Uitgerekend December/Januari!
maandag 23 april 2018 om 20:40
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Ingeb84
ideetje88
Muisjemeisje
Madderijn
Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname | leeftijd | Hoeveelste kindje | uitgerekende datum | geslacht | Bevallen |
Suusj91 | 27 | eerste kindje | 29 december 2018 | jongen | ![]() |
Bruschetta_ | 29 | eerste kindje | 31december | verrassing | ![]() Bevallen van een zoon! |
felyar90 | 27 | Eerste kindje | 21 December 2018 | meisje | ![]() |
ClaireSophie | 29 | eerste kindje | 31 december 2018 | meisje | ![]() |
Bakerloo | 34 | eerste kindje | 27 december 2018 | ? | |
Yellow002 | 31 | eerste kindje | 20 december 2018 | verrassing | ![]() |
DANIYL | 27 | eerste kindje | 19 december 2018 | onbekend | |
Sammie2636 | 26 | eerste kindje | 21 december 2018 | jongen | ![]() |
Jo_tasy | 29 | tweede kindje | 7 januari 2019 | meisje | ![]() |
Mama_30 | 30 | derde kindje | 24 december 2018 | onbekend | |
MarisKF | 25 | eerste kindje | 3 januari 2019 | meisje | ![]() |
Svea84 | 33 | tweede kindje | 6 januari 2019 | jongen | ![]() |
rose1 | 28 | eerste kindje | 5 januari 2019 | verrassing | |
kersopdetaart | 33 | derde en vierde kindje | 6 januari 2019 | ? | |
Dreamboat | 26 | eerste kindje | 12 Januari 2019 | jongen | |
Sophie990 | 27 | eerste twee kindjes | 5 januari | onbekend | |
Nausicaa | 37 | eerste kindje | 11 december | meisje | ![]() |
Ingeb84 | 33/36 | eerste kindje | 27 februari | onbekend | |
Renata83 | 36 | tweede kindje | 27 januari | jongen |

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
vrijdag 10 augustus 2018 om 16:16
Leuk is dat hè
. Bij de termijnecho is een nog de meeste bewegingsruimte, dus dan kunnen ze echt koprollen maken en rondzwaaien en zo, zo leuk om te zien! Met 20 weken is de ruimte wat beperkter, dus dan is dat wilde bewegen vaak wat minder, maar zie je ze nog steeds hikken, een arm langszwaaien of soort van in hun handjes klappen (dat deed die van mij).
En natuurlijk fijn dat alles goed is! Had je het al verteld, of ga je nu iedereen inlichten? Dat is ook echt wel heel leuk vond ik.

En natuurlijk fijn dat alles goed is! Had je het al verteld, of ga je nu iedereen inlichten? Dat is ook echt wel heel leuk vond ik.
vrijdag 10 augustus 2018 om 17:06
Gefeliciteerd!! Het is je onwijs gegund ♡
Hahaha Nausicaa, ging jouw kindje in dr handjes klappen. Schattig!
Die van mij deed vooral zn best níet op de foto te gaan. Uiteindelijk maar zo'n 3d foto gemaakt waar je hem/haar echt helemaal weggedrasid met de armpjes voor het gezicht ziet. Tssssk. Dat wordt in december een inhaalslag qua foto's

dinsdag 14 augustus 2018 om 12:17
Nou hier vanmiddag een controle, en dan donderdag eindelijk de 29 weken echo, erg spannend want ben benieuwd of alles gezond is. Het buikje groeit in ieder geval goed, mensen om mij heen zeggen t regelmatig.
En nu ik bijna op de helft ben, blijkt ineens een vriendin die ik al even niet gesproken had al 16 weekjes zwanger te zijn.
En nu ik bijna op de helft ben, blijkt ineens een vriendin die ik al even niet gesproken had al 16 weekjes zwanger te zijn.
donderdag 16 augustus 2018 om 08:53
Succes met de 20weken echo Suus, hopelijk een gezond kindje!
@Inge, wat een fijn nieuws voor jullie!! Hebben jullie al een besluit genomen over de NIPT?
Hier gaat het goed! We zijn deze week verhuisd, blij dat dat erop zit, nu kan ik me meer richten op de zwangerschap en de baby
Behalve de problemen met mijn bekken voel ik me goed, zo fijn! Wel merk ik dat ik af en toe wat vergeetachtiger begin te worden, met name op het werk. Hebben jullie dat ook al?
Ik begin aankomende maandag met zwangerschapszwemmen. Ik heb echt zin om weer te bewegen!
Hoe gaat het met jullie?
@Inge, wat een fijn nieuws voor jullie!! Hebben jullie al een besluit genomen over de NIPT?
Hier gaat het goed! We zijn deze week verhuisd, blij dat dat erop zit, nu kan ik me meer richten op de zwangerschap en de baby

Ik begin aankomende maandag met zwangerschapszwemmen. Ik heb echt zin om weer te bewegen!
Hoe gaat het met jullie?
donderdag 16 augustus 2018 om 10:51
Hier vandaag de 20 weken echo gehad. Alles zag er heel mooi uit van kruin tot stuit ongeveer 15cm, weegt nu ongeveer 325 gram. Enige puntje was, maar dat is niet heel erg dat het een klein mannetje is, maar wij zijn beiden ook niet heel groot dus dat is verder niet erg. Wij zijn al heel erg blij dat het gezond is en er tot zover geen afwijkingen te zien zijn!
donderdag 16 augustus 2018 om 10:57
Gefeliciteerd suusje! We kunnen niet allemaal als reus geboren worden, en een niet enorm kind heeft als moeder ook voordelen
.
Hier weer even hartje geluisterd (reguliere controle) en ze doet het prima!
Ik ben deze week begonnen met yoga voor zwangeren, vond het best spannend, want nog steeds veel misselijk en 0 conditie. Maar het was niet bepaald inspannend, vooral ontspanning eigenlijk. Ik moet alleen mijn medische biologie even aan de kant zetten als iemand zegt ‘voel de zuurstof borrelen in je bloed’. Eh, daar krijg je een embolie van....
. Heb verder geen zwangere vriendinnen op het moment (wel met kinderen, maar die zijn meer 4-9), dus ook wel leuk om wat mede zwangeren te ontmoeten.

Hier weer even hartje geluisterd (reguliere controle) en ze doet het prima!
Ik ben deze week begonnen met yoga voor zwangeren, vond het best spannend, want nog steeds veel misselijk en 0 conditie. Maar het was niet bepaald inspannend, vooral ontspanning eigenlijk. Ik moet alleen mijn medische biologie even aan de kant zetten als iemand zegt ‘voel de zuurstof borrelen in je bloed’. Eh, daar krijg je een embolie van....

donderdag 16 augustus 2018 om 13:46
Gefeliciteerd met de goede echo’s meiden! Super fijn!!
Hier ook vandaag een mooie 20 weken echo - alles uitgebreid kunnen zien en vooral ook een heel druk meisje, wat ik inmiddels ook elke dag wel voel
@nausicaa Ah ik begin ook binnenkort met yoga! Ben heel benieuwd haha.
Verder alleen soms nog een soort moeheidsaanval en afgelopen week last van diarree, denk iets verkeerd gegeten op vakantie ofzo. Even afwachten of dat snel weer weg is..
Hier ook vandaag een mooie 20 weken echo - alles uitgebreid kunnen zien en vooral ook een heel druk meisje, wat ik inmiddels ook elke dag wel voel

@nausicaa Ah ik begin ook binnenkort met yoga! Ben heel benieuwd haha.
Verder alleen soms nog een soort moeheidsaanval en afgelopen week last van diarree, denk iets verkeerd gegeten op vakantie ofzo. Even afwachten of dat snel weer weg is..
donderdag 16 augustus 2018 om 17:00
Ik ga zelf niet heel veel doen wat betreft zwangerschap yoga en dergelijke. Wel is er 20 september bij de verloskundige een voorlichtingsavond waar we heen gaan. Hierin worden ook een aantal punten besproken waaronder de voorbereiding en verloop van de bevalling en omgaan met pijn, en nog n paar dingen over na de bevalling. Vooral de informatie rondom de bevalling en omgaan met pijn spreken mij aan als aanstaande moeder om hierheen te gaan.
Oja nu dat ik weet dat alles gezond is, geeft mij dat ook weer n positieve blik op dat ik wellicht thuis ken bevallen wat dus ook mijn voorkeur heeft.
Hier al mensen die een voorkeur hebben voor thuis of toch in het ziekenhuis? Die van mij is thuis, mocht dat niet door kunnen gaan dan wil ik voor een waterbevalling kiezen, wat hier in het ziekenhuis mogelijk schijnt
Oja nu dat ik weet dat alles gezond is, geeft mij dat ook weer n positieve blik op dat ik wellicht thuis ken bevallen wat dus ook mijn voorkeur heeft.
Hier al mensen die een voorkeur hebben voor thuis of toch in het ziekenhuis? Die van mij is thuis, mocht dat niet door kunnen gaan dan wil ik voor een waterbevalling kiezen, wat hier in het ziekenhuis mogelijk schijnt
donderdag 16 augustus 2018 om 19:35
Yoga is bij mij geen zwangerschapscursus, maar yoga dat qua bewegingen geschikt is voor zwangeren. Dus geen info, gewoon alleen les, maar zonder houdingen die heel onprettig zijn met een groeiende/dikke buik.
Daarnaast nog apart een cursus van 5x met informatie etc. Inderdaad gedeeltelijk over omgaan met pijn etc, maar ook daar ga ik voornamelijk heen voor de gezelligheid. Zijn toch vrouwen die ongeveer tegelijk bevallen/met verlof zijn, dus misschien ook wel leuk om een keer koffie te kunnen drinken etc.
Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen. Dat wilde ik toch al (er eindigen mij teveel eerste bevallingen alsnog in ziekenhuis en dan moet je dus puffend en al alsnog, en heb totaal geen romantisch beeld bij bevallen, dus ook weinig behoefte om dat thuis te doen). Inmiddels heb ik een indicatie gekregen (gebruik medicatie waardoor baby 24 uur geobserveerd moet worden, heb weinig zin om direct na bevalling richting ziekenhuis te gaan), dus weet nu vrijwel zeker dat ik in ziekenhuis van eerste keus terecht kan (is hier normaal vaak een probleem), én het wordt volledig vergoed. Kan in principe wel met normale eigen verloskundige, maar dus wel in ziekenhuis.
Daarnaast nog apart een cursus van 5x met informatie etc. Inderdaad gedeeltelijk over omgaan met pijn etc, maar ook daar ga ik voornamelijk heen voor de gezelligheid. Zijn toch vrouwen die ongeveer tegelijk bevallen/met verlof zijn, dus misschien ook wel leuk om een keer koffie te kunnen drinken etc.
Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen. Dat wilde ik toch al (er eindigen mij teveel eerste bevallingen alsnog in ziekenhuis en dan moet je dus puffend en al alsnog, en heb totaal geen romantisch beeld bij bevallen, dus ook weinig behoefte om dat thuis te doen). Inmiddels heb ik een indicatie gekregen (gebruik medicatie waardoor baby 24 uur geobserveerd moet worden, heb weinig zin om direct na bevalling richting ziekenhuis te gaan), dus weet nu vrijwel zeker dat ik in ziekenhuis van eerste keus terecht kan (is hier normaal vaak een probleem), én het wordt volledig vergoed. Kan in principe wel met normale eigen verloskundige, maar dus wel in ziekenhuis.
donderdag 16 augustus 2018 om 21:44
Mijn voorkeur gaat uit naar een ziekenhuis bevalling. Mocht een thuisbevalling onverhoopt niet goed gaan, zie ik het niet zitten om in alle haast en puffend naar het ziekenhuis te rijden. Ook hebben wij boven geen badkamer/stromend water, wat vaak al wel een vereiste is bij een thuisbevalling.
Ik zou ook super graag aan zwangerschapszwemmen willen doen, alleen hier in de omgeving is maar 1 zwembad waar dat gegeven wordt en dan ook maar 1 dag in de week laat in de avond. Misschien dat ik een gewoon abonnement daar ga aanschaffen en dan 1/2 keer in de week baantjes ga zwemmen, want ik vind het wel heerlijk om te zwemmen.
Wel ga ik een zwangerschapscursus volgen na de zomervakantie. Is 1x in de week en duurt geloof ik 7 weken in totaal. Met voorlichting, instructies en oefeningen.
Ik zou ook super graag aan zwangerschapszwemmen willen doen, alleen hier in de omgeving is maar 1 zwembad waar dat gegeven wordt en dan ook maar 1 dag in de week laat in de avond. Misschien dat ik een gewoon abonnement daar ga aanschaffen en dan 1/2 keer in de week baantjes ga zwemmen, want ik vind het wel heerlijk om te zwemmen.
Wel ga ik een zwangerschapscursus volgen na de zomervakantie. Is 1x in de week en duurt geloof ik 7 weken in totaal. Met voorlichting, instructies en oefeningen.
donderdag 16 augustus 2018 om 22:56
Jo Tasy... echt vergeetachtigheid merk ik (nog) niet maar ik doe wel af en toe verstrooide dingen haha. Is het nog te doen qua bekkenklachten?
Suusj en MarisKF: gefeliciteerd met de goede echo's!!
Nausicaa: ik zat hardop te lachen om je opmerking mbt het zuurstof voelen borrelen in je bloed :')
#zwangerschapscursus: ik heb me daar niet voor opgegeven omdat ik lange tijd veel te ziek daarvoor was. Nu zou het in principe alsnog wel kunnen maar als ik naar mn energie niveau kijk, kost een zo'n avond me energie voor 2 dagen.
Ik heb me wel ingeschreven voor 2 voorlichtingsavonden. En doe een soort revalidatietraject bij de fysio omdat de HG nogal wat van mn lichaam heeft geeist. Ik vind het denk wel even goed zo...
# bevallen: op dit moment denk ik een thuisbevalling te willen. Alle 3 de verloskundigen uit mn praktijk vind ik erg prettig en wil graag dat een van hen de bevalling ook leidt. Ik denk over een badbevalling (is dat zweverig?) Omdat ik van water altijd erg kan ontspannen. Maar ik twijfel nog omdat ik her misschien vies vind ook... al dag bloed in het water (wel een afzuigsysteem zit er bij zo'n bad. Dat wel...). Ivm mijn rugklachten raden ze volledig liggend bevallen sowieso af...
Nausicaa: ik zat hardop te lachen om je opmerking mbt het zuurstof voelen borrelen in je bloed :')
#zwangerschapscursus: ik heb me daar niet voor opgegeven omdat ik lange tijd veel te ziek daarvoor was. Nu zou het in principe alsnog wel kunnen maar als ik naar mn energie niveau kijk, kost een zo'n avond me energie voor 2 dagen.
Ik heb me wel ingeschreven voor 2 voorlichtingsavonden. En doe een soort revalidatietraject bij de fysio omdat de HG nogal wat van mn lichaam heeft geeist. Ik vind het denk wel even goed zo...
# bevallen: op dit moment denk ik een thuisbevalling te willen. Alle 3 de verloskundigen uit mn praktijk vind ik erg prettig en wil graag dat een van hen de bevalling ook leidt. Ik denk over een badbevalling (is dat zweverig?) Omdat ik van water altijd erg kan ontspannen. Maar ik twijfel nog omdat ik her misschien vies vind ook... al dag bloed in het water (wel een afzuigsysteem zit er bij zo'n bad. Dat wel...). Ivm mijn rugklachten raden ze volledig liggend bevallen sowieso af...
donderdag 16 augustus 2018 om 23:01
Je kan thuis ook voor een waterbevalling gaan hoor. Moet je alleen zo'n bad huren (of kopen).suusj91 schreef: ↑16-08-2018 17:00Ik ga zelf niet heel veel doen wat betreft zwangerschap yoga en dergelijke. Wel is er 20 september bij de verloskundige een voorlichtingsavond waar we heen gaan. Hierin worden ook een aantal punten besproken waaronder de voorbereiding en verloop van de bevalling en omgaan met pijn, en nog n paar dingen over na de bevalling. Vooral de informatie rondom de bevalling en omgaan met pijn spreken mij aan als aanstaande moeder om hierheen te gaan.
Of doen jouw verloskundigen dat niet?
donderdag 16 augustus 2018 om 23:35
Het is natuurlijk geheel aan jou waar je bevalt, maar even voor de zekerheid: in het ziekenhuis wordt je bevalling ook door je eigen verloskundige geleidt he? Alleen als er een medische indicatie is niet, maar in dat geval zou je sowieso niet meer thuis verder mogen.Yellow002 schreef: ↑16-08-2018 22:56Jo Tasy... echt vergeetachtigheid merk ik (nog) niet maar ik doe wel af en toe verstrooide dingen haha. Is het nog te doen qua bekkenklachten?
Als je al een fysio traject hebt, doe je al een soort van gym natuurlijk, bij mij is de yoga ook bedoeld om een klein beetje bij te trekken na weken nauwelijks eten. En je hebt ook al 2 voorlichtingen, dan ben je al een heel eind (mijn cursus zijn er ook maar 5, waarvan 1 met partner). En je kunt altijd nog kijken, stel dat je je over een week of 8 echt veel beter voelt, en je zou het toch leuk vinden, kan het alsnog. Ik ken iemand die met 35 weken nog begonnen is (ok, dat is wel een tikje aan de late kant, maar toch).
donderdag 16 augustus 2018 om 23:40
Ik doe ook zwangerschapsyoga sinds week 15, en vanaf midden november een zwangerschapscursus van 5 avonden allemaal samen met partner. Dat vond ik wel fijn, zodat we allebei evenveel info over de bevalling krijgen! Verder wil ik sowieso in het ziekenhuis bevallen, ik snap ook echt niet dat sommige mensen thuis als voorkeur hebben haha. Maar goed ieder z'n ding natuurlijk.
donderdag 16 augustus 2018 om 23:56
Ja Ik weet het, maar wat ik tot nu toe mee krijg is dat het dan toch vaakb(deels) wordt overgenomen door de 2e lijns verloskudnige en zij het beleid bepaalt (ondanks dat dat geen protocol is?). Ik zal het tzt nog eens bespreken met mn verloskundige welke gevolgen een ziekenhuisbevalling voor hun begeleiding zal hebben.nausicaa schreef: ↑16-08-2018 23:35Het is natuurlijk geheel aan jou waar je bevalt, maar even voor de zekerheid: in het ziekenhuis wordt je bevalling ook door je eigen verloskundige geleidt he? Alleen als er een medische indicatie is niet, maar in dat geval zou je sowieso niet meer thuis verder mogen.
Als je al een fysio traject hebt, doe je al een soort van gym natuurlijk, bij mij is de yoga ook bedoeld om een klein beetje bij te trekken na weken nauwelijks eten. En je hebt ook al 2 voorlichtingen, dan ben je al een heel eind (mijn cursus zijn er ook maar 5, waarvan 1 met partner). En je kunt altijd nog kijken, stel dat je je over een week of 8 echt veel beter voelt, en je zou het toch leuk vinden, kan het alsnog. Ik ken iemand die met 35 weken nog begonnen is (ok, dat is wel een tikje aan de late kant, maar toch).
Overigens woon ik erg dicht bij het ziekenhuis dus dat helpt wel.
Ik vind zo'n cursus sowieso niet echt "leuk" denk ik. Twijfel meer omdat ik bang ben toch noodzakelijke dingen te missen. Maargoed nu gaat dat gewoon nog niet. Misschien later.
vrijdag 17 augustus 2018 om 08:10
@Yellow het gaat best goed, de fysiotherapie en oefeningen werken heel goed, dus heb het 'onder controle'. Wel heftig dat je lichaam zo'n klap heeft gekregen van de HG. Geef je nu ook nog over of is dat helemaal klaar? Mag ik jou en Nausicaa een persoonlijke vraag stellen? Nu je deze ellende hebt gehad met deze zwangerschap, zou dat voor jullie een reden zijn om niet nogmaals zwanger te worden? Of denken jullie daar nog niet over na?
#zwangerschapscursus: bij de eerste heb ik zwangerschapsyoga gedaan met voorlichting en partneravond. Op zich interessant, maar ik heb tijdens mijn bevalling niets aan al die pufoefeningen en massagedingen gehad door de beenweeen en ruggenprik. Ik stel me er op in dat het nu weer hetzelfde riedeltje wordt.
Daarmee is vraag #bevallen ook meteen beantwoordt. Absoluut ziekenhuis, als het weer 48 uur beenween worden mogen ze weer een prik zetten
Los daarvan trekt thuisbevallen me totaal niet, de rommel, de buren, andere kind.. ga ik me dan allemaal druk over maken. En als er wat met het kindje is, kan ze direct in het zh geholpen worden. Ook een fijne gedachte.
#zwangerschapscursus: bij de eerste heb ik zwangerschapsyoga gedaan met voorlichting en partneravond. Op zich interessant, maar ik heb tijdens mijn bevalling niets aan al die pufoefeningen en massagedingen gehad door de beenweeen en ruggenprik. Ik stel me er op in dat het nu weer hetzelfde riedeltje wordt.
Daarmee is vraag #bevallen ook meteen beantwoordt. Absoluut ziekenhuis, als het weer 48 uur beenween worden mogen ze weer een prik zetten

Los daarvan trekt thuisbevallen me totaal niet, de rommel, de buren, andere kind.. ga ik me dan allemaal druk over maken. En als er wat met het kindje is, kan ze direct in het zh geholpen worden. Ook een fijne gedachte.
vrijdag 17 augustus 2018 om 08:48
@Yellow die mening heb ik dus ook! Ik heb een goed gevoel bij mijn verloskundigen, en zie t ook t liefst deze mensen bij mijn bevalling. Qua badbevalling, ja ken ik ook wel huren voor thuis, maar ik heb wel eens gehoord dat t vrij duur schijnt te zijn, en ik vraag me af waar ik deze moet gaan plaatsen? Enige optie zou kunnen zijn in de woonkamer, maar dan zit ik met de hond die dan in de wegloopt. Om die reden kies ik dan voor badbevalling in t ziekenhuis ipv badbevalling thuis.
De reden waarom ik overigens kies voor thuis bevallen is omdat ik zelf ook medisch in orde ben, heb t liefst mijn eigen verloskundige bij de bevalling ipv mensen die ik niet ken, ben daar nooit zo happig op, plus t feit dat ik alles al in huis heb.
Overigens hebben wij gisteren aanvraag gedaan voor erkenning, en daarbij raakten we ook al in gesprek over geboortekaartjes en hoe zijn 3 namen op papier komen, wat hij nog graag erop wilt zien en ik qua tekst. Qua ontwerp gaan we nog bespreken wat we beiden graag willen zien en dan een ontwerp hiermee laten maken en kijken wat we hiervan vinden.
Misschien al wat aan de vroege kant, maar wij wilden beiden graag een zoontje en gezien het onderwerp voorbij kwam zijn we al begonnen met rustig aan kijken
De reden waarom ik overigens kies voor thuis bevallen is omdat ik zelf ook medisch in orde ben, heb t liefst mijn eigen verloskundige bij de bevalling ipv mensen die ik niet ken, ben daar nooit zo happig op, plus t feit dat ik alles al in huis heb.
Overigens hebben wij gisteren aanvraag gedaan voor erkenning, en daarbij raakten we ook al in gesprek over geboortekaartjes en hoe zijn 3 namen op papier komen, wat hij nog graag erop wilt zien en ik qua tekst. Qua ontwerp gaan we nog bespreken wat we beiden graag willen zien en dan een ontwerp hiermee laten maken en kijken wat we hiervan vinden.
Misschien al wat aan de vroege kant, maar wij wilden beiden graag een zoontje en gezien het onderwerp voorbij kwam zijn we al begonnen met rustig aan kijken
vrijdag 17 augustus 2018 om 09:29
@ Jo Tasy. Een tweede kind willen is nu in ieder geval niet vanzelfsprekend. De kans om een volgende zwangerschap weer HG te krijgen is 67% begreep ik dus die kans is reëel. Met al een kindje in huis, is het nóg ingewikkelder. Want nu was ik soms al blij de vaatwasser te hebben uitgeruimd. Dus áls we al ooit voor een tweede gaan dan vraagt dat wel een plan de campagne. Zowel medisch (vooraf al een plan maken) als qua hulp netwerk/verlof partner etc.
Los van of ik het nog durf. Nu was het halverwege de zwangerschap klaar (geef nog af en toe over en mn energie niveau is niet wat het moet zijn. Maar dit is ok zo) maar HG kan nog zoveel ellendiger zijn dan ik nu heb meegemaakt. Dus ik vind het oprecht heel spannend en een tweede...? Niet "zomaar" in ieder geval.
Los van of ik het nog durf. Nu was het halverwege de zwangerschap klaar (geef nog af en toe over en mn energie niveau is niet wat het moet zijn. Maar dit is ok zo) maar HG kan nog zoveel ellendiger zijn dan ik nu heb meegemaakt. Dus ik vind het oprecht heel spannend en een tweede...? Niet "zomaar" in ieder geval.
vrijdag 17 augustus 2018 om 11:43
Jotasty: ja, dat speelt wel een rol ja. Ik weet sowieso niet twee een goed idee is in mijn geval (ben al 37, dus kan er geen 5 jaar tussen laten, en dus alleenstaand). Maar ik zou op zich best 2 kinderen gewild hebben. Met ook nog zo’n zwangerschap zou ik niet weten hoe ik dst zou moeten bolwerken als er nog een kind rondloopt waar ik ook nog alleen voor moet zorgen. Dus hier ook ernstige twijfel of ik het niet gewoon bij 1 moet laten. Ik heb nog geen besluit genomen, laten we eerst maar eens kijken hoe leuk ik deze dame vind
.

vrijdag 17 augustus 2018 om 18:37
Spannende keuzes allemaal!
Vooral kiezen voor de plek en methode waar je je prettig en meest ontspannen bij voelt!
Wij hebben besloten geen Prenatale screening (nipt of combi test) te laten doen, wel de 20wkn echo. Het zou me/ons meer onzekerheid dan duidelijkheid geven, wat niet fijn of goed voelt.
Ik zal in het ziekenhuis bevallen, ben sowieso medisch ivm medicatie en bij mn zussen problemen met de placenta die niet (geheel) mee wilde komen en daardoor direct moesten worden geopereerd/ curreteert en bloedtransfusie moesten krijgen door fors bloed verlies! Blij dat ze beiden sowieso in t ziekenhuis bevielen dus, want dit was vooraf ook niet bekend.
Probeer sowieso wel flexibel te blijven, genoeg redenen dat je toch uiteindelijk naar het ziekenhuis zou moeten... gepoept in vruchtwater, zwangerschapsvergiftiging, enz maakt niet uit of je vooraf fit/gezond was.. kan iedereen gebeuren:-) dus hou voor jezelf een plan B bij de hand, zodat je niet gelijk in de stress bent als Plan A niet mogelijk blijkt..
Ik zit nog steeds te kijken naar Mom in Balance om te gaan doen, maar is vaak pas vanaf 24wkn Ofzo, dus tot die tijd lekker wandelen, fietsen of een beetje joggen zelf ofzo.
Eerst maar dinsdag maar eens onze pretecho en 20wkn gaan plannen. Kraampakket aanvragen door verzekering te bellen, en binnenkort ook de erkenning regelen:-)
Ik moet momenteel vooral wennen aan de kadootjes die we plots krijgen , super leuk!! Ook van Kluun, Help ik heb mn vrouw zwanger gemaakt’. Mn vriend heeft die al bijna uit (gelukkig val ik reuze mee zegt ie Haha) , ook heeft hij een zwangerschaps app op zn telefoon gezet om beetje te kunnen zien wat er iedere week ontwikkeld en gebeurt met de kleine, erg leuk dat ie met me meedoet:-)
Afgelopen week met hele familie op de Veluwe geweest, dus ook met 4 kleintjes van mn 2 zussen (5,3,2 en 1 jaar), en die zijn dol op hem (en mij gelukkig ook;-)), dus fijn gevoel om straks ons eigen kleintje ook zoveel danwel nog meer liefde en aandacht te kunnen geven:-)

Wij hebben besloten geen Prenatale screening (nipt of combi test) te laten doen, wel de 20wkn echo. Het zou me/ons meer onzekerheid dan duidelijkheid geven, wat niet fijn of goed voelt.
Ik zal in het ziekenhuis bevallen, ben sowieso medisch ivm medicatie en bij mn zussen problemen met de placenta die niet (geheel) mee wilde komen en daardoor direct moesten worden geopereerd/ curreteert en bloedtransfusie moesten krijgen door fors bloed verlies! Blij dat ze beiden sowieso in t ziekenhuis bevielen dus, want dit was vooraf ook niet bekend.
Probeer sowieso wel flexibel te blijven, genoeg redenen dat je toch uiteindelijk naar het ziekenhuis zou moeten... gepoept in vruchtwater, zwangerschapsvergiftiging, enz maakt niet uit of je vooraf fit/gezond was.. kan iedereen gebeuren:-) dus hou voor jezelf een plan B bij de hand, zodat je niet gelijk in de stress bent als Plan A niet mogelijk blijkt..
Ik zit nog steeds te kijken naar Mom in Balance om te gaan doen, maar is vaak pas vanaf 24wkn Ofzo, dus tot die tijd lekker wandelen, fietsen of een beetje joggen zelf ofzo.
Eerst maar dinsdag maar eens onze pretecho en 20wkn gaan plannen. Kraampakket aanvragen door verzekering te bellen, en binnenkort ook de erkenning regelen:-)
Ik moet momenteel vooral wennen aan de kadootjes die we plots krijgen , super leuk!! Ook van Kluun, Help ik heb mn vrouw zwanger gemaakt’. Mn vriend heeft die al bijna uit (gelukkig val ik reuze mee zegt ie Haha) , ook heeft hij een zwangerschaps app op zn telefoon gezet om beetje te kunnen zien wat er iedere week ontwikkeld en gebeurt met de kleine, erg leuk dat ie met me meedoet:-)
Afgelopen week met hele familie op de Veluwe geweest, dus ook met 4 kleintjes van mn 2 zussen (5,3,2 en 1 jaar), en die zijn dol op hem (en mij gelukkig ook;-)), dus fijn gevoel om straks ons eigen kleintje ook zoveel danwel nog meer liefde en aandacht te kunnen geven:-)
maandag 20 augustus 2018 om 07:47
Bah... ziek worden, terwijl de hormonen ook nog lekker bezig zijn is niet fijn:-(.
Dikke schrale keel en hoofdpijn, en nóg vermoeider door slechte nacht..
sorry even klaag bericht
Ik weet eigenlijk niet eens welke keelpastilles nu wel/niet mogen.. dan maar dropjes, veel drinken en in mn bed liggen
Hoe is t met iedereen? Jullie aan t genieten van goede 20wkn echo’s en de bewegingen in jullie buik?:-D
Dikke schrale keel en hoofdpijn, en nóg vermoeider door slechte nacht..
sorry even klaag bericht

Ik weet eigenlijk niet eens welke keelpastilles nu wel/niet mogen.. dan maar dropjes, veel drinken en in mn bed liggen

Hoe is t met iedereen? Jullie aan t genieten van goede 20wkn echo’s en de bewegingen in jullie buik?:-D

maandag 20 augustus 2018 om 11:01
Oh dames, wat schrijven jullie veel! Ik loop achter, sorry sorry!
Fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt Inge mbt prenatale screening.
PS: ijsjes werken heel fijn tegen keelpijn! Alhoewel dat liggend in bed wat lastig eet, beterschap!
@Suusj, ik snap het even niet meer, wil je nu wel of niet thuis bevallen?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij totaal nog niet heb verdiept in cursussen/voorlichtingsavonden etc. Krijg daarover wel mails van de verloskundige praktijk maar als ik dan lees 'gezond je zwangerschap door' dan denk ik: 'hoe moeilijk kan het zijn?'. Gewoon niet eten wat je niet mag, verder groente en fruit en al het ongezonde met mate? Of ben ik nu heel simpel? ik ben zwanger, niet gelijk achterlijk?!
Verder voel ik mij goed dus voorlichtingsavonden over bekkenproblemen etc heb ik geen behoefte aan, evenals borstvoeding want dat ga ik niet geven.
Zwangerschapscursus an sich zou misschien nog een optie zijn maar internet en youtube bieden prima uitkomst voor al mijn vragen en geen bevalling loopt zoals gepland en als ik verkeerd adem is er vast een verloskundige die mij corrigeert....
Maaaaar, in zo'n bad, dat lijkt mij wel wat dus even spieken op de site van het ziekenhuis of ze baden hebben op de verloskamers. Maar ook hier sta ik er nuchter in: als ik het niks vind ben ik er snel weer uit en als de baby bijvoorbeeld in gaten gehouden moet worden gaat het hele bevalbad feest ook niet door. So be it!
Ik ben volgens mij de allerlaatste in dit topic maar: ik voel de baby!
Zaterdag een babykamer opgehaald via MP, commode en kast, nu nog de zin vinden om te schilderen
Verder is mijn hoofd vooral bij onze trouwdag donderdag a.s! Trouwjurk paste perfect en ondanks de zenuwen heb ik er veel zin in! Vandaag lekker nagels en proef make up laten doen en morgen de allerlaatste pas sessie!
Zaterdagmiddag up and away voor nog een weekje mallorca!
PS: ik vind de geboortekaartjes van letterpers(.nl) geweldig maar met een gemiddelde prijs van €4,00-5,00 per kaartje wordt mij dat toch te prijzig, iemand tips voor soortgelijk iets maar dan goedkoper?
Lieve dames, fijne dag vandaag! Ik kom vrijdag nog even posten hoe onze trouwdag was!
PS: yellow, toch nog even een
voor jou, voel mij soms zó schuldig, jij hebt het zó bizar zwaar en ik ga er fluitend doorheen, het is soms zo oneerlijk. Wil ook niemand kwetsen met mijn opmerkingen over de cursussen, als iemand zich daar fijn bij voelt: ga vooral!
Fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt Inge mbt prenatale screening.
PS: ijsjes werken heel fijn tegen keelpijn! Alhoewel dat liggend in bed wat lastig eet, beterschap!
@Suusj, ik snap het even niet meer, wil je nu wel of niet thuis bevallen?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij totaal nog niet heb verdiept in cursussen/voorlichtingsavonden etc. Krijg daarover wel mails van de verloskundige praktijk maar als ik dan lees 'gezond je zwangerschap door' dan denk ik: 'hoe moeilijk kan het zijn?'. Gewoon niet eten wat je niet mag, verder groente en fruit en al het ongezonde met mate? Of ben ik nu heel simpel? ik ben zwanger, niet gelijk achterlijk?!

Verder voel ik mij goed dus voorlichtingsavonden over bekkenproblemen etc heb ik geen behoefte aan, evenals borstvoeding want dat ga ik niet geven.
Zwangerschapscursus an sich zou misschien nog een optie zijn maar internet en youtube bieden prima uitkomst voor al mijn vragen en geen bevalling loopt zoals gepland en als ik verkeerd adem is er vast een verloskundige die mij corrigeert....
Maaaaar, in zo'n bad, dat lijkt mij wel wat dus even spieken op de site van het ziekenhuis of ze baden hebben op de verloskamers. Maar ook hier sta ik er nuchter in: als ik het niks vind ben ik er snel weer uit en als de baby bijvoorbeeld in gaten gehouden moet worden gaat het hele bevalbad feest ook niet door. So be it!
Ik ben volgens mij de allerlaatste in dit topic maar: ik voel de baby!

Zaterdag een babykamer opgehaald via MP, commode en kast, nu nog de zin vinden om te schilderen

Verder is mijn hoofd vooral bij onze trouwdag donderdag a.s! Trouwjurk paste perfect en ondanks de zenuwen heb ik er veel zin in! Vandaag lekker nagels en proef make up laten doen en morgen de allerlaatste pas sessie!

Zaterdagmiddag up and away voor nog een weekje mallorca!
PS: ik vind de geboortekaartjes van letterpers(.nl) geweldig maar met een gemiddelde prijs van €4,00-5,00 per kaartje wordt mij dat toch te prijzig, iemand tips voor soortgelijk iets maar dan goedkoper?
Lieve dames, fijne dag vandaag! Ik kom vrijdag nog even posten hoe onze trouwdag was!
PS: yellow, toch nog even een

maandag 20 augustus 2018 om 12:07
ClaireSophie, donderdag al de grote dag!!! Ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben met elkaar, heel veel plezier gewenst! En een fijne honeymoon daarna op Mallorca!
Inge, beterschap gewenst. Je kunt ook thee met honing drinken. Bel de verloskundige ander even wat je mag aan medicatie (misschien iets homeopatisch?)
Inge, beterschap gewenst. Je kunt ook thee met honing drinken. Bel de verloskundige ander even wat je mag aan medicatie (misschien iets homeopatisch?)