la vie
Susieflower wat leven jullie tussen Hoop en vrees. Ik duim dat de kokende twee dagen snel voorbij zijn. Maar snap dat je met dat vocht realistisch wilt zijn.

Mevrouwtomatensoep fijn dat de verhuizing geweest is. Rust lekker uit.

Wij zijn een paar dagen op citytrip in Krakau. Wat een prachtige stad. Gisteren bijna 15 kilometer gelopen. Tussendoor wel plat gelegen op bed. Ik moet echt oppassen want ik kon amper nog de trap opkomen gisteravond. Vandaag dagje auschwitz. Merk wel dat ik zwanger ben hoor. Normaal kan ik veel makkelijker lopen en winkelen enzo!
Hoop snel de uitslag van de nipt te krijgen. Vorige week woensdag geprikt. Dus denk pas volgende week.

Zijn jullie nog wel eens onzeker? Vorige week vrijdag kindje nog zien bewegen en mooie echo. Maar ben nog steeds af en toe bang dat het hartje plotseling stopt.
Nou morgen met de auto naar Parijs met vrijwel complete schoonfamilie. Zal niet erg uitrusten zijn dus vrees ik :( En vandaag inschrijven, bijstand aanvragen, toeslagen veranderen etc. Vooral in mijn hoofd nog niet veel rust.

Bij mij wisselt de energie trouwens ook erg, ene moment kan ik bergen verzetten en andere wil ik alleen maar liggen. Zal er wel bijhoren denk ik?
Natte tosti..
@mevrouw tomatensoep, heerlijk dat de verhuizing achter de rug is! Maar poeh naar Parijs met de schoonfamilie.... moet er niet aan denken!!

@kaartje, ik lijk ook iets minder moe... hopelijk blijft dat zo!

@Lente ik heb nog steeds niet zo veel trek. Komt ook door het weer denk ik. Maar wat wel gek is, ik ben al ruim 20 jaar vegetarier maar ik heb toch zo'n ontzettende zin in vlees steeds!! Tot nu toe kan ik het inhouden maar had het gisteren bij het eten echt even moeilijk toen er lekker vlees op tafel stond... We zullen zien of ik het vol houd.

@Susie je hebt helemaal gelijk over de reacties van de anderen. Ik heb daar zelf ook genoeg ervaring mee de afgelopen jaren, heel moeilijk vond ik het soms. Dus heel stom dat ik dat nu dus vanaf 'de andere kant' opeens anders ervaar. Ik zal er meer rekening mee houden. Bij vriendinnen/familie waarbij ik weet dat zij problemen hebben doe ik juist heel voorzichtig en in overleg (bv gewaarschuwd dat mijn man vanavond de echo foto op facebook wil zetten) maar deze mensen ken ik minder goed en natuurlijk kan er bij hun ook vanalles spelen waar ik geen weet van heb.
Jij heel veel sterkte maar weer, veel anders is er niet te zeggen dus dan maar herhaling.

@fritzz ik ken de onzekerheid ook hoor. Gelukkig kunnen we vanavond weer langs om naar het hartje te luisten. Voorlopig blijven we dat echt wel elke week doen, tot ik het zelf kan voelen bewegen.
Hoi allemaal,

Leuk om weer even alle updates te lezen!

Ik pas m'n meeste kleding nog prima hoor. Ook nog geen grammetje aangekomen, eerder paar grammetjes afgevallen maar ook niet dramatisch. 's-Avonds wel echt een bol buikje, en m'n taille is wel zo'n beetje verdwenen ahum...

Baal er wel een beetje van dat mijn misselijkheid nog niet is afgenomen. De 'magische' 12 weken grens blijkt wat dit aspect betreft toch iets minder magisch :( Vandaag 13 weken en 1 dag. Hoop gaat het binnenkort wel afnemen! Het zou mij ook wel geruststellen als ik toch wat begin aan te komen vanaf heden. Vooral 's avonds blijven de porties die ik binnenkrijg klein.

Qua moeheid blijft het beetje kwakkelen. Ik heb nog steeds die blaasontsteking en de kuur is volgens mij niet aangeslagen (moet morgen weer urine inleveren om te testen), dus moet er per nacht nog steeds 3 a 4 keer uit. Sommige nachten kom ik daarna niet meer in slaap en lig ik bijna hele nachten wakker :( Ik heb gelukkig geen fysiek zwaar werk, maar alsnog kom ik soms echt kapot thuis of zit ik er om 10u 's ochtends al afgepeigerd bij.

Ik ben zeker nog wel onzeker hoor. Je voelt nog niets, je ziet nog niet zoveel, symptomen schijnen niet alles te zeggen. En nu we het meer mensen verteld hebben, komen er ook allerlei verhalen los over mensen die na 12 weken nog miskramen hadden. Maar niet teveel aandacht aan besteden! Wij hebben wel een pretecho gepland, daar heb ik heel veel zin in! Ik heb pas over drie weken weer een afspraak bij de verloskundige, tussen die en de vorige zitten dan ruim 5 weken. Ik vind even tussendoor de bevestiging (hopelijk) dat het nog leeft heel fijn. Even loeren.

@Susie: nog maar een keer heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Weet niet zo goed wat nog meer te zeggen. Hoop zo dat het blijkt mee te vallen met jullie kindje, ondanks de verontrustende signalen. Na het traject waar jullie doorheen hebben moeten gaan is dit kindje jullie zo gewenst! Wanneer krijg je nu de uitslag van de vlokkentest?
@marilene vervelend van die blaasontsteking die maar niet over wilt gaan.
Ook hier nog onzekerheid hoor. Ook bij mij zit er ongeveer 5 weken tussen de afspraak bij de verloskundige. Je voelt nog niks dus af en toe komt die onzekerheid om de hoek. Toch maar proberen los te laten en vertrouwen te hebben.

@susieflower :hug:

@eten bij mij is het avondeten steeds een drama. Ik vind eigenlijk alles vies haha. Brood, fruit en zoetigheid gaat prima. Maar dat avond eten is elke keer een gevecht. Ik houd mezelf steeds voor het is goed voor je kindje dus toch maar een paar happen eten.

@Fritzz veel plezier op jullie citytrip! Geniet er nog even lekker van.

@vastanerda omdat jij steeds zoveel trek hebt in vlees wat je al jaren niet meer eet. Kan het dan niet zo zijn dat je een tekort hebt in een bepaald voedingstof? Wat zit er veel in vlees. ijzer?

@mevrouwtomatensoep hier met de schoonfamilie een weekend naar Zeeland. Ik heb er wel zin in. Wel moet ik zeggen dat ik morgen eerst een crematie heb dan nog een late dienst met bereikbaarheid dienst in de nacht en dan daarna weekend weg. Drukte zit ik wel een beetje tegen aan.
@susieflower; Hoe gaat het nu met je/jullie? Kun je nog een beetje slapen en weet je al wanneer jullie de uitslag krijgen? Ik merk ook dat ik het lastig vind om het juiste tegen je te zeggen, ik vind het echt heel naar voor jullie en het wachten lijkt me inderdaad verschrikkelijk. Heel veel sterkte.

@Fritzz &Marilynne; snap jullie onzekerheid heel goed of het nog allemaal goed zit met de baby. Ik heb dat ook nog steeds. Het helpt mij nu enorm om dan even snel het hartje te beluisteren met die doppler. Ik kan de hartslag al snel vinden en luister maar paar seconden, max. 1x per dag. Bijvoorbeeld nog vanmorgen na een rondje hardlopen met iets te warm weer:)

@mevr. Tomatensoep; fijn dat de verhuizing achter de rug is! Veel plezier in Parijs! Jammer wel van de lekkere wijntjes en kaasjes...

@VasthaNerada; Volgens mij klopt het wel een beetje wat kaartje zegt over behoefte aan vitamines als je ergens zin in hebt. Ik heb b.v. totaal geen zin in vlees maar juist in fruit en sinaasappelsap, wellicht dus behoefte aan vit.C?

@kleding &aankomen; ik pas alleen nog maar mijn broeken met een super lage taille, de knoop gaat wel 's avonds irriteren. Zelfs in wijde shirts begin je een beetje een buikje te zien. Ik ga morgen met frisse tegenzin met een vriendin mijn eerste positiebroek maar kopen.
Gisteren ben ik voor het eerst in een bruidswinkel geweest en een heleboel jurken gepast. Tegen verwachting in vond ik het erg leuk en vind ik nu een jurk mooi die ik nooit zou hebben uitgekozen (erg cliché:)) Nu moet ik een keuze gaan maken of ik nu al een jurk ga bestellen (en snel i.v.m. groeiende buik) of na de geboorte. Het nadeel is dat ik dan minder tijd heb qua leveringstijd... Lastig....

@nipt; fijn dat er zoveel goede uitslagen zijn! Kloppen de 10 werkdagen een beetje? Ik zit nu in de wachtperiode....
@marilynne ik ben ook alleen maar afgevallen! Wel een aantal kilo's. En toch best een enorme buik. Maar de verloskundige zei gisteren bij het hartje luisten dat dat inderdaad vooral lucht in de darmen is. Nou ja, dat is dan maar zo. Vervelend dat je nog steeds misselijk bent en dat je slecht slaapt. Weet je waar het slecht slapen door komt? Bij mij helpt het om op mijn telefoon met koptelefoon een podcast te luisten, dan ga ik niet piekeren en ben ik snel weg.

@Kaartje en Hanne, ik heb ook aan tekorten gedacht maar is allemaal gecheckt en in orde. Ik houd het er nu maar op dat het kind geen vegetarier is :hihi:

@Hanne zo leuk trouwjurken passen!! Wel lastig om nu de maat te kiezen lijkt me. Wanneer ga je trouwen?
Bij mij was de nipt uitslag er exact 2 weken na bloedprikken dus hopelijk bij jou ook, wanneer was je geweest?

Wij hebben gisteren het hartje weer geluisterd :heart: en vandaag afspraak gemaakt voor de 20 weken echo, op 14 juli. We krijgen een extra uitgebreide echo in het ziekenhuis (GUO) omdat in mijn mans familie een aangeboren maag afwijking voorkomt.
Na de nipt uitslag en het hartje luisteren gisteren hebben we het nieuws ook op Facebook gezet, heel erg leuk om de reacties te lezen. Het wordt steeds echter!

@Suzie volgens mij kreeg je vandaag al een deel van de uitslagen. Heel veel sterkte als je nog zit te wachten op je afspraak. Ik hoop dat het toch nog mee valt en dat je vandaag goed nieuws krijgt. :hug:
Helaas heel slecht nieuws, op de echo klopte het hartje niet meer. Ons kindje heeft het niet gered helaas. 😢
C'est la vie
Susie, dikke knuffel voor je. Wat enorm verdrietig, wat kan het oneerlijk allemaal zijn... Hoe anoniem dit forum ook is; ik denk dat we allemaal met je meeleven. Veel sterkte
Oh nee Susie wat vreselijk voor jullie. Dat is een vreselijke uitkomst. Ontzettend veel sterkte voor jou en je man met dit grote verlies :redrose: Ik heb er geen woorden voor.
@susie heel veel sterkte met dit verlies.
Heel veel sterkte susieflower blijft het toch moeilijk zeg.
Wat erg en heftig susie.. Heel veel sterkte gewenst :redrose:
O nee... wat erg susie! Geen woorden voor. Heel veel sterkte met het grote verlies, ook voor je man! :hug:
Heel veel sterkte, Susie! :hug:
Wat naar Susie, heel veel sterkte!

Ik zit inmiddels in Parijs, autorit duurde door niet opletten drie uur langer dan gepland :-(
Natte tosti..
Ach Susie, wat een klap. Heel veel sterkte... We denken aan je. :hug:
Jee Susie, wat afschuwelijk voor jullie! Veel sterkte! Wat gaan ze nu doen?
Dank jullie wel. Het was een jongen, we hebben hem een naam gegeven, die hou ik graag privé. Hij had niet een van de drie trisomieën. De volledige uitslag moet nog komen per post. We proberen ons maar te troosten met de gedachte dat hem veel leed gespaard is gebleven, dat hij ziek was. Dat het vocht telkens toenam was gewoon geen goed teken. Ik moet nu wachten of de miskraam vanzelf los komt anders word volgende week de bevalling opgewekt.
C'est la vie
Jeetje Susie, wat onwijs naar en heftig nieuws. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte de komende tijd! Ik hoop dat je samen met je man de ruimte kunt nemen om het verlies te verwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven