Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aaahh bedankt voor de lieve berichtjes! Dat doet me echt wel goed :shame:

Gisteravond de hele avond enorme kramp. Geen weeën maar continu.
@fritzz ik reageer al niet eens meer als ik wat voel, ik denk er gebeurt toch niks...
Maar nu denk ik dan maar, misschien gaan we van 1 naar 2 cm :-] en toen ik ging slapen was het over. Wel elk half uur wakker geweest om te plassen.

@marilynne, mijn baby is ook zo druk. Misschien dat dat toch met elkaar te maken heeft? Genoeg ruimte en lekker naar hun zin in de buik dus geen haast om er uit te komen?

Vanochtend een stukje gewandeld met mijn man. Was heel gezellig maar nu blijf ik verder weer op de bank! Helemaal op.
@marilyne overtijd lopen is ook gewoon niet leuk. Lekker klagen hier.

Hier heeft dochter van 02:00 tot 06:30 geslapen!. Trots. Daarvoor wel hele avond tot 02:00u aan de borst.
Net was de verloskundige hier voor de afsluiting en ons meisje ziet een beetje te geel naar haar mening. Dus ze heeft bloed afgenomen en dat heeft mijn vriend net naar het ziekenhuis laboratorium gebracht. Vanmiddag de uitslag, als het niet goed is dan moeten we naar het ziekenhuis en moet ze 24 uur onder de lamp. Dus we zijn aan het duimen dat alles goed is. Ik heb er wel vertrouwen in maar ben wel blij dat het getest wordt. Verder doet ze het fantastisch :heart:

Ja Vastha al het voorwerk wat nu al gedaan is hoeft straks niet meer. Top toch! Hopelijk dienen de laatste baby’s zich snel aan! Kijk steeds of er toevallig al nieuws is :-D
@sleutels, fijn dat ze het goed in de gaten houden. Hopelijk is de uitslag goed. Fijn dat ze het onmiddelijk oppakken ook.
Ja heel fijn. Ben net gebeld en de waardes zijn goed. Zelfs ver eronder dus gelukkig niks aan de hand. We kunnen lekker verder genieten.

Nog last van buikkrampen Vastha?
Ha gelukkig sleutels! Kun je lekker verder met genieten.

Ja, al de hele middag weer kramp, alsof ik goed ongesteld ben. Maar het voelt nog steeds niet als weeën en ik heb toch begrepen dat je dat wel merkt als het zo ver is. Dus ik houd het op voorwerk. Zit lekker op de bank met mijn man tv te kijken, we zien het wel.
Stiekem wel hoop natuurlijk :hihi: ik had eind november gegokt op 1 of 10 december dus wie weet. Iedereen die ik nu spreek zegt ja 12-12 is zo’n leuke datum!
@vastha ik duim voor je. 12-12 is ook een mooie data. Maar ik denk dat elke dag nu aanvoelt als een week?

@sleutels fijn dat alles goed is. Zijn jullie al een klein stukje gaan wandelen met de kleine meid? Of is dat nog iets te vroeg? Wij zijn vanmiddag voor de 2e keer buiten geweest. Heerlijk. Ik kan nog niet zo ver lopen maar ik geniet er heel erg van.
12-12 was ik eigenlijk uitgerekend :-D Klinkt toch wel spannend hoor Vastha, maar ik snap dat je nergens meer op hoopt nu. Ik had het vorige week ook niet meer voor maandag verwacht maar ook echt niet meer. En dan is ze toch nog zondag geboren. Morgen alweer een weekje oud.

@kaartje, we zijn ook al twee keer naar de supermarkt gewandeld. Net een mooi loopje. Ik vond het ook echt heerlijk even eruit. En zelf al een stukje met de auto gaan rijden. 1x naar de supermarkt en 1x naar het station. We zijn best snel ja maar dat zijn we tot nu toe met alles haha. Vandaag kraamhulp en verloskundige afgesloten, ook eerder, maar daar zijn we ook echt wel aan toe.
@sleutels heerlijk er even op uit.
Wij hebben gisteren de kraamzorg voor het laatst gehad en donderdag de verloskundige. Ik moet eerlijk zeggen dat het zonder kraamhulp ook wel heel lekker is. Gewoon je eigen tempo aanhouden en lekker doen wat je wilt. Maar wij hebben wel veel van ze geleerd.
Ja heerlijk he. Wij stonden eigenlijk op voor de kraamhulp. Morgen kunnen we lekker blijven liggen. Het is wel fijn maar op een gegeven is het genoeg
12-12 is ook wel een leuke datum maar de 10e of de 11e mag van mij ook echt wel!! Voelt inderdaad als weken wachten elke dag meer.
Alle krampen zijn nu weer verdwenen. Baal ik toch wel echt van, ik hoopte echt dat het door zou zetten! :'( het begon echt wel flink pijn te doen.
Ik zei al tegen mijn man, als het zo door gaat heb ik straks bij de controle maandag gewoon al 10 cm :rofl: zou mooi zijn toch, dat ze zegt ik ga niet strippen ik haal gewoon even die baby er uit :rolling: haha a girl can dream...
Ik probeer maar te blijven lachen, gelukkig maken wij altijd veel (flauwe) grappen samen.

Zo leuk om te lezen hoe het met jullie gaat met de kleintjes! Het lijkt me leuk om gewoon te blijven schrijven met elkaar om ervaringen uit te wisselen. Ik ben nu nog heel jaloers maar straks kan ik mooi jullie advies gebruiken als ervaringsdeskundigen :biggrin:
Wat fijn om te lezen hoe het met iedereen gaat.

@vastha, zijn de krampen vannacht opnieuw gestart? Hoop het zo voor je! Haha zou fantastisch zijn dat je maandag een flink aantal cm zou hebben.

@sleutels, fijn dat de waardes goed zijn!

@kaartje wat goed te lezen dat de bv op gang is gekomen. Hoe is het zonder de kraamhulp?

Hier is het echt genieten. Dochter is heel tevreden. Huilt alleen als er wat is tot nu toe, dus honger of krampjes etc. Ze spuugt af en toe wat meer, dat houden we even in de gaten. Leek minder te worden, maar sinds gisterenavond mag ze wat meer voeding dus ook weer meer spugen. Wij hebben een hele fijne kraamhulp. Een heerlijk nuchtere vrouw, pakt flink aan qua huishouden. Het is net of ik vakantie heb in eigen huis waarbij de was etc gedaan wordt. Het nuchtere werkt heel goed en heeft ons veel vertrouwen in hoe we met dochter omgaan. Er kan helemaal niet veel mis gaan zeg maar. Erg prettig bij een eerste kindje. Hoop dat wij ook van de week naar buiten kunnen om te wandelen, lijkt me heerlijk!

Oeps alsnog een heel verhaal. Succes met alle laatste loodjes!
@lente, wat fijn dat het bij jou ook zo goed gaat! Fijn dat je zoveel steun hebt van je kraamhulp. Ik ben daar heel benieuwd naar hoe ik dat vind, vind je het niet lastig een vreemde in je huis?

Hier helemaal niks meer vannacht :'( , alleen veel last van mijn heupen weer dus de hele nacht liggen draaien. En we hadden gisteren nog flink pittig gegeten, maar gevolg daarvan was alleen dat mijn man de hele nacht last van zijn maag had, en ik had nergens last van.

Dus nou ja, we wachten maar weer verder. Ik heb mijn whatsapp status inmiddels veranderd in NEE GEEN NIEUWS en ik reageer nergens meer op, alleen een heel select gezelschap van mijn ouders, zus en een paar vriendinnen. Heel lief dat veel mensen zo betrokken zijn maar ik word er niet goed van ondertussen.

@marilynne, hoe is het bij jou? Hopelijk gebeurt er bij jou wel wat!

@fritzzz, uitgerekende dag bereikt! 5% bevalt wel op de uitgerekende dag dus misschien hoor jij daar bij? Of ben je gisteren al bevallen :biggrin:

@nemoo, lees jij nog mee eigenlijk? Hoe staat het er bij jou voor?
@dames die borstvoeding geven even een vraagje. Dochter drinkt vaak de gehele avond aan de borst. Er zijn dan korte tussen pauze wanneer ze niet drinkt. Ik heb het dan echt over avonden van 18:30 tot 23:30. Daarna is dochter aan het slapen tot 04:00u. Dat is heel fijn. Maar daarna begint het feest opnieuw. Het is nu 09:00u en vanaf 04:00u bijna voortdurend met haar bezig geweest. Veel voeden weinig slapen. Hoe gaat dat bij jullie? Ik vraag mij af of het normaal is. super moe en kom weinig aan slapen toe:( vriend helpt wel veel mee maar die maakt nog steeds geen borstvoeding aan. 😋
(Ik dacht eerst regeldag dochter. Maar ze doet dit al 3 dagen.)
Hier is het vooral slapen, moeten echt zorgen dat hij goed wakker is voordat we de fles geven anders gaat er niet genoeg in. Snachts slaapt hij nog niet fantastisch, hebben vanaf vandaag dat we hem overdag ook wat meer in zijn bedje leggen zodat hij er wat meer aan went. Vannacht heeft hij bijna alleen maar bij papa geslapen..
Natte tosti..
Ik herken het nog wel van toen ik borstvoeding aan mijn zoon gaf 11 jaar geleden. (Ik geef nu fles met een reden) Voor mijn gevoel hing hij de hele dag aan mijn borst, het was doodvermoeiend. Na 3 weken heb ik het opgegeven en dat gaf veel rust. Mijn eerste dochter heb ik een jaar lang borstvoeding gegeven. Dat ging echt fantastisch. Nu had ik geen andere keuze dan fles en ik voel me daar ook goed bij hoor. Ze doet het echt super goed en ik moet zeggen dat het best wel een hoop rust geeft
@sleutels ik vind het inderdaad dood vermoeiend. Ik twijfel of ik door wil gaan met borstvoeding. Ik had alleen niet verwacht dat ik die keuze zo moeilijk zou vinden. Ik weet ook wel dat ze met flesvoeding ook groot worden. Maar mijn hormonen zeggen nu iets anders. Haha.
@kaartje, het was mijn moeder die mijn vermoeide ik zag en me toen aankeek en zei, je hoeft het niet te doen he. Hij komt echt wel groot en heeft er meer aan als jij lekker fit bent. Toen had ik de knoop doorgehakt. Ik voelde me ook schuldig omdat ik mijn dochter zo lang had gegeven en daar echt van had genoten. Maar mijn moeder had wel gelijk. Ik had het met alle liefde geprobeerd maar het ging gewoon niet. Dus ik snap helemaal hoe je je voelt. Succes met je keuze. Het zijn allebei goede keuzes, dat moet je onthouden.

Mijn baby is alweer 1 week oud vandaag :heart:
kaartje Ik kan je (nog) geen tips geven :-P Hopelijk komt het snel goed, op deze manier lijkt het me inderdaad erg vermoeiend! Wat zegt de kraamzorg erover? Misschien is dit alleen in het prille begin zo en gaat het op korte termijn ook weer over? En flesje is inderdaad ook gewoon goede voeding hoor!

vashta Hoop dat jij inmiddels aan het bevallen bent! ;-) Balen dat de krampen niet hebben doorgezet! Ik heb weleens begrepen dat de meeste bevallingen 's-nachts op gang komen of doorzetten. Misschien is het vannacht dan eindelijk zover! En anders kun je morgen vast gestript worden... Die krampen zijn bovenop de 1 cm vast èrgens goed voor geweest!

fritzz Uitgerekend vandaag! Hoe gaat het bij jou?

hier Alles nog rustig. Ik krijg wel regelmatiger last van wat lichte menstruatie krampen, maar 't mag eigenlijk geen naam hebben (echte menstruatie krampen voor de zwangerschap kwam ik niet door zonder zware pijnstilling, en dit is echt heel heel licht).

Verder herken ik je frustratie rond appende familie en vrienden ook vashta! Kan iedereen gewoon ff rustig doen please??!! Er was zelfs iemand die me letterlijk vroeg of ik al bezig was met bevallen, anders zou ze een afspraak verzetten. Eeehm, say what?! o_o Alsof ik direct na de bevalling de halve wereld aan bed heb willen staan! Alsof je zou terug appen: ja, inmiddels op 6 cm, lekker bezig hier, tot straks! Vond het heel raar! EN DE REST VAN DE APPENDE MENSEN IS OOK IRRITANT! LAAT ME MET RUST!

Haha, ok verder neemt het ongeduld en de geïrriteerdheid hier verder helemaal niet toe hoor :A: Hopelijk kan ik me snel bezig gaan houden met het opvangen van weeën :biggrin:
Oh ik moet even vreselijk klagen hoor :cry:

Er gebeurt hier gewoon helemaal niks. Ook niet meer dat menstruatiegevoel van de afgelopen dagen, gewoon echt helemaal niks. Baby schopt wel vreselijk hard, dus dat doet wel echt pijn. Maar geen enkel teken meer van een naderende bevalling, ik heb echt geen hoop.

Het is zoooo moeilijk :'( Ik vind de bevalling toch best wel spannend ook al heb ik er alle vertrouwen in. En dan dat idee dat ik dus binnenkort iets heel spannends moet gaan doen waar ook nog eens mijn hele leven door verandert, maar ik weet niet wanneer dat dan is en hoe het zal gaan. Ik wil zo graag weten hoe het gaat en dat het dan goed is met het kindje. Dat ik weet dat het gezond geboren is en zo, ik kan het niet goed uitleggen, en natuurlijk gewoon mijn baby zien en vasthouden en weten hoe het gaat, hoe hij/zij er uit ziet, hoe hij/zij heet!

Ik ben zo moe omdat ik amper heb geslapen van de pijn aan mijn heupen. Mijn emoties gaan alle kanten op. Ik kan geen kerst reclames meer zien zonder in tranen uit te barsten omdat ik ook zoooo uitkijk naar de kerst met mijn nieuwe gezinnetje. En de nieuwe buren zijn al de hele dag af en toe in de muur aan het boren, daar word ik echt woest van. Waarom boren ze niet gewoon in 1x alle gaten :mad:

En dan denk ik jeetje wat ben ik een hysterisch wijf geworden :$ maar toch kan ik er niks aan doen.

Morgen terug naar de verloskundige, ik hoop echt dat het strippen dan wel mogelijk is. Ik ben er helemaal klaar voor en klaar mee. Ik ben zo bang dat het nog een week gaat duren. Ik wil de inleiding in het ziekenhuis nog steeds niet en ik denk nu wel echt dat het daar op uitkomt.
En dan heeft er ook nog familie uit het buitenland al een ticket geboekt voor komend weekend en ik denk dus dat de baby er dan helemaal nog niet is en daar heb ik dan ook weer extra stress van, dan komt diegene dus voor niks.

Als de baby er eenmaal is zal het allemaal over zijn en zal ik vast kunnen lachen om hoe ik me nu voel en wat ik allemaal opschrijf maar nu velt het echt so.

Sorry voor het lange drama verhaal maar ik moet het even kwijt... :$
lieve vashta dikke dikke knuffel voor jou meid. dit is gewoon echt niet leuk! ik begrijp je gevoelens goed, heb die ook, hoewel in mindere mate maar jij loopt al veel langer overtijd!! en ik merk inderdaad ook dat naarmate het langer duurt ik me meer zorgen maak over de gezondheid van ons kindje, of alles wel goed zal gaan tijdens de bevalling etc etc.

toen ik afgelopen woensdag in het ziekenhuis was vanwege twijfel rond wel/geen gebroken vliezen is ook uitgebreid de procedure uitgelegd en bij 24u geen weeen zou ik ook worden ingeleid. ik merkte toen dat als iets zo onvermijdelijk is dat je je er ook wel weer bij neer kunt leggen op zo'n moment. laat maar gebeuren, denk je dan. dus dat gaf mij wel rust. terwijl inleiden mij ook echt NIET fijn lijkt en ik dat zoo graag wil voorkomen.

bespreek je gevoel morgen met de verloskundige! ik duim heel hard voor je dat het strippen sowieso gaat lukken en wie weet hebben ze nog wat andere mogelijkheden? zoals misschien een slaappil... al die gebroken nachten doen ook wat met je gemoedstoestand hoor! dan wordt het ook wel erg lastig positief te blijven.

hang in there!! ik denk aan je! :hug: :hug: :hug:
Arme Vastha, wat kan je je dan ellendig voelen he. Zo ver over tijd lopen was echt mijn nachtmerrie en jij maakt het nu gewoon mee. Klaag maar lekker hoor, je hebt er alle recht toe en dit is gewoon een lekkere plek om te klagen. En het is wel echt zo, als je je baby in je armen hebt is alles weer goed. Je hebt nu ook gewoon teveel tijd om over de bevalling en zo na te denken. Het komt echt wel goed, niet in paniek raken nu. Als het moment daar is komt je oerkracht naar boven. Nog even volhouden, ook jij hebt je baby bijna in je armen.
Wat lijkt jullie zo vreselijk aan inleiden dames? Ik weet niet anders maar het viel mij niet meer of minder mee dan gewoon bevallen denk ik.

Aan de niet- keizersnedes; hebben jullie ook zo'n pijn aan je eh, onderkant? Net alsof er iets uit gaat vallen als ik iets langer sta/loop.
Natte tosti..
mevrtomatensoep wat lijkt me minder prettig aan inleiden:

1: heb begrepen van ervaringsverhalen van anderen dat je bij inleiden de hele tijd aan slangetjes en infuzen etc vastzit en daardoor beperkt bent in je houdigen (je kan niet lopen bijv.)

2: met kunstmatig opgewekte weeën krijgt je lichaam geen tijd om er langzaamaan in te komen, maar kun je binnen een kwartier van niets naar om de 5 minuten hevige weeën zitten. Kans op weeënstorm is ook groter heb ik begrepen.

3: je bent vanaf het begin in het ziekenhuis. Hoewel ik uiteindelijk het laatste stukje liever in het ziekenhuis ben zou ik de eerste centimeters wel gewoon graag thuis 'doen'.

4: inleiden begint ook vaak met zo'n ballon waardoor je baarmoedermond eerst moet verweken. Die kan zo een hele nacht erin moeten en dan wéét je dat het de dag erop gaat gebeuren en ik zou dan denk ik niet meer kunnen slapen en al doodop zijn voordat ik 1 wee heb weggepuft.

5: ik ben er niet heeul zweverig over maar ergens lijkt het me een fijner idee als het natuurlijk op gang komt dat je zeker weet dat je baby er zelf ook klaar voor is. hoewel bij 42 weken natuurlijk ook niet erg is om het gewoon te gaan halen ;-)

6: inleiding betekent dat je de 42 weken hebt gehaald (tenzij het om andere reden eerder ingeleid wordt) en dan heb je dus heeeeul lang moeten wachten.

nouja, that being said, ook als je niet ingeleid wordt kunnen er ook allerlei ongewenste dingen gebeuren èn het hoeft natuurlijk niet helemaal te gaan zoals bovenstaande. we gaan het allemaal wel zien en zeker ook overleven als het wel een inleiding wordt (maar is voor mij nog ver weg), maar liever niet dus haha!
Hey dames 👋🏼

Hier een stille volger haha. Best creapy he?

Nee hoor, dat ben ik niet 😅

Allereerst alle kersverse mama’s van harte gefeliciteerd!
Maar waarom ik mij ineens meld is omdat ik in hetzelfde schuitje zit als Vashta en Marilynne. Sterker nog ik was ook 6 dec uitgerekend 🤓 ik heb hier nooit meegeschreven puur omdat ik deze groep pas te laat heb gevonden en het toen lastig vond om me er nog bij te voegen. Nu ik dus wéér overtijd loop (eerste kindje is geboren met 41+2) en ik het ook behoorlijk beu begin te raken dacht ik, why not?! Laat ik eens een berichtje tikken... of ik op “plaatsen” ga klikken weet ik niet maar dan heb ik iig toch even van me afgeschreven 🙈

Hier verder een zwangerschap zonder gekkigheden net als de vorige keer alleen wil ons manneke dus ook nog niet komen. Ook ik heb teveel tijd om over de bevalling na te denken, helemaal omdat ik een beetje weet wat komen gaat natuurlijk. Al weet ik ook wel dat ik hm gewoon weer ga rocken 😜 (hoop ik) Hahaha. Hoe dan ook, ik zit hier ook in die verschrikkelijke wachtstand en hoop elke avond dat het die nacht gaat gebeuren. Krampen, een mega bewegende baby en elke houding is niet meer te doen. Oh en hij is niet ingedaald dus alles zit nog vrij hoog...
Maar ook weet ik dat je alle ellende daarvan héél snel vergeet als je je mooie overtijd baby in je armen hebt! Ze zijn dan eigenlijk nóg ietsje mooier 😍 echt waar!
Ik heb vriendinnen die het van een hele andere kant hebben moeten mee maken helaas (vroeggeboorte) en dan ben ik toch stiekem heel blij dat ik hier als een klagende zeurende big momma op de bank overtijd aan het gaan ben 🤰🏼

Ik mag vanaf morgen gestript worden maar ik wacht nog eventjes af. Alstie zich niet meld dan liever nog even een controle in het ziekenhuis en daarna een poging tot strippen. Echt stom eigenlijk he? Waarom niet strippen morgen? Tjah, dat doet teveel tijd hebben dus met je. Je wil dolgraag dat je bevalling begint maar als ze je willen gaan helpen denk je HO wacht uhhh even...

Ach ja... hormonen? 💁🏼‍♀️

ik hoop dat jullie kindjes zich snel komen laten zien, en Vashta hopelijk kun je gestript worden! Dat zette bij mij de vorige keer wel door 👍🏼

Toi Toi Toi en op naar een mooie bevalling! Even een dooddoener, het duurt nu ECHT niet lang meer.... 🙉🙈

Liefs Cactus 🙋🏼‍♀️ 40+5 morgen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven