Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nel, hoe reageerde je moeder op het nieuws van je zwangerschap? Hoe was het festival? Hopelijk heb je een beetje kunnen genieten ondanks de vermoeidheid en viel het niet drinken niet al te veel op!

Navy, hoe was jouw weekendje weg? Heb je het verteld tegen je vriendinnen of kon je het verborgen houden?

Pippo, hoe was je feestje van het weekend? Wat een leuke manier om het te vertellen tegen iedereen. Spannend hoor!

Wij hebben het van het weekend ook tegen mijn broer en schoonzus verteld en ik heb het tegen mijn beste vriendin verteld. Iedereen reageerde zo leuk, was echt heel fijn. Nu blijft het even bij deze mensen die het weten. Als we de broer en zus van mijn vriend zien vertellen we het ook nog tegen hen, maar die wonen niet zo in de buurt dus dat moeten we even plannen. Verder willen we wachten met vertellen tot na de termijn echo.

Pff ben zo blij dat ik vrij ben, want na een paar goede dagen voel ik me weer hondsberoerd. Heb bijna de hele dag het gevoel dat ik elk moment kan gaan overgeven, maar er komt telkens niks. Ik had niet geweten hoe ik had moeten werken op deze manier. Hopelijk gaat het tegen de tijd dat ik met mijn nieuwe baan moet beginnen beter... Heb morgenavond en dinsdagavond ook twee afscheidsetentjes met collega's van mijn oude werk, hoe is die avonden door ga komen is ook nog een raadsel :facepalm:

Wel heel positief is dat ik geen bruinverlies meer heb gehad afgelopen dagen, daar ben ik echt heel erg opgelucht over. Begin nu ook een klein beetje meer vertrouwen te krijgen in de echo donderdag. Ik ben heel benieuwd hoeveel verschil je ziet met de echo van afgelopen woensdag en ik hoop heel erg op een kloppend hartje :heart:

Flamingo en ER-6-N jullie mogen ook deze week voor een echo. Hoe staan jullie erin? Gespannen of vooral zin in?

Meiden, geniet nog even van de mooie avond en succes met werken weer komende week!
Alle reacties Link kopieren
Spark, ah dan had ik het verkeerd begrepen. Fijn dat je in ieder geval leuk werk hebt!

Ideetje, bijna je echo! Wat fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad. Hopelijk donderdag een stevig kloppend hartje! Wat fijn dat iedereen zo leuk reageerde en dat je het mooie nieuws hebt kunnen delen.
Vervelend dat je je zo slecht voelde. Hoe gaat dat nu? Hopelijk kom je de etentjes de komende dagen goed door!

Het nieuws vertellen aan mijn moeder en haar partner was echt erg leuk. Ze had niet helemaal door wat er nou op het boekje stond wat ze kreeg, dus we konden het kwartje horen vallen. Toen kwamen de gelukstranen. Ze zijn erg blij voor ons en hopen natuurlijk ook dat alles goed blijft gaan.
Ik voelde me dit weekend redelijk goed. Lekker rustig aan gedaan en veel in het zonnetje gehangen op het festival. We waren nu de tweede dag met vrienden die zelf ook nauwelijks drinken, dus dat viel niet op. Wat dat betreft maak ik me meer zorgen om het festival komend weekend. Ach ja, komt vast wel goed.
Vanochtend wel even een vlaag van misselijkheid, maar dat is nu ook weer redelijk weg getrokken. Ik ben benieuwd of dat nog door zet of dat het me helemaal bespaard blijft.

Ergens ook fijn om te lezen dat jullie je allemaal herkennen in de onzekerheid. Hopelijk wordt die de komende weken voor ons allen weggenomen door goede echo's en mooie kloppende hartjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees wel veel mee hoor dames, alleen het reageren komt er niet altijd van.

Spannend, deze week weer echo's.

Ideetje, hopelijk voor jou een mooi kloppend hartje deze keer :-)

Leuk hè, om familie en vrienden in te lichten, maakt het ook zoveel echter.
Al vind ik deze fase de zwangerschap altijd wat ontastbaar. Nog geen echo's gehad, alleen kwaaltjes, een positieve test en een uitblijvende zwangerschap.

Hier misselijk! Ik ben gewoon weer met de emesafene begonnen en dat haalt wel t ergste weg gelukkig. Ik dacht dit keer: 'waarom zou ik mezelf zo misselijk laten zijn als er medicatie is die het kan verlichten'. Mijn man vindt dat gelukkig ook.
Voor de rest ook al echt n flinke cupmaat meer, dus nu al een grotere bh aan.
Ook steeds duizelig met opstaan. ik heb een lage bloeddruk en heb daar nu last van. Normaal gesproken niet.

Ben echt aan het aftellen. Dan kan ik het eerste hobbeltje afvinken hopelijk.

Fijne dag nog dames!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Hebben jullie nog ruimte voor een nieuwkomer in dit topic?
Ik weet sinds vorige week dinsdag pas dat ik zwanger ben en zou graag met jullie meekletsen/ meelezen (als het kletsen er even niet van komt :-] )

Ik ben meestal niet de meest actieve kletser, maar vind het meelezen des te leuker, zeker als iedereen een beetje gelijk op gaat qua zwangerschap.

Ik hoor het wel!
Alle reacties Link kopieren
Miss_Bean schreef:
09-07-2018 15:35

Al vind ik deze fase de zwangerschap altijd wat ontastbaar. Nog geen echo's gehad, alleen kwaaltjes, een positieve test en een uitblijvende menstruatie.
Je neemt me de woorden uit de mond. Zo voel ik me voorlopig ook.
Hopelijk wordt dat morgen na de echo wat beter. Ik vind het toch spannend hoor, ik duim zo erg dat alles gewoon in orde is.

Misselijkheid was afgelopen week veel beter. Vanmiddag had ik nog wel een “heb ik honger of moet ik overgeven?”-momentje, maar gelukkig was het het eerste 😅

Mijn tepels blijven errrrrg gevoelig en soms pijnlijk. Borsten voelen groter, maar weet niet of ze dat effectief zijn.

En na het avondeten heb ik echt een rond zwanger buikje haha. M’n man merkte het zelf spontaan op “wow, je lijkt echt superzwanger” :lol:

Hoe gaat het met jullie voor de rest?

Fijn het nieuws vertellen! En al helemaal als iedereen positief reageert!
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Flow gefeliciteerd tuurlijk mag je mee schrijven.

Spannend flamingo ik nog 14 dagen wachten zo lang nog.

Ik lig sinds vandaag plat buikpijn braken diarree verkouden en zere keel.

Ik heb al zo mega buik volgens mij zitten er 2 in haha we zullen zien.

Het feest weekend overleefd maar wel met veel braken. Dronkende feestgangers dachten dat ik ook stom dronkend was nou was dat maar zo haha.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Flow! Gefeliciteerd.

Ik maak er weer een spectakel van. Ik ben zo ziek en pijn dat ik gisteren 2x op de hap zat en uiteindelijk bij de gyneacoloog op verdenking van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Duurde allemaal superlang...kind om 22 uur uit bed moeten plukken...
4 uur vannacht weer thuis. Heb mijn eerste echo vannacht om 3 uur gehad. Baby is helemaal oke, kloppend hartje en redelijk overeen met termijn. Scheelt paar dagen. Alles zag er goed uit. Geen spoedoperatie nodig...
Ik heb dus nierstenen. Heel kl@te want ze kunnen door zwangerschap er niks aan doen en ik ben ziek met pijn. Ik voel me alsof ik hier bezig ben aan een pre-bevalling 🤐

Ik heb antibioticacuur en een drankje voor het maagzuur en verder is het afzien. Ik hou amper iets binnen. Gisteren ook echt alles dat ik in me had uitgespuugd op de hap...moet nu opletten dat ik blijf plassen.

Niet tof, maar wel een hele speciale eerste echo! Kind maar niet naar kdv gedaan vandaag.... die was niet te doen na zijn nachtelijke avontuur. Gelukkig snapte hij er niks van en denkt hij gewoon dat ik heel ziek ben. Best wel lief die onschuld... mijn vader en de buurvrouw hebben hem opgevangen vandaag. Ik kan alleen maar spugen slapen of jammeren en over de grond kruipen. Hij is er behoorlijk van onder de indruk.
Alle reacties Link kopieren
Nel het blijft bij mij heel erg op en af gaan met de kwaaltjes. Heb echt slechte dagen dat ik een hele dag ontzettend misselijk ben, maar vandaag had ik een goede dag gelukkig en het etentje was dan ook leuk. Ik kob goed eten en heb zelfs wat van de dessertplank mee gegeten. Volgens mij is niemand iets opgevallen.
Ik hoop dat de misselijkheid jou bespaard blijft! Fijn dat je hebt kunnen genieten van het festival en dat je moeder zo leuk reageerde. Vind het zo speciaal om mee te maken dat mensen zo kunnen reageren op nieuws wat jij brengt.

Miss Bean ik hoop natuurlijk ook op een kloppend hartje. Vind het heel spannend, maar ga er wel steeds iets meer vertrouwen in krijgen nu het bruinverlies ook niet meer is terug gekomen. Ik vind het wel eng om dat toe te geven. Ben echt mezelf aan het beschermen door rekening te houden met een slechte uitkomst. En ik voel het precies zo over wat jij zegt over het ontastbare. Ik denk dat dat wel minder wordt na een goede echo. Vervelend dat jij ook zo misselijk bent. Gelukkig helpt de emesafene iets! Ik herken dat van die bloeddruk ook hoor. Ben echt vaak duizelig en heb zwarte vlekken als ik te snel op sta. Ik heb normaal ook een lage bloeddruk maar dan heb ik er ook geen last van.

Flow, gefeliciteerd en welkom. Natuurlijk hebben we nog plek. Is het je eerste kindje?

Flamingo, fijn dat het beter gaat met de misselijkheid. Mijn borsten doen wel flink pijn, maar mijn tepels dan weer totaal niet. Mijn borsten zijn al wel duidelijk gegroeid al pas ik nog wel in mijn oude bh's. Maar is nu wel een heel lekker moment als die bh uit kan! Heel veel succes en plezier bij de echo morgen! Ik duim voor een mooi kloppend hartje!

Pippo, beterschap! Heb je er niet gewoon een griepje overheen gekregen?

SparkandShine, jeetje wat heftig zeg. Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Wat ontzettend vervelend dat je je zo ziek voelt, jij ook beterschap! Kunnen die nierstenen vanzelf weer overgaan aangezien ze je nu niks kunnen geven? Ik neem toch aan dat je niet nog een aantal maanden zo door kan? in ieder geval een :hug: voor jou en hopelijk knap je snel weer op!
Alle reacties Link kopieren
Ideetje ja denk wel gewoon een griep ja.

Spark bah wat schrikken zeg. Wel fijn dat je het kindje hebt gezien. Heel veel beterschap en sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik mee mag kletsen!

Het is inderdaad ons eerste kindje. Ik ben zelf 32 en mijn vriend is 28.

In februari is mijn spiraal verwijderd en zijn we ervoor gegaan. Eind april is mijn laatste menstruatie geweest. Echter door verhuizing en de gedachte dat de menstruatie ook nogal onregelmatig kan zijn na de verwijdering van de spiraal (nadat ik met de pil gestopt was, was ik een aantal maanden niet ongesteld), is de gedachte dat ik zwanger zou kunnen zijn pas laat in me op gekomen :-$ .

Toen ik meerdere keren wat misselijk werd bij grote stukken vlees (terwijl ik dit normaal heerlijk vind) en dat ik merkte dat mn bh's steeds slechter gingen passen heb ik toch maar eens een test gedaan. Dit was dus vorige week dinsdag.

Volgende dag de verloskundige gebeld en ik mocht die vrijdag gelijk komen voor een echo, daar ik toch al een aantal weken op weg kon zijn. Ik ben dus nu 8 weken zwanger en de voorlopig uitgerekende datum is 13/02/19. Alles zag er goed uit en we hebben het hartje zien kloppen :heart:

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit echt heel erg bezig geweest met baby's en zwangerschappen (vind het overigens wel heel erg leuk dat het gelukt is hoor haha) . Merk dat ik heel veel termen niet ken en moet me echt gaan inlezen :facepalm: Ik heb besloten om me niet gek te laten maken en het gewoon lekker per dag te bekijken en het lekker over me heen laat komen.

Ik heb verder eigenlijk weinig klachten momenteel. Alleen klein beetje misselijk soms, maar dat was het dan ook. Zeer blij mee met hoe het tot nu toe gaat!

Ik zal op een later moment jullie verhalen even lezen en reageren :-D
Alle reacties Link kopieren
Jeetje flow wat een verhaal! Zo vlieg je wel door de eerste periode heen 😉 Als je iets wil weten kun je het altijd hier vragen hoor! We zijn hier ook met een paar zwanger van een tweede kindje dus juist leuk om tips en ervaring te delen.

Ik moet even in de tabel kijken maar had vandaag niet iemand een echo? Succes iig!
Als er nog iemand handig is met de tabel wil ik er ook wel in. Misschien jij ook flow? Ik ben 37 en vriend 42. Dit is ons 2e kindje. Uitgerekende datum tussen 25 feb en 1 maart ergens denk ik. Echo 16 juli maar misschien verzet ik die omdat ik nu de spoedecho heb gehad.
sparkandshine wijzigde dit bericht op 10-07-2018 13:08
0.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh jij Flam1ng0! Succes! Hopelijk niet al te zenuwachtig? Let us know! ❤
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad wel graag in de tabel willen. Leuk om alles van iedereen in 1 overzicht te zien.

sparkandshine: Wat heftig ook jouw verhaal! Hoop voor je dat de pijn wat afneemt op den duur. Wel fijn dat de echo dan weer helemaal goed was! Dat is wel een geruststelling.

Flam1ng0: Veel succes bij de echo vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden onze eerdte echo inderdaad.
Alles was prima!

Hebben het hartje gehoord, zo speciaal. Ook foto’s (zelfs 3D, ik wist niet dat ze dit zo vroeg al deden) meegekregen, ik ben helemaal in de wolken!
Eigen berekening was 8+5 en bleek 8+4 te meten dus helemaal prima!
Wat een opluchting! En maakt het allemaal toch net wat echter!

7 augustus gaan we terug voor de 12-weken scan.
Uitgerekende datum is nu dus opgeschoven naar 15/2. :hyper:
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Straks lees ik even bij & reageer ik, nu ga ik even door het huis stuiteren :hyper: :yes:
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Flamingo! Wat een fijn nieuws :heart: Bijzonder dat je zelfs 3D foto's hebt mee gekregen! Hopelijk volgen we binnenkort allemaal met dit nieuws. Stuiterse :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Haha inderdaad Flamingo! Veel plezier met stuiteren! Super fijn nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Leuk! 😍
Alle reacties Link kopieren
Leuk flamingo! Weer een geruststelling om dat zo te zien ik kan ook niet wachten pff nog 14 dagen. Nu ik ziek ben vliegen de dagen om doe niet anders dan slapen haha.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Flamingo! En zelfs 3D foto's, leuk :D Hopelijk ben je vanavond uit gestuiterd als je naar bed gaat.

Ik ben weer terug van een heerlijk weekendje weg met vriendinnen. Eén van hen wist het al door het tandartsbezoek en ik heb de andere vriendin ook verteld. Ze kreeg tranen in d'r ogen, zo lief.
Nel, kon je het zelf droog houden na het zien van de gelukstranen van je moeder en partner? Ik niet helemaal...

Ideetje, fijn dat het bloedverlies is gestopt. Nog twee spannende nachtjes slapen en dan weet je meer.

Spark en Pippo, beterschap! :hug: :hug:

Duizeligheid herken ik ook Miss Bean. Gelukkig lukt het je om de misselijkheid te verlichten.

Welkom Flow! Je hebt groot gelijk, laat het lekker over je heen komen en dag voor dag bekijken wat er op je afkomt.
Wellicht was de voorlichting waar ik vanavond was iets voor jou. De voorlichting werd georganiseerd door mijn verloskundigenpraktijk. Het ging met name over de praktijk, over voeding en beweging en over de Nipt. Het laatste vond ik wel redelijk interessant maar voor de rest vond ik het eerlijk gezegd niet zo heel nuttig. Maar dat komt denk ik doordat ik door mijn achtergrond goed op de hoogte ben van voeding en beweging.

ER_6_N, hoe is het met jou? Jij hebt ook deze week een echo.
Alle reacties Link kopieren
navy-blue: Super lieve reactie van je vriendin! Ik vind het vertellen ook wel een dingetje hoor haha. Heb normaal liever niet alle aandacht op mij gericht, maar daar is nu bijna niet aan te ontkomen. Mijn moeder en schoonmoeder konden het ook beiden niet droog houden... Tja, dan ga ik mee hoor haha.

Ik heb wel al een voorlichtingsgesprek al gehad met de verloskundigenpraktijk. Dat was allemaal wel helder en ik heb 1 augustus een intakegesprek waaronder ook de voeding en gezondheid besproken wordt. Ik geloof dat bij mij alles een beetje in andere volgorde gaat omdat ik er natuurlijk wat laat achter kwam en nu de eerste echo al gehad heb. Komt allemaal wel goed. Heb wel wat folders meegekregen ook om door te lezen.
Hoi allemaal. Ik schrijf eigenlijk nooit iets, ik ben meer een lezer. Maar eens moet de eerste keer zijn! Ik ben ook eind februari uitgerekend. Ik ben 28 jaar en mijn vriend is 31. We deden het al een tijdje soms wel veilig (condoom) en soms niet. Een paar weken besloten: we gaan er helemaal voor. En vanaf de eerste ronde was het meteen raak! Heel bijzonder. Alsof we er allebei eerst echt helemaal achter moesten gaan staan.

We hebben het onze familie al verteld en vrienden nog niet. Eerste echo is pas in augustus bij 11 weken. Ik voel mij super zwanger: veel plassen, gevoellige borsten, meer puistjes, meer moe dan normaal en ook af en toe saggerijnig.

Ik heb helaas ook veel last van mijn onderrug en vraag mij af of dit komt door zwangerschap of gewoon door verkeerde houding e.d.. De klachten begonnen wel pas vanaf zwangerschap. Iemand die dit herkent?

Super leuk en spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Flamingo, wat fijn! Een goede Echo! Lekker blijven stuiteren :heart:
Bijzonder dat je al direct 3d foto's meekrijgt. Ben je nu constant naar de foto's aan het staren? ;-)

Flow, welkom en van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat je al direct voor de echo mocht komen en een kloppend hartje hebt gezien! Hier ook nooit zo veel bezig geweest met baby's hoor, maar met een beetje gegoogle al heet wat termen leren kennen. We hebben nog ruim de tijd om alles te leren en volgens mij gaat er ook veel vanzelf als het kindje er eenmaal is. Ik maak me er tot nu toe niet zoveel zorgen om :mrgreen:

Spark, wat vervelend van de nierstenen. Gelukkig zelf nooit gehad, maar ik hoor van anderen dat het echt creperen van de pijn is. Hopelijk helpt de antibiotica enigszins :hug: mag je wel pijnbestrijding slikken?
Gelukkig een mooi kloppend hartje. Ik kan me voorstellen dat dat de pijn enigszins dragelijk maakt. Sterkte en hopelijk voel je je snel beter!

Luna, welkom en gefeliciteerd! Wat lang nog wachten op de eerste echo. Hopelijk vliegen de weken voor je voorbij!

Navy, wat een fijne reactie van je vriendin! Bijzondere momenten :heart:
Ik kon het zelf redelijk droog houden, maar het was natuurlijk heel bijzonder. De ouder kind relatie krijgt toch een heel andere dimensie ineens. Ik zie er naar uit om mijn moeder als oma te zien en volgens mij zij ook om mij als moeder te leren kennen.

Ideetje, morgen weer een echo. Spannend! Hopelijk alleen maar fijn en goed nieuws en een mooi hartje. Zie je er naar uit?


Hier nog 5 dagen aftellen tot de echo... spannend spannend spannend. Ik hoop zo op een mooi kloppend hartje. Hier nog steeds weinig klachten en daar ook nog steeds onzeker over. Dat zal wel even zo blijven :facepalm:

Flow & Spark, ik heb jullie toegevoegd in de tabel. Luna, wil jij er ook in?
Zullen we wel proberen om de tabel ook actueel te houden met meeschrijvende dames? Wellicht dat ER_6_N zich nog meldt, maar ik zag dat ze in het andere februari topic ook niet meer had gereageerd... Wmb hanteren we hetzelfde idee als daar; 2 weken niet meeschrijven zonder reden (zoals bijv. vakantie) dan uit de tabel. Wat vinden jullie daar van?
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft en meeleest lunalena. Jij moet dus ook nog even wachten op de echo. Ik heb de eerste echo ook pas met 11 weken.
Pijn in onderrug herken ik niet, maar zou zomaar kunnen dat het door de zwangerschap komt.

Nel, hier ook nog geen kwaaltjes. Het ene moment ben ik daar heel blij mee, het andere moment word ik er zo onzeker van.

Spark, hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Beter! Denk dat ik vanmiddag steentje heb uitgeplast... nu vooral last van misselijkheid en moe. Pijn gelukkig weg...pfjieuw! Reageer later even op iedereen ❤

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven