Uitgerekend januari 2019

15-05-2018 20:33 594 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik weet dat er al een topic is voor uitgerekend in december/januari, maar die zit zo vol dat ik een nieuwe start.

Deze is voor iedereen die uitgerekend is in januari 2019 en graag wil meeschrijven.

Je kunt de tabel zelf aanpassen:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Telefoonsnoer 31 2e 5 januari nnb 14-06 termijnecho :heart:
-Dudette- 31 2e 6 januari nnb 03-08 volgende afspraak :heart:
Ikkepuk 35 1e 7 januari nnb
Luka12 27 1e 9 januari nnb 05-06 eerste echo
JoyJoy1 27 1e 12 januari nnb 26-06 termijnecho
Sunny-91 26 2e 13 januari nnb 05-07 termijnecho
Mieremuis 38/44 1e 15 januari nnb 2018: MA 9wk, zoontje*18wk
smikkie87 30 3e 15 januari nnb
xtulp 28 2e 15 januari nnb
MQ11 1e 17 januari nnb 25-06 termijnecho :heart:
Luni1 27 1e 19 januari 2019 nnb 24-07 geslachtsbepaling en controle :heart:
Kabouterb 30 1e 18 januari nnb 05-07 termijnecho :heart:
BolleBo16 29 2e 20 januari nnb 29-06 termijnecho :heart:
Sali1985 32 1e 21 januari nnb 04-07 termijnecho :heart:
Lunakit 27 1e 22 januari nnb 02-07 termijnecho
Roos4892 26 1e 24 januari nnb
Donderwolkje84 28 1e 24 januari nnb 13-06 eerste echo, 10-07 tweede echo, 10-09 20 weken echo
Dikke knuffel voor Laura1986, Ro_Ki en A31:redrose:

Yourlocalhero en Zandkasteel zijn uit de tabel gehaald omdat ze langere tijd niet hebben meegeschreven. Mochten jullie er toch weer bij willen dan mag dat natuurlijk!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:32
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
56.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vervelend als je steeds smoesjes moet verzinnen om geen alcohol te drinken. Gisteren had ik een etentje met vrienden en normaal drink ik ook altijd wel een wijntje er bij, dus ik had mij al voorbereid op lastige vragen. Gelukkig hoefde ik geen smoesje te verzinnen en heb ik gewoon heel de avond water gedronken. Misschien hadden ze het wel door, maar zeiden ze er niets van ;)

De vorige keer kreeg ik met 5 weken een miskraam. Ik ben vandaag ongeveer 5 weken, dus ik heb vanmorgen nog een keer getest en het streepje was nog donkerder dan de controlestreep :-D Zo fijn die bevestiging! Ik kan het bijna niet geloven... Morgen maar eens de verloskundige bellen voor de eerste echo.

Bibi, heb jij ook nog een keer getest?
Ja blijft altijd lastig hè die smoesjes van geen alcohol drinken. Ik drink bijna nooit alcohol dus voor mij gaat dat niet op. Veel plezier in ieder geval bij alle feestjes.

Uhm Luni ik heb nog wel meer keer dan 1x getest Hahah. Ik kon het gewoon niet geloven. Heb woensdag en gisteren nog getest. Gisteren twee testen gebruikt. Van action en Kruidvat test. Op beide testen was het teststreepje even donker/donkerder dan het controlestreepje. Heb mij voorgenomen om nu niet meer te testen. Heb mij aangemeld bij moeders voor moeders. Dus hoor dat wel wanneer ik weer kan helpen. Ik ga dinsdag (vanwege Pinksteren morgen dicht) de verloskundigepraktijk bellen. Morgen ben ik volgens eigen berekeningen 5 weken. Ik moet zeggen dat deze eerste week wel snel is gegaan
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat sommige van jullie die zwangerschaps broeken nog dragen of zo lang gedragen hebben. Na de geboorte van mijn dochter heb ik geen enkele zwangerschapsbroek meer aangehad. Eerste week joggys thuis en daarna gewoon spijkerbroeken. Ik kon die positiekleding echt niet meer zien. Wilde echt mijn normale kleding weer aan.

Ik hou normaal ook wel van een wijntje. Maar veel vrienden wonen op een stukje rijden dus kan ik vaker niet drinken. Iedereen weet ook dat ik echt niet drink als ik met de auto ben, ook niet eentje. Dus man heeft nu een paar goede weken gehad waarbij hij elke keer lekker een biertje kon nemen.
Alle reacties Link kopieren
Bibi, oh je hebt nog meerdere keren getest zelfs haha! Ik had er nog maar 1 thuis liggen, dus ik moest mij echt inhouden om niet eerder te testen ;) Fijn hè om zo'n knalstreep te zien?! Ik ga nu ook niet meer testen. En je hebt gelijk, morgen is de verloskundigepraktijk natuurlijk gesloten. Ik heb nu al last van zwangerschapsdementie haha! Dan maar dinsdag bellen.

Ik weet nog niet of ik mee ga doen met moeders voor moeders. Ik wil niet dat iemand die flessen kan zien en er zo achter komt dat ik zwanger ben. Aan de andere kant is het wel een mooi doel. Hoe doen jullie dat?
Ik ben alleen van plan om morgen nog even een digitale test te doen van clearblue die aangeeft hoe ver je nu na conceptie zit. De reden waarom ik die ga doen is dat ie anders over de datum gaat dus dan maar opmaken toch. En kijken of het dan klopt met mijn eigen berekening.

Ze komen de flessen/kratten in een anoniem busje brengen. Je spreekt dan af waar je de kratten wilt hebben. Ik deed ze altijd in de achtertuin laten verwisselen. En dan 10 weken lang. Ik vind het een mooi doel. Ik heb het bij al mijn zwangerschappen gedaan. Mijn man wilt liever nog dat ik even wacht met aanmelden. De vorige twee keren deed ik ook mee en toen kreeg ik een miskraam. Hij heeft nu liever dat ik pas na de echo mee doe. Maar ik ben eigenwijs en heb mij al aangemeld :lol: :-P
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me ook aanmelden voor Moeders voor moeders. Maar wil eerst de Echo van a.s vrijdag even afwachten. :)

@vorige pagina, Ik ben nu ergens tussen de 5 en de 6 weken. Ik heb blijkbaar heeeeel vroeg getest en omdat mijn cyclus heel onregelmatig is en we er eigenlijk niet heel bewust mee bezig waren heb ik echt geen idee zelf hoever ik ongeveer zou kunnen zijn.

Zaterdag heb ik weer gebloed, helderrood met een stolseltje! Gister HELEMAAL NIKS! :) Mijn emoties rondom die bloedingen gaan wel echt van positief en hoop naar oke dit is niet goed misschien zet het zo door. Heel vermoeiend!

Hoe willen jullie het gaan doen met werk? Voor mij wordt het als alles goed gaat de eerste! Ik werk nu fulltime en werk hier nog maar 3 maandjes. Ben dus ook heel benieuwd hoe ze gaan reageren en of ze mijn contract wel gaan verlengen. Het liefst zou ik 3 dagen blijven werken.
Oh bah zeg joyjoy! Ben je niet geschrokken? Van het bloed en het stolseltje? Heb je de verloskundige gebeld? (Al zal die denk ik zeggen dat ze niks kunnen doen en je moet afwachten) ik snap best dat dit je onzeker maakt. Hopelijk vrijdag een goede echo! Laat het ons weten hè. Hoe laat heb je de echo?

Ik weet niet uit mijn hoofd wanneer iedereen een echo heeft? Is wel leuk om te horen van iedereen hoe het geweest is.

Ik werk al 3 dagen dus er veranderd niks aan mijn dagen. Als je bang ben dat ze je contract niet verlengen. Je hoeft het met 12 weken niet per se te vertellen op je werk hè. Ik weet niet wanneer je contract verlengd moet worden?
Alle reacties Link kopieren
Over werk en verlof..

Ik mocht in mn vorige zwangerschap al direct niet meer werken. ‘Gevaarlijke’ doelgroep, gesloten afdeling, in Duitsland krijg je dan al snel een ‘Beschäftigungsverbot’. Dus tot mn verlof vol doorbetaald verplicht thuis geweest. Dat was eerlijk gezegd echt heerlijk! Heb genoten van mn zwangershap, elke week zwemmen en lekker veel wandelen enzo..

Vanaf geboorte dochter twee jaar Elternzeit (ouderschapsverlof), waarvan één jaar betaald.. maar nu ben ik daarbinnen dus zwanger, maar ik denk niet dat dat iets verandert.

Ik studeer inmiddels om een iets andere richting op te gaan en probeer daar nu zoveel mogelijk voor te doen voor het nóg drukker wordt!

Feit is dat het hier in Duitsland ongelooflijk goed geregeld is voor jonge ouders. Een jaar thuis met je kind is heel normaal en mijn man is ook de eerste en de negende maand vrij geweest. Besef echt wel wat een luxe dat is als ik hier op het forum lees over de korte verloftijd, het kolven op werk en de kindjes al vroeg op het kdv..
Alle reacties Link kopieren
Dudette echt wtf O_O wat heerlijk! :P

Ik dacht dat we in NL best ruim zaten, als je hoort over Amerika bijvoorbeeld hoe slecht het daar geregeld is. Dat Scandinavië ideaal is wist ik ook maar van Duitsland, is nieuw voor me, maar wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 4x9 en dat blijf ik doen. Minder zou ik niet willen. Ben ook van plan 6 weken na bevalling weer gewoon te gaan werken en de rest flexibel op te maken (dit mag sinds een paar jaar zo).

Ik zou nooit een jaar willen thuis zitten dudette. dat lijkt me vreselijk juist. Maar daar ben ik een van de weinige in denk ik.

Joyjoy ik wil je niet ongerust maken maar volgens mij is helder rood bloed met stolsels regelmatig een slecht teken. Misschien toch even de vk bellen morgen?
Alle reacties Link kopieren
Wauw Dudette wat een luxe inderdaad! Ik ben jaloers haha :lol:
Ik werk nu nog 20u en ik ben ook van plan om dat voorlopig te blijven doen. En ik probeer zo lang mogelijk vakantie achter mn verlof aan te plakken (ik heb dit jaar nog 9 weken over, dus vakantie genoeg!)

@Bibi: in het laatste vakje van de tabel staat bij een aantal wanneer de eerste echo is.

@joyjoy: bloed met stolsels klinkt inderdaad niet goed. Ik hoop natuurlijk enorm voor je dat het meevalt en dat je toch een goede echo hebt!
Alle reacties Link kopieren
Het is dus ook niet echt een jaar alleen maar thuis zitten en mn baby knuffelen. We hebben een huis gebouwd, zijn net verhuisd en ik studeer dus sinds dochter 3 maanden is.

Echt alleen maar thuis zitten, daar zou ik ook heel snel genoeg van hebben!!
Alle reacties Link kopieren
Ladies, ik heb vorige week een goede echo gehad :) Dus dat heeft me echt gerustgeteld! Er was alleen omdat het nog heel vroeg was geen hartje te zien nog. En door het bloedverlies krijg ik aankomende vrijdag weer een Echo. @Bibi, om kwart voor 4 :)

@Bibi, Ik was me rot geschrokken. Was er ook van overtuigd dat dit het was en dat het door zou gaan zetten. Blijft wel echt SUPER spannend komende weken!
Mijn contact moet in oktober verlengd worden. Denk niet dat ik het zolang kan verbergen haha.

Interessant om te lezen hoe jullie het allemaal willen gaan doen met werk!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu 4x9 uur overdag en daarnaast af en toe onregelmatige diensten. Ik wil misschien ietsje minder werken, 3 of 3,5 dag. En mn man gaat waarschijnlijk sowieso minder werken zodat hij smiddags thuis is, dat is een beetje het idee. En dan hoeft het kindje maar 3 of 4 ochtenden naar de opvang.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik zie dat ik nog helemaal niet in de tabel stad.Ga proberen me er morgen in te zetten (dan ben ik bij een pc en niet op de telefoon),maar de vorige keer lukte het me niet. Ik zal het laten weten.

Ik werk momenteel 4 dagen in het onderwijs en het plan is om naar 3 dagen te gaan. Helaas valt mijn verlof niet gunstig want als je de zomervakantie erin hebt zitten (6 weken) krijg je die helemaal terug oftewel erachteraan geplakt. Maargoed over 7 weken start deze (ben dan 12 weken en kom dus met 18 weken weer terug), dan nog 4 maandjes werken en dan al verlof! Als alles goed gaat tenminste..
Eerste spannende moment: 5 juni! Gelukkig is het bij mijn verloskundige zelfs verplicht om met 7 weken, 9 weken en 12 weken een echo te plannen dat vind ik echt ideaal!

@joyjoy gelukkig al een fijne echo gehad he? Houd je daar maar aan vast en over 4 dagen weer dat is wel echt fijn! Bij de gynaecoloog of vk? Ik duim voor weer een goede echo!

Oh nog een vraagje; Ik heb het ‘s nachts echt bloedheet iedere nacht en ben normaal een koukleum. Ik dacht dat het toeval was maar had vannacht slecht geslapen (lig ook iedere nacht ineens 2 uur wakker heel gek!?) dus ben ff gaan slapen en weer zo warm en zweten dat ik er slecht van slaap. Is dit herkenbaar bij iemand?
Alle reacties Link kopieren
En 2e vraagje:
Vanaf wanneer dragen jullie zwangerschapskleding? Ik merk nu al dat na het eten mijn buik echt mega is en gelukkig in de ochtend weer weg, soms ook een dag dat mijn buik meer uitzet (nouja mijn darmen dus). Denk zelf steeds dat iedereen dit zal zien, volgens vriendlief is dat niet zo gelukkig.

Ik durf sowieso pas na een goede echo iets te kopen :-$ Ben ook zo’n angsthaasje haha en dacht pas na 12 weken dit nodig te hebben, maar ben er bang voor hoor..
Alle reacties Link kopieren
Ja Sali dat slecht slapen en zweten is heel herkenbaar! Elke zwangerschap gehad tot nu toe, heb speciaal daarvoor dunne pyjama's gekocht die het vocht opnemen zodat ik die snachts uit kan trekken als ze nat zijn. En ik slaap heel licht nu.

Schijnt vaker voor te komen volgens de verloskundige. Na mn bevalling was het zweten zo erg dat mn bed 2x per nacht verschoond kon worden :O
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha dan klinkt het al een stuk meer houdbaar inderdaad dudette.

sali, het wordt de komende weken vrij warm geloof ik. Dus ik draag gewoon jurken naar m’n werk. Die zitten prima. Ik wil ook niet teveel zomer zwangerschapskleding kopen. Dat lijkt me zonde want daar heb ik van oktober tot januari niets aan. Ik heb enkel spijkerbroeken waarbij de knoop net onder mijn navel zit, die zitten ook al zwaar *** s avonds.

Ik heb van vorige zwangerschap nog die hemdjes van de H&M. 2 voor €15 geloof ik. In verschillende kleuren. Die kan ik van de zomer al aan en dan daarna met een vestje erover.
Verder verwacht ik dus tot einde zomer wel m’n jurkjes te kunnen blijven dragen. En trek daarna de positiekleding van zolder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het s nachts nu ook veel warmer dan eerst. Normaal ben ik ook een enorme koukleum, maar nu lig ik vaak met een been buiten de dekens :hihi:

En ik heb mijn zwangerschapsbroek al lekker aan! Maar die had ik nog liggen van de vorige keer dus dat scheelt misschien. De vorige keer had ik vanaf 9 weken zo'n broek aan. Ze zitten ook zoo lekker haha!
Ik heb ook echt al een flink buikje. Vooral s avonds is het heel erg, maar ik ben ook echt bang dat ik het niet lang meer verborgen ga houden.
Alle reacties Link kopieren
Oh bibi, ik zie net dat je ook al ingevuld hebt wanneer je de eerste echo hebt.. dus je wist al dat je die info daar kon vinden :facepalm: je bedoelde vast dat het te veel is om allemaal te onthouden!

Op naar allemaal goede echo's de komende weken :heart:

Ik vind het trouwens erg geruststellend dat ik kwaaltjes herken van mn vorige zwangerschap. Als ik nu bijvoorbeeld te snel op sta of moet niezen/hoesten krijg ik een enorme steek in mn buik, echt pijnlijk maar ik herken het van mn vorige zwangerschap :yes:
Alle reacties Link kopieren
Oh Sunny, dat heb ik ook! Echt meer bandenpijn dan de vorige keer!
En die buik 😅, is echt niet meer te verbergen! Heb het weekend nachtdienst gehad, toen was het echt niet normaal. Lekker ook een positiebroek aan gehad.

Vandaag precies over een week hebben we de eerste echo gehad met 7.6. Ben sinds een paar dagen behoorlijk misselijk, dus hopelijk is het hartje van het vruchtje flink gaan kloppen!
Ik werk 28 uur, onregelmatig en blijf dat lekker doen, bevalt goed. Soms wat puzzelen met opvang (wie brengt en wie haalt), maar gelukkig is onze opvang ook flexibel. Vriend werkt volledig maar heeft een dag ouderschapsverlof, dus is dan thuis.
Hier ook slecht slapen; moeilijk inslapen en regelmatig wakker worden (plassen!!). Geen last van transpireren. Heb ik na de bevalling idd wel gehad.

Fijn dat je al een echo hebt gehad Joy! Hoe ver ben je vrijdag? Is de kans dan groot dat jullie een kloppend hartje gaan zien? Bloedverlies blijft altijd heftig. Een klein stolseltje lijkt me geen ramp, meerdere/grote zou me wel aan het denken zetten. Aftellen naar vrijdag!

Telefoonsnoer donderdag de echo, fijn! Hoe ver ben je dan?
Ook de echo maandag kabouter, spannend! hoe ver denk je dan te zijn?
Ja sunny het is meer het onthouden Haha. En niet iedereen staat al in de tabel en er staat ook niet bij iedereen een echo ingevuld.

Wel fijn om naar de echo’s toe te leven hè. Ik kan niet wachten totdat het volgende week woensdag is. Telefoonsnoer al as donderdag. Ik ga duimen op een goede echo met kloppend hartje.

Wat betreft slapen. Dat gaat op zich wel goed. Maar ben elke dag vroeg wakker (rond half 7) en val dan niet meer in slaap. Ik heb uren overdag dat ik de marathon kan lopen maar ook uren dat ik echt aan het instorten ben van de moeheid. Herkent iemand dat?

Mj bedoel je nu dat je vorige week de echo heb gehad of dat je hem volgende week krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Help de misselijkheid op mijn werk verbergen is echt een uitdaging. Ik moet echt vaak kokhalzen namelijk. Hebben jullie dat ook?

Mj87 rond de 6 weken verwacht ik. Hoop op een hartje! Spannend. Mijn vriend zit nog in het buitenland dus die is er niet bij ;( mis hem enorm nu.
Joyjoy als je echt heel misselijk ben kan je ook bij de huisarts voor emesafene vragen hè. Agh nee wat balen dat je vriend in het buitenland zit. Wanneer komt hij terug?

Pfff ik weet niet wie dat zei maar vannacht had ik er opeens last van. Ik had het echt mega warm en kon er gewoon niet van slapen. Zo irritant. Vandaag maar de verloskundige bellen.
anoniem_363789 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 09:23
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MJ87 schreef:
21-05-2018 21:54
Telefoonsnoer donderdag de echo, fijn! Hoe ver ben je dan?
Als het goed is rond 7+5
Heb dan echt alleen heel korte echo. Intake doen ze pas de week erna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven