Uitgerekend eind februari 2019

21-06-2018 22:44 1044 berichten
Hallo dames,

Aangezien beide topics voor februari al flink vol en druk zijn, heb ik toch nog maar eentje aangemaakt voor de laatkomers ;-)

NaamLeeftijdKindjeGeslachtUitgerekendBijzonderheden
Flow186 32 / 28 1e Meisje 11-02 :heart: 27/9 20wkn echo
Flam1ng0 24/27 1e verrassing 15-02 06/02 bevallen van een dochter!
Frederika-Jael 37 2e Meisje 19-02 :heart: 26-9 GUO
Miss Bean 32 2e Meisje 22-02 :heart: 4/10 20 wkn echo
NelVeerkamp 26/34 1e Meisje 25-02 :heart: 5 maart bevallen
Sparkandshine 37 / 42 2e Jongen 26-02 :heart: ?
ideetje88 30 1e verrassing 27-02 20-02-2019 bevallen van een dochter!
Navy-Blue 31 1e Meisje 28-02 :heart: 02-02-2019 bevallen!
Mintel88 30/30 1e ? 07-03 :heart: 14/9 geslachtsecho
Pippo22 :redrose:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:23
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
85.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ideetje, succes bij de echo morgen!

Pfoe sparkandshine, lijkt me pijnlijk! Hopelijk klaart de misselijkheid snel op. Ik merk dat ik enkel misselijk ben wanneer ik vroeg opsta en dan vrij snel uit bed kom. Als ik langer slaap en/of langer blijf liggen heb ik er geen last van.

Nel, fijn dat je de tabel een beetje bijhoudt, kan ik echt appreciëren ;-)
Aftellen naar de echo. Ik zou zeggen, geniet van elke dag zonder kwaaltjes, maar ik begrijp dat dat onzeker maakt! Ik hoop dat je over enkele dagen een mooi minimensje mag zien!

Ik haal onze foto's regelmatig eens boven - al staan ze al in m'n geheugen gebrand. Als ik autorijd moet ik er vaak aan denken en krijg ik een grote grijns op m'n gezicht :')
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Bedankt voor het updaten van de tabel!

Wij zijn gisteravond flink geschrokken. We reden naar huis en voelde al wat vloeien, maar eenmaal thuis op de wc bleek ik toch een flinke bloeding te hebben gehad. Net of je weer eens ongesteld bent geworden zeg maar. Hierna gelijk de VK gebeld en die vertelde me dat het kon komen doordat mijn ontlasting de baarmoedermond heeft beschadigd. Als het niet erger zou worden en ik geen krampen zou krijgen zou er niet direct reden tot paniek zijn.

Helaas om 1u nog een keerbloedverlies gehad. Daarna maar een tampon in gedaan en geprobeerd nog wat te slapen. Uiteindelijk is dat nog wel wat gelukt, maar ben wel geschrokken. Vanmorgen bleek het de rest van de nacht te zijn meegevallen. Weinig bloed meer en geen krampen gehad.

Vanmorgen nog even de VK gebeld om te laten weten hoe het gegaan was en als het vandaag of morgen terugkomt zullen we de volgende echo gaan vervroegen, maar anders laten we die gewoon op 01/08 staan.

Pff fingers crossed dat het hierbij blijft... Niet leuk dit soort dingen.
Gefeliciteerd voor de gene die er bij zijn gekomen.

Jeetje flow wat heftig zou me ook zorgen maken bah gelukkig is het nu weer gestopt en hopen dat het nu de goede kant op gaat.

Ik begin weer langzaam wat op te knappen. Gelukkig want ben er al weer dik zat van haha.

Hoe is het net de rest iemand nog een echo toevallig gehad?
En flamingo ja ik zou ook telelens weer kijken op de echo foto's zo bijzonder.
Ik reageer later vandaag even op iedereen, maar wij hebben net een hartje zien kloppen en horen kloppen :love: Dat was zo'n fijn moment! Ze schatten me nu op 6,5/7 weken. Over twee weken weer een echo bij de gynaecoloog en als alles dan goed is dan mag ik door naar de verloskundige. Dat is wel echt een voordeel van in het ziekenhuis lopen, ik krijg heel regelmatig echo's!
Wat fijn ideetje!
Klopt kreeg met me zoontje bij de gynaecoloog ook meerdere echo's grote kans dat ik daar straks ook heen moet. Maar fijn dat je het hartje hebt zien kloppen.
Flow186 schreef:
12-07-2018 09:22
Bedankt voor het updaten van de tabel!

Wij zijn gisteravond flink geschrokken. We reden naar huis en voelde al wat vloeien, maar eenmaal thuis op de wc bleek ik toch een flinke bloeding te hebben gehad. Net of je weer eens ongesteld bent geworden zeg maar. Hierna gelijk de VK gebeld en die vertelde me dat het kon komen doordat mijn ontlasting de baarmoedermond heeft beschadigd. Als het niet erger zou worden en ik geen krampen zou krijgen zou er niet direct reden tot paniek zijn.

Helaas om 1u nog een keerbloedverlies gehad. Daarna maar een tampon in gedaan en geprobeerd nog wat te slapen. Uiteindelijk is dat nog wel wat gelukt, maar ben wel geschrokken. Vanmorgen bleek het de rest van de nacht te zijn meegevallen. Weinig bloed meer en geen krampen gehad.

Vanmorgen nog even de VK gebeld om te laten weten hoe het gegaan was en als het vandaag of morgen terugkomt zullen we de volgende echo gaan vervroegen, maar anders laten we die gewoon op 01/08 staan.

Pff fingers crossed dat het hierbij blijft... Niet leuk dit soort dingen.

Jeetje wat een spanning! Ik zou het me helemaal kunnen voorstellen als je nu gewoon even in je buik wilt kijken.

Over ontlasting gesproken ik heb echt obstipatie. Ik kon vandaag eindelijk weer eens naar de wc en mijn buik doet er gewoon pijn van. Herkent iemand dat?

Ik was bij verloskundige vandaag. Fijn gesprek gehad over vorige bevalling en hoe en wat we nu moeten afdekken. Aangegeven dat als ik dit vooraf goed kan doornemen met hun ik geen angst heb voor herhaling van een moeilijke bevalling. Ze gaat overleggen met de gyneacoloog of ze mijn bevalling met een waakinfuus in het ziekenhuis zelf mogen begeleiden of dat ze het helemaal moet overdragen als het zo ver is. Fijn want ik was uitgegaan van bevallen met een onbekende aan het bed. Wie weet dus toch niet. Wel heeeeeel ver van mijn bed nog allemaal dit, maar was een fijn gesprek.
Ideetje gefeliciteerd met je echo! We schelen niet veel! Ik volgens de meting morgen 7 weken.
Hoi allemaal,
Mag ik ook meeschrijven in dit topic? Ik ben rond de 8 weken (volgens eigen berekening) en vind het allemaal erg onrealistisch en onzeker.
Nooit gedacht dat zwanger zijn in zo’n pril stadium al zo heftig kan zijn. Misselijk, zeer pijnlijke borsten en allerlei gekke pijntjes in mijn buik en onderrug. En niet te vergeten de obstipatie idd. Au!
Wij hebben woensdag onze echo en ik kan niet wachten!

Ik las over iemand met nierstenen. Erg naar! Hopelijk voel je je snel beter.

Er was ook iemand met bloedingen, lijkt me heel heftig om mee te maken. Akelig vooral.

Ik wens iedereen een fijne zwangerschap toe en hoop dat het een leuke club wordt/ blijft hier.

Wij zijn beiden 30 en verwachten onze eerste op 19 februari.
Mintel gefeliciteerd en welkom bij de club.

Ik heb vannacht ook wat bruin verlies gehad schrok me dood maar het is nu al weer gestopt.

Obstipatie heb ik geen last van heb een darm probleem en zo dra ik zwanger ben kan ik heel goed naar het toilet en als ik niet zwanger ben zit ik verstopt heel apart maar wel fijn.
Ideetje gefeliciteerd met de goed echo. Je zal wel opgelucht zijn!

Ik weet niet wat het is deze week maar ik had net ook wat bloedverlies :( het was licht roze... Ik wacht het nog even af en anders bel ik vanmiddag even met de verloskundige. Hoe is het nu met jou flow?

Welkom mintel, spannend ook een eerste kindje.
Pff het is wel feest bij veel hier met bloed/ bruinverlies. Het maakt zo onzeker. Heel ellendig!

Bij mij is het bloedverlies gestopt, echter zag ik zojuist helaas wel wat bruinverlies, maar ik neem aan dat dat oud bloed is van eergisteren. Hier maak ik me dan niet zo druk om. Hopen dat dit niet meer wordt en snel stopt.
Welkom nieuwe meiden!

Jeetje dames zoveel bloedverlies...wat een ongelukkig toeval dat meerderen het nu hebben. Hopelijk bij niemand iets ergs. Zouden jullie ongeveer nu ongesteld moeten worden? Is dat het dan?

Hier alles hetzelfde! Geen nieuws....
Navy hoe is het nu bij jou? Roze weg? En bij jou Pippo?
Nee dat niet bij mij vannacht hevige buikkrampen en bloed verlies. Net verloskundige toch maar gebeld.
Die bellen me straks terug hoe of wat.
Word vervolgd.
He bah Pippo, die buikkrampen erbij ook nog... Succes straks!

Het is natuurlijk helemaal niet leuk dat bloedverlies/ bruinverlies bij iedereen, maar ergens ben ik wel blij dat ik niet de enige ben... Samen staan we sterk dames! :hug:

Ik zou pas rond de 20e ongesteld moeten worden dus dat is het bij mij niet. Bij mij is het denk ik echt de ontlasting die langs de baarmoedermond aan het indalen is (dit is echt een heel raar praatje haha). Dit geeft veel druk op de baarmoedermond en hierdoor raakt de baarmoedermond beschadigd.

Iemand tips om de ontlasting dunner te krijgen? :-$
Ideetje
Hoera! Welkom bij de stuiterclub ;)

Flow
Heel veel drinken en vezels eten, maar voor de rest geen idee.

Wat jammer van al dat bloedverlies meiden... ik hoop dat het allemaal niks blijkt. Ik heb wel ergens gelezen dat je baarmoederhals veel beter doorbloed is bij zwangerschap en dat er dan ook sneller een bloedvaatje scheurt of zoiets - quote me hier niet op. Maar geloof dat dat de uitleg was!
Be a flamingo in a flock full of pigeons!
Ik had een paar weken geleden ook steeds wat bloed bij hebt afvegen, maar volgens mij hoeft dat helemaal niet erg te zijn en is het vrij normaal.
Sterkte Pippi, het is niet niks om dat mee te maken. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Dat heb ik inderdaad ook gehoord van de VK en ook gelezen inderdaad Flamingo! Zou het bij mij best kunnen verklaren.
Sterkte pippo, hopelijk is het niks. Hier is het tot nu toe gestopt dus maak me voor nu niet veel zorgen meer.

Flow, vervelend van de obstipatie. Inderdaad goed drinken en probeer voldoende vezels binnen te krijgen. Veel bewegen voor zover dat lukt en (gezonde) vetten kunnen de ontlasting ook soepel houden.
Ben vanmiddag terug gebeld ze hebben het druk met veel bevallingen kan zondag al een echo maken even afwachten bloeden is wel gestopt maar af en toe steken in me buik.

Dit hoeft idd niets voor te stellen maar bij vorige miskraam ook zo over in gezeten dus toch fijn wat eerder echo te krijgen.

Met obstipatie probeer gedroogde pruimen en probeer veel te drinken. Het is lastig weet er alles van ik nam morgen lijnzaad in me yoghurt.

Bedankt allemaal voor de fijne reacties idd veel hier die dit ook mee maken en samen staan we zeker sterk :couple: :hug:
Ojee Pippo wat denk je er zelf van? Zondag duurt nog lang als je bloed en in spanning zit! Sterkte!

Navy en Flow jullie ook. Hopelijk is het nu klaar met al die fratsen.

Geen bloedverlies zegt overigens ook niet altijd alles. Mijn allereerste zwangerschap was ik misselijk en vloeide ik niet...met 11 weken toch een kindje zonder hartslag. De natuur gaat zijn gang en het enige dat wij kunnen doen is adem inhouden en afwachten. Pfff...

Hier net gebeld door vriend dat hij voorlopig nog werk heeft. Die komt niet thuis voor zoon naar bed gaat dus word een laaaaaaaange dag. Was juist aan het aftellen tot in kon storten haha, maar helaas 😂
Spark ik blijf positief we gaan het zien van het weekend.
Ik zit alleen met 1 dingetje zou jullie mening wel willen weten.

Mijn buik is al aardig rond en groeit al behoorlijk kan het soms op momenten niet meer verbergen bijna. Ik ben best fel met reageren door hormonen en me bazin probeert me te helpen. Wat vinden jullie als mijn echo positief is kan ik het al aan de buiten wereld vertellen of... zal ik nog 4 weken wachten ik zit in twijfel.. lastig
Ik heb nog niet eens een echo gehad en iedereen weet het al. Wat houdt je tegen?
Als je bazin je inderdaad graag wil helpen en de echo geeft positief beeld, dan zou ik het denk ik ook wel vertellen. Scheelt een hoop gedoe!

Wij hadden vandaag een borrel met het werk en ik zat natuurlijk aan de cola... daar werden natuurlijk wat opmerkingen over gemaakt en er werd me zelfs op de man af gevraagd of ik zwanger ben.. Heb het nu nog ontkend. Wil eerst een positieve tweede echo na het geintje van eergister.
Ik heb mijn leidinggevende wel ingelicht. Andere collega's niet. Ik heb iedereen die heel dichtbij staat vertelt dat ik zwanger ben maar verder wil ik de termijnecho afwachten. Ga het ook zeker voor de termijnecho niet aan zoon vertellen al heeft hij erg moeite met dat ik ziek ben steeds. Hij is zo bezorgd echt heel lief maar eigenlijk zou een jongetje van bijna 3 zich daar niet mee bezig moeten houden. Ik vroeg hem vandaag wat hij dacht dat er toch met mama's buik aan de hand is maar hij heeft echt geen idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven