Uitgerekend eind juni-begin juli 2020

01-11-2019 13:56 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?

Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
Ja ik hoop het morgen te weten, dan geef ik het hier ook door!
Leuk dat jullie het ook weten Hoppipolla, meisjes zijn gewoon hartstikke leuk hoor.... :applause:
Leuk Hoppipolla!

Ik lees jouw forumnaam iedere keer anders. Hippopilla. ;-D
Wat leuk! Weer meer geslachten bekend! Geniet ervan dames! Ik heb 2 kids een jongen en meisje en beiden is hartstikke leuk!! Het is cliché maar voor mij o zo waar: zo lang ze maar gezond zijn.

Nee hier ook nooit ph neutraal gewassen. Je baby zou kunnen reageren op een stofje in de gewone wasmiddel waardoor de huid geirriteerd raakt maar ik heb t zelf nog nooit meegemaakt en ook nooit om me heen gehoord dat een baby daar last van had. Als een heel gevoelige huid bij je in de familie zit zou je t zekere voor t onzekere kunnen nemen maar volgens mij is de kans vrij klein.
Kies in elk geval niet voor neutral wasmiddel. Er zitten nergens meer stofjes in de een allergische reactie veroorzaken dan in die troep.
Heb veel ervaring met allergieën en huidproblemen.

Daarnaast als je kiest voor een ander wasmiddel voor babykleding moet he eerst je machine reinigen en spoelen voor het echt werkt: dus of helemaal overstappen of niet: anders heeft het geen zin.
Nou, net terug van de echo en alles gaat goed van binnen! :yes:
Baby is flink gegroeid, maar buik gewoon niet zo, dus ik heb me zorgen gemaakt om niks.
De kleine houdt het wel spannend wat betreft het geslacht, want we weten het nog steeds niet!
10 februari ga ik voor de 20 weken echo, hoop wel dat we het dan echt te zien krijgen....
He dames, wat leuk dat zoveel van jullie nu het geslacht weten, veel jongens zeg!

Wij hebben vanmorgen bij 15w3d een hele mooie echo gehad, alles gaat goed met het kindje, mooi gegroeid en wij krijgen een meisje! Zo enorm schattig, het profiel was al goed te zien, het neusje en de lippen. En lekker rondhupsen, dus het klopt wel dat ik haar voel. Heerlijk om haar weer even gezien te hebben :-) Straks echt een meidengezin, enorm leuk.

@Justagirly: wat jammer dat het niet goed te zien was! Wordt je geduld nog even op de proef gesteld. En wees blij met een kleine buik toch :-) Boven alles fijn dat alles goed is!
Haha Lila, misschien had ik een makkelijkere naam moeten nemen :). Het is een liedje en betekent blijkbaar ‘springen in plassen’ in het IJslands.

En justagirly, jullie kindje maakt het wel spannend voor jullie zeg. Wel heel fijn dat alles er goed uit zag!

Ook een meisje SanPellegrino! Ben ik niet meer de enige hier :). Leuk!
Wat fijn justagirly!
Ik zeg dat je een meisje krijgt. :proud:
Ik heb zo'n zin in pannekoekeeeeeeen. Elke.dag. Hou me tegen
Lila_Lilly_ schreef:
19-01-2020 12:58
Wat fijn justagirly!
Ik zeg dat je een meisje krijgt. :proud:
Ik hoop dat je ongelijk krijgt, maar ach... het cliché tralalala :whistle:
Gezond gezond gezond!!!
Siniwonder26 schreef:
20-01-2020 14:01
Ik heb zo'n zin in pannekoekeeeeeeen. Elke.dag. Hou me tegen
Waarom zou je....?
Hallo allemaal, hoe gaat het met jullie? Hopelijk allemaal een stukje fitter dan de eerste weken. Hier gaat het goed, nog wel wat vermoeider, maar goed mee om te gaan. Ik weet alleen echt niet hoe ik mij moet kleden. Mijn buik is echt nog te klein / vetrollerig om te showen. En met die zwangerschapsbroeken die zo laag zitten, wordt je gedwongen lange blouse en truien te dragen en dat staat ook zo suf vind ik. Enfin, los van dat ik er bij loop als een slons gaat het dus goed :-D
Hier gaat het niet lekker.
Heb enorme buikpijn, dus net een plasje ingeleverd, me gisteren al ziekgemeld na overleg met de verloskundige en nu even rust houden en straks weer bellen voor overleg.
Kan gewoon griep zijn, verstopte darmen of stress, maar toch: ik word er heel onzeker van...

Wat jij zegt over die zwangerschapsbroeken klopt SAN, ik heb er 1 maar die zit (nog?) helemaal niet lekker en die band begint veel te laag. Heb mijn eigen broeken nog aan met een tussenzetstukje bij de knoop, echt veel beter.
drominique schreef:
24-01-2020 08:13
Hier gaat het niet lekker.
Heb enorme buikpijn, dus net een plasje ingeleverd, me gisteren al ziekgemeld na overleg met de verloskundige en nu even rust houden en straks weer bellen voor overleg.
Kan gewoon griep zijn, verstopte darmen of stress, maar toch: ik word er heel onzeker van...

Wat jij zegt over die zwangerschapsbroeken klopt SAN, ik heb er 1 maar die zit (nog?) helemaal niet lekker en die band begint veel te laag. Heb mijn eigen broeken nog aan met een tussenzetstukje bij de knoop, echt veel beter.
Ik loop helaas ondertussen in het ziekenhuis bij de vk. Heb een hele. Medische geschiedenis en vandaar dat ze me liever in het ziekenhuis onder controle willen houden. Onder het mom van het zekere voor het onzekere. Zojuist ook extra geweest. Erg last van mijn buik en lies. Kan niet fatsoenlijk meer lopen. Ook waarschijnlijk te veel gedaan en verstopte darmen. Moet ook rust houden. Ga zo van die psylliumvezelslzakjes halen. Helpt misschien de darmen op gang.
Sterkte en beterschap dames!

Over die kleding, ik heb nu juist meer zin om wat vaker te kijken wat nog wel leuk staat!
En heb wat jurkjes besteld in de sale

Ben nu klaar met makkelijk en slonzig :-D
Hè bah, wat vervelend dat jullie je zo slecht voelen drominique en aardbei. Had jij nog een tussentijdse echo/geslachtsbepaling gehad drominique?

Ik heb nog geen zwangerschapskleding gekocht, maar ook mijn lage broeken beginnen zo langzamerhand niet lekker meer te zitten. Maar zo’n zwangerschapsbroek is dus ook nog nier zo’n succes? Ik heb nog maar een klein buikje namelijk. Jurkjes zijn dan wel een goeie inderdaad :).

Ik ga over 2 weken ook op vakantie en hoop dat ik dan nog wat lekker zittende zomerkleding heb, want ik heb vooral veel hoge rokjes/broeken enzo. En anders maar shoppen op vakantie denk ik :).
Knuffel voor jullie Dro en Aardbei!
Ik ben ook echt nog steeds verschrikkelijk moe, maar met de misselijkheid gaat het nu eindelijk beter. Ook buikpijn klachten gehad rond 17/18 weken bleek banden/groeipijn en darmen..darmen nu onder controle met kauwtabletjes voor de ontlasting. Ik voel het kindje veel bewegen en dat helpt mentaal echt als ik er even doorheen zit!
Ik werk nu 50% en op die manier hoop ik het toch uit te zingen tot mijn verlof want ben er van overtuigd dat een beetje ritme en afleiding me helpt. Maar als het niet meer gaat gaat het niet meer.

Wb de zwangerschapskleding: rokjes met een trui er op, leggings, jurkjes. Ik heb 1 zwangerschapsbroek met band van de H&M en die zit vanaf week 15 al heerlijk, ook al had ik toen nauwelijks een zichtbaar buikje.
Hier zitten Zwangerschapsbroeken fantastisch hoor! Je moet wel een wat langer shirtje aan, maar ik kan ook geen enkele andere broek aan :bonk:
Vind het ook niet fijn om iets in m’n onderbuik gedrukt te hebben zoals een broek.
Vind het jammer dat ik geen foto kan plaatsen van m’n buik, weet iemand hoe dit moet?? :cheer:
Dank je dames!
Ik had wel een extra echo laten maken inderdaad, maar het geslacht vond ik twijfelachtig te zien. Ik wacht dus nog even de 20 weken echo af.

Ik heb nog amper echt een buik dus ik loop gewoon nog in mijn gewone kleding en dat staat allemaal nog prima op een enkel dingetje na. Denk dat daarom die positiebroek nog niet lekker zit.

Aardbei: veel sterkte, ik hoop dat je je snel wat beter voelt.
@ drominique, wat rot dat je je zo slecht voelt. Is er iets uit het onderzoek gekomen?

@ aardbei, zelfde geldt voor jou! Wat vervelend dat je niet meer goed kan lopen.

Ik hoop voor jullie beiden dat het nog verbeterd!

Zelf niet echt klachten, los van het feit dat ik mega vatbaar ben voor alle virussen en griepjes die heersen, begin er nu weer bovenop te komen gelukkig. En ik voelde het kindje heel goed en nu al best wat dagen niet meer. Maak mij toch beetje zorgen, ga morgen even bellen of ik langs mag komen voor hartje luisteren. Ik ben nog geen 17 weken, dus op zich niet gek dat je niks voelt. Maar na 1,5 week veel gevoeld te hebben, is het toch een beetje vervelend..

Wat fijn hoppi, vakantie! Ik zou lekker wikkel jurkjes doen, die kan je ook daarna nog makkelijk aan! Geniet ervan.

@ Sini, de misselijkheid is eindelijk minder, halleluja! Je doet het zo goed als het gaat, en soms is dat minder dan je wil, balen hè?

Vermoeidheid herken ik wel, moet vaak best even op mijn tanden bijten tijdens eten en dochter naar bed brengen. Zet dan wel een knop om, want is het enige moment op de dag dat ik haar zie, dus wil het ook leuk hebben. Maar die vermoeidheid blijft best heftig aanwezig vind ik!

Een fijne week allemaal!
Ik voel het kindje sommige dagen ook heel vaak en heel duidelijk en andere dagen weer minder. Heeft natuurlijk ook met de ligging van de kleine turn(ster) te maken.
Vrijdag 20 weken echo en geslachtsbepaling! Zo benieuwd!
Leuk Sini, op een mooie goede echo :-)
:cheer2: Leuk!
Succes sini!

SAN ik kan me voorstellen dat je je dan toch onzeker voelt. Mijn baby beweegt vooral ‘s nachts en ‘s morgens vroeg. Ik lig er echt wakker. En dat voelt dan weer heel intiem: de hele wereld slaapt en wij twee liggen lekker warm in ons eigen coconnetje.

Waarschijnlijk zijn darmen en stress het probleem maar moet morgen ff doe zakjes ophalen. Ben benieuwd of ik het weg ga krijgen, ben nl ook misselijk.
En voor de rest doe ik het echt heel rustig aan. Morgen 20 weken echo: ben benieuwd!
Dat is al snel drominique! Succes!

Ik heb ook vrijdag de 20 weken, net als jij sini.

Ik voel nu sinds anderhalve week ook wat, maar nog niet echt regelmatig. Sinds een paar dagen gaat het wat harder en kan ik (en m’n vriend) het soms ook van buiten voelen, maar op internet lees ik juist dat dat vaak pas vanaf een week of 22/23 kan. En ik ben vandaag precies 19 weken. Hebben jullie dat ook? Ik ga dan toch twijfelen of het dan wel echt onze dochter is.
hoppípolla wijzigde dit bericht op 27-01-2020 11:37
Reden: Aanvulling
68.69% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven