Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh en btw, alstie vanavond komt gaan we met de slee richting het ziekenhuis.. 😭😳😐 oh goshhhh! Ik vind het doodeng!
Ik heb even 10 pagina's bijgelezen... super gefeliciteerd voor iedereen die bevallen is!

@Vashta :hug: ik gun je een hele mooie bevalling die snel op gang komt. Wat een ellende dat wachten. Te vroeg is ook niet tof, maar overtijd lijkt mij ook zeker niets.

Valt me sowieso op dat de meeste van jullie het wachten best zwaar vonden/vinden. Dat is mij gelukkig bespaard gebleven, ben echt niet goed in wachten.

@tomatensoep, pijn aan de onderkant gaat vanzelf weg. Ik weet nog dat poepen de eerste dagen echt hels aanvoelde. Wel gewoon blijven doen, want hoe langer je dat niet doet, hoe harder je ontlasting wordt en dus hoe pijnlijker. Ook een kleine boodschap is niet tof, urine bijt. Probeer heel veel water te drinken (is ook goed als je bv geeft) en het liefste zelfs onder de douche te plassen kreeg ik als tip.

Iemand vroeg iets over hele avond bv, bedoel je dan de hele avond achter elkaar? Of 1 uur en dan even later weer een uur? Bij het eerste zou ik zeker lactatiekundige inschakelen. Misschien drinkt de baby niet effectief en dus heel lang om iets binnen te krijgen. Misschien is het alleen een troost voor de baby en zou de fopspeen uitkomst kunnen bieden. Maar daar kan lactatiekundige je vast bij helpen. Mijn zoon kreunt heel erg tijdens de bv sinds een aantal dagen, hebben wo eerste afspraak bij kinderarts (is ivm vroeggeboorte) dus ga dan navragen of dat iets met mijn voeding te maken kan krijgen. Papa heeft meerder voedselallergieen, dus misschien ons uk ook. Hoop niet.

Ik hoor gemengde ervaringen met kraamhulp. Ik ben jaloers op jullie. In het ziekenhuis werd ons nauwelijks iets geleerd, dus we doen maar wat. Ik heb dus behoefte aan een babyforum, want ik ben super onzeker en kan wel wat tips gebruiken.

Met P, mijn zoon, gaat het heel goed. Groeit als kool. Huilt alleen als hij honger heeft of zichzelf pijn doet. Hij was vanochtend zo aan het spartelen dat hij zijn voet in het hengsel van de luieremmmer kreeg...gevolg...blèren. Arm schaap. Verder slaapt hij alleen maar. Ik krijg nog weinig echt contact met hem en dat vind ik moeilijk. Misschien heeft hij wel iets overgehouden aan de vroeggeboorte. Maakt me onzeker dat ik hem niet kan 'vergelijken' met de gemiddelde baby. En dus geen idee heb of hij het goed of niet goed doet.
Hij is nu ruim zeven weken, dus dan verwacht je toch iets van contact. Al weet ik dat ik hem moet behandelen alsof hij op uitgerekende datum geboren is qua ontwikkeling, dus dan is hij vandaag precies een week oud, jeeh!

En verder ben ik ook echt super verliefd. Alles is schattig aan hem, zelfs zijn boertjes :heart:
En sterkte voor iedereen die door de sneeuw moet!
Welkom Cactus! Ik ben ook pas later ingestroomd dus dat moet geen probleem zijn :-D Hoe oud is je eerste? Succes ook met wachten en kom lekker klagen als je er zin in hebt.

Fijn dat het goed gaat Bessie. Wat is zijn gewicht nu na 7 weken?

Lentegroetjes en Fritzzz nog niet gezien vandaag toch? Hopelijk nieuws zometeen.

Mwtomatensoep, ik heb eigenlijk niet zo veel last beneden. Vloeien is ook al bijna over. Heb je hechtingen?
@cactus, welkom! “Fijn” dat er nog iemand in hetzelfde schuitje zit :$

@mwtomatensoep, voor inleiden gelden voor mij dezelfde redenen als voor marilynne, en daar bij nog nr 7: dat je niet meer met je eigen verloskundige bevalt. Zeker met mijn gevoeligheden zou ik heel graag een vertrouwd iemand er bij willen hebben. Met nieuwe onbekende ziekenhuis artsen zou ik het toch spannender vinden of er voldoende aandacht is voor mijn wensen. Plus dat ik het sowieso helemaal zou moeten gaan uitleggen, waar het b ij de verloskundigen allemaal inmiddels bekend is.

@bessie fijn om van je te horen! Wat jammer dat je de steun van een kraamhulp gemist hebt, dat lijkt me lastig. En wat lastig om zo met de leeftijd van je zoontje te moeten puzzelen, tenminste, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Hij geeft dus eigenlijk twee leeftijden tegelijkertijd, 1 week en 7 weken.
Wat dat betreft heb ik niets te klagen natuurlijk, dat besef ik me wel hoor! Mijn baby is in ieder geval voldragen! Zou hij dan een week voor lopen in de ontwikkeling? ;-))
Misschien kun je ergens op het forum of via het ziekenhuis een soort lotgenoten groepje vinden? Blijf vooral ook bij ons schrijven!! Maar anderen met een vroeg geboren kindje kunnen misschien specifiekere vragen beantwoorden.
Vashta Dat ga ik inderdaad zoeken, lotgenoten groepje, want zo zelf aanmodderen voelt niet goed.
En ja, jouw babietje loopt gewoon een week voor in ontwikkeling :-D

Sleutels, kom ik woensdag op terug als hij weer gewogen is. Hij was 29 nov 57 cm en 3615 gram (geboorte 47 cm en 2325 gram). Dus hij doet het super netjes. Hij begint nu ook babyvetjes te krijgen, heerlijk! Toen P net geboren was, was hij super mager. Hij was heel lang (ook hele lange benen en armen en grote voeten en armen, de verpleegk schatten in dat hij richting de 2 meter zal gaan). Maar dus heel magertjes. Als ik nu foto's van toen terug zie, vind ik hem er gewoon eng uitzien. Dus ik ben heel blij dat hij nu 'dik' aan het worden is. Eindelijk echt een babietje. :love:
Cactus, lees je berichtje nu pas.

Haha, big mamma. Ik hoop dat je snel van de bank af mag komen :hyper: Maar dan wel met de auto naar het zh kan en niet met de slee hoeft!
@cactus welkom!!

@bessie leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat. Ik was erg benieuwd. Ik kan mij indenken dat je de 'gewone' dingen mist. Je moet het thuis maar gewoon allemaal zelf uitzoeken. Wij hebben wel geluk gehad met 8 dagen kraamzorg.
Qua borstvoeding hier is het echt de hele avond aan de borst. Ik onderneem morgen actie. Ik wou eerst vpk van cb bellen.

@vastha wachten duurt lang. Ik blijf duimen dat je baby nu snel naar buiten komt.

@maryline ook voor jou duim ik!

@sleutels mijn moeder belde ook vandaag dat de borst niet moet en dan een flesje ook kan.

@mevrouwtomatensoep ik herken je gevoel helemaal! Ik heb 2 tips uit eigen ervaring. Probeer 's middags even te gaan liggen. Echt liggen niet zitten. Liggen geeft je bekken rust! En 2 wanneer je het gevoel hebt dat je onderkant eruit valt doe je waarschijnlijk toch te veel. Ik heb vandaag bijna niks gedaan en veel minder last. Jij hebt ook hechtingen toch? Hier ook hechtingen dus dat speelt vast mee.

@hier ook nog koortsuitslag. Dus druk met mondkapjes e.d.:(:( zo eng met een kleine baby.
Even een kort berichtje, ik lees nog steeds mee maar te druk om uitgebreid te reageren.. Dames die moeite hebben met de borstvoeding: dat had ik ook, ze had alles kapot gebeten en nu ben ik op aanraden van de kraamverzorgster gaan kolven, en nu kolf ik elke voeding voor ons meisje en we geven het daarna in een flesje aan haar. Ben ik ongeveer 10 minuten tot 15 minuten mee bezig en daarna geven we het haar gelijk. Gaat perfect en zo zie je precies wat er in gaat en je hebt een schema, je bent dus niet meer eindeloos aan het voeden.. Misschien een tip voor alle mama’s hier die wel willen dat ze borstvoeding binnen krijgt.. Ons bevalt het supergoed en geeft veel rust!
welkom cactus! gezellig hoor, op de valreep nog een lotgenootje erbij ;-) ww, jouw eerste was dus behoorlijk overtijd. hopelijk komt je zoontje ietsje eerder! moet je ook gelijk gaan liggen mocht de bevalling beginnen met gebroken vliezen, gezien hij nog niet is ingedaald? en je hebt gelijk hoor, overtijd is natuurlijk beter dan een prematuur kindje...Goed om even een positieve noot erin te brengen! je gevoel mbt strippen heb ik ook! ik zou dat dan ook pas vanaf woensdag (41 weken) willen... Maar: mss gaan we vannacht met de slee naar t ziekenhuis! :hihi:

bessie leuk van je te horen! nog best wat zorgen zo, rond een prematuur kindje. gaan ze bij de kinderarts nog specifiek iets bekijken, of is het een standaard bezoekje ivm prematuur? hopelijk heeft-ie geen voedelallergie! wat vervelend ook dat je vanuit het ziekenhuis zo weinig begeleiding kreeg mbt het hoe&wat van een baby... en dan zeker natuurlijk omdat jouw zoontje extra kwetsbaar voelt. wel leuk dat'ie nu babyvetjes begint te krijgen! en dat babietjes in her begin weinig echt contact maken heb ik vaker gehoord van vriendinnen enzo! volgens mij is dat heel normaal, ook bij 6 weken nog en dan in jouw zoontjes geval helemaal. mss ook even voorleggen aan de kinderarts?

mevrtomatensoep sterkte met de pijn o_o ik ging laatst (dom) een topic op dit forum lezen met de titel 'bevalling; de taboes'. Als ik dat lees is pijn aan de onderkant na de bevalling een veelvoorkomende klacht. hopelijk trekt het snel weg!

kaartje jij succes met de koortslip. vervelend zeg, dat je die net nu krijgt, hoewel het natuurlijk ook logisch is met de verminderde weerstand nu. van mijn verloskundige begreep ik dat het koortslip virus via de eigen moeder zelden wordt overgedragen op het kindje als je borstvoeding geeft, omdat jouw antistoffen via de borstvoeding bij het kindje komen. je moet natuurlijk wel voorzichtig blijven doen, maar hopelijk stelt dit je iets gerust. koortslippen van een ander zijn gevaarlijker!

mycupoftea fijn dat de bv beter gaat! stap je straks weer over op rehtstreeks uit de borst als alles genezen is of vind je dit wel prettig werken zo? ben benieuwd of het bij mij een beetje wil lukken straks!

nou vashta, fritzz en cactus: bij 1 van ons moet het vast raak zijn vannacht toch?? :high5: in dat geval vast heel veel sterkte en succes!
Nee ik blijf dit zo doen, het werkt voor ons perfect. Zo kan mijn vriend ook de nachtvoedingen doen wat mij weer wat rust geeft.. Ik hoop dat jullie kindjes vannacht allemaal komen dames! ik snap dat jullie het wachten meer dan zat zijn!
Ik las af en toe mee op.jullie topic omdat ik eind november uitgerekend was.
ook ik had last van kapotte tepels door de borstvoeding. Zeker ook omdat in het begin je nog niet voldoende aanmaakt komt de kleine vaak en leg je vaak aan (althans dat had ik). Door er druppels borstvoeding op te smeren en te laten drogen aan de lucht ging het uiteindelijk beter.
Nu is mijn zoontje bijna twee weken en zijn mijn tepels sinds enkele dagen weer normaal. Pijnlijk was het zeker, maar ik heb doorgezet en na een dag of 7 a 8 werd het beter.
Succes voor degene die nu nog worstelen met de borstvoeding. En kolven is zeker een goede vervanger en ook een fles is geen schande mocht de borstvoeding niet lukken. ( sommige mensen maken zulke rare opmerkingen als je aangeeft geen borstvoeding te geven).
en en?? vannacht nog iets gebeurd?? hier niks helaas :-( wel heerlijk geslapen, dat dan weer wel. en vanmorgen vroeg had ik wat bloedverlies. dus er gebeurt wel iets in mn lijf naast dat ik nog regelmatig lichte menstruatie krampen heb. ik ga er vanuit dat het ergens de komendde dagen toch echt wel doorzet
Hier ook niks, alleen weer slecht geslapen door die stomme heupen.
Gisteravond wel nog fijn met mijn man gepraat en flink uitgehuild, dat lucht wel wat op.
Straks de verloskundige bellen hoe laat we langs kunnen komen.
Vrijdag 42 weken begint toch wel dichtbij te komen als het strippen niet kan of niet werkt :(
Maar als het wel werkt misschien toch 12-12 als geboortedatum?? Ik vind het goed! :hyper:

Fijn dat je goed hebt geslapen marilynne, dat scheelt ook en heb je straks lekker wat meer energie als er wat gebeurt!
Even kort berichtje, gister eind Vd middag bevAllen van onze dochter. We maken het goed :heart:
fritzz jij was nog niet aan de beurt haha! :hihi: nee hoor, heel erg gefeliciteerd natuurlijk! op de uitgerekende dag bevallen dus?! fijn dat het allemaal goed is! geniet van je meisje!

vashta succes vandaag! ik ben benieuwd! mss ook om een slaappil vragen? echt vervelend dat je zo slecht slaapt steeds!
@fritzz gefeliciteerd!!!! Keurig op de uitgerekende dag, ik zei toch, iemand moet bij die 5% horen die wel op die dag bevalt. :biggrin: fijn dat het goed gaat!
Gefeliciteerd Fritzz, ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Lekker genieten nu!

Nou kom op Marilynne en Vastha. Alletwee tegelijk. Jullie kunnen het! :cheer2: :cheer2: En cactus natuurlijk ook :cheer:
Fritzz van harte gefeliciteerd!! En op de uitgerekende datum, dat is toch wel speciaal! Geniet er van 😍

Hier helaas ook geen baby 😅 nothing on the handddd..
gisteravond wel gruwelijke krampen maar dat was na een wc bezoekje wel over. Ik dacht héél even dat het begonnen zou zijn. Helaas pindakaas!

Succes Vashta! Hopelijk word je gestript en is dat net ffe het laatste zetje wat jullie nodig hebben! Vast wel 😃

Marilynne, fijn dat je wel goed geslapen hebt! Ze zeggen wel eens dat dat een teken is dat de bevalling er aan komt haha.. zou opzich niet vervelend zijn toch? 😅🤓
En inderdaad, mocht het dit keer weer beginnen met gebroken vliezen dan moet ik gaan liggen en meteen bellen! Ik hoop eigenlijk dat het dus met weeën begint want als ik iets verschrikkelijk vind is ze liggend opvangen 🤪
Bessie, mooi aangekomen al zeg. Netjes hoor. Ben benieuwd woensdag. Maar wat een verschil toch ook he. Mijn dochter was 3640 bij geboorte. Wat komen ze aan dan he die laatste paar weken. En dan moet je je voorstellen dat hij dus straks bijna 2 meter zal zijn😄 Mijn eerste was 2950 gram en nu een meid van 1.80 lang haha. Het gaat zo snel echt bizar.
De verloskundige is net langs geweest (was makkelijker ivm sneeuw dan wij daarheen) maar het strippen was nog steeds niet mogelijk :'( :'(
Nog steeds 1cm. Al dat gedoe van van het weekend heeft dus niet veel uitgehaald.
Morgen een afspraak in het ziekenhuis voor controle en dan woensdag weer de verloskundige.
Zwaar teleurgesteld.
En de buren die alsmaar zo door ons raam naar binnen kijken of ik er nog zit, komen nu zelfs aan de deur om te vragen of er al wat gebeurt. Heel lief bedoeld maar echt pfffffff
Gelukkig is mijn man er om de deur open te doen want ik ben niet in een leuke praatjes stemming :$

:cry:
@vastha dat is een teleurstelling! Wat denkt je kleintje het sneeuwt buiten ik blijf veilig binnen? Ik snap dat je al die vragen helemaal zat bent. Ik duim nog steeds dat de kleine snel komt.

@frittz gefeliciteerd!! Ik dacht gisteren nog zou Fritzz bezig zijn. Wel bijzonder uitgerekende data.

@hier heeft baby vanacht goed geslapen! Ook gewone voedingen gegeven. Die 30 tot 60 min duurden. Als het zo door gaat ben ik helemaal tevreden. Gaat het weer de verkeerde kant uit stap ik over op flesvoeding. Waarschijnlijk moest dochter haar regeldag en achterstand in gewicht even in 1x inhalen. De was op paar gram na 10% afgevallen.
Oh wat ontzettend balen Vashta 😞 ik had iets heel anders voor je gehoopt!
En wat betreft de buurt, daar hebben wij ook last van haha. Echt iedereen checkt of ik nog rond waggel 🙄 en dan zien ze me lopen en dan besluiten ze ook nog ffkes er achteraan te appen.. ik lijk wel olifant in een dierentuin zo 😂

Ik moet m’n peuterpubertje (dochtertje van 2,5) 💗 nog zien te vermaken zo. Ik vind dat toch echt wel zwaar zeg! Gelukkig is het weer er niet naar en kan ik gewoon lekker binnen blijven met haar maar jeetje wat vind ik het zielig voor d’r. Daarom alleen al wil ik dat dr broertje eens komt. Mama weer enigszins mobiel en dan kunnen we eindelijk eens gaan wennen aan ons nieuwe gezins situatie....

Verder wacht ik op een telefoontje van mijn VK wanneer ik naar het ziekenhuis moet...
Oja en nog bedankt iedereen over de tips en ideeën van de borstvoeding. Ik kan er zeker wat mee:).
Ach vashta Wat een domper :hug: En dan ook van die irritante buren er overheen :hamer: Nog max. 4 nachten voor je!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven