Uitgerekend eind juni-begin juli 2020
vrijdag 1 november 2019 om 13:56
Hoi,
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
Aangezien het juni-topic ontzettend veel schrijfsters heeft wil ik daar liever niet meer aansluiten.
Zijn er dames die eind juni/begin juli zijn uitgerekend en willen meeschrijven?
Schrijfsters:
Drominique, 1e kind: uitgerekend 23/6
Mutsje, 3e kind: uitgerekend 23/6
Justagirly, 3e kind: uitgerekend 24/6
Lila_lilly, 1e kind: uitgerekend eind juni
Juf-1985, 2e kind: uitgerekend 27/6
Aardbei_86, 1e kind: uitgerekend 26/6
SanPellegrino, 2e kind: uitgerekend 7/7
Hoppipolla, 1e kind: uitgerekend 23/6
IWI, 1e kind: uitgerekend 27/6
Dekentje11, 2e kind: uitgerekend 23/6
Siniwonder, ? Kind: uitgerekend?
drominique wijzigde dit bericht op 14-11-2019 18:17
Reden: Aanpassing
Reden: Aanpassing
48.67% gewijzigd
vrijdag 20 maart 2020 om 08:39
Goedemorgen dames,
Hoe gaat het met iedereen? Allemaal nog rustig onder de coronaperikelen?
Hier gaat het prima, ik vermaak me opzich wel. Maak me niet veel zorgen om het virus maar heb nu wel zoiets van nou kleine..lekker blijven zitten hoor! En erg jammer dat cursussen niet meer doorgaan.
Ik las iets over het niet aanschaffen van een box. Ik doe gezellig mee! Dat is natuurlijk ieders eigen.. Wij gebruiken een wipstoel, de kinderwagen en een kleed.
Hoe gaat het met iedereen? Allemaal nog rustig onder de coronaperikelen?
Hier gaat het prima, ik vermaak me opzich wel. Maak me niet veel zorgen om het virus maar heb nu wel zoiets van nou kleine..lekker blijven zitten hoor! En erg jammer dat cursussen niet meer doorgaan.
Ik las iets over het niet aanschaffen van een box. Ik doe gezellig mee! Dat is natuurlijk ieders eigen.. Wij gebruiken een wipstoel, de kinderwagen en een kleed.
vrijdag 20 maart 2020 om 11:44
Man en ik werken beiden door, dus wat dat betreft is er hier niets veranderd en hebben we “gewone” drukke dagen.
Hoe lang dat nog zo blijft?
Verder geen yoga meer dus dat is heel erg jammer. Ook de voorlichtingen voor o.a. Borstvoeding vanuit de kraamzorg zijn afgelast.
Volgende week verloskundige i.v.m resusfactor; die afspraak gaat dus in uitgeklede vorm door.
Hoe lang dat nog zo blijft?
Verder geen yoga meer dus dat is heel erg jammer. Ook de voorlichtingen voor o.a. Borstvoeding vanuit de kraamzorg zijn afgelast.
Volgende week verloskundige i.v.m resusfactor; die afspraak gaat dus in uitgeklede vorm door.
vrijdag 20 maart 2020 om 19:14
Online yoga, dat is wel een goeie
. Ik ben ook al een beetje begonnen met wat oefeningen voor m’n rug, hopelijk helpt het een beetje.
En ik heb deze week gehoord dat er een plekje vrij komt bij het kdv in de buurt vanaf september, dus dat is super fijn! Was nog wel even spannend, want nieuwbouwwijk met veel kleine kinderen en lange wachtlijsten. Dus daar hoeven we gelukkig niet meer achteraan
.

En ik heb deze week gehoord dat er een plekje vrij komt bij het kdv in de buurt vanaf september, dus dat is super fijn! Was nog wel even spannend, want nieuwbouwwijk met veel kleine kinderen en lange wachtlijsten. Dus daar hoeven we gelukkig niet meer achteraan

zaterdag 21 maart 2020 om 20:29
Na de berichtgeving over zwanger zijn en Corona: was iemand van jullie sowieso al van plan om thuis te bevallen? Of misschien onder de huidige omstandigheden wel? Ik zelf ben medisch vanwege eerdere keizersnede, dus zal per definitie in het ziekenhuis bevallen. Maar waar ik zo’n 2 weken geleden had besloten waar ik wilde bevallen, realiseer ik mij nu dat ik die luxe hoogstwaarschijnlijk straks niet heb (en da’s helemaal prima). Ook wordt gezegd dat er rekening mee moet worden gehouden dat een epiduraal moeilijk te krijgen is. Wellicht is de druk op de ziekenhuizen een stuk minder als wij uitgerekend zijn. Ik merk aan mijzelf dat ik mij niet echt druk maak, maar dan denk ik: O misschien ben ik wel naïef?
Even benieuwd hoe dat bij jullie is
Even benieuwd hoe dat bij jullie is

zaterdag 21 maart 2020 om 20:50
maandag 23 maart 2020 om 17:02
Ik maak me ook (nog) niet zo druk, maar ik hoop tegelijkertijd wel dat het in juni rustiger is in de ziekenhuizen en het niet zover komt dat je verplicht thuis moet bevallen zonder medische indicatie. Ik wil het liefst wel in het ziekenhuis bevallen, al zie ik op zich ook wel voordelen van een thuisbevalling. Maar omdat je van tevoren niet weet hoe soepel en voorspoedig het gaat verlopen (of niet) vind ik het gewoon een fijner idee om al in het ziekenhuis te zijn. En meer mogelijkheden voor pijnstilling, dus hopelijk blijft dat wel gewoon mogelijk. Maar goed, het duurt nog even dus we zullen vanzelf wel zien
.
Is een groei- of liggingsecho eigenlijk standaard? Ik kan daar bij mijn praktijk niet echt iets over vinden, dus weet niet of ik die nog ga krijgen of niet.

Is een groei- of liggingsecho eigenlijk standaard? Ik kan daar bij mijn praktijk niet echt iets over vinden, dus weet niet of ik die nog ga krijgen of niet.
maandag 23 maart 2020 om 18:04
Ik ook ivm voorliggende placenta.drominique schreef: ↑21-03-2020 21:54Ik had nog helemaal geen keuzes gemaakt. Ziekenhuis is hier maar 1 keuze in de buurt en ik moet met 30 weken nog een echo om te kijken of het een keizersnede wordt of een gewone bevalling.
Dat ga ik sowieso afwachten...
Maar ga er stiekem vanuit dat hij wel omhoog schuift nog, verloskundige gaf aan dat ze nog nooit meegemaakt heeft dat dat niet gebeurd.
Al kán het wel zo blijven, de kans is erg klein. Maar met een keizersnee wordt het sowieso óók ziekenhuis. Ik beval echter liever "gewoon".
En als hij niet verschoven is wil ik weten hoe ver hij van baarmoedermond aflegt, want daarna kan hij ook nog wel verschuiven, met 30 weken zijn we nog niet op het eind van de zwangerschap.
maandag 23 maart 2020 om 19:47
Nee, alleen de termijn echo (rond 12 weken) en de 20 weken echo zijn standaard.Hoppípolla schreef: ↑23-03-2020 17:02Is een groei- of liggingsecho eigenlijk standaard? Ik kan daar bij mijn praktijk niet echt iets over vinden, dus weet niet of ik die nog ga krijgen of niet.
maandag 23 maart 2020 om 19:50
Ook al kun, wil en ga je thuis bevallen, dan nog moet je je óók voorbereiden op een zkh bevalling. Het kan altijd anders lopen.drominique schreef: ↑23-03-2020 18:57Ben ik met je eens, maar bij 30 weken wil ik wel na gaan denken over hoe en wat.
maandag 23 maart 2020 om 20:13
maandag 23 maart 2020 om 20:23
Haha ik merk ook goed dat het steeds harder begint te worden
. Ik lag laatst in bed en schrok me rot toen ik ineens een harde trap in m’n zij kreeg. Waardoor mijn vriend vervolgens weer wakker schrok van mij, haha.
Jullie net ook de persconferentie gezien? Ik zat net te bedenken dat de kans nu bestaat dat ik niet/nauwelijks meer op werk kom tot mijn verlof door die maatregelen en dan dus komend half jaar thuis zit... wel een gek idee hoor.

Jullie net ook de persconferentie gezien? Ik zat net te bedenken dat de kans nu bestaat dat ik niet/nauwelijks meer op werk kom tot mijn verlof door die maatregelen en dan dus komend half jaar thuis zit... wel een gek idee hoor.
maandag 23 maart 2020 om 20:25
Ja, ook gezien.Hoppípolla schreef: ↑23-03-2020 20:23Haha ik merk ook goed dat het steeds harder begint te worden. Ik lag laatst in bed en schrok me rot toen ik ineens een harde trap in m’n zij kreeg. Waardoor mijn vriend vervolgens weer wakker schrok van mij, haha.
Ik werk in de zorg dus ga gewoon door.
maandag 23 maart 2020 om 20:35
Dat snap ik.justagirly schreef: ↑23-03-2020 19:50Ook al kun, wil en ga je thuis bevallen, dan nog moet je je óók voorbereiden op een zkh bevalling. Het kan altijd anders lopen.
Ik wacht alleen de 30 weken af voor ik daar over ga denken.
Mijn zwangerschap kan nog medisch worden als er iets uit de groeiecho’s komt.
Het kan een keizersnede worden ivm die placenta
En het zou kunnen dat ik thuis beval.
In mijn geval zijn de (on)mogelijkheden eindeloos en dus vandaar dat ik me daar even nog niet mee bezig houd.
maandag 23 maart 2020 om 20:40
Begrijpelijk!drominique schreef: ↑23-03-2020 20:35Dat snap ik.
Ik wacht alleen de 30 weken af voor ik daar over ga denken.
Mijn zwangerschap kan nog medisch worden als er iets uit de groeiecho’s komt.
Het kan een keizersnede worden ivm die placenta
En het zou kunnen dat ik thuis beval.
In mijn geval zijn de (on)mogelijkheden eindeloos en dus vandaar dat ik me daar even nog niet mee bezig houd.
Ik hoop voor je dat je straks zelf een keus mag maken.
maandag 23 maart 2020 om 20:41
Het kantoor waar ik werk is tot 1 juni gesloten. We werken enkel nog vanuit huis. Ik kom daar dus niet meer tot na mijn verlof. Nu kwam ik er al Max 1 x per week dus veel mis ik er niet aan, maar het idee is wel gek.Hoppípolla schreef: ↑23-03-2020 20:23Haha ik merk ook goed dat het steeds harder begint te worden. Ik lag laatst in bed en schrok me rot toen ik ineens een harde trap in m’n zij kreeg. Waardoor mijn vriend vervolgens weer wakker schrok van mij, haha.
woensdag 1 april 2020 om 20:10
Vandaag telefonisch de intake van de kraamzorg gehad.
Verder op het werk de 1e besmetting , van een bewoner, dus ik ga niet meer op mijn eigen afdeling werken.
Vrijdag hartje nog gehoord, die ging als een malle zo hard, dat was wel even leuk om te horen weer.
Tsja en verder houden we ons maar rustig.
Heb het idee dat ik soms wat stilsta qua groei van buik, ik ben nog steeds maar 10 kilo zwaarder en dat al wekenlang.
Hoop wel dat alles nog een groeispurt gaat nemen, ik ben as donderdag 28 weken.
Verder op het werk de 1e besmetting , van een bewoner, dus ik ga niet meer op mijn eigen afdeling werken.
Vrijdag hartje nog gehoord, die ging als een malle zo hard, dat was wel even leuk om te horen weer.
Tsja en verder houden we ons maar rustig.
Heb het idee dat ik soms wat stilsta qua groei van buik, ik ben nog steeds maar 10 kilo zwaarder en dat al wekenlang.
Hoop wel dat alles nog een groeispurt gaat nemen, ik ben as donderdag 28 weken.