Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een goede 20-weken echo (GUO)! Heel blij mee. Was mooi om te zien, ook ruim een uur gekeken. De erfelijke aandoening uit de familie is niet zichtbaar aanwezig, dus dat is erg fijn.
Het kindje lag wel met het hoofdje helemaal verstopt dus dat kostte nog wat moeite om de hersens goed in beeld te krijgen. Na lang proberen zei de echoscopiste 'ik geef het op'. En meteen dacht het kindje 'oh dat was ook niet de bedoeling, hier zijn mijn hersens, kijk maar goed!' :proud: Nu al stout...
De placenta ligt helemaal vooraan, dus dat verklaart ook waarom ik nog geen beweging voel. Dat maakt me ook een stuk geruster want ik maakte me daar best druk om. Het gewicht hebben wij niet gehoord, ook vergeten te vragen. Qua grootte zat het iets boven het gemiddelde, maar dat zitten wij zelf ook dus dat is niet vreemd.
We hebben van te voren gezegd dat we het geslacht niet wilden weten, en daar zijn ze keurig mee omgegaan. Ik heb niet eens gemerkt wanneer zij het bekeken/gezien hebben, ze lieten niets merken. Dus onze verrassing is nog intact! Spannend hoor.

@borstvoeding, als het lukt wil ik dat zeker graag doen. Maar ik ben ook realistisch dat het niet bij iedereen lukt, dus mocht dat bij mij zo zijn dan vind ik flesvoeding ook geen probleem.

@mevrouwtomatensoep, heel veel sterkte en beterschap!

@borsten, mijn borsten waren in de weken al twee cupmaten gegroeid. Nu al een hele tijd stabiel, maar de laatste week wel weer erg gevoelig dus het zou met niet verbazen als er weer wat gaat groeien!

@babykamer, wij gaan volgende week het kamertje voorbereiden. We willen nog schilderen en zijn meubeltjes aan het verzamelen. Morgen een box ophalen die we via marktplaats hebben. We proberen zo veel mogelijk tweedehands te halen, de kinderwagen en maxicosi waren nieuw en duur genoeg, voor de rest vinden we het minder belangrijk. Wiegje halen we volgende week op bij mijn ouders!

@kleding, ik heb weer wat nieuwe kleding besteld bij Zalando, ik kan nu echt steeds minder aan en ik had pas 2 jurken gekocht. Voor het werk is dat echt niet voldoende, ik kan daar niet binnen een week twee keer hetzelfde aan :facepalm:

@zwangerschapscursus, ik wil over een paar weken beginnen met zwangerschapszwemmen. Ik zwem toch al graag en het lijkt me vooral leuk om andere zwangere vrouwen uit de buurt te ontmoeten.

@paarden, nog even een vraag voor de andere dames met paard: hoe hebben jullie straks je 'verlof' geregeld? Mijn bijrijder is in dezelfde periode juist voor werk naar de andere kant van het land :( dus ik moet nu iemand er bij zoeken. Vind dat nog best wel spannend. Ik hoop dat ik zo lang mogelijk zelf nog kan gaan en alleen de laatste maand voor en eerste maand na de geboorte minder/niet kan.

Lang verhaal! Maar ik ben weer helemaal bij :rolling:
@vashsta, mijn oude bijrijdster stopte er mee en ik had een nieuwe gevonden maar die wil niet investeren in lessen (ik rij mijn paard volgens klassieke dressuur met rechtrichten) Ik heb mijn oude bijrijdster lief aangekeken of ze in de maanden oktober, november, december en januari toch nog wat tijd wil maken. Zolang ik zelf nog kan rijden is mooi meegenomen en daarna dan toch echt veel gaan longeren en dan de oude bijrijdster er 1 a 2 keer in de week erop.
Hoi!

MevrouwTomatensoep; heel veel sterkte, ik hoop dat ze je snel kunnen helpen en dat je gauw weer naar huis kan om op te knappen.

@borstvoeding; heb altijd gezegd dat ik er vrij relaxed in sta. Als de bv niet op gang komt, dan geef ik de fles, geen probleem. Nu het er twee worden zal ik (hoogstwaarschijnlijk) sowieso moeten bijvoeden. Ik ben benieuwd hoe we het logistiek zo gaan regelen, maar ik blijf er onbevangen in staan.

@20 weken echo; we hebben afgelopen week onze GUO gehad. Twintig vingers, twintig tenen en twee piemeltjes geteld! Ben inmiddels gewend aan de druk op mijn buik met een echo apparaat, maar was er opgegeven moment wel aardig klaar mee. Placenta/inwendige echo hebben ze niet gedaan, dat doen ze over twee weken weer.

@baby voelen; sinds een week voel ik ze daar binnen friemelen. Niet raar, op de echo's zijn ze namelijk best actief (understatement of the year) en de placenta ligt aan de achterzijde. Ben benieuwd wanneer mijn vriend ze ook kan voelen.

@kleding; ik draag inmiddels mijn positiebroek (tussen de 3 en 4 kg aangekomen). Heb echter maar 1 positiebroek/legging, dus ik ga van de week eens shoppen voor een jeans erbij.

@zwangerschapscursus; nog niet naar gekeken, zitten midden in een verhuizing dus zal er later nog eens naar kijken. Vriend kwam wel van de week met de opmerking dat er een centrum zit bij ons in de buurt dat zwangerschapsyoga aanbied! Dus ga daar wel even kijken ja.

Leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat! Ik zal vanaf nu proberen om iets actiever mee te schrijven :) x
The heart wants what the heart wants
Hi allemaal, vanmorgen de 20 weken echo gehad, ook een GUO. Ik heb een verhoogde kans op een kindje met een open ruggetje dus daar werd wat uitgebreider naar gekeken. Het was helemaal gezond, alles klopte en het was goed te zien, het lag er stil en goed bij. En het was overduidelijk een jongetje! Gek dat het nu bekend is. Bij het verlaten van het ziekenhuis hebben we opgebiecht aan elkaar dat we een lichte voorkeur hadden voor een meisje (daarvoor niet naar elkaar uitgesproken). Het voelt zo slecht en ondankbaar om dat te vinden. Ik kan me ook echt verheugen op een zoon maar vind het denk ik wat lastiger voor te stellen (ik kom uit een vrouwengezin). Hoe staan jullie daar in?
@hanne31 als eerst wat fijn dat alles goed was, lijkt me toch spannend als je een verhoogde kans hebt.
Over voorkeur van het geslacht, ik had lichte voorkeur voor een meisje mijn man geen. Toen bleek dat het een meisje is was ik toch wel heel blij stiekem. Dus kan me jouw teleurstelling wel voorstellen hoor. Maar ik denk dat dat snel voorbij is en je kunt gaan genieten. Kwestie van je beeld wat bijstellen!

Hier inmiddels gelukkig weer wat bewegingen gevoeld. Kleine klopjes denkik en kriebels. Nog niet heel duidelijke schopjes.
Nog lekker een week vakantie, heerlijk.
Ik voel ook sinds een paar dagen een soort kriebeltjes! Vriendin beschreef het alsof er een vlinder in je fladdert, dat is inderdaad hoe het voelt.

Morgen krijgen we de operatie en aansluitend wordt er meteen gekeken of baby het goed maakt. Ze zijn gelukkig wel extreem voorzichtig :)
Natte tosti..
Spannend mwtomatensoep! Fijn dat ze zo voorzichtig zijn. Hopelijk mag alles goed gaan. Veel succes en sterkte vandaag!

Wat een goede berichten over de 20 wekenecho! Yes! Wij mogen morgen om 16.30u pas.. gelukkig de hele dag aan het werk zodat ik me niet druk kan maken ;)
Gisteren 20 weken echo gehad.
De baby is helemaal gezond, wel lange beentjes, dus we hopen op een supermodel :P want het een meisje 😍
@dames met een goede 20 weken echo. Gefeliciteerd wat fijn. Toch weer een opluchting!

@Hanne Ik kan mij je voor keur best voorstellen hoor. Goed dat jij en vriend/man dat naar elkaar uitspreken. Wat je vaak ziet jij komt uit een vrouwen gezin dus is het nu tijd voor de jongens generatie. Maar ik kan mij indenken dat het even wennen is.

@paard. Ik heb helaas nog geen vaste bijrijder gevonden. Wel kan mijn broertje af en toe op mijn paard rijden. Al zal die het maar 1x per 2 weken doen scheelt alweer. Gelukkig heb ik een paard die je ook een paar maanden stil kan zetten en daarna weer oppakken. Maar ik zelf ben er niet helemaal voorstander van. Dus even kijken hoe dat loopt. Op dit moment rij ik zelf nog 1x per week. Helaas lukt vaker niet meer. Toch wel last van bekken en rug. Hoe zit dat bij jullie? Trouwens ik heb nog even met de verloskundige gesproken over paardrijden en moeilijkere bevalling i.v.m. bekkenbodem spieren. Zij geeft aan dat het soms voor kan komen dat bevalling moeizamer gaat maar dat het soms ook juist weer makkelijker gaat. Er is van te voren niks over te zeggen. Zij geeft duidelijk aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken daarover en gewoon kan paardrijden zo lang ik wil en mij veilig voel.

@mevrouwtomatensoep veel succes vandaag.

@bewegen volgens mij voel ik sinds zondag beweging. Soms twijfel ik nog wat maar gisteren avond was het wel heel duidelijk de kleine naar mijn idee. Gaaf! Bijzonder gevoel.
Dank allemaal weer. Operatie is geslaagd, zonder complicaties. Jammer is wel dat ik echt vreselijk pijn heb :(
Natte tosti..
@mevrouwtomaat fijn dat operatie geslaagd is! Hopelijk snel minder pijn.
Fijn dat de operatie goed gegaan is. Spoedig herstel gewenst!

Fijn al die goede echo's weer!

Hier afgelopen vrijdag een goede 20 weken echo gehad! Baby was onwijs beweeglijk en draaide zo nu en dan ook opeens om. Had me dus nergens zorgen over hoeven maken. Hij was zelfs zo beweeglijk dat de echo langer duurde, omdat toen het hartje bekeken werd hij heel de tijd zijn hand ervoor deed. Kleine eigenwijs :-D

En 'hij' inderdaad, we verwachten een jongen! Was wel even omschakelen, want toen ik met de NIPT een extra echo kreeg zeiden ze dat het een meisje was. Twee maanden lang gedacht een meisje te verwachten en nu blijkt het opeens een jongen. Haha, beide even welkom, maar we hadden al een naam bedacht en die past totaal niet bij een jongen. En ik had al zoveel leuke kleertjes gezien :cry: , gelukkig niets gekocht!

Voelen: Ik had al wel met 16 weken 'geaai' over de baarmoederwand gevoeld, maar zondagavond voelde ik een soort 'blop' op een plek waar alleen de baby kan zitten. Mijn man had zijn hand op mijn buik en voelde het ook. Echt zo speciaal. Volgens mij kwam hij gewoon even nieuwsgierig kijken :proud:

Sorry voor het lange verhaal.
Wat ik nu in mijn blijdschap vergeet, ik heb met 30 weken een afspraak bij de vk om de 20 weken echo te bespreken. Ben ik de enige bij wie dat zo lang duurt? Is toch gek? Is overigens normaal bij mijn praktijk om met 30 weken te bespreken.

Daarnaast ben ik vergeten te vragen of de baby groot of klein is en hoe lang en zwaar de baby nu is. Werd helaas ook niet verteld en was zelf ook veel te gefocused op of alles goed was en het feit dat er opeens een piemeltje te zien was. Ik baal er ergens wel van dat ik die cijfers niet weet ofzo. Toch leuk om te weten.
Jeej vanochtend vroeg een goede 20 weken echo! Alles zit er op en eraan en heeft ze geen gekke dingen gezien. Wel heeft hij een iets dikker buikje :-D haha dus weten zeker dat het een kind van ons is ;-)
Hij is nu ongeveer 25 cm en weeg zo n 390 gram.

Over 4 weken doen we de Pret echo want ben wel heel benieuwd hoe dat is en dan mag mijn moeder ook mee ;-)

Paardrijden, ik vind het wel grappig dat ik altijd mensen zo panisch hoor doen over het paardrijden maar mijn verloskundige er helemaal niks over zegt. Wel dat de bevalling iets langer kan duren door die spieren inderdaad. We gaan het meemaken...voor nu blijf ik nog lekker doorrijden. Volgens mij weet mijn paard ook dat er wat gaande is want die is echt super relaxt en rustig. Behalve als die jeuk heeft en wil schuren maar dat mag die nu alleen nog maar tegen me rug.

Maar ben helemaal happy nu dus ga lekker genieten en vanmiddag maar opzoek naar leuk behang etc :-D
Yes hier ook een goede 20 weken echo! Zo blij mee.

Mevrouw85: onze kleine heeft ook een lekker dik buikje, ze hebben het goed bij ons!

Mevrouwtomatensoep: Fijn om te horen dat de operatie geslaagd is, niet fijn om te lezen dat je veel pijn hebt. Daar geven ze je wel wat voor toch? Sterkte!
Fijn al die goede 20 weken echo's! Gefeliciteerd allemaal!
@ mevr.tomatensoep; fijn dat de operatie goed is gegaan. Heb je een lange hersteltijd?
@ bessie; ik heb niet eens gehoord dat ik nog achteraf de 20 weken echo ga bespreken met mijn verloskundige. Wel heb ik alle info/gegevens direct meegekregen van de gynaecoloog, een behoorlijk document met alle cijfers/groeicurves etc. Ik was net als jij ook van alles vergeten te vragen en kon het gelukkig even nalezen. Misschien is dit document rechtstreeks gestuurd naar jouw verloskundige en kun je het opvragen?
Hanne: ik heb niets meegekregen, dus waarschijnlijk krijg ik dat allemaal dan inderdaaad. Ga denk ik morgen toch even bellen, te nieuwsgierig ;)
Nou, wij zijn thuis! Met een hele lading pijnstillers maar het gaat gelukkig goed genoeg.

Zie nu stom genoeg een beetje op tegen de 20-weken echo omdat mijn hele buik super pijnlijk is..
Natte tosti..
Fijn dat je weer thuis bent!
Je hebt de echo volgende week toch? Misschien voelt je buik dan wel al weer een stuk beter.

Beterschap!
Wat fijn dat je weer thuis bent! En wat bessie zegt, misschien is je buik volgende week minder gevoelig. Een goed herstel gewenst!

Hier een goede 20-wekenecho! Erg opgelucht! En... we krijgen een meisje :) we hadden beiden een jongen verwacht, maar stiekem had ik voorkeur voor een meisje. Super leuk dus! Onze dame heeft korte beentjes en een iets dikker buikje. Op de papieren die ik meekreeg stond een zwangerschapsduur van 19+3, dat betekend dat ik 6 dagen achter loop volgens de echo. Hij heeft hier niets van gezegd, dus maak me geen zorgen. Misschien groeit ze straks wel in een keer heel hard.
@mevrouwtomatensoep fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk gaat het elke dag een beetje beter. Hoe is het nu met de pijn?

@lentegroetje wat fijn goede 20 weken echo. Een meisje gefeliciteerd! Ik had 20 weken echo met 19+3 en kindje was op dat moment qua grote 18+3. Bij mij is er gezegd dat ze een kleine dame is maar dat het nog wel binnen de lijntjes valt. en wat je zegt voor hetzelfde geld nu een groeispurt en het is weer ingehaald.

Mocht er nog iemand tijd hebben om de tabel aan te passen. Ik ben een tijde geleden 26 geworden. Bedankt alvast!
Pijn wordt gelukkig elke dag een beetje minder. Ben nog wel ontzettend moe ook en zit nog goed aan de pijnstillers maar probeer zo min mogelijk te slikken als het niet nodig is.

Hebben er meer dames dat ze opeens weer teruggezet worden bij de 20 weken? Ik dacht dat je vanaf een week of 12 het niet meer zo precies kon zeggen omdat kinderen dan hun eigen groeicurve gaan volgen?
Natte tosti..
@mevrouwtomatensoep fijn dat pijn iets minder wordt. Ik heb altijd begrepen dat vanaf ongeveer 12 weken de uitgerekende data vast staat en niet meer veranderd. Inderdaad omdat kinderen eigen groeicurve gaan volgen.
De genoemde termijn bij mij en bij lentegroetje wordt niet aangepast. Ze gaan uit van een gemiddelde en het kindje van mij en lentegroetje ligt onder het gemiddelde. Daarom geven ze dat zo aan. (loopt een week achter bij het gemiddelde) Bij andere dames zou het misschien weer boven het gemiddelde zijn. Hopelijk zo duidelijk?
Ahh oke! Dan is het inderdaad duidelijk, dankje :)
Natte tosti..
Vraagje hebben jullie ook al last van harde buiken? Hier af en toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven