Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
augustusbaby2019 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie dat ik 18uur fles had getypt, dat moet zijn 19 uur.
Dus dan valt het mee met de tijd ertussen.

Ik overleg aankomende week wel eens even op het consultatiebureau.
Tegen mij zeiden ze toen dat ze pas vanaf 5 maanden de klok rond mogen slapen...
Alle reacties Link kopieren
twilight - Vorige week gevraagd; cb hier zei dat hij echt wel mag doorslapen. Ik liet hem zelf toch slapen maar nu ook bevestiging. Hier krijgt hij gewoon 5 flesjes. Ik denk wel binnenkort starten met eerste hapjes, als ik hem zo zie dan is hij er bijna klaar voor.
Heftig met je vriend, hopelijk gaat het snel beter..!!

diamantje - hij is nu 16 weken. Gelukkig is hier het ergste weer voorbij! Hij drinkt en slaapt weer goed en nu weer in zijn eigen kamer. Sprongetjes hiervoor waren helemaal niet zo heftig, nu was het een paar dagen dus heel weinig slaap voor mij en voor hem haha.
In slaap vallen gaat hier ook makkelijk - na flesje verschonen, slaapzak aan en in bed leggen, licht uit en hij valt normaal heel snel in slaap. Soms een paar keer terug voor speentje maar hij begint niet te huilen oid.

Ik ga werken met hem thuis ja. Kijken hoe dat gaat. Ik heb wel de optie om hem af en toe nog extra naar oma te brengen als het even nodig is maar is niet de bedoeling en af en toe zal vriend dan thuis blijven als ik niet kan/op reis moet voor werk oid. Maar verder geen oppas nee. Hij is normaal een makkelijke baby dus het zal wel goed gaan.

2e kind - ik ben ook 'bang' dat tweede nooit zo makkelijk kan zijn haha, En ja, daarnaast moet ik in mijn huidige functie echt 4 dagen blijven werken, of dat kan met 2 kids - tja.. met oppas/opvang zeker maar even kijken over een jaartje hoe we er dan over denken.
Gisteren veel kleding van zoon weggelegd (te klein). Vroeg vriend nog wat zullen we ermee doen, nu 'afgesproken' om het gewoon even te laten en dat we een andere keer wel kijken. Misschien komt er toch een tweede en misschien is het weer een jongetje dan hebben we al het eea. En anders wat nog in een goede staat is gaat naar stichting babyspullen oid.
Alle reacties Link kopieren
Haoshi fijn dat het weer beter gaat. Succes met werken binnenkort. Het lukt mij niet thuiswerken als mijn man er niet is. Toch stiekem te veel met de kleine bezig. Maar ik heb sinds de zwangerschap toch het concentratievermogen van een goudvis.

Ah ja die kleine kleding he :flirting: . Kan het nog niet over mn hart verkrijgen om alles weer weg te doen. Heb sommige dingetjes wel verkocht die ik niet meer leuk vind enzo. Maar echt de mooie kleertjes bewaar ik nog wel even. Heb best wel veel mooie merkkleding en vind het zonde om nu al weg te doen ook al komt er nog geen 2e. Ach het kan altijd nog weg he.
Alle reacties Link kopieren
Ja zo denk ik ook diamantje. En die merkkleding - verkoop je makkelijk, de rest ga ik sorteren (ooit...) en een deel kan dan weg, goede spulletjes bewaar ik als ik die nog leuk vind mocht er een tweede komen en rest van alles goede spullen weggeven. Maar een paar eerste kleertjes bewaar is sowieso.

Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan met werken met hem erbij... ik kan evt oma bellen als het echt niet gaat en af en toe zal man of ook thuis werken of met mij 'ruilen'. Maar als ik nu denk aan een gewone dag met hem thuis dan kan ik me niet zo heel goed voorstellen dat ik ook nog veel voor werk gedaan krijg :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het hier met iedereen? Rustig topic dit!

Hier alles prima! Kleintje doet het prima! Alweer bijna 4 maand oud! Binnenkort mag ik dus starten met oefenhapjes, spannend!
Kleintje is ondertussen niet zo klein meer, zo'n 63 cm en zo'n 6,5 kilo!

Doen jullie je baby elke dag in bad of onder de douche?
Hier 3 keer per week. (wo, vrij en zo dag).
Andere dagen even snel met een washandje.
Doen jullie dan ook helemaal met zeep, of volstaat een nat washandje ook?

Dat soort dingen wel lastig. Wat is handig, hoe hoort het wel, hoe hoort het niet?

Hier ook de eerste 2 tandjes die al doorkomen.
Meteen al poetsen met tandpasta?

Fijne kerst allen!
Fijne kerst!

Tandjes meteen poetsen idd! Snel al!

In bad gebeurd hier wanneer het uitkomt; een keer of twee per week. Wassen doen we eigenlijk niet of nauwelijks, houden vooral smet plekken in de gaten. En vieze delen maak je toch elke voeding of verschoning schoon.. vooral doeners jullie goed en haalbaar achten!

Hier alles z’n gangetje, langzaam sprong 4 afsluiten, fijn! Maar meneer is vrolijk en doet het goed 😄
Alle reacties Link kopieren
KoekoekK schreef:
24-12-2019 16:04
Fijne kerst!

Tandjes meteen poetsen idd! Snel al!

In bad gebeurd hier wanneer het uitkomt; een keer of twee per week. Wassen doen we eigenlijk niet of nauwelijks, houden vooral smet plekken in de gaten. En vieze delen maak je toch elke voeding of verschoning schoon.. vooral doeners jullie goed en haalbaar achten!

Hier alles z’n gangetje, langzaam sprong 4 afsluiten, fijn! Maar meneer is vrolijk en doet het goed 😄
Ik snap deze zin even niet zo goed...

Hier nog zon 2 weken sprong 4 volgens de app. Maar hij komt er tot nu toe prima door heen. Af en toe wat huilbuien, maar dat komt vooral door zijn tandjes denk ik...
Ah typfout.. er moest staan; vooral doen wat jullie enz enz. Kortom; vertrouw op je gevoel en op het feit dat jullie je kindje het beste kennen en dus echt goed weten wat goed voor hem is!

Hier is/was sprong 4 drama, maar verder niets te klagen. Enorm rustig en lief en vrolijk kind!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om een update te lezen. Het is alweer een jaar geleden dat we erachter kwamen dat we zwanger waren. Bijzonder he. En nu de feestdagen met een kleintje. Wel heel leuk en gezellig.

Hier ook duidelijk wel een sprongetje. Ontwikkeling gaat zo hard nu ineens! Ook dagelijks wel een pittige huilbui. Daaromheen verder wel rustig gelukkig.

Hier nog geen oefenhapjes hoor. Heb niet het idee dat hij er al behoefte aan heeft. Al sabbelt hij wel veel op zn handjes en kauwt hij op de speen. Zijn dit dan ook tekenen? Vind 4 maanden nog zo vroeg ofzo! Beginnen jullie echt al met 4 maanden ermee?

Hier in bad of met mij mee onder de douche wanneer het uitkomt maar sowieso altijd wel dezelfde dag als de poepluier en dat is meestal 3x per week. Zeker niet elke dag dus. En inderdaad met verschonen altijd goed de huidplooien in de gaten houden en insmeren met sudo.

Met de kerst voor het eerst de kleine boven neergelegd in een 'vreemd' bedje. Dat ging hartstikke goed. Daarna slapend in dr maxicosi en overgeheveld naar bed. Hij sliep gelukkig gewoon door. Voor de rest nog steeds heeeeel veel rust en regelmaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier was sprong 4 best een heftige. Gelukkig is het voorbij haha. Hij sliep de nachten wel gewoon goed gelukkig maar door de dag bijna niet, heel hangerig, huilerig etc.
Hij wordt nu wel altijd 1x per nacht even wakker, altijd rond 3u. Soms krijgen wij hem redelijk makkelijk weer in slaap, zo niet dan krijgt hij een klein flesje die wij nu aan het afbouwen zijn (begonnen met 150cc en 3 schepjes, nu 120cc, straks naar 90cc etc). Eigenlijk wordt hij niet eens echt wakker, is gewoon aan het huilen en vaak helpt het dus om hem zijn speen te geven en is hij weer weg en slaapt door tot 6 voor een flesje. Daarna gaat hij weer naar bed en slaapt tot 9-10u.

diamantje hier poept hij 2-3 keer per dag haha, 2 sowieso.
Maar hij gaat niet elke dag in bad, 2-3 keer (geen vaste dagen) en verder hou ik wat plekjes in de gaten net zoals diamantje ook al schrijft en als het nodig is met een washandje.

@twilight - ik gebruik gewoon een washandje en wat badolie (hij heeft nog berg dus vooral voor zijn hoofdhuid).

Hier begonnen met oefenhapjes en hij is/was er ook aan toe. Doe het nog niet elke dag maar steeds vaker, liefst zou hij meer eten dan die paar hapjes. Wij geven het tussen 2 voedingen door, dan drinkt hij als het weer tijd is netjes zijn flesje leeg. 2 weken geleden naar cb geweest en hij was toen 65cm en 7,3kg, bij de volgende check is hij al 6 maanden! :-o

Over een weekje weer werken, nu dan 'echt' en 4 dagen in de week. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, ik gok dat het tot mei best pittig gaat zijn totdat hij naar de opvang gaat.

diamantje met kerst kreeg ik hem best makkelijk in slaap in een 'vreemd' bedje, nu met jaarwisseling gaan wij naar vrienden dus weer een vreemd bedje, benieuwd hoe dat zal gaan ook met al het vuurwerk. Hier wordt hij dan wel echt wakker van bed naar maxicosi of andersom.
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer zo lang geleden. Ben wel even benieuwd hoe het met jullie gaat! Onze kindjes zijn alweer 1 of bijna 1!

Hier gaat het hartstikke goed. Nu dat hij richting de 1 gaat begint een 2e kindje steeds meer en meer te kriebelen. Is dat herkenbaar? :-D
Haa ja zo leuk hè diamantje?! Hoe gaat het bij jullie? Hier goed, mooie balans na die hele Corona crisis. Althans we zitten er nog middenin natuurlijk, maar nu ze weer naar de opvang kunnen enzo toch beter!

Herkenbaar van die tweede; die hebben wij gelukkig al en die drang is nu voor een derde minder aanwezig dan toen met de tweede, maar herkenbaar zeker!! Gaan jullie er binnenkort weer voor?
Alle reacties Link kopieren
KoekoekK schreef:
30-07-2020 15:14
Haa ja zo leuk hè diamantje?! Hoe gaat het bij jullie? Hier goed, mooie balans na die hele Corona crisis. Althans we zitten er nog middenin natuurlijk, maar nu ze weer naar de opvang kunnen enzo toch beter!

Herkenbaar van die tweede; die hebben wij gelukkig al en die drang is nu voor een derde minder aanwezig dan toen met de tweede, maar herkenbaar zeker!! Gaan jullie er binnenkort weer voor?
Ik heb de kleine pas vanaf 1 juni naar de opvang gedaan, hij was toen al 9 maanden oud. Ik durfde het eerder niet aan met corona en ik kon toch thuis werken. Ik vond het wel heel intensief want het was een pittige fase als in: hij wilde heel veel maar kon het nog niet lichamelijk gezien. Dus heb hem wel veel moeten vermaken.

Nu hij kan zitten en kruipen is het zo'n ander kind!

Ik wil wel voor een 2e gaan nu en denk dat mijn man ook wel wil hoor als ik het aangeef. Maar ik vind het geen leuke tijd nu met corona. Ah ja we zien wel.
Eens! Wat een gekte deze maanden.. en herkenbaar met wat je evt over ander kind als ze meer kunnen; fijn hè!
Alle reacties Link kopieren
Hier een gekke coronatijd, half maart is draagkindje helaas overleden. 6,5 maand oud. Waarschijnlijk leed hij aan een spierziekte, DNA onderzoek loopt nog.
Het was een bizarre tijd; we hadden zo iets moois, er was zoveel liefde, ik was heel erg betrokken, kolfde zelfs nog.

Nu zijn we een paar maanden verder en kriebelt het om het nog een keer te doen. Niet als vervanging voor J*, maar omdat de kinderwens alleen maar groter is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ach jezus wat heftig!! Pfff veel sterkte voor jou en de mannen! Hadden jullie ook gemerkt dat hij/zij ziek was?

Persoonlijk hier een heftige tijd dus wij wachten nog eventjes voor een 2e. Maar wil ook niet te lang wachten ivm leeftijd. dus lastig.
Hier een heerlijk tevreden mannetje. Vind alles en iedereen leuk, is heel aandachtig.
Heeft nog niet veel haast met zitten, kruipen, staan. Zal vanzelf allemaal komen verwacht ik :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij liep al vrij snel achter bij het CB en in december zaten we bij een kinderarts. In eerste instantie werd gedacht aan SMA (van die baby Jayme), maar dat was het niet. Daarna zijn er verschillende onderzoeken gedaan, maar niks gevonden. Hij ging met fysio ook vooruit en was een super blije en nieuwsgierige baby.
We wisten dus wel dat er "iets" was, maar geen idee hoe erg het was. Ook de artsen niet.
Uit de autopsie bleek een vergroot hart en dat is hem fataal geworden. Hij is gestorven in de armen van zijn papa's, op de huisartsenpost.

Heftig verhaal, maar hoe gek het ook mag klinken, het is goed. Hij was de meest vrolijke baby ooit, maar in een lichaampje dat het niet deed. Hij heeft geen pijn gehad, nooit gemerkt dat hij dingen niet kon die anderen wel konden, en ik zijn korte leventje zoveel mensen gelukkig gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Sanne. Ik schrik van je bericht, weet ook even niet wat ik moet zeggen. :hug:
Heel mooi dat je nog een keer zwanger wil worden. Zijn er al concrete plannen?
Hoe gaat het nu met de papa's. Vind het zo verdrietig!

Twilight heftige tijd als in met je baby?
Hoeveel maanden is je kindje nu.

Bij mij ging het zelf zitten en tijgeren ineens heel snel toen hij 10,5 maand was. Van alleen liggen en rollen binnen 2 weken als een speer door de kamer heen. Ook wat later dan gemiddeld maar heb me er geen moment druk om gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Pfff heftig hoor!

Nee baby is de meest relaxte baby ooit :) Heerlijk kind!
Nu 11 maand oud. Moet over 2 week naar cb, benieuwd wat ze daar dan zeggen.
Heb het idee dat hij nu wel bijna gaat kruipen, gooit steeds vaker zijn kontje omhoog.
Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie en de kleintjes?

@sanne, ik lees nu nog je bericht over de kleine en het overlijden. Wat heftig en verdrietig maar hoe mooi je al over hem schrijft wat hij ook in zijn korte leventje heeft gegeven aan vrolijkheid.
Zijn er concrete plannen voor nog wens voor een kindje?

En hoe is het afgelopen tijd gegaan, ook met corona bij jullie?
Hier heb ik enerzijds genoten om de jongste, maar ook de oudste veel te kunnen zien. en nog tot 15 maanden bortsvoeding gegeven, wat door het vele thuis zijn ook makkelijker was. Maar anderzijds sta je als ouders altijd op standje aan merk ik, en werk en privé loopt hier door thuiswerken ook erg in elkaar over.
Hebben sommigen van jullie een wens voor een tweede of derde?
En mogelijk er al mee bezig?
Hier wel een wens voor een de derde maar wel als de jongste iets ouder is, richting 2,5 zou mooi zijn. Maar we gaan het zien of het tegen die tijd ons nog gegeven is.

Ondanks de maatregelen alvast fijne dagen gewenst en gezond 2021!
Alle reacties Link kopieren
Plannen zijn er zeker! Ik schrijf mee in het zwanger worden vanaf oktober topic. Hebben net de 3e poging achter de rug.
Wel voor 1 van de 2 vaders want helaas zijn ze niet meer bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om weer wat te horen vanuit dit topic. Door de lockdown in maart april onze zoon niet naar de creche gebracht toen. Wel dankbaar dat ik daardoor echt veel van hem meegekregen want natuurlijk ook thuiswerken. Maar ook door alle zorgen overspannen geweest en een tijd uit de roulatie. Nu gaat het weer goed ! En inmiddels ook 14 weken zwanger van ons tweede kindje!
@sanne, ah spannend, hopelijk lukt het binnenkort om weer zwanger te worden.
En gaan jullie dan co-ouderschap doen?

@diamantje, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je? Eerste kwaaltjes al weer beetje weg of nog niet?
En is ook niet niks als die die zorgen! Nu wel weer aan het werk?

Hier heb ik vakantie, wel fijn, lekker met de kids. Maar ook wel even bewust me time pakken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk hier weer wat te lezen!

Hier nog in een soort van dubio voor een tweede.
Beide al een beetje op leeftijd, 1e heeft lang geduurd uiteindelijk met ziekenhuis hulp gelukt, en 1 van ons nu werkloos. Dus situatie is nu niet optimaal.
Maar eigenlijk wil ik er wel meteen weer voor gaan.

Diamantje gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
@sterre het is echt bizar hoeveel deze zwangerschap tot nu toe op de eerste lijkt qua kwaaltjes. Met name veel migraine en vermoeid voor de rest eigenlijk nergens last van. En nu wel op wat langere pauzes na volledig aan het werk!

@twilight ik snap je twijfel, is er weer kans op snel een baan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven