Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@navy: Ik ben er vooral te dik voor. Ik draag mn gewicht vooral op mn buik, waardoor met een draagdoek dat altijd alle kanten op wiebelt. En strak doen zit heel a-relaxed. Ik was bij mn vorige zwangerschap bij 28 wekens niet dikker dan normaal, dus kan je je voorstellen dat je daaroverheen een baby draagt:P Ik wil heel mss nog voor een drager kijken. Maar ik denk dat ze allemaal hetzelfde probleem geven. En ik hou van achter de reiswiegkinderwagen lopen met mn baby:)

Iemand ervaring met loopplankjes. Ze lijken vaak ver uit te steken. Loopt dat niet vervelend? En zijn er loopplankjes die inklappen want ik zie vaak kinderwagens waar het loopplankje profesorisch met touwen en stieken naar boven getrokken is. Ik wilde aanvankelijk een kids2seat. Maar die lijken nergens te koop.

@sparks, wat leuk om kamertjes te kunnen doen. Wij hoeven helaas niets te doen. Succes bij je afspraak. Heb je dezelfde verlos als bij nr 1? Ik ben benieuwd wat voor dingen je wil en gaat vragen. Ik ga ws niet normaal bevallen, maar mocht het wel zo zijn. Waar let je dan op?

Ik was gister in de efteling. Heel leuk en gezellig en mn zoontje vond het prachtig. Maar blijkbaar pas ik met mn buik niet meer in de carnaval. De beugel werd hard dicht geduwd en daarna 1,5 lang een harde buik gehad. Daarna was alles goed, en voelde ik haar weer bewegen. Maar het was wel schrikken.
Wat lekker dat je twee weken vakantie hebt spark. Heerlijk om dan de kinderkamers te doen.
Is het mogelijk om born every minute terug te kijken? ;-) Ik heb geen TLC namelijk.

Mintel, wat een pech van je rug. Hopelijk geeft minder werken wat verlichting.

Ik heb me trouwens ingeschreven voor een zwangerschapscursus in januari. Ik ben wel voor de 'snelcursus' gegaan :-) . Dat zijn 4 bijeenkomsten ipv 8 of 10 of zo. Lijkt me meer dan genoeg en vond de prijzen ook wel hoog voor die andere cursussen. Partner gaat dan de laatste keer mee, vindt vriend ook wel voldoende.
Nee ik heb niet dezelfde verloskundige deze keer, omdat we zijn verhuisd. Ik ga ook in een ander ziekenhuis bevallen nu. Ik heb een fluxus gehad en dat hadden ze niet helemaal goed in de gaten. Ik mocht dag na bevalling naar huis en na 1 dag thuis stond er ambulance voor de deur en heb ik bloed gehad in het ziekenhuis. Moest 3 dagen blijven. Dat maakt dat ik nu medisch moet bevallen, maar gelukkig mag dat met mijn eigen verlos, met gyn op standby. Door die ervaring en de wisseling van verlos en ziekenhuis heb ik wel wat vragen over hoe zij het allemaal willen gaan inzetten. Ik weet dat ik een waakinfuus krijg, maar ben ook benieuwd of ik gelijk naar huis mag of nacht moet blijven om hb te prikken dag erna en nabloeden in de gatencte houden. (Dat heeft na de vorige keer ondanks dat ik liever thuis ben bij mijn zoon toch wel de voorkeur eigenlijk) . Ik beval ook niet graag plat in bed dus wil graag weten wat allemaal mogelijk is met dat infuus.

Ik moet ook nog even kijken voor plankje maar zoon is 3,5 als baby komt dus hoef geen seat. Wil gewoon een mutsyplankje aan mijn mutsy denk ik.

Ik heb trouwens een Eftelingabonnement omdat we in de buurt wonen, maar ben al even niet geweest. Ga ik toch even opletten met die carnaval festival!

Verder hebben wij niet uitgeslapen helaas. 😉 Met kinderen is dat toch anders. Zoon was half 6 wakker. Voor hem was dat natuurlijk half 7 dus op zich prima.
Oh Mintel ben je al bij een fysio geweest? Die oefeningen die ze geven en de tips die je krijgt zijn echt fijn! Ik had bij zoon ook flink bekkenproblemen, maar de fysio heeft me toen het nog redelijk ging super geholpen om zo lang mogelijk op de been te blijven. Ze masseerde ook dat was ook echt heel erg prettig.
@sparks oe heftig. Ben je er bang voor dat je het weer krijgt? Ik ben zelf slecht in vragen bedenken. Dus vroeg me vooral af of ik vragen kon "lenen":P Wat mijn opties zijn mbt kunnen lopen en staam heb ik gevraagd. Ik vond het moeten liggen de vorige keer echt vervelend. Ze hebben hier een beperkt aantal monitors. Dus hangt erom als het vaginaal wordt.
Ben benieuwd naar de uitkomst van je huis perikelen, Navy.

Hier vandaag weer echo gehad. Hoofdje is nog steeds aan de kleine kant, maar goed gegroeid op haar eigen lijn zeg maar. Dus geen reden voor zorg, pas als t gaat afbuigen van de lijn is er reden voor zorg.
Over 4 weken weer n echo.
Ik heb ook gevraagd of ze mn baarmoeder hals wilde opmeten, die was ook prima. (Moest wel via inwendige echo, maar dat vind ik niks voorstellen)
Al met al prima uitslag.
Bijzonder hoeveel duidelijker alles te zien is nu. Vorige keer geen echo's met gehad na de 20wkn.
Ik heb wel n drukke dame hoor. Heel veel schoppen en bewegingen.

Hoe is t met de rug, mintel?

En met de rest van de dames?

Babykamer lijkt goed trouwens. Krijg de vlakken mooi strak. 😁
Cool dat de kamer verven goed lukt miss Bean!

De baby beweegt hier ook ontzettend veel. Soms schrik ik er gewoon van hoe het tekeer gaat.

Met mijn rug gaat het nog niet zo goed. Het zijn niet de bekken, maar het zit hoger in de rug. De fysio zegt ook dat het helemaal vast zit en dat ik moet ontspannen, maar dat vind ik best lastig. Zelfs een paar uurtjes winkelen is al pijnlijk.

De fysio heeft me ook op gal stenen gewezen, omdat ik ook veel pijn heb bij mijn rib. Vanmiddag ga ik even langs de huisarts, ben benieuwd wat die zegt ( vast dat ik rust moet nemen :-( )

Volgende week heb ik weer een echo en een rondleiding op de kraamafdeling van het ziekenhuis.

Ik vind het wel heel snel gaan allemaal hoor! Jullie dan?
Fijn dat de echo goed was Miss Bean. Lijkt me leuk om de ontwikkeling te zien op de echo's.

Het huis gaat niet door... In het kort: we hadden te veel twijfels die niet weg genomen konden worden. Eigenlijk konden we geen keuze maken, en daarom toch maar af gezien van de koop. Beetje dubbel wel, maar denk het beste.
De kans dat we iets anders vinden voordat de baby komt wordt steeds kleiner, dat is dan maar zo.

Wat dat betreft vind ik de tijd ook te snel gaan hoor, Mintel! Maar aan de andere kant ook weer niet of zo.
Hoe was het bij de huisarts?
Wel leuk dat je een rondleiding krijgt volgende week toch?
@navy wat jammer dat het huis niets geworden is. Wat bijzonder dat je een rondleiding krijgt. Is dat standaard of krijgt iedereen die?

@mintel, pijn in rug is echt heel vervelend. Ik had het vroeger vaker ten hoogte van m'n bh-bandje en dan hielp het om plat op de grond te gaan liggen met mn knieen omhoog. Maar ik weet niet of dat lukt als je zwanger bent.

@bean: Fijn dat alles goed was bij de echo.

Ik heb steeds meer last van bekkeninstabiliteit. Ik heb al een afspraak bij de bekkenfysio staan maar die is de 22ste pas. Ik vind het wel echt veel worden zo.
Ik krijg een scan van de ribben en echo van de gal blaas. Ik had geen verhoogde ontstekingswaarden gelukkig.

Rondleiding werd ons aangeboden en leek ons wel interessant en leuk!

Vervelend van de bekken Frederika. Raar dat je pas de 22e terecht kan! Dat duurt wel heel erg lang! Kun je niet naar een ander?
Navy, wat jammer van het huis! Hopelijk komt er snel een ander droomhuis op jullie pad dat wel helemaal in orde is. Zo'n snelcursus lijkt me ook wel wat, maar dat wordt hier volgens mij niet aangeboden. Ik vind 8 tot 10 bijeenkomsten echt veel te veel...

Mintel, fijn dat er geen verhoogde ontstekingswaarden zijn. Heb je de scan en echo al gehad? Hopelijk is snel duidelijk wat het is en voel je je weer beter.

Frederika, wat vervelend dat je zoveel pijnklachten hebt. Ik sluit me aan bij Mintel; de 22e is nog wel erg ver weg. Wellicht een andere fysio? Heb je tussendoor tijd om rust te nemen? Of is dat lastig met bijv. werk/huishouden/kind.

Miss, wat fijn dat de echo goed was en dat ze vooralsnog gestaag doorgroeit. Het is gewoon een dametje met een fijn gezichtje ;-)
Leuk dat ze zo actief is! Ons meisje is ook veel aan het schoppen. Ik kan zo af en toe echt mijn buik al op en neer zien gaan. Ik vind het overigens niet altijd een prettig gevoel. Zeker niet wanneer ze net onder mijn navel schopt.

De meesten van ons bereiken deze week de 24weken grens! Ik merk dat ik het toch wel erg fijn vind dat deze behaalt is, al hoop ik natuurlijk dat de baby nog langer niet komt.
Kunnen jullie en jullie partners de baby nu ook goed voelen schoppen? Hier gaat het zo af en toe al behoorlijk hard. Dat wordt straks wat als er meer kracht bij komt...
Wij hebben volgende week twee voorlichtingsavonden staan: een voor het dragen van de baby (draagdoek/draagzak) en een voor het geven van borstvoeding. Dan lijkt het wel steeds wat echter te worden
.
Ik heb nu denk ik voor het laatst 4 weken tussen de afspraken bij de verloskundige. Vorige week controle gehad en daarbij was alles keurig. Wel een erg lage bloeddruk en dat merk ik soms ook wel wat (lichter in het hoofd, sneller buiten adem). Wat gas terug nemen en dan is het gelukkig nog goed vol te houden. Wel had ik afgelopen week weer wat meer last van mijn banden. Een uur wandelen is dan eigenlijk echt te veel. Hebben jullie hier ook last van?

We laten 5 december nog een pretecho maken en hebben daarvoor mijn moeder, schoonmoeder en zusje uitgenodigd. Het wordt een 3decho. Ik ben erg benieuwd, want op de meeste plaatjes vind ik het foeilelijk haha.

We hebben onze ideeën over het geboortekaartje onderhand besproken met degene die het voor ons gaat ontwerpen. Ik verwacht met een paar weken wel een eerste opzet te hebben. Heel benieuwd hoe het eruit komt te zien.
Het geeft mij wel rust om al dat soort zaken vast uit te zetten. Hebben jullie dat ook of zijn jullie aan alle kanten nog rustig en relaxt? ;-)
Jaaaa bijna 24 weken!
Ik had afgelopen weekend voor het eerst dat iemand zomaar mijn buik aanraakte. Grr, irritant vond ik dat.
Wel heel veel cadeautjes gekregen van mijn schoonouders, zo lief! En ik ga binnenkort shoppen met een vriendin die ook zwanger is, heel veel zin in.

Deze week twee bezichtigingen voor een huurwoning, hopelijk is het wat en maken we een beetje kans... (Want de nesteldrang wordt steeds erger, wil zo graag een kinderkamer klaarmaken)

Nel, leuk dat jullie nog een pretecho laten doen. Ik vind die 3D plaatjes vaak ook wel een beetje apart, ben benieuwd haha.

Ik heb gemerkt dat mijn vriend niet zo van het voelen aan de buik is. Hij vindt dat toch een beetje gek allemaal. Maar hij is wel betrokken en geïnteresseerd. Dus ach, kan me wel voorstellen dat het niet voor iedereen hetzelfde is.

Wist trouwens niet dat een naam bedenken zo lastig was! Tot nu hebben we nog niks waarvan we denken, yes. Maar misschien moeten we actiever gaan zoeken naar namen.

Sterkte Frederika, balen hoor van de bekkenklachten. Is dat iets wat na de bevalling weer snel voorbij is?

Mintel, jij ook sterkte. Heb je de onderzoeken al gehad?
Inmiddels heb ik een echo gehad en is de oorzaak gevonden. Ik heb last van hydronefrose. Het is een verstopping in mijn nier die de pijn veroorzaakt. Heel irritant, want het enige wat ik kan doen is liggen op de linkerzijde en pijnstillers nemen. Als de pijn verergert, dan word ik opgenomen en krijg ik een infuus met pijnstillers. Al met al ben ik blij dat ik weet wat het is en dat het geen kwaad kan voor de baby, maar het is wel erg balen. De kans dat het erger wordt, omdat de baby blijft groeien is
erg aannemelijk, dus ik houd mijn hart vast.
Jeetje Mintel, wat balen zeg. (Zacht uitgedrukt)
Idd fijn dat er n oorzaak is, maar k*t dat er niet echt n oplossing is.
Na de zwangerschap wel of moet het vanzelf over gaan?
Bij de meeste vrouwen verdwijnt het na de bevalling. Dus dat is wel een fijn gegeven.
Het schijnt zelfs dat bij sommige vrouwen de pijnaanvallen erger zijn dan de weeën, dus ik ben goed voorbereid.

( probeer het maar een beetje positief te bekijken ;) )
Navy, in wat voor ‘categorie’ zoeken jullie een naam? Zijn jullie daar al wel over uit?
Ach Mintel wat vervelend!
Vooral dat er, buiten pijnstilling, niks aan te doen is. Heel veel sterkte, hopelijk blijft de ergste pijn je bespaard.

De categorie namen waarin we zoeken valt denk ik toch wel onder de populaire namen a la Mila, Tessa. Maar eigenlijk wil ik geen top 10 naam... Heb nu een app waar je ook buitenlandse namen kan selecteren, misschien komen we een vrolijke Chineze naam tegen :rolling:
Krijgen jullie trouwens ook vaak opmerkingen over je buik?
Ik heb de afgelopen twee weken zo vaak verbaasd gehoord dat mijn buik nog zo klein is, dat ik er toch wel een beetje gek van werd.
Ik heb ooit ook wel eens zoiets gezegd tegen iemand dus verwijt ze niks. Maar werd er zelfs een beetje onzeker van. Vanochtend was ik bij de verloskundige en die stelde mij gerust, ze heeft wel drie keer gezegd dat ik een mooi buikje had ;)

Ideetje, hoe bevalt centering pregnancy nu? In begin was het een beetje wennen toch. Waren er anderen die dit ook doen? Ik weet dat niet meer....
Ai Mintel dat is pech! Gelukkig weet je nu hoe het komt, maar fijn klinkt het niet. Hopelijk valt het verloop mee!

Navy ik ben heel benieuwd! Zou het wel hilarisch vinden als je met iets heel chinees aankomt straks. Maar serieus het is wel echt lastig he die naam! Ik vind het erg zwaar wegen. Jedraait het niet zomaar terug en je kind draagt de naam zijn/ haar hele leven. Wij zijn er inmiddels wel uit en ik merk dat ik er zo gewend aan raak dat ik mijn best moet doen de naam niet te gebruiken. Wij zijn trouwens destijds bij zoon met 36 weken geswiched van naam dus bij ons weet je het nooit. 😂

Mijn buik is trouwens eerder enorm dan subtiel. Ik zag foto's van mezelf aan het einde bij zoon en dacht echt wow ....ik was vergeten hoe enorm ik was. En vond mezelf nu al zo rond.

Wij zijn trouwens lekker los in de babykamer. Ik word er serieus helemaal ongeduldig van. Wat mij betreft duurt een zwangerschap 30 weken ipv 40 .....maar helaas, we mogen nog even!
Wat naar Mintel van de pijn! Positief bekijken is altijd goed haha! Sterkte in ieder geval!

Ik krijg juist alleen maar opmerkingen dat mijn buik zo groot is Navy haha! Weet niet wat ik erger zou vinden :-P

Wij zijn er dus al een tijdje uit qua naam en ik weet niet hoe ze het doet, maar mijn moeder heeft m dus al meerdere keren genoemd (zonder dat ze weet dat het DE naam is). Echt grappig. Ze heeft wel vaker van dat soort telepathische dingetjes (hoewel ik er niet echt in geloof, maar toch).

Ik begin nu dan toch de eerste echte klachten te krijgen helaas (I know, mag eigenlijk niet zeuren met het verloop tot nu toe)... Begon vorige week toch echt wel te voelen dat de baby/baarmoeder wat zwaarder werd en wat ging hangen in de banden. Sinds gister dan ook echt wel pijn boven mn schaambot, dus heb nu maar de ondersteunende buikband om naar mn werk. Lijkt wel te helpen gelukkig.

Lekker he Spark, dat losgaan op die babykamer haha. Wij hebben vorige week ook alle spullen besteld. Het komt rond Kerst ongeveer. Kan niet wachten!
Oh wauw Flow hou je dan maar eens in! Lijkt mij moeilijk als je moeder het steeds per ongeluk goed heeft. Vriendinnetje van mij heeft onze naam ook al eens geopperd als goeie match met de naam van zoon, gelukkig eenmalig. Ik vond het vooral zo naar weet ik nog dat mensen er echt naar gingen raden en je dan zo aankijken of je reageert. Daar heb ik destijds ook serieus iets van gezegd. Ik trok dat echt niet. Gelukkig heeft zoon een niet veel voorkomende naam en had niemand het goed. 😂 Deze naam hoor je wel meer dus ben benieuwd!

Fijn dat je buikband iets helpt trouwens!

Ik heb vooral als klacht op moment last snachts van krampen in benen en voeten en slapende armen. En ik moet beetje opletten wat ik eet. Ik voel die suikerspiegel zo op en neer gaan, niet lekker.

Oh ps iets heeeeeel anders! Iemand dat artikel op nu.nl gelezen over piloten die onverklaarbare vliegende objecten voorbij zagen komen? Ik vond dat zo bizar! Er is vast een logische verklaring voor, maar zo wakker je andere gedachten bij mensen wel aan zeg.
@mintel, oh wat vervelend. Hopelijk blijft de extreme pijn uit.

#bekkeninstabiliteit: Alles loopt voor mij bij hetzelfde ziekenhuis en het voelt raar om elders een fysio te zoeken. Ik weet niet of ik er na de bevalling nog last van heb. de vorige keer niet gehad. De hormoonprikken die ik krijg kunnen het veroorzaken. Dus wss heb ik het nu wel.

@sparks: Hopelijk duur je zwangerschap wel 40 weken iig langer dan 37, en geen 30. Kijk anders even de laatste aflevering van kruispunt terug voor je zulke dingen zegt tegen mensen die er alles aan doen om wel voorbij de 37 weken te komen.

#naam: Hebben we al maar soms twijfel ik. Want we hebben die naam al zo lang... Maar tegen elkaar noemen we haar al zo:). Wat grappig dat bij jullie de namen al geraden/genoemd zijn. Ik zou dat zelf niet zomaar gaan raden, behalve als grapje ofzo.

whoop whoop vandaag 26 weken. Morgen ga ik weer een ziekenhuisrondje doen. Dan mag ik weer naar de diabetisartsen, de gyn en dit keer ook de oogarts. Ik hoop dat de gyn wil kijken of ik nog een goede baarmoedermond heb. Ik ben echt zo bang dat het door de harde buiken al aan het inkorten is. Maar hopelijk dus gewoon irationele angst:)

Zondag gaan we eindelijk op bezoek bij mensen waarvan de vanalles geleend hebben voor mn zoontje. Ze zijn ook zwanger en ik wil weten of ze alles nieuw gaan kopen of alles terug willen. Want dan kunnen we zelf alles gaan aanschaffen. Ik wil zo graag dingen kopen, maar wil wel weten of het nodig is:)

Ik ben met een designer aan het mailen voor geboortekaartjes en het wordt zooo mooi.
Hoi allemaal! Ben ik weer!

Wij zijn nog even een weekendje op babymoon geweest naar Griekenland - zalig!
De controle bij de gyn was ook helemaal prima, binnen twee weken gaan we terug. Dan wil ik eens vragen naar een zwangerschapscursus - zou toch graag een beetje meer voorbereid zijn.

Navy, ik heb ook al enkele buik-aanrakers gehad. Vind het vooral vreemd dat het blijkbaar echt een ding is om aan zwangere buiken te voelen...

@ Dragen: wij hebben een draagzak en draagdoek te leen gekregen van familie, ik kijk er wel naar uit om ons kleintje zo dichtbij te dragen! Binnenkort maar al gaan oefenen met knopen ;-)

@ Klachten: Hier momenteel eigenlijk niets. Af en toe rugpijn, maar dat is vooral van lang in de zetel te hangen, denk ik dan :')
Gelukkig helpt de buikband Flow, ik hoop voor je dat het daarbij blijft!
Krampen in m'n kuit had ik vooral in het begin van de zwangerschap Spark, nu heb ik wel soms 'lastige benen' - het gevoel dat je ze moét bewegen en anders 'trekken' ze vanzelf. Gelukkig is dat alweer een weekje of zo geleden.
Ah Mintel, balen, hopelijk wordt de pijn niet té extreem...
Ik begrijp overigens wel als je veel pijn hebt, dat je zou willen dat je zwangerschap korter was, dat betekent voor mij ook niet dat je dan zit te hopen op een vroeggeboorte.

@ Buik: Ik krijg vooral opmerkingen in de trend van "Wauw, je begint het echt wel te zien" die ik dan beantwoord met: "Gelukkig maar, ik ben al over de helft." Als ik nu naar mijn buikfoto van 10 weken geleden kijk, denk ik "ha, ik dacht dat ik dààr al een buikje had!" maar waarschijnlijk denk ik dat over 10 weken opnieuw :D
Ik ben alvast volop aan het smeren met allerlei crèmes en drink veel water, in de hoop dat m'n huid lekker elastisch blijft!

@ Naam: Wat gek Flow, dat ze de juiste al een paar keer heeft genoemd!
Navy, ik kan je de 'Kinder' app aanbevelen! Net als Tinder, maar dan met kindernamen ;D
Ik vind het wel erg leuk dat man en ik ons kindje al bij naam kunnen noemen. Dat maakt het zo echt!

@ Kinderkamer: Wij gaan ook helemaal los! Alle grote meubels staan er in, kamer is geverfd en gaan nu nog wat decoratiespulletjes halen. Zoooo leuk is dat!

Momenteel zijn wij ons ook aan het oriënteren op geboortekaartje en doopsuiker, en ik ben begonnen aan de babywasjes!
Hoe gaat het met jullie?
Wanneer zijn jullie volgende controles?
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Flamingo, wat heerlijk zo'n weekendje!
Wij willen eigenlijk ook nog op babymoon, maar het komt er niet echt van. Dit weekend gaan we wel lekker naar de Wellness samen.

Ha, die Kinder app heb ik dus sinds deze week op m'n telefoon staan. Zag er wel wat leuks tussen staan!

Ik heb laatst geshopt met een vriendin en allerlei leuke kleertjes gekocht. En omdat ik ze heb opgeborgen in een doos, heb ik er foto's van gemaakt om toch af en toe naar te kunnen kijken :facepalm:

Frederika, hoe was je ziekenhuisrondje?
Ik meld me ook weer even. Heb al een tijdje niet gereageerd dus alvast excuses voor de late reacties!

Frederika, wat vervelend en schrikken van de harde buik na de Efteling zeg! Vooral voor jou lijkt me dat erg schrikken. Hoe gaat het verder met je? Lukt het nog om te wachten op de afspraak bij de bekkenfysio?

Miss Bean, fijn dat de echo goed was en dat je meisje zich op haar eigen lijn ontwikkeld! Hoe staat het inmiddels met de babykamer? Fijn dat je vlakken in ieder geval goed gelukt zijn!

Mintel, wat ontzettend vervelend zeg. Het is natuurlijk fijn om te weten dat het op zich niks ernstigs is, maar dat ze niet echt iets kunnen doen is vervelend. Hopelijk wordt de pijn niet erger!

Navy, wat vervelend dat het huis niet is doorgegaan. Ik kan me voorstellen dat je nu de tijdsdruk van de zwangerschap wel gaat voelen. Wel goed dat je niet daardoor toch de keus hebben gemaakt om het huis wel te nemen, terwijl het dan niet helemaal goed was. Hopelijk komt er snel iets anders op jullie pad waar jullie wel helemaal gelukkig mee zijn. Hier trouwens ook een paar buikaanrakers gehad. Het was schoonmoeder en mijn nicht, maar vond het toch niet prettig. Ik heb er dan weer niks van gezegd terwijl ik me dat eigenlijk wel had voorgenomen :facepalm: Ik snap ook echt niet waarom mensen dat zomaar doen, dat zou ik zelf echt nooit doen. Toen mijn schoonzusje zwanger was ook echt nooit gedaan. Hier zorgt de naam trouwens ook voor problemen, nou ja eigenlijk alleen de jongensnaam. De meisjesnaam zijn we wel uit, maar voor een jongen kan ik het nog niet vinden. Ik heb trouwens precies hetzelfde probleem, een aantal populaire namen vind ik leuk, maar ik wil eigenlijk echt geen top 10 naam dus voorlopig zijn we nog verder aan het zoeken. Hier krijg ik voornamelijk opmerkingen over mijn buik dat je het nu wel echt gaat zien en dat klopt ook dus dat kan ik alleen maar beamen haha.
De centering pregnancy bevalt trouwens steeds beter. De groep is een beetje los gekomen, waardoor de bijeenkomsten ook leuker worden. Het niveau van informatie vind ik nog steeds een beetje laag, maar goed.

Nel, vervelend van die lage bloeddruk. Ik heb dat in het begin van de zwangerschap ook gehad en ik voelde me er ook echt niet prettig door. Mijn bloeddruk is inmiddels weer gestegen dus ik heb er geen last meer van, maar het is inderdaad geen pretje. Het schijnt voor je zwangerschap op zich wel goed te zijn trouwens. Hier trouwens nog niet bezig geweest met het geboortekaartje, ook maar eens op mijn to do list zetten!

Spark, ik herken je ongeduld wel. Gezien hoe ik me nu voel, komt straks zou ik een totale zwangerschap van 30 weken ook wel zien zitten. Maar goed het duurt er nu eenmaal 40 voor het kindje helemaal is ontwikkeld dus we moeten ons ongeduld nog even in bedwang houden ;)

Flow, vervelend van de beginnende klachten. Ik zou wel even navraag doen naar de buikband, want mijn verloskundige zei juist dat het soms beter kon zijn om daar niet aan te beginnen omdat je daarmee je spieren ook verzwakt.

Flamingo wat heerlijk dat je nog even naar de zon bent geweest! Wij hadden eigenlijk ook nog dat plan, maar na de verhuizing zit het er helaas niet meer in qua tijd en qua budget. Fijn dat de controles goed waren! Ik moet eind november weer en volgens mij moet ik vanaf dan ook vaker voor controle.

Het waren hier behoorlijk pittige weken. De misselijkheid is bij mij, na een paar goede weken weer volop aanwezig. Zolang ik me rustig hou gaat het vrij redelijk, maar als ik wat doe op een dag dan gaat het zo halverwege de middag minder en lig ik in de avond hondsberoerd in mijn bed helaas. Ik werk nog wel volledig (32 uur), maar probeer mijn uren nu meer over de week te verspreiden. Na het weekend gaat het elke keer wel, maar hoe verder de week vordert hoe minder het gaat. Daarnaast heb ik ook behoorlijk veel harde buiken, ik denk een stuk of 20 per dag en heb ik bij vlagen ook pijn/krampen. Heb contact opgenomen met de verloskundige, maar die geeft aan dat ik me geen zorgen hoef te maken, zolang de harde buiken zelf geen pijn gaan doen. Ik heb de hoop eigenlijk opgegeven dat het nog beter gaat worden deze zwangerschap, dus ik probeer me erbij neer te leggen dat het nu eenmaal zo is. Dat is wel een uitdaging als ik eerlijk ben. Maar goed inmiddels ook 25 weken en buik begint behoorlijk te groeien en de kleine is heerlijk vaak aan het bewegen dus daar probeer ik zoveel mogelijk van te genieten. Daarnaast hebben we de babykamer de basis behangen en geschilderd en kunnen we zondag om de meubeltjes! Daar heb ik heel veel zin in Ben heel benieuwd hoe dat gaat staan en dan wordt het toch weer een stukje echter. Heb ook echt zin om met de aankleding te beginnen.

Vorige week hebben we ook een pretecho gehad en beide oma's mee genomen. Was erg leuk en bijzonder om te zien hoeveel ons kindje alweer gegroeid was sinds de 20 weken echo! In principe zit het er nu weer op met de echo's. Jammer, maar ik merk wel dat ik er nu minder behoefte aan heb, nu ik de kleine dagelijks voel bewegen.

Sorry voor mijn klaagverhaal, maar als ik eerlijk ben, vind ik de hele zwangerschap behoorlijk pittig en ik ben echt aan het aftellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven