Uitgerekend januari 2019

15-05-2018 20:33 594 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik weet dat er al een topic is voor uitgerekend in december/januari, maar die zit zo vol dat ik een nieuwe start.

Deze is voor iedereen die uitgerekend is in januari 2019 en graag wil meeschrijven.

Je kunt de tabel zelf aanpassen:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Telefoonsnoer 31 2e 5 januari nnb 14-06 termijnecho :heart:
-Dudette- 31 2e 6 januari nnb 03-08 volgende afspraak :heart:
Ikkepuk 35 1e 7 januari nnb
Luka12 27 1e 9 januari nnb 05-06 eerste echo
JoyJoy1 27 1e 12 januari nnb 26-06 termijnecho
Sunny-91 26 2e 13 januari nnb 05-07 termijnecho
Mieremuis 38/44 1e 15 januari nnb 2018: MA 9wk, zoontje*18wk
smikkie87 30 3e 15 januari nnb
xtulp 28 2e 15 januari nnb
MQ11 1e 17 januari nnb 25-06 termijnecho :heart:
Luni1 27 1e 19 januari 2019 nnb 24-07 geslachtsbepaling en controle :heart:
Kabouterb 30 1e 18 januari nnb 05-07 termijnecho :heart:
BolleBo16 29 2e 20 januari nnb 29-06 termijnecho :heart:
Sali1985 32 1e 21 januari nnb 04-07 termijnecho :heart:
Lunakit 27 1e 22 januari nnb 02-07 termijnecho
Roos4892 26 1e 24 januari nnb
Donderwolkje84 28 1e 24 januari nnb 13-06 eerste echo, 10-07 tweede echo, 10-09 20 weken echo
Dikke knuffel voor Laura1986, Ro_Ki en A31:redrose:

Yourlocalhero en Zandkasteel zijn uit de tabel gehaald omdat ze langere tijd niet hebben meegeschreven. Mochten jullie er toch weer bij willen dan mag dat natuurlijk!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:32
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
56.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AUTUMNGIRL93 schreef:
16-05-2018 12:21
Hallo allemaal, ten eerste iedereen gefeliciteerd! :heart:

Ik sluit me ook graag aan bij deze groep. 6 mei een positieve test gehad en het met moederdag aan onze ouders vertelt. Ben nu ruim 5 weken en volgens mijn eigen berekening uitgerekend op 13 januari. 5 juni de eerste echo, hoop dat de tijd een beetje snel gaat!

Gezellig dat je mee komt schrijven! Jij ook gefeliciteerd :heart:
Het wordt al een leuk groepje zo!

Leuk zeg dat jullie het op moederdag verteld hebben! :) leek mij ook erg leuk maar ik vond het nog een beetje te vroeg... hopelijk is de eerste echo snel achter de rug zodat wij het ook kunnen gaan vertellen! Ik heb er echt zin in, zoo benieuwd naar de reacties! :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou ook graag meeschrijven! Ik weet sinds anderhalve week dat ik zwanger ben. Maar heb nog totaal geen idee hoe ver ik ongeveer ben. Ik denk dat ik nu in de 5e week zit.

Wat me wel zorgen baart is dat ik vorig weekend wat bloedverlies heb gehad en elke dag rozige afscheiding/bloedverlies heb. Vorig weekend dacht ik ook echt even dat het voorbij was.

Verder heb ik al last van alle kwaaltjes, ben behoorlijke misselijk en die misselijkheid is sinds 3 dagen erg toegenomen, wat me ook wel weer een goed teken lijkt :) Verder ben ik heel erg vermoeid en gieren de hormonen door mijn lijf haha.

Wij hebben het trouwens wel al tegen onze ouders verteld. Mijn vriend zit nu voor een paar weken aan de andere kant vd wereld en ik wilde hier niet helemaal alleen mee blijven rondlopen. :) Vind het heel fijn dat er mensen om me heen zijn die het weten en vragen hoe het met me gaat.

Ik heb de 24ste een echo, vrij vroeg omdat ik me zorgen maak over het bloedverlies. Spannend!
Ja de eerste weken worden voor mij erg afzien. Ik “negeer” het nu een beetje omdat ik toch even iets meer zekerheid wil. Ik doe vrijdagochtend nog een testje. Dan pas zal ik het meer kunnen geloven denk ik.

Mijn zoontje is 2 maar we zijn vanaf zijn eerste verjaardag al bezig. Ik zelf vind januari echt een ritnaald/depressiemaand maar ja wij zijn allang blij dat het gelukt is. Dus zeuren om de maand zal je van ons niet horen.

Wij gaan het pas met 12 weken vertellen. Wat dat betreft zijn we er niet heel erg mee bezig op dit moment (=zelfbescherming)

Jeetje joyjoy dat is toch wel een beetje eng zeg. Heb je de verloskundige ingelicht over je bloedverlies? En wat zeiden zij? Fijn dat je de 24e in ieder geval terecht kan. Bloedverlies hoeft niet altijd wat te betekenen he
Alle reacties Link kopieren
@joyjoy: gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb het eerste weekend na de positieve test ook bloedverlies gehad. Ik had ook direct een paniekmoment maar ik weet ook dat het niets hoeft te betekenen. Bij de zwangerschap van mijn zoontje had ik het namelijk ook, maar toch schrik je enorm!
Hopelijk betekend het bij jou ook niets en heb je de 24e een goede echo!
En je kwaaltjes zijn een goed teken :)

@bibi: ik snap dat je er nog niet zoveel mee bezig probeert te zijn. Ik merk ook dat ik het nog niet goed besef, eerst maar eens een goede echo!
Alle reacties Link kopieren
Ik had vorige keer ook moeilijke weken tot aan de eerste echo, en daarna ook nog wel eens.. Maar.. ik las toen ergens wel een rake tip.

Het is heel erg zonde om de weken dat je al zwanger bent, tot je zekerheid hebt, te besteden aan zorgen en onzekerheid. Voor sommige mensen zullen dit de eerste 9 weken zijn, voor anderen de eerste 12 en soms zelfs de volle 40 weken... het is allemaal zonde van je energie en minder leuk om op terug te kijken. Als de zwangerschap namelijk goed gaat, is het echt onnodig geweest dat je je zo lang rot hebt gevoeld. En als je slecht nieuws krijgt, ben je daar echt niet beter op voorbereid omdat je je al druk maakte. Slecht nieuws blijft er even vreselijk door.

Ik vond het de eerste x dat ik het hoorde een beetje makkelijk gezegd, maar ik vind toch dat er een kern van waarheid in zit en wilde m even delen met jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me bij jullie aan, de andere groep is inderdaad al nogal vol. Ik ben uitgerekend op 15 januari, vorige week de positieve test in handen, en nu zo'n 5 weken zwanger dus.

Het wordt geen onbezorgde zwangerschap net als bij enkele anderen hier, jammer is dat hè. .. Misschien heeft een enkeling mn verhaal al voorbij zien komen, maar vorig jaar dus een missed abortion bij 9 weken (helemaal van de kaart, eerste zwangerschap, zat echt op mn rose wolk). Snel daarna gelukkig weer zwanger, alle echo's goed jippie, tot we de uitslag van de NIPT kregen, een ernstige chromosoom afwijking. Die werd helaas bevestigd bij de vruchtwaterpunctie en we hebben besloten de zo gewenste zwangerschap af te breken, bij 18 weken ben ik ingeleid en bevallen van een lief klein jongetje*.

Dat is nu iets meer dan 3 maanden geleden. We zijn het weer gaan proberen (tijdsdruk, ik ben 38, man 44) en het was meteen weer raak :$

Kwaaltjes ja: gevoelige borsten, enorme tepels, obstipatie, opgeblazen en een dikke buik nu al... kortademig, misselijk en enorm nachtzweten. Alleen de moeheid is er nog niet maar die kwam de vorige keren ook pas na 6 weken.

Dit is nu mn 3e groepje, ik was eerst uitgerekend begin april (toen alleen meegelezen) en toen begin juli. En nu dus januari 2019. Ik ben benieuwd of ik deze keer kan blijven, ik hoop het. ...

Voorlopig even geen echo nog denk ik trouwens, ik denk pas met 7 of 8 weken. Zolang ik het niet gezien heb kan ik het nog een beetje ontkennen.

Leuk om ieders ervaringen te lezen en dat het maar goed mag blijven gaan bij ons allemaal! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mieremuis, in je 3e en laatste groepje, omdat je in januari een mooie blozende baby op de wereld gaat zetten :heart:
Alle reacties Link kopieren
-Dudette- schreef:
16-05-2018 17:40
Welkom Mieremuis, in je 3e en laatste groepje, omdat je in januari een mooie blozende baby op de wereld gaat zetten :heart:
Dat is lief Dudette, ik hoop het, bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal Mieremuis! Ik sluit me aan bij Dudette :heart:

En er zit zeker een kern van waarheid in Dudette! Ook al heb je niet altijd invloed op je onzekerheid, toch proberen om er optimaal van te genieten! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje het gaat elke keer fout, voor de 4e keer ga ik dit proberen te posten :facepalm:

Hoi dames,

Ik wil graag meeschrijven. Op Moederdag had ik een positieve test :heart: , vandaag ben ik 4+1w zwanger. We hebben 2 kinderen, een zoon van 4 en een dochter van 19 maanden.

Ik heb 4 miskramen achter de rug waarvan 3 in 2017 en uitloop naar 2018.
Ik ben bijna heel 2017 zwanger geweest of herstellend van een miskraam. Hopelijk verloopt deze zwangerschap anders.
De laatste miskraam was niet prettig en ook heftig in het ziekenhuis met de curettage.

Ik zal later even wat teruglezen zodat ik ook jullie verhalen een beetje ken.
anoniem_265143 wijzigde dit bericht op 17-05-2018 11:21
7.47% gewijzigd
Mieremuis we gaan gewoon voor alleen maar gezonde baby’s in januari 2019.

Er zit zeker een kern van waarheid in dudette, al blijft het ook moeilijk om vol onzekerheid te zitten. Maar we gaan gewoon uit van het positieve dan maar toch :-)

Welkom zandkasteel. Wij schelen dan maar 1 dag! Ik ben vandaag 4 + 2 volgens eigen berekeningen. Ik had vandaag geprobeerd om mijn echo een week te verplaatsen. Maar in het ziekenhuis doen ze de eerste echo altijd tussen de 6-7 weken dus stond zij er op om deze op 30 mei te laten staan. Ik ben gewoon bang dat ik dan geen kloppend hartje ziet en ik dan weer/meer onzekerder word.

Ik heb nagenoeg geen klachten. Tenminste nog niet Hahah. Wel heb ik ‘s avonds een dikke buik alsof ik 4 maanden zwanger ben, heb heel de dag geen trek. En wat zijn jullie klachten?
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige verhalen allemaal! Hopelijk gaat het deze keer wel goed bij iedereen :)

Dudette, ik ga ook proberen om mijn onzekerheid opzij te zetten en te genieten van mijn zwangerschap. Je hebt er zelf nauwelijks invloed op of het wel of niet goed gaat. Ik moet voor mijn gevoel in ieder geval de 5 weken voorbij zijn, omdat het de vorige keer toen mis ging. Zondag dus nog een keer testen en dan hopen dat de streep donkerder is. De vorige keer werd de streep al na 2 dagen lichter, dus toen zag ik de miskraam al aankomen. Ik hoop zo dat het nu goed gaat! 3 keer is scheepsrecht toch? ;)

We hebben al een gezellig clubje zo! Wanneer hebben jullie de verloskundige gebeld? Al snel na de positieve test of hebben jullie het eerst even afgewacht?
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!
Ik had jullie topic eerder even gemist. Ik zag alleen het overvolle dec/jan topic Thnx Yourlocalhero voor het me erop wijzen!!

Ik ben dus zwanger010, ik ben al twee keer eerder zwanger geweest, een keer met een prachtige mini als resultaat en een keer geëindigd in een heel heftige miskraam. Nu een nieuwe poging.
Vanochtend heb ik positief getest en het forum maar weer eens geopend.
In 2013/2014 heb ik ook met verschillende topics meegeschreven over wachten met zwanger worden, zwanger zijn en nog wat algemene topics. Toen onder een andere nick. Ik heb toen deze Nick gebruikt voor een specifieke vraag, omdat ik nogal opzag tegen de bevalling.
Nu kijk ik er iets anders tegenaan.

Hoe is het bij jullie? Ik ga iig even teruglezen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden en gefeliciteerd!

@bibi: hier ook s avonds een 4-maanden-zwanger-buik o_o en voor de rest moeee.... ik kan de hele dag wel slapen! Vanmiddag tijdens het dutje van mijn zoontje ook maar even lekker mn ogen dicht gedaan :) en ik ben met vlagen misselijk, maar voor de rest nog niet zoveel kwaaltjes!
Als het goed is zou je met 6/7 weken wel een kloppend hartje moeten zien, maar ik snap dat je liever iets later zou gaan.

@luni: ik had mijn nod afgewacht en daarna contact opgenomen met de verloskundige. Vrij snel dus ;-) ik vind het fijn om de afspraak gepland te hebben staan.
Alle reacties Link kopieren
He meiden!

Ik meld me hier ook aan, vorige week een positieve test en ongeveer 14 jan uitgerekend. We hebben al een prachtige dochter van 3 jaar en waren vorig jaar weer zwanger maar helaas bleek met 14 weken dat het hartje gestopt was, daarna curretage en nare nasleep. Dus nu wel heel afwachtend nog in deze zwangerschap! Misschien zal ik dus nog niet gelijk heel veel mee schrijven. Maar ik duim voor ons allemaal!!

Liefs
Jeetje iedereen heeft wel een bagage zeg. Hebben we nog meer gemeen dan alleen een januari baby.

Luni ik moet de eerste echo in het ziekenhuis krijgen daarna kan ik over naar de vk. Ik ga denk dinsdag bellen dan ben ik 5+1 geweest. Wil vrijdagochtend gewoon nog een keer voor mijn gevoel testen :A: en daarna volgende week vast ook nog wel twee dagen om er zeker van te zijn dat ik wel echt zwanger ben Hahah :facepalm:

Oh sunny ik heb juist het tegenovergestelde. Ik heb mij toch een energie. Normaal ben in altijd wel moe maar nu lig ik om 23.00 uur in mijn bed van wat doe ik hier.

Xtulp welkom hier! Ook al zo’n heftig verhaal zeg. Denk je dat je de “veilige” 12 weken voorbij bent krijg je dit. Pfff heftig. We gaan gewoon nu voor een plakker
Alle reacties Link kopieren
Welkom iedereen! Er komen in rap tempo een hoop (heftige) verhalen voorbij! Ik hoop dat dit een goed jaar mag worden voor ons allen (met januari erbij geplakt natuurlijk!)

Vinden jullie het ook zo lastig het voor je te houden? Ik ben wat dat betreft echt een deler en wil het van de daken schreeuwen maar wil ook graag wachten tot er wat meer zekerheid is, op zn minst tot na de eerste echo (die al over anderhalve week is). Mn vader en een vriendinnetje weten het nu maar het liefst wil ik er de hele dag over praten.

Dudette, ontzettend mooi omschreven over het zorgen maken, het maakt de klap denk ik ook niet makkelijker - het is altijd ontzettend moeilijk.
Kabouterb ik vind het niet lastig om het voor mij te houden eigenlijk. Ik heb het besef nog niet zo dus dan is het wel makkelijk. Ik ben eigenlijk heel zen en laat het alles maar op zijn beloop. Maar ik ben wel de dagen aan het aftellen tot de echo.
Alle reacties Link kopieren
Kabouterb,
Ik had dat bij de zwangerschap van mijn eerste heel sterk. Dat was ook mijn eerste keer! Ik vond het gewoon zo’n wonderlijke gedachte een baby in mijn buik, dat moest en zou ik zeggen (was alleen in de eerste week trouwens dat ik dat had). Vervolgens een dikke drie maanden ellende, heel heftig misselijk. Ik kon niets meer en viel ook af. Vervolgens liep de zwangerschap gelukkig beter!

De tweede zwangerschap afgelopen zomer was ik in dikke paniek. Ik was zoooo verschrikkelijk bang dat ik weer zo misselijk zou worden dat ik paniekaanvallen kreeg nadat ik positief had getest. Vervolgens liep het anders, ik werd steeds minder misselijk en ook mijn borsten werden minder gevoelig, maar helaas niet om een goede reden. Met 11 weken kreeg ik een heel heftige miskraam die eindigde in een curretage. Niet alleen het kindje was er niet meer, het had niet veel gescheeld of ik was er ook niet meer.
Toch heb ik groen licht gekregen en na een herstel de hele winter en vroege voorjaar waren we er nu toch maar weer voor gegaan. En hoe blij spannend het ook is, het is ook toch wel superonzeker. Dus ik hoop dat we elkaar hier een hart onder de riem kunnen steken om elkaar erdoorheen te slepen de eerste maanden :hug:

@bibi, wij hebben meerdere jarigen eind januari en ik vind dat altijd erg leuk! Het is dan alweer een tijdje na de feestdagen en dan toch wat grauwer. Dus die verjaarsfeestjes vrolijkten de boel echt op! Wie weet laat dat je er anders tegenaan kijken :)

@mieremuis, het is je heel erg gegund!!!!😘
Alle reacties Link kopieren
En eigenlijk knuffels en babysparks voor iedereen hier!! Het lijkt erop dat we allemaal wel onze portie hebben gehad en dat we mooie kindjes mogen verwachten voor het komende jaar🍀🍀🍀🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
@kabouterb: ik vind het ook heel erg lastig om mijn mond te houden. Het liefst zou ik het direct tegen mn moeder en zusjes gaan vertellen, maar nog even geduld...
Mn schoonzusje weet het al wel want die is zelf ook zwanger en waarschijnlijk schelen we maar iets van een week dus het is super leuk om dit samen te kunnen delen! :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het aan ouders en schoonouders verteld.. ik kan zoiets waanzinnig slecht voor me houden dus ik moet het sowieso aan iemand vertellen. En ik vind het fijner als eventueel slecht nieuws voor hen niet uit de lucht komt vallen. Maar voor ik het aan meer mensen vertel, wacht ik op de eerste echo.

Kwaaltjes heb ik weinig, ik ben wel erg moe en heb veel honger. Na een slechte nacht ben ik licht misselijk, maar ik hoop dat ik net als de vorige keer niet hoef over te geven... dat vind ik vreselijk.. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Wij wachten het af tot een eerste goede echo. De vorige zwangerschappen waren allemaal rond de eerste echo foute boel en de laatste keer zelfs van geen hartje naar wel een hartje naar een twijfelachtig hartje. Dus als de echo duidelijk een ‘sterk’ kindje laat zien vertellen we het onze ouders en zussen. De rest volgt gewoon na het eerste trimester.

Ik heb met net aangemeld voor mvm. Bij de eerste wel meegedaan, bij de tweede niet. Nu toch maar weer wel. Dat ik uberhaupt het idee had om mezelf aan te melden zie ik maar als een goed teken, bij de miskramen heb ik er geen moment over na gedacht om me aan te melden.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook al mee met MvM Zandkasteel. Wanneer ik die flessen open maak is de enige keer dat ik kotsneigingen krijg. Verder dus echt niet misselijk. Maar die lucht is echt vreselijk. Denk dan altijd maar: ach als dat het ergste is moet ik me niet aanstellen.

Wow wat een heftige verhaal Mierenmuis, Tulp en Zwanger010. Ik ga mee met Dudette.. Allemaal welkom bij je laatste uitgerekend in groepje!

@Zwanger010: zo'n winterverjaardag lijkt me dus echt leuk (als ie in januari is). Ik zie dat al helemaal voor me dat het dan buiten sneeuwt en iedereen gezellig binnen zit met een hapje en drankje.
De andere verjaardagen zijn in de twijfelmaanden, meestal half binnen/half buiten. Dus dit heb ik in mijn hoofd al zwaar geromantiseerd.
Alle reacties Link kopieren
Zandkasteel, Zou het helpen? Ik heb me iig aangemeld voor mvm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven