Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Bij mij zei de VK specifiek dat het bloedprikken niet nuchter hoefde. :)

Ik heb trouwens de uitslag van de nipt al ontvangen! Gelukkig geen afwijkingen én geen nevenbevindingen gevonden! We zijn er zo blij mee! :heart:
Wat fijn LilaLilly!
:cheer2:
Heel fijn Lila! Hoe lang moest jij wachten op de uitslag?
Ik moest wel nuchter bloed prikken maar dat komt omdat ik in m’n vorige zwangerschap, zwangerschapsdiabetes heb gehad.
Vandaag ook bloed geprikt voor de Nipt.
Wat prachtig nieuws Lila! Heel fijn!

Duimen voor goede uitslagen iedereen :-)

Ik vrijdag eerste echo en als alles goed is dan dinsdag bloed prikken voor de nipt.
Hoppípolla schreef:
11-12-2019 17:04
Heel fijn Lila! Hoe lang moest jij wachten op de uitslag?
Ze zeiden dat het twee a drie weken zou duren, maar ik had de uitslag al binnen een week. :O Daarom schrok ik ook wel van het telefoontje. Gelukkig was dat onterecht. :D
Vanochtend voor het eerst het hartje horen kloppen 🥰🥰 zo bizar!
Wat een goed nieuws, lila!

Sini, bijzonder is dat hè?
Ik zou het liefst elke dag wel even willen luisteren...
Super fijn nieuws Lila!
Pff ja...kan niet wachten tot dat ik het kindje voel...
Sini hartstikke mooi!!
Nou inderdaad, die bevestiging hè...

Ik mag morgen weer voor een echo, ben wat dat betreft ook heel erg verwend, maar ik kan me bijna niet eens meer voorstellen hoe ik dat eerder volhield. Je leeft er zo naartoe. Zo erg dat ik nu dus weer stress heb of alles nog steeds wel goed zit. Borsten doen minder zeer maar nog wel XL. Veel mensen weten het nu ook, vind ik ook spannend.... En gister verdorie tijdens een uitje rauwe ham gegeten :facepalm:
Zo stom. Baal van mezelf.
Dat overkomt ons allemaal wel eens justagirly. Ik heb afgelopen week per ongeluk een toetje gegeten waar alcohol in zat (wel weinig natuurlijk, maar het zat er wel in). Toen ik het op had ontdekte ik pas dat er alcohol in zat. Maar goed, ik ga me er niet druk om maken. Ik kan er nu toch niks meer aan veranderen.
HIer ook een positieve uitslag van de NIPT gekregen (zonder nevenbevindingen)..dus erg fijn :-)
Ik ben dinsdag 3 dec wezen prikken en kreeg gister de uitslag...had hem ook niet zo snel verwacht maar blijkbaar staan ze in de race stand...hahaha..
Wel heel fijn want ben nu 12 weken en de NIPT is goed...dus dan hebben we de meeste onzekerheid wel gehad.

Nou vermoed dan dat ik ook niet nuchter hoefde te prikken..denk dat de vk het dan ook wel explicieter had laten weten (hoop ik) en anders doen we het nog wel een keer..ook geen ramp.

Succes met de echo's morgen dames! Altijd weer leuk om te zien. Ik had mn laatste afspraak 29 nov en 'pas' 8 januari mag ik weer komen..vind t best een end. Misschien dat ik binnenkort nog naar t hartjes spreekuur ga, dan kun je binnen wandelen zonder afspraak en even t hartje komen luisteren..dat vind ik wel een fijne mogelijkheid bij onze vk.
Wat leuk, dat spreekuur, mutsje! Nog nooit eerder van gehoord. Ik geloof dus ook niet dat wij dat hier hebben.

Fijn dat jouw uitslag ook goed is! Waren er geen nevenbevindingen gevonden of had je aangegeven geen nevenbevindingen te willen weten? Dat was me niet helemaal duidelijk in je post.
Ja wat leuk, hartjes spreekuur ken ik ook niet.
Jaaaa wij hebben weer een goede echo gehad!! Uitgerekende datum nu 29 juni. Wat geweldig om weer even te kunnen kijken. Hele mooie duidelijke foto’s meegekregen. Zo blij! Onze dochter was ook mee en die zegt nu de hele tijd, mama heeft een baby in de buik!!! Schattig!
We kiezen ook voor de Nipt en heb gevraagd of ik nuchter moest bloedprikken en dat hoeft niet, alleen als je ook op diabetes getest moet worden.

5 februari de 20 weken echo... pffff dat duurt echt een eeuwigheid! Tussendoor natuurlijk nog wel controles. Maar zo’n hartjes spreekuur had ik ook wel leuk gevonden!!

Fijn dat jullie al een goede nipt uitslag hebben! Toch ook weer een hele opluchting.
Wat fijn van je echo, juf!!
Ik vind het ook ecbt zoooo lang duren tot de volgende echo!

Ik ben ook geprikt op diabetes maar hoefde niet nuchter te zijn. Ik had voor het prikken ook net brood gegeten. Toch was de uitslag goed.
Gefeliciteerd Juf!
Hoe deed je dat met de echo?
Bij mij gaat het nog vaginaal, wilde dat niet in bijzijn kindje doen.
justagirly schreef:
12-12-2019 19:23
Gefeliciteerd Juf!
Hoe deed je dat met de echo?
Bij mij gaat het nog vaginaal, wilde dat niet in bijzijn kindje doen.
Waarom niet uitwendig? Je bent al 12 weken inmiddels??
Bij mij werd het met 8 weken al uitwendig gedaan.
Nog meer goed nieuws, Juf, mutsje en sini! Wat een fijn topic zo :).

Mijn verloskundige heeft ook zo’n hartjesspreekuur, maar dat is helaas alleen op een tijdstip dat voor mij met werk heel slecht uitkomt. Dus moet maar even kijken of het nog gaat lukken deze maand, anders moet ik wachten tot de volgende afspraak op 6 januari.

Ik begin het wachten op de Nipt nu wel spannend te vinden... ben benieuwd wanneer ik wat hoor.
Wij hebben 6 januari de geslachtsbepaling! Ook hier hebben ze hartjesspreekuur, maar ik doe ook mee aan centering pregnancy (als de groep vol genoeg is) iemand van jullie die dat ook gaat doen? (Dat zijn groepsbijeenkomsten ipv individuele controles) bij m’n dochter ook gedaan, is erg leuk.
Justagirly, beide echo’s waren uitwendig. Ik heb na de eerste echo gevraagd of dochter deze keer mee mocht. Dat was prima, bij de 20-weken echo mag ze niet mee. Dit is ook omdat het dan erg lang duurt en voor haar niet leuk is. Er als er iets gevonden wordt dat niet goed is, wil je gewoon geen kleine kinderen erbij.

Dekentje, bij ons Kun je ook deelnemen aan de CP. Ik ga het niet doen, bij dochter ook niet gedaan. Ik wil liever persoonlijke controles en heb geen zin om avonden kwijt te zijn aan die bijeenkomsten. Ook wil ik er niet vrij voor nemen later in de zwangerschap.
Lila_Lilly_ schreef:
12-12-2019 19:35
Waarom niet uitwendig? Je bent al 12 weken inmiddels??
Bij mij werd het met 8 weken al uitwendig gedaan.
Vorige keer zagen we nog niks en toen was ik 11 weken. Tsja. Ik weet niet hoe dat kan? Volgens haar was het wel normaal.
Maar goed, ze is dus wel in opleiding nog. Maar als het anders kan wil ik dat graag wel vanaf nu, zal het morgen wel vragen en weer proberen of het dan wel lukt. Liever uitwendig dan vaginaal, natuurlijk.
Bij mij lukte uitwendig nog niet omdat mijn baarmoeder blijkbaar wat naar achteren gekanteld is. Ze kreeg het kindje echt niet goed in beeld voor metingen. Vandaar dus inwendig. En het was inderdaad niet iets om je zorgen over te maken. Misschien dat het bij jou ook zoiets was?
Ow wat vreemd dat de echo niet uitwendig lukte aardbei.
Hier vanaf 7+4 gewoon uitwendig, echo’s voor die tijd wel inwendig.
Tot een week of 10 lukt uitwendig niet altijd lees ik op Google.
Vreemd is het dus niet Dekentje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven