Uitgerekend eind juni-begin juli 2020
vrijdag 1 november 2019 om 13:56
Hoi,
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
vrijdag 14 februari 2020 om 07:19
Ik wens jullie een hele fijne vakantie Hoppipolla!! Geniet ervan.
Zelf had ik wel gewild dat ik ook even vakantie had, werk wordt wel steeds zwaarder en heb ook gewoon steeds minder zin
Zodra ik er ben gaat het wel, maar heb in mei een weekje vrij kunnen regelen en wat losse vrije dagen tussendoor zodat het war makkelijker vol te houden is allemaal.
Inmiddels ook een heerlijke broek gehaald en nog een jurk die superlekker zit....
Ben ik voor mezelf wel klaar, dus dat wordt dan binnenkort toch eens shoppen voor een baby jongetje
Ik vind het echt zo leuk dat we nu een jochie krijgen na 2 meisjes.
Zelf had ik wel gewild dat ik ook even vakantie had, werk wordt wel steeds zwaarder en heb ook gewoon steeds minder zin

Zodra ik er ben gaat het wel, maar heb in mei een weekje vrij kunnen regelen en wat losse vrije dagen tussendoor zodat het war makkelijker vol te houden is allemaal.
Inmiddels ook een heerlijke broek gehaald en nog een jurk die superlekker zit....
Ben ik voor mezelf wel klaar, dus dat wordt dan binnenkort toch eens shoppen voor een baby jongetje

Ik vind het echt zo leuk dat we nu een jochie krijgen na 2 meisjes.

maandag 24 februari 2020 om 17:58
Hoe is het bij jullie? Ik merk zelf wel dat ik even niet zoveel te melden heb, zo na de 20 weken echo en met gelukkig weinig kwaaltjes momenteel. Wel sinds zaterdagavond last van buikgriep, dus dat is nogal balen. Was net van de misselijkheid af en nu heb ik er alsnog weer last van... maar goed, hopelijk is dit snel voorbij
.

maandag 24 februari 2020 om 20:14
Beterschap hoppipolla!!
Hier ook weinig te melden. Ga deze week eens verdiepen in het kopen van wat spullen. Hebben nog niks in huis. Ik voel een drempel om spullen zoals kinderwagen te kopen. Er zijn zoveel merken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Van de week maar eens naar een winkel om wat te bekijken en uit te proberen. Ook deze week maar eens beginnetje maken aan de babykamer. Hoever zijn jullie met babykamer en spullen?
Hier ook weinig te melden. Ga deze week eens verdiepen in het kopen van wat spullen. Hebben nog niks in huis. Ik voel een drempel om spullen zoals kinderwagen te kopen. Er zijn zoveel merken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Van de week maar eens naar een winkel om wat te bekijken en uit te proberen. Ook deze week maar eens beginnetje maken aan de babykamer. Hoever zijn jullie met babykamer en spullen?
maandag 24 februari 2020 om 21:27
Ik heb een kinderwagen gekregen, dus geen keuze stress. Verder had ik nog veel spullen!
Dus het gaat om kleding en kleine dingen vooral, dat scheelt wel.
Babykamer ook nog niet mee begonnen aangezien we nog niet zo goed weten wat we gaan doen en waar, en baby slaapt eerst toch naast ons. Nog even goed over nadenken.
Verhuizen lukt zo snel niet meer maar een hele verbouwing als we hier wel binnen een jaar of zo weg willen gaan we ook niet doen.
En Hoppi, beterschap inderdaad!!
Dus het gaat om kleding en kleine dingen vooral, dat scheelt wel.
Babykamer ook nog niet mee begonnen aangezien we nog niet zo goed weten wat we gaan doen en waar, en baby slaapt eerst toch naast ons. Nog even goed over nadenken.
Verhuizen lukt zo snel niet meer maar een hele verbouwing als we hier wel binnen een jaar of zo weg willen gaan we ook niet doen.
En Hoppi, beterschap inderdaad!!
maandag 24 februari 2020 om 21:57

vrijdag 6 maart 2020 om 14:12
Hey dames!
Wat is het hier rustig! Gaat het goed met jullie? Hier gaat het wel oke. Ons mannetje is behoorlijk druk en voel hem de hele dag bewegen. Dat was met onze dochter helemaal niet zo, ik vind het wel gezellig! Ik merk zo af en toe dat ik wat teveel til of het te druk heb en dan heb ik wat last van mijn bekken en meer harde buiken. Als ik rustiger aan doe dan heb ik eigenlijk nergens last van. Afgelopen week vond de verloskundige mijn buik iets aan de grote (vooral hoge) kant. Twee vingers boven de navel en met 25 weken moet ik terugkomen en dan bekijken we of ik de suikertest moet doen. Met onze dochter was dit ook zo en die is met 3070 gram geboren. Ze maakte zich dus niet erg zorgen, ik daarom ook niet. Verder ben ik nu een beetje aan het shoppen voor een jongetje, wat veel leuke kleertjes en kleuren zijn er ook voor een jongen! De babykamer zijn we nog niet mee bezig. We moeten nog een nieuw kozijn plaatsen in dochters kamer en dan verhuist zij daar naartoe. Dan doen we een nieuw behangetje op de babykamer en is het wel weer klaar! Wat leuke accessoires zijn zo gehaald. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat!
Wat is het hier rustig! Gaat het goed met jullie? Hier gaat het wel oke. Ons mannetje is behoorlijk druk en voel hem de hele dag bewegen. Dat was met onze dochter helemaal niet zo, ik vind het wel gezellig! Ik merk zo af en toe dat ik wat teveel til of het te druk heb en dan heb ik wat last van mijn bekken en meer harde buiken. Als ik rustiger aan doe dan heb ik eigenlijk nergens last van. Afgelopen week vond de verloskundige mijn buik iets aan de grote (vooral hoge) kant. Twee vingers boven de navel en met 25 weken moet ik terugkomen en dan bekijken we of ik de suikertest moet doen. Met onze dochter was dit ook zo en die is met 3070 gram geboren. Ze maakte zich dus niet erg zorgen, ik daarom ook niet. Verder ben ik nu een beetje aan het shoppen voor een jongetje, wat veel leuke kleertjes en kleuren zijn er ook voor een jongen! De babykamer zijn we nog niet mee bezig. We moeten nog een nieuw kozijn plaatsen in dochters kamer en dan verhuist zij daar naartoe. Dan doen we een nieuw behangetje op de babykamer en is het wel weer klaar! Wat leuke accessoires zijn zo gehaald. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat!
vrijdag 6 maart 2020 om 14:17
Gaat wel goed hier hoor!
Ik herken dat van je harde buiken wel als je teveel doet.
Voel ook dagelijks best veel beweging.
Ben nu ook bij de gynaecoloog omdat ik antistoffen heb, ze willen wat vaker controles gaan doen, baby moet geen bloedarmoede krijgen. Meestal komen de bloedstromen niet bij elkaar, dus daar hoop ik nu ook maar op....
Ik had de antistoffen bij alle zwangerschappen, dus maak me niet zo heel druk, maar deze keer is vriend zijn bloed ook getest en die heeft ook iets daarin wat weer met elkaar reageren kan ofzo. Beetje ingewikkeld verhaal.
Baby was deze woensdag precies volgens het boekje gegroeid, ik was gister 24 weken.
Verder ligt mijn placenta voor de uitgang, dat zagen we met de 20 weken echo al.
In april krijg ik weer een echo om te kijken of hij dan verschoven is naar boven.
Dat hoop ik echt wel, want anders kun je niet normaal bevallen en heb je kans op bloedingen etc.
Toch een paar ietwat spannende dingetjes dus.
Ik herken dat van je harde buiken wel als je teveel doet.
Voel ook dagelijks best veel beweging.
Ben nu ook bij de gynaecoloog omdat ik antistoffen heb, ze willen wat vaker controles gaan doen, baby moet geen bloedarmoede krijgen. Meestal komen de bloedstromen niet bij elkaar, dus daar hoop ik nu ook maar op....
Ik had de antistoffen bij alle zwangerschappen, dus maak me niet zo heel druk, maar deze keer is vriend zijn bloed ook getest en die heeft ook iets daarin wat weer met elkaar reageren kan ofzo. Beetje ingewikkeld verhaal.
Baby was deze woensdag precies volgens het boekje gegroeid, ik was gister 24 weken.
Verder ligt mijn placenta voor de uitgang, dat zagen we met de 20 weken echo al.
In april krijg ik weer een echo om te kijken of hij dan verschoven is naar boven.
Dat hoop ik echt wel, want anders kun je niet normaal bevallen en heb je kans op bloedingen etc.
Toch een paar ietwat spannende dingetjes dus.
vrijdag 6 maart 2020 om 16:59
Ja, dat schijnt juist meestal wel nog mee te bewegen naar boven als de baarmoeder verder groeit.
Werd mij verteld tijdens de 20 weken echo.
Van de week de echo bij de gynaecoloog lag hij nog hetzelfde. Of hij exact hetzelfde lag weet ik dan weer niet. Ik heb nog 7,5 week tot de volgende echo. Hoop toch echt dat hij nog verplaatst.
Werd mij verteld tijdens de 20 weken echo.
Van de week de echo bij de gynaecoloog lag hij nog hetzelfde. Of hij exact hetzelfde lag weet ik dan weer niet. Ik heb nog 7,5 week tot de volgende echo. Hoop toch echt dat hij nog verplaatst.
vrijdag 6 maart 2020 om 17:17
Oo...drominique schreef: ↑06-03-2020 17:02Ik heb hetzelfde justagirly,
Krijg nog een echo met30 weken en anders wordt het een keizersnede.
Nou, ik zit er nu weer wat over te lezen, en wij hebben verder helemaal geen adviezen gekregen, jullie wel?
Want ik lees dus dat sex bijv wordt afgeraden?
Nou is dat tegen mij nog niet gezegd en heb ik ook geen bloedverlies ofzo, maar dat is óók een groter risico naarmate de zw.schap vordert

Ik hoop voor ons allebei dat het nog omhoog gaat en we verder geen stomme complicaties krijgen!
Ik zou vandaag nog teruggebeld worden door de gynaecoloog over wat we nu voor controles krijgen ivm die antistoffen.
Zit verdorie de hele dag al te wachten

vrijdag 6 maart 2020 om 22:38
Bij de eerste had ik met de 20 weken echo ook een placenta die gedeeltelijk voor de uitgang lag. Deze is wel mee omhoog getrokken naarmate mijn buik/baarmoeder groeide! Dus het kan nog wel goedkomen! Wij hadden toen ook een echo met 30 weken en toen zag het er goed uit. Heb verder ook nooit bloedingen gehad en geen advies gekregen dat seks niet mocht...
maandag 9 maart 2020 om 06:52
Vraagje; is iedereen hier er al uit wat betreft de naam ??
Ik niet, vind het zó moeilijk altijd
Als ik lijstjes zie is het enige wat ik denk....
Nee-nee-nee-nee-nee enz, enz.
Ik heb er een paar opgeschreven in de loop van de tijd, maar als ik die nu lees denk ik weer nehhhh
Ik zou er binnen nu en een paar weken eigenlijk wel uit willen zijn! Met mijn jongste hadden we 2 namen over, waarvan we zeiden, als ze geboren is zien we dan wel wie van de 2 het is. En de naam die ze nu heeft pastte beste bij haar. Dat was ook wel leuk.
Ik niet, vind het zó moeilijk altijd

Als ik lijstjes zie is het enige wat ik denk....
Nee-nee-nee-nee-nee enz, enz.
Ik heb er een paar opgeschreven in de loop van de tijd, maar als ik die nu lees denk ik weer nehhhh

Ik zou er binnen nu en een paar weken eigenlijk wel uit willen zijn! Met mijn jongste hadden we 2 namen over, waarvan we zeiden, als ze geboren is zien we dan wel wie van de 2 het is. En de naam die ze nu heeft pastte beste bij haar. Dat was ook wel leuk.
maandag 9 maart 2020 om 07:44
O wat goed!Lila_Lilly_ schreef: ↑09-03-2020 07:37Wij vonden het heeeel moeilijk, maar zijn er inmiddels wel al een paar weken uit!
Wat nog zou kunnen veranderen is dat het 2 namen worden ipv 1. Maar de roepnaam staat al een paar weken zo goed als vast.
Ik zal vandaag maar weer eens wat lijstjes doornemen.
maandag 9 maart 2020 om 08:29
Leuk om weer wat van jullie te “horen”!
Hier gaat ook alles z’n gangetje, morgen 23 weken zwanger. We gaan verhuizen als ik 31/32 weken zwanger ben, dus ben begonnen met al onze spullen op te ruimen. Heerlijk om de hele zolder leeg te halen en alles op Marktplaats te zetten! Kom ook weer baby kleertjes van onze oudste dochter tegen: alles wat nog mooi is, ga ik weer gebruiken voor dit kindje. Ook heb ik her en der al wat nieuwe kleertjes gekocht. Qua meubels hebben we weinig nodig, maar een lekkere stoel voor op de babykamer lijkt mij nog wel fijn. Net als bij ons eerste kindje, ga ik pas met het kamertje bezig tijdens mijn verlof, dan heb ik alle tijd. Heb al wel wat verf ideeën op een Pinterest bord gezet (zoals met elke ruimte van ons nieuwe huis haha). Kijk stiekem al wel uit naar mijn verlof, niet dat ik er nu al aan toe ben, maar ik kijk wel uit naar die fase zeg maar. Los van bandenpijn voel ik mij nog fit gelukkig! Sporten jullie ook nog?
Fijne week allemaal!

Fijne week allemaal!
maandag 9 maart 2020 om 08:43
Ik sportte sowieso al niet
dus nee.
Heb genoeg beweging, geen zittend beroep.
Ik voel me ook fit hoor, los van soms vermoeidheid merk ik dat ik lekker actief ben!
En met dat zonnetje wat nu steeds tevoorschijn piept krijg ik zin in werken in de tuin.
Dat moet dan wel met handschoenen dacht ik hè, ik zal even opzoeken hoe dat ook alweer zat.

Heb genoeg beweging, geen zittend beroep.
Ik voel me ook fit hoor, los van soms vermoeidheid merk ik dat ik lekker actief ben!
En met dat zonnetje wat nu steeds tevoorschijn piept krijg ik zin in werken in de tuin.
Dat moet dan wel met handschoenen dacht ik hè, ik zal even opzoeken hoe dat ook alweer zat.
maandag 9 maart 2020 om 11:22
Moet inderdaad met handschoenen justagirly. Ik had het opgezocht (want al bezig in de tuin) maar het waarom is ook weer gewoon verdwenen...
Mijn normale sport (hardlopen) doe ik niet meer. Wel veel wandelen en ik ga nu 1x per week baantjes trekken met een vriendin en naar zw.yoga.
Verder hadden we de naam de dag dat we wisten wat het werd: we hebben 4 jaar voorbereidingstijd gehad he?
Kamertje is klaar op de kleertjes wassen na.
Moet nog wat kleinigheidjes aanschaffen die het noemen niet waard zijn en nog misschien wat kleertjes voor de leuk maar daar loop ik wel tegenaan.
Eigenlijk dus al helemaal ready.
Voelen jullie de baby al aan de buitenkant?
Mijn normale sport (hardlopen) doe ik niet meer. Wel veel wandelen en ik ga nu 1x per week baantjes trekken met een vriendin en naar zw.yoga.
Verder hadden we de naam de dag dat we wisten wat het werd: we hebben 4 jaar voorbereidingstijd gehad he?
Kamertje is klaar op de kleertjes wassen na.
Moet nog wat kleinigheidjes aanschaffen die het noemen niet waard zijn en nog misschien wat kleertjes voor de leuk maar daar loop ik wel tegenaan.
Eigenlijk dus al helemaal ready.
Voelen jullie de baby al aan de buitenkant?
maandag 9 maart 2020 om 18:52
Leuk dat jullie al een naam hebben Lila en drominique! Wij hebben op zich wel een paar opties met eentje die nu op 1 staat denk ik, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.
En qua sport ligt het hier wel een beetje stil... hardlopen is geen optie meer nu en verder doe ik eigenlijk niks. Probeer nog wel te gaan wandelen in de lunchpauze, zodat ik niet alleen maar stilzit, maar heel veel beweging is dat natuurlijk ook niet...
Die beweging vind ik ook echt heel leuk
. Voel het al een paar weken aan de buitenkant en mijn vriend dus ook. Ik voelde haar afgelopen week een keertje uitrekken, heel gek gevoel. En ik kan ook voelen of ze links of rechts ligt, die kant voelt dan dikker. Grappig is dat
.
En qua sport ligt het hier wel een beetje stil... hardlopen is geen optie meer nu en verder doe ik eigenlijk niks. Probeer nog wel te gaan wandelen in de lunchpauze, zodat ik niet alleen maar stilzit, maar heel veel beweging is dat natuurlijk ook niet...
Die beweging vind ik ook echt heel leuk

maandag 9 maart 2020 om 21:16