Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Ik heb wel gekozen om de nevenbevindingen te willen weten. Hoop op een goede uitslag voor de kerst.

@justagirly: Nee daar heb ik geen last van. Ik heb gewoon zeks zonder bloedverlies.

Op dit moment draag ik voornamelijk panty's en leggings. Dat is nog wel te doen. Je begint het al wel iets te zien. :)
Ik heb daar geen last van justagirly,
Jij wel dus? Maak je je zorgen?

Vandaag 12 weken... voelt toch als een mijlpaal!
Hier helaas ook nog flink last van kwalen na de 12 weken. Met name erg moe en duizelig en misselijk. Vind dat echt wel pittig maar heb mij er inmiddels bij neergelegd. Wat gaat dat gaat en de rest moet maar wachten. Ik begin ook last van mijn onderrug te krijgen. Als ik net boven mijn stuitje druk voelt dat erg eh..niet fijn!
Ik heb geen bloedverlies en ben eerder afgevallen dan gegroeid; buikje wordt nu wel zichtbaar!
Hier dus geen NIPT. Voor wie wel de NIPT doet of heeft gedaan..🍀
@justagirly mij is gezegd dat bloedverlies na seks kan voorkomen. De vaatjes van de je baarmoedermond liggen wat meer op de oppervlakte en kunnen dus sneller gaan bloeden.
Bloedverlies kan ook nog zijn na sporten, tillen etc.
Lila heb jij andere panty’s of welk merk draag je? Ik heb van die hoge en dat voelt echt niet lekker op mijn buik.

Sini ik heb mijn klachten nu erger dan voor de 12 weken... je bent niet alleen 😉

Hier ook geen nipt na lang wikken en wegen. Ik duim voor een prachtuitslag voor jullie allemaal!
drominique schreef:
08-12-2019 11:22
Ik heb daar geen last van justagirly,
Jij wel dus? Maak je je zorgen?

Vandaag 12 weken... voelt toch als een mijlpaal!
Nou Nee maar schrik er wel elke keer van.
En dan dus vaak naar wc om te zien of het is gestopt en dat is elke keer wel zo. Maar leuk is anders
Aardbei_86 schreef:
08-12-2019 14:05
@justagirly mij is gezegd dat bloedverlies na seks kan voorkomen. De vaatjes van de je baarmoedermond liggen wat meer op de oppervlakte en kunnen dus sneller gaan bloeden.
Bloedverlies kan ook nog zijn na sporten, tillen etc.
Ja alles is ook veel beter doorbloed, ik weet wel dat het kan gebeuren maar vind het wel vervelend en het geeft onrust.
@justagirly ik weet er alles van!! Heb zelf nog steeds bloedverlies. Soms een aantal dagen of een week niet en dan zomaar weer wel. Het is niet fijn nee. Maar mijn vk heeft nadrukkelijk gezegd dat het de gehele zwangerschap kan aanhouden. Ook bv na de termijnecho (was inwendige echo) weer bloedverlies. Zei ze meteen al erbij dag ik bloedverlies kon verwachten. Ik probeer het nu maar los te laten. Lukt me gelukkig aardig.

Hier wel NIPT met nevenbevindingen. Wil voor onszelf maar ook voor ons kindje weten of alles goed is. Stel dat het kindje niet levensvatbaar is, wat doe je dan je kindje en jezelf aan door het geboren te laten worden. Zo denken wij er iig over. Maar ieder moet natuurlijk zelf een keus hierin maken. Niks is goed of fout vind ik.

Ik ga van de week maar eens kijken voor zwangerschapkleding. Begin een beetje last te krijgen van m'n broeken.

Heb het het afgelopen weekend ook aan m'n ouders en andere familie verteld. Was een leuk moment.

Verder merk ik dat ik het niet per se van de daken hoef te schreeuwen. Zit niet te wachten op aandacht voor m'n zwangerschap. Helemaal hoe dichterbij de mensen staan, des te meer moeite ik ermee heb. Heel stom. Ben natuurlijk erg blij met het feit dat we een kindje krijgen, maar die zwangerschap had niet gehoeven voor mij. Misschien ben ik gewoon echt te nuchter. Sorry, moest het even kwijt.
Nou zo leuk vind ik zwanger zijn ook niet aardbei haha! Als ik vrouwen hoor die zingend door hun zwangerschap gingen krijg ik gromneigingen. Ook vind ik alle adviezen uit directe omgeving superirritant. Het zullen de kwalen en hormonen wel zijn.

Wat betreft panty's: hema maternity!
@siniwonder nu ik meer mensen vertel dat ik zwanger ben krijg ik opmerkingen zoals: geniet ervan, het is echt het mooiste wat er is!! Dat vind ik dus nogal overdreven. Zwanger zijn beperkt me nu al. Ben moe, vergeetachtig, kom niet op woorden, heel snel buiten adem, maagzuur, kan m'n sport niet meer zo fanatiek doen als dat ik eigenlijk wil. En dan nog mag ik qua kwaaltjes ab-so-luut niet klagen als ik anderen soms hoor/lees. Ik hoop het er maar op dat ik gewoon een nuchtere zwangere ben.

Hebben jullie al keertje ofzo voor de. Baby gekocht? Ik Heb nog helemaal niks gekocht voor de baby. Vond een vriendin van mij nogal raar. Mag ze vinden hoor, trek me er vrij weinig van aan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat nu ik bijna 12 weken onderweg ben de neiging om iets te kopen wel iets groter word. Maar ik wil eerst verhuizen en dan pas spullen gaan kopen. Denk dat ik zelfs wacht tot ik het geslacht weet. Dan kan ik gericht gaan kopen.
Oh Aardbei, ik herken me zoooo erg in jou!!! Mijn ouders en schoonouders waren nog eerder in alle babywinkels geweest dan wij! Sterker nog, ik ben er nog niet eens binnen geweest! En heb dus ook nog niks gekocht. Wij zijn ook heel nuchter. En ik ben echt geen type die uren in een prenatal gaat rondlopen of naar een babybeurs gaat. Veel mensen vinden dat soort dingen inderdaad raar!! Ik denk gewoon heel praktich, en inderdaad, als je het geslacht weet kun je gericht inkopen doen. Ik schreeuw zelf ook niet van de daken dat ik zwanger ben. Uiteraard ben ik er heel blij mee! Maar al die belangstelling en aandacht hoeft van mij echt niet. Ik hoop ook van harte dat mijn vriendinnen niet aan komen zetten met een baby shower. :facepalm: Zoiets vind ik echt vreselijk.
Haha nou nuchtere zwangeren club dus. Ik herken mij erg in jullie, dit had ik ook bij mijn eerste zwangerschap en nu weer. Heb weinig kwalen nu, alleen wat vermoeider en meer honger. Maar ach, dat kan ook aan het weer liggen ;-) Heb ‘s avonds al een flink opgezwollen buik, maar ‘s morgens lijkt het bijna normaal. Ben wel echt blij dat de winderigheid voorbij is haha. Sterkte voor de dames die zich nog beroerd voelen!

Ik vond het de vorige keer echt leuker worden toen ik het kindje goed ging voelen en ik een mooi bol buikie kreeg ipv de “ben je dik of zwanger” - uitstraling die je hebt tot een week of 18 hahaha! Voelde mij toen qua energie weer goed en heb lekker doorgesport enzo. Dus even wat hoopgevends :-)

Qua kopen en kamer inrichten: ik koop zo min mogelijk, deden we bij onze dochter ook, we zijn vrij minimalistisch. En ik ben echt blij dat ik tot mijn verlof heb gewacht met kamertje doen en kleertjes wassen enzo want anders had ik mij die 4 (uiteindelijk 5) weken echt verveeld haha! Mensen die met 20 weken alles al af hebben snap ik dan ook niet. Maarrrr ook hierin zal iedereen anders zijn. Ik ben sowieso geen shopper, dus ook hier niet mee. Ik ga dit keer waarschijnlijk met een dikke buik verhuizen, dus ga echt niks doen/kopen/voorbereiden tot we in het huis zitten hoor.

Qua bloeding na seks: herken ik! Heet contactbloeding geloof ik. Is onschuldig maar wel vervelend en maakt onzeker.

Fijne week allemaal!
Wij zijn ook minimalistisch, spullen maken me onrustig haha. Ik zie nu al op tegen een groot pakket met spullen die ik nog van mn werk ga krijgen haha.
@lila_lily ik heb ook gezegd dat ik geen babyshower wil. Een genderreveal is dus ook absoluut geen sprake van. Mochten vrienden/familie echt iets willen doen dan wil ik nog wel ergens gaan lunchen ofzo. Maar geen spelletjes, cadeautjes en van dat alles!

@sanpellegrino. Een contactbloeding inderdaad. Gebeurt ook bij genoeg mensen die niet zwanger zijn. Een een dikke/bolle buik krijgen is helaas ook 1 van die dingen waar ik juist niet naar uitkijk. Voel me dan zo bekeken, alsof ik ergens mee te koop loop. Nee, ook dan zal op geen trotse zwangere vrouw zijn ben ik bang. Maargoed, je weet nooit wat de hormonen tegen die tijd doen.

Fijn om te lezen trouwens dat ik niet de enige ben die er zo nuchter onder is. Het lijkt wel alsof iedereen verwacht dat je als zwangere helemaal hyperdepieper blij op een roze wolk zit en het van blijdschap van de daken schreeuwt. Nogmaals, ben echt blij dat we een kindje krijgen, maar de rest had ik met alle liefde achterwege gelaten.
Goed, babyshower (klein) vind ik dan wel erg leuk, maar ik heb dan ook een selecte groep echte vriendinnen en vind dat vooral een heel waardevol moment met elkaar. Gewoon een high tea met kadootjes en geen poespas verder teken ik voor.
Ik heb ook nog niks gekocht en ga voorlopig ook niks kopen. Ik ben ook totaal niet joepie jee! Misschien verandert dit als ik het kindje voel?
Wat leuk om jullie zo te lezen.
Ik herken mezelf erg in veel dingen.
:high5:
@ aardbei: hormonen zijn heel bijzondere dingen idd! Er zijn zwangeren die het idd niks aan vinden, er zijn ook genoeg gematigd enthousiasten en natuurlijk de hyper-de-pieper zwangeren. En alles daar tussenin. En niks is fout of goed :-)
Ook nog niks gekocht hoor, en wacht nog even af. Ga het deze week aan mijn zus en vader vertellen. Vind ik wel spannend.
Wat leuk justagirly, verwachten zij nog een nr 3?
Ik heb nog niets gekocht en ga dat ook niet doen nog. Begin wel langzaamaan op marktplaats te kijken omdat ik een specifieke commode zoek straks. Dus als ik die vind in slechtere staat kan ik hem nu nog goed opknappen.

Zit nu te wachten nuchter op bloedafname. Superdruk en ik kan nuchter niet voorruit: val gewoon bijna om!
Heb je de bloedafname overleefd drominique? Ik viel afgelopen zaterdag bijna flauw, maar mocht gelukkig nog even blijven zitten en daarna ging het wel weer.

Wij hebben het afgelopen week/weekend aan onze ouders en schoonouders verteld. Ze waren wel verrast, maar vonden het ook heel leuk. We gingen nog even lunchen met m’n ouders en toen schoof mijn vader al de helft van zijn broodje op mijn bord, want “ik moest eten voor twee”. Ik heb maar gezegd dat dat niet nodig was, maar daar ging hij niet in mee haha.

Ik heb ook nog geen spullen gekocht. Was toevallig zaterdag even bij de Hema, dus toen maar een rondje over de kinderafdeling gemaakt, maar vond het nog te vroeg om iets mee te nemen. Ik ben ook behoorlijk nuchter, dus leuk om te horen dat jullie dat ook zijn :).
Oh ja eten voor twee! Haha! Uitleggen dat dat niet hoeft gaat hier het ene oor in het andere uit. Heb de moed opgegeven.

Heb overigens iets ontdekt in mijn misselijkheidsland..wie weet helpt het een ander..kettle chips..de witte zak. Een handje vol daarvan en ik kan er weer even tegenaan. Waarschijnlijk omdat het een hand vol zout is hahaha
Wat leuk hoppi, je vader schiet meteen in de verzorgende modus!

Ik heb het bloedprikken overleeft. Was blij dat ik een boterham meehad.

Tegen de misselijkheid helpt hier zuigen op iets met Montenaken: smintje, fishermanfriend, dat soort dingen.
Maar geniet jij lekker van je handje chips, Sini: daar wordt ik dus misselijk van, zoute dingen.
drominique schreef:
09-12-2019 09:13
Wat leuk justagirly, verwachten zij nog een nr 3?
Ik heb nog niets gekocht en ga dat ook niet doen nog. Begin wel langzaamaan op marktplaats te kijken omdat ik een specifieke commode zoek straks. Dus als ik die vind in slechtere staat kan ik hem nu nog goed opknappen.

Zit nu te wachten nuchter op bloedafname. Superdruk en ik kan nuchter niet voorruit: val gewoon bijna om!
Ze weten wel van de mk afgelopen februari. Niet van die van juli.
Maar toch denk ik dat ze het niet verwachten.
Oh jongens! Moest t bloedprikken nuchter?? Dat is mij volledig ontgaan :sigh: Heb de papieren van tevoren ook niet meer doorgelezen..beetje dom ook. Nou ja...zal t wel te horen krijgen, kan er nu toch niks meer aan doen.

Ja! Hier hetzelfde...ergens op zuigen helpt bij mij ook tegen de misselijkheid. Ik heb er nu met name eind vd middag en in de avond last van (vooral na t avond eten). Dus hier maar wat op dropjes aan t zuigen. Ben vandaag precies 12 wkn en hoop dat t voor de kerst wel beter is...met al die etentjes :-D

Hier ook nog niks gekocht voor de baby. Ik heb nog veel spul op zolder liggen dus heb straks ook niet heel veel nodig en idd eerst t geslacht maar even weten..dat maakt t shoppen een stuk makkelijker:-) Gelukkig hebben we nog tijd zat om te shoppen.

Hebben we nog een aantal echo's deze week in de groep? Er moesten nog 2 een termijnecho toch?
mutsje06 schreef:
10-12-2019 20:31
Oh jongens! Moest t bloedprikken nuchter?? Dat is mij volledig ontgaan :sigh: Heb de papieren van tevoren ook niet meer doorgelezen..beetje dom ook. Nou ja...zal t wel te horen krijgen, kan er nu toch niks meer aan doen.

Ja! Hier hetzelfde...ergens op zuigen helpt bij mij ook tegen de misselijkheid. Ik heb er nu met name eind vd middag en in de avond last van (vooral na t avond eten). Dus hier maar wat op dropjes aan t zuigen. Ben vandaag precies 12 wkn en hoop dat t voor de kerst wel beter is...met al die etentjes :-D

Hier ook nog niks gekocht voor de baby. Ik heb nog veel spul op zolder liggen dus heb straks ook niet heel veel nodig en idd eerst t geslacht maar even weten..dat maakt t shoppen een stuk makkelijker:-) Gelukkig hebben we nog tijd zat om te shoppen.

Hebben we nog een aantal echo's deze week in de groep? Er moesten nog 2 een termijnecho toch?
Bij mij hoefde het niet nuchter gelukkig, dus ik hoop bij jou ook niet. Moet wel over een paar weken weer, want blijkbaar heb ik een ijzertekort. Dus tot die tijd veel ijzerrijke voeding eten en hopelijk is het dan de volgende keer beter. Zou ook wel kunnen dat mijn vermoeidheid daar (deels) vandaan komt.

Ja SanPellegrino en Juf hebben deze week een echo toch, als ik het goed onthouden heb? Veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven