Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@mwtomatensoep, vreselijk! Hopelijk mag je je snel wat beter voelen en thuis uitzieken.

@voeding, ik heb ook altijd gezegd dat ik flesvoeding zou geven. Zo heel af en toe heb ik een kleine twijfel als men de positieve punten op noemt. Maargoed, tot nu toe zie ik borstvoeding niet zitten.

@voelen, hier al twee weken dagelijks. Als in druk ben dan duurt het langer dat ik de baby voel en duurt het ook korter. Vaak duurt het maar een paar minuutjes.

@geslacht, wij hopen met de 20 weken echo volgende week te horen of het een jongen of een meisje is. Hebben jullie dit nog op een speciale manier bekend gemaakt bij familie en vrienden? Een taart zie ik niet zo zitten eigenlijk.
Wij hebben vrijdag de 20 weken echo en hebben onze ouders en broers/zussen uitgenodigd voor koffie en gebak s avonds. Maar niet zo'n reveal taart. Veel te druk op werk en thuis met huis inrichten nog, om me daar zo mee bezig mee te houden.

Vorige week ledikantje in elkaar gezet. Ga sindsdien iedere avond even spieken :proud:
Commode zetten we dit weekend in elkaar en dan kan ik ook aan het wassen (heb van vriendinnen en familie al babykleertjes gehad, maar zowel roze als blauw ;) ).
Heb ook al een heel gaaf kastje voor aan de muur gescoord. Heel blij mee!

Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar mijn borsten zijn gegroeid, niet normaal! En ook echt in een dag voor mijn gevoel. Ik schrok er zelfs een beetje van gisteravond toen ik me uitkleedde :facepalm:
Hier een goede 20 weken echo!! Yes. Wel een kleine dame. 258gram. @patty weet jij hoe zwaar jullie kindje geschat is? Gewoon nieuwschierig.

@lente groetjes wij vertellen gewoon wat het wordt. Wordt het niet minder leuk door.
Nou, ik ben hier nog wel een paar dagen... galblaas moet eruit. Gelukkig heeft baby nog steeds nergens last van.
Natte tosti..
@mevrouwtomaat sterkte. Dat is niet niks. Ik hoop dat na de verwijdering van de galblaas het eindelijk wat beter mag gaan.
Sjonge dat is heftig mwtomatensoep! Gelukkig dat de baby er geen last van heeft. Ik hoop dat je je snel wat beter mag voelen!

@kaartje, super fijn een goede echo! Ik neig idd ook naar het gewoon vertellen vh geslacht. Is al bijzonder genoeg zoals je zegt.

@bessie, hier ook flink groeiende borsten. Een á twee cupmaten. Ben er wel blij mee eigenlijk, eindelijk wat voorkomen ;-) heb wel van die blauwe aders, dat lijkt niet zo mooi.

@kamertje is hier gestuct, nu nog vliesbehang erop en sauzen. De meubels liggen nieuw in doos op zolder en die kunnen we zo in elkaar zetten.
wow sterkte mw tomatensoep!!

Wat fijn dat jullie een kamertje kunnen maken.. ons huis is nog steeds een bouwval dus ik kijk er zo naar uit als we een kamertje kunnen maken!

wij hebben ook een goede 20 weken echo gehad gisteren! Nu al wel een hele eigenwijze dame, wilde maar niet goed gaan liggen! Ik moest springen, hoesten, allerlei kanten opdraaien en we hebben daar meer dan een uur gezeten! Maar wel echt een gerust stelling dat het in orde was hoor!
@mevrouwtomaat, sterkte en hoop dat je snel beter voelt!

Ik begin eindelijk een beetje zin te krijgen om spulletjes te kopen en aan het kamertje te beginnen. Gister voor het eerst een pakje gekocht, niks bijzonders maar de kop is eraf :hyper:

Volgende week hebben wij de 20 weken echo...ben benieuwd. Vind het toch wel spannend allemaal of alles wel in orde is. Met de geslachtsecho heeft ze wel even naar het hartje gekeken en dat zag er allemaal goed uit. Dus duimen en hopen dat volgende week alles goed is met de kleine man :-D

Lees al meerdere met grotere borsten...heb tot nu toe nog steeds de zelfde cup. Dus scheelt weer bh s kopen ;-)
Wat hebben jullie allemaal al vroeg de 20 weken echo! Ik heb hem pas met 20+5!
Hee allemaal! Leuk om van iedereen weer bij te lezen. Steeds meer weten het geslacht, leuk! En gelukkig ook alleen nog maar goede 20 weken echo's. Wij nog ruim een weekje wachten tot de 20 weken echo en dan weten we ook het geslacht (hopelijk).

Mwtomatensoep; jij maakt wel een heftige tijd door zeg. Wat een spanning maar heel fijn dat de baby er niets van meekrijgt! Sterkte!

Ik voel ons kindje nu sinds twee weken, gelijk elke dag. Vooral s ochtends en s avonds. Geweldig! Vind het heel bijzonder, nog weer een stapje echter dan de echo!

Begin ook langzaam over te stappen op zw kleding. Overigens... ik ben in totaal nog maar 1,5-2 kilo aangekomen...beetje weinig lijkt me...maar volgens mij verloopt het bij iedereen weer anders dus maak me er maar geen zorgen om.

Ik denk dat ik wat minder actief ga worden op het forum. Ik merk dat nu de zwangerschap vordert de behoefte eraan bij mij afneemt. Maar blijf jullie zeker volgen, en zal soms nog wel eens in de lucht komen!
marilynne wijzigde dit bericht op 30-08-2017 21:25
4.76% gewijzigd
Veel sterke Mevrouwtomatensoep!!

@ Fritzzz; ik heb volgende week de 20 weken echo met 20W3D.

Voor de dames die deze al hebben gehad en alles was goed: gefeliciteerd.

Ik voel sinds gisteren de baby ook echt schoppen. Heel bijzonder. Ook mijn vriend heeft dit al zachtjes kunnen voelen. Vooral als ik op het werk rustig op mijn stoel zit laat ze van zich horen (lees voelen )
&Kaatje1, onze Uk was ruim 300gr en zat daarmee keurig op het gemiddelde. Wel gaf ze aan dat ze veel groeispurten en dan weer even stilstaan, dus zal me niet teveel zorgen maken om het gewicht als de rest goed was!

@mevrouwtomatensoep, heeeeeeel veel sterkte toegewenst!

@Voelen, ik voelde Uk voor het eerst met begin 14 weken. Toen is het even weggeweest en sinds 16/17 weken voel ik Uk regelmatig. Vandaag de dag voel ik Uk heeeeeeeeeeeeeel vaak per dag hihi. Druktemaker!!

De rest wat spannend allemaal!! Heeeeel veel plezier en hoop op veel goede echo's!!
Live the life you love & Love the life you live!
MevrouwTomatensoep, jemig, dat is echt niet relaxed. Fijn dat het niet schadelijk is voor de baby, maar kan me voorstellen dat je je zw liever anders had doorgebracht. Succes en sterkte.

Ik ben echt de hele zw zo nuchter als ik weet niet wat, maar omdat ik ons kleintje met 16 weken voelde en nu al een week niet meer, begin ik de 20 weken echo ook best spannend te vinden. Ik weet dat als het niet goed is ik dat ook wel had moeten merken, maar toch. Hoop maar dat de placenta ervoor ligt ofzo.
Bessie dan kunnen we elkaar de hand schudden. Ik voelde ons meisje ook vanaf 16 tm 17+3. En nu is het dus al een week gewoon bijna stil in mijn buik. Ben op vakantie dus maak me er best wel druk om. Maar ja geen negatieve symptomen. Ze heeft nog zoveel ruimte, misschien is ze omgedraaid en trappelt ze tegen de placenta (die ligt bij mij achter). Pretecho was 2 weken terug prachtig. Volgende week donderdag Iig hartje luisteren als we weer thuis zijn.
@fritz, hier ook de echo met 20w en 3d. Nog een weekje wachten dus..

@voelen, begrijpelijk dat je je toch wat zorgen maakt. Ik merk wel wanneer ikzelf druk ben, ik de baby minder voel.. het kan idd vanalles zijn.

@gewicht, gisterenavond even gewogen na alle berichtjes hier en ben maar kleine 1,5 kg aangekomen. Niet veel. Hopen dat met uk alles goed is. Goed te weten dat ze groeispurten maken, stelt mij wel wat gerust.
@Bessie en Fritzz hopelijk voelen jullie snel weer beweging van de kleine. Ik kan mij indenken dat je ongerust wordt.

Hier voel ik kleine nog niet bewegen. (Nog nooit gevoelt)Nog meer mensen die dat hebben?

@gewicht hier 3'5kg aangekomen.

@patty bedankt voor antwoord. Ik zal mij niet meer teveel zorgen maken.
Dank allemaal. Ik voel baby nog niet, hoop dat dat snel gaat komen.

Net diëtiste gesproken, ik blijf maar afvallen dus als dat na het weekend nog zo is moet ik aan de sondevoeding. Zit ik niet echt op te wachten dus ik drink braaf de astronautendrankjes. Voelt echt heel krom dat ik niet mag afvallen omdat ik echt niet dun ben maar voor de baby is het natuurlijk niet goed.

Gaan er nog veel mensen op vakantie eigenlijk?
Natte tosti..
Daar ben ik weer
Merk dat ik minder behoefte heb om te schrijven (maar vind het stiekem wel leuk om te lezen, dus ik volg alles)

@mwtomaat, wat afschuwelijk! Lig je nog in het ziekenhuis? Hoop dat je snel opknapt!

@gewicht, ben nu 2,5 kg aangekomen, positiebroeken zijn nu wel heel fijn.

@buik, heb een bescheiden buik inmiddels. Hij is wel heel gevoelig, voelt naar bij aanraken en snachts kan ik maar moeilijk een comfortabele houding vinden. Denk dat het mijn darmen zijn, die zijn altijd gevoelig (pds), en komen natuurlijk in de verdrukking

@voelen, ik voel ook nog niks! Helaas. Of toch? Ik heb sinds twee weken wel regelmatig kleine steekjes midden in m'n buik, zijn best wel pijnlijk, soort stroomstootjes. Een zoektocht op internet wijst uit dat het bewegingen kunnen zijn, en dan dus minder prettig voelen. Lekker dan ;) maar weet het niet zeker. Bij 20wk echo (die heb ik precies bij 20wk) maar eens navragen.
@,vakantie. Ik ben eind juni geweest, en heb in september nog een weekje Griekenland gepland!
Ik ben ook niet zo spraakzaam maar volg wel alles.

Heavy hoor MevrouwTomatensoep, hopelijk voel je je snel beter.

@voelen: Ik ben nu 19 +5 maar nog niets gevoeld.

@gewicht: Ben ook pas 1,5 kilo aangekomen, eet ook nog steeds best weinig.

@vakantie: heb pas in september vakantie, misschien gaan we nog een paar daagjes weg, maar geen lange vakantie.
Ooh ben dus nog niet de enige die kindje niet voelt bewegen. Hopelijk komt het snel voor ons allemaal.

@mevrouwtomatensoep. Ik hoop dat je niet meer afvalt. Ben je al geopereerd aan je galblaas?

@vakantie. wij zij terug van een weekje vakantie. Het was heerlijk. Samen nog even weg. Wel af en toe het besef van. Staan en gaan waar je wilt. Wordt met een kleintje toch echt anders. Dat gevoel benauwd mij wel eens. Al heb ik er super veel zin in. Ik ben bang dat ik het vrije leven soms ga missen. 's avonds wat later uit eten, naar de film, een eindje wandelen 's avonds. Hoe beleven jullie dit?

@zwangerschapsursus. Gaan jullie nog op zwangerschapsgym zwangerschapsyoga o.i.d.? Ik heb informatie gevraagd of zwangerschapsyoga. Ik ben benieuwd.
Vandaag helaas wel weer halve kilo eraf terwijl ik gister mezelf echt propvol heb gegeten. Heb van thuis een pakket met fruit en noten etc gekregen waarbij ik heb moeten beloven dat het vanmiddag om 3 uur op is :proud:
Vandaag hoor ik ook waarschijnlijk wanneer de operatie gepland is, hoop snel!
Natte tosti..
@Mevrouwtomatensoep. Balen van het afvallen zeg. Ik hoop dat het pakket met fruit en noten e.d. nog wat gaat helpen! Ik hoop voor jou dat de operatie ook snel is. Voor de tijd mag je zeker niet naar huis?
@zwangerschapscurcus: ik ben nu 3x naar zwangerfit geweest, was heel erg leuk, lekker bewegen en tussendoor gezellig kletsen ;-)

Dinsdag heb ik een proefles zwangerschapsyoga, ik ben nogal gestressd. Ben benieuwd hoe dat is.
@ mevr; tomatensoep; wat ontzettend naar allemaal zeg! Het zit je echt niet mee, vind je het nog spannend?

@voelen; ik voelde het al een tijdje maar sinds een aantal dagen zeer overtuigend, vriend kan het ook goed voelen. Ik zie mijn buik zelfs soms bewegen! Misschien ligt het kindje aan de bovenkant en ik ben best slank. Wel al best een buik, ben helemaal overgestapt op positiemode, gecombineerd met wat nog past. Ik ben zo'n 2 kg aangekomen.
@zuster; ik heb ook pds en heb ook vooral 's nachts last van mijn buik en kom lastig in slaap. Heb jij ook dat je baarmoeder helemaal naar boven wordt gedrukt door je darmen?

@zwangerschapscursus; ik zit op zwangerschaps bootcamp. Ik zoek inderdaad ook nog iets erbij wat meer gericht is op ontspanning en b.v. ademhalingstechnieken.

@kaartje; wij zijn ook wel veel aan het nadenken over ons leven na een kindje. Daarom hebben we er nog best een tijdje mee gewacht. We hebben mooie verre reizen gemaakt en flink wat feestjes gepakt. Het zal anders zijn met een kindje maar we willen vooral zoveel mogelijk blijven doen. We willen niet zo'n stel worden waarbij alles om het kind draait. Rust en regelmaat hoeft niet per see in je eigen huis te zijn. Het is natuurlijk wel zo dat je wat beter vooruit moet denken en er is natuurlijk altijd de mogelijkheid om oppas te regelen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven