Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Zoals blauwbosbesje het zegt is het inderdaad wel.

Hier vandaag een goede termijnecho. Ben 3 dagen vooruitgezet dus nu 13 januari uitgerekend. Maandag aan mn manager en collega's vertellen en we houden het nog even stil voor vrienden. Wil het namelijk mijn zus persoonlijk vertellen maar die woont in het buitenland en zie ik pas over 3 weken.

Moet ook nu even gaan nadenken hoe ik het net verlof doe. Bij de andere 2 tot 4 weken doorgewerkt maar nu er dus 2 weken kerst in zitten, die op zichzelf al hectisch genoeg zijn denk ik dat ik 6 weken vooraf neem en dan nog 2 extra weken er achteraan. Maar even uitrekenen en uitzoeken volgende week.
Gordijn, wat fijn! Geniet van je goede termijnecho.

Die van ons staat maandag gepland. Om 16:15 uur.
Nu krijg ik net een sms (is altijd paar dagen ervoor) met de datum en tijd als herinnering, maar staat er 13:45. Dit is 100% een fout vanuit hun, dus ik meteen bellen, maar ze zijn alleen op werkdagen tussen 8 en 17 bereikbaar (muv spoed).

Nu loop ik me dus druk te maken. Ben bang dat de fout niet meer te herstellen is en we een nieuwe afspraak moeten maken, terwijl ik zo toeleef naar maandag,
Om 13:45 is voor ons echt geen optie met werkafspraken die we op deze korte termijn niet meer verzet krijgen.

Pfff maandagochtend dus pas duidelijkeid
@gordijn fijn dat de termijnecho goed was. Ik heb iegelijk nog helemaal njet nagedacht over wanneer ik met verlof wil. Eerst gesprek net mijn werkgever over een paar weken maar afwachten

@emili wat irritant zeg van die afspraak. Ik snap dat je daar niet voor naar het spoed nummer gaat bellen, maar handig is anders
Dat is balen emilie, kun je niet alvast een mailtje sturen. Veen idee of ze het lezen in het weekend maar dan weten ze het in ieder geval maandag morgen heel vroeg en kunnen ze misschien wat uitzoeken voordat je belt.

Hopelijk zit de fout in het sms'je en staat jullie gewoon netjes ingepland zoals afgesproken. Niet te druk maken... makkelijk g3zegd maar je gaat er nu niks meer aan veranderen en zonde om heel je weekend te laten verpesten.
Hier ook een goede termijnecho gehad gisteren. Heel bijzonder om hartje te horen kloppen en het kindje te zien. Het zette zich af en zwaaide een keer <3

Gordijn, gefeliciteerd met jouw mooie echo! Ik twijfel ook nog over verlof ivm de kerstvakantie.

Wat shit Emilie... Even mailen lijkt me een goede. Misschien krijg je dan toch al wel reactie dit weekend!
Hebben jullie de warmte van vandaag een beetje overleefd?
Wij zijn heerlijk naar het strand geweest, was heel blij dat we de parasol mee hadden want in de zon was me echt te warm. Merk dat ik nu toch wat minder goed tegen de warmte kan.

Vanmorgen heel eventjes bij de babydump geweest, stiekem alvast gekeken voor een kinderwagen. Wat voor iets we zouden willen.

Via marktplaats heb ik een angelsounds besteld en vanavond hebben we voor het eerst het hartje van ons kleine ukkie gehoord. (Dat hadden ze bij de termijnecho niet laten horen) Heel bijzonder dat zo’n kleintje van 5cm al een kloppend hart heeft.
We probeerden het geluid op te nemen, maar dat lukte niet. Heeft iemand hier ervaringen mee?
@angelsound geen ervaring mee

@warmte ik kon sowieso al niet zo goed tegen te warmte en dat word er nu niet beter op. Gisteren overdag best een drukke dag gehad, dus dat viel niet mee. Best moe aan het einde van de dag. Een uur thuis en nu alweer een uurtje wakker

Gisteren een bbq en vorige week een update met een flinke groep overlappende mensen. Er is nog niks over gezegd, maar ik heb wel het idee dat het op begint te vallen dat ik niet drink
Hier even een berichtje.

Fijn al die goede echo’s. Wij moeten nog een weekje wachten.

Frozen: geen ervaring met angelsound. Maar wat betreft hartje horen: een deel van de vk’s zegt dat het schadelijk is om het hartje te luisteren met de echo-kop (tot een aantal weken) en laten het dus niet horen. De mijne deed het ook niet. Vanaf een aantal weken is het hartje te horen met de doptone en gebruiken ze die.

Warme weer: we zijn nog op vakantie en ik heb er ook meer last van dan anders. De misselijkheid gaat trouwens heel goed. Alleen af en toe een slechtere dag. Veel eten en bezig zijn helpt enorm. Ben volgens mij al flink aangekomen door al het eten, maar dat zien we later wel weer. Vanaf september ga ik weer sporten.

Emili: die termijnecho is best wel belangrijk. Als het niet lukt dan plannen ze vast snel een nieuwe. Wij zijn tot 11 weken op vakantie, om die reden wil ze dat ik op zondag kom voor de termijnecho (ze zijn heel relaxed bij ons). En bij de vorige echo lag het kindje steeds niet goed en moest ik 3 dagen achter elkaar voor ze een goede echo hadden.

Spullen kopen: we hebben hier op vakantie een leuk pakje gekocht. Ik ben blij dat we verder niet zo veel nodig hebben. Ik wil nog een extra maxi cosi kopen, zodat we er 2 hebben (in elke auto 1).

Jullie fijne week en tot later!
gordijn87 schreef:
27-06-2019 21:29
O jeetje SusieFlower. Wat enorm heftig. Mag ij vragen of er een reden voor de vroeggeboorte is gevonden en hoe lang is het geleden. Snap dat je er nu heel gespannen of spannend in staat. Was er misschien beetje naïef vanuit gegaan dat het relatief vroeg fout gegaan was maar 13 weken is al redelijk ver en 21 weken helemaal. Jeetje..... :hug:
De eerste keer was ons kindje ziek. En de tweede keer houden ze het op stomme pech na alle onderzoeken. Ik sta nu wel onder verscherpte controle om de 2 weken waarbij ze de cervixlengte meten.
susieflower wijzigde dit bericht op 30-06-2019 08:13
2.77% gewijzigd
C'est la vie
@ Emili, wat onhandig dat de tijd niet klopt. Kan me voorstellen dat je dan zit te stressen over of de afspraak nu doorgaat of niet.

@ Blauwbosbesje, heerlijk om te zien hè.

@ FRozen, ik trek de warmte ook voor geen meter.
Het is alsof ik mijn warmte niet kwijt raak, heb gister de hele dag binnen gehangen voor de ventilator, of met mijn voeten in teil met koud water.
Hopelijk word de zomer niet té heet, al ben ik wel blij nog niet hoogzwanger te zijn met deze temperaturen.

@ Tinkeltje, geniet van julllie vakantie, in een warm land ook zo te lezen.
Een pakje kopen is ook leuke voorpret hè.
C'est la vie
Hee, even een vraagje: hoe bepalen jullie bij welke organisatie jullie kraamzorg willen afnemen?

Ik heb nu drie websites bekeken en van één vind ik de website het duidelijkst en vriendelijkst. Alle drie zijn wel grotere organisaties én ik heb gecheckt of de zorgverzekeraar wel een contract ermee heeft. Alle kosten zijn hetzelfde volgens mij. Je betaalt slechts je eigen bijdrage, maar die is wettelijk vastgelegd.
BlauwBosbesje schreef:
30-06-2019 16:26
Hee, even een vraagje: hoe bepalen jullie bij welke organisatie jullie kraamzorg willen afnemen?

Ik heb nu drie websites bekeken en van één vind ik de website het duidelijkst en vriendelijkst. Alle drie zijn wel grotere organisaties én ik heb gecheckt of de zorgverzekeraar wel een contract ermee heeft. Alle kosten zijn hetzelfde volgens mij. Je betaalt slechts je eigen bijdrage, maar die is wettelijk vastgelegd.
Ik vind dit ook zo lastig
Zal toch binnenkort ergens moeten inschrijven
BlauwBosbesje schreef:
30-06-2019 16:26

Ik heb me er toentertijd misschien niet voldoende ijn verdiept maar gewoon de organisatie gepakt die vriendinnen hadden en die werd aangeraden voor de VK. Nu bij de 3e doe ik dat weer want bevalt maar misschien kun je eens rondvragen bij mensen die al bevallen zijn hoe ze het vonden. Mijn ervaring is dat het meestal niet aan de organisatie ligt maar voornamelijk aan de kraamhulp die je in huis krijgt.
Kraamzorg: Wij kregen van de verloskundige drie folders mee van verschillende organisaties hier in de buurt. Ik heb gekeken welke folder mij het meest aansprak en daar heb ik me aangemeld. Ik denk dat de organisatie niet zo heel belangrijk is, wat gordijn ook al zegt. Het gaat vooral om de kraamhulp die je treft en dat klikt wel of niet. En als het niet klikt, zo snel mogelijk aan de bel trekken en om een ander vragen. Maar dat weet je dus pas in je kraamweek.

Hitte: We hadden gisteren een bruiloft. Merkte wel echt dat ik heel veel dorst had. En m'n voeten waren al snel heel dik. Maar verder ging het wel oké. Merk dat ik er vandaag meer last van heb, maar dat zou ook een nasleep kunnen zijn van gisteren. Ben blij als de temperaturen komende week inderdaad rond de 23/24 graden blijven hangen. :)

Tinkeltje, geniet nog van jullie vakantie! Leuk dat je daar iets gekocht hebt! :)
Knotje, je hebt helemaal gelijk. We hebben de knoop doorgehakt bij de informatie die ons beste gevoel gaf. Ze geven zelf ook aan dat je aan de bel moet trekken als er geen klik is en op dag drie nemen ze sowieso contact met je op om te vragen of alles naar wens is. Dat klinkt wel goed. En de foto's van de dames op de website waren vriendelijk, haha.

Ooo, ik hou van bruiloften. Kan echt zo genieten van de sfeer, de foto's, de liefde op zo'n dag. We hebben zelf ook een mooie bruiloft 2.5jaar geleden gehad! :flirting:

Knotje, moest je je zwangerschap nog verbloemen tijdens de bruiloft?

Tinkel, fijne vakantie nog!
@ArcticFox: ben je er al uit wat je op je werk gaat doen? Lijkt me echt een lastig dilemma!! Ik denk dat ik zou gaan voor eerlijkheid en transparantie, dus niet wachten met vertellen. Maar ik kan me voorstellen dat dat toch lastig is wanneer je baan voor je gevoel op het spel staat...

@SusieFlower: welkom hier, hopelijk heb je dit keer een goede en onbezorgde zwangerschap!!

Afgelopen zaterdag was er een soort open dag / informatiemarkt voor zwangeren in het plaatselijke ziekenhuis. Dat is één keer per 2 -3 maanden. We hebben een rondleiding gehad door het geboortehuis en de afdeling verloskunde (bij beide kun je poliklinisch bevallen; wij hebben inmiddels besloten dat we dat op de afdeling verloskunde willen doen). Was interessant om te zien / horen hoe zo'n poiliklinische bevalling in zijn werk gaat. Toch blijft het ook nog een abstract iets hoor, en een raar idee dat ik dat over een maand of zeven waarschijnlijk ga meemaken. Je kon ook een rondleiding krijgen over de couveuse afdeling, maar dat hebben wij niet gedaan, omdat er vooralsnog geen tekenen zijn dat ons kindje daar terecht gaat komen.

Verder was er een informatiemarkt met allerlei kraampjes, o.a. van verschillende kraamzorgorganisaties. Daar hebben we ons dus georiënteerd en de organisatie uitgekozen waar we het beste gevoel bij hadden. Daar staan we inmiddels ook ingeschreven. Komende week hebben we een rondleiding bij een kinderopvang. Zoals ik eerder al schreef, zitten de kinderdagverblijven in ons stadsdeel allemaal bomvol. Daar is hoogstwaarschijnlijk geen plek totdat ons kindje minimaal 1 jaar oud is. Voor de zekerheid staan we er wel op de wachtlijst. We gaan nu kijken naar een kinderopvang in de buurt van mijn werk. Die hebben geen wachtlijsten (in ieder geval niet als we nu inschrijven voor april / mei 2020), dus het idee is nu dat ons kindje het eerste jaar daarheen gaat en dan op een later moment overstapt naar opvang in de eigen wijk.

De warmte heb ik gelukkig niet zoveel last van gehad, in ieder geval niet meer dan normaal. Maar ben wel blij dat het nu iets koeler is, dat is toch net wat prettiger!!

Afgelopen weekend hebben we het grote nieuws verteld aan onze vriendengroepen en ooms / tantes (naaste familie wist het al). Veel leuke reacties gehad. Eind deze week ga ik het op mijn werk vertellen.

Verder gaat alles z'n gangetje hier. Aftellen naar de afspraken bij de gynaecoloog en verloskundige volgende week!
Onze echo is verzet naar komende woensdag 3 juli
Oh wat jammer Emili! Ik kan me voorstellen dat je je er toch wel op verheugd had voor vandaag. Gelukkig hoef je niet heel lang te wachten!
*breekt in*

Hey lieve meiden!

Ik breek eventjes in als 'oud meeschrijfster', wat fijn dat er zoveel goede echo's zijn en het allemaal goed gaat hier :redrose: :cheer2: !!

Ik heb me na de miskraam inmiddels mogen aansluiten bij het 'Uitgerekend in februari' clubje! Gelukkig nadat het misging snel zwanger mogen worden, nu nog duimen dat het nu blijft plakken!!

Hele fijne (hopelijk niet al te hete) zonnige dagen lieve meiden!

*breekt uit*
Doutzenpoes schreef:
01-07-2019 13:36
*breekt in*

Hey lieve meiden!

Ik breek eventjes in als 'oud meeschrijfster', wat fijn dat er zoveel goede echo's zijn en het allemaal goed gaat hier :redrose: :cheer2: !!

Ik heb me na de miskraam inmiddels mogen aansluiten bij het 'Uitgerekend in februari' clubje! Gelukkig nadat het misging snel zwanger mogen worden, nu nog duimen dat het nu blijft plakken!!

Hele fijne (hopelijk niet al te hete) zonnige dagen lieve meiden!

*breekt uit*
Wow, wat super fijn. Gefeliciteerd. Voel je je goed.... ga zo ontzettend duimen voor deze plakkert. Gefeliciteerd en leuk dat je even komt inbreken :hyper:
Emili2004 schreef:
01-07-2019 12:31
Onze echo is verzet naar komende woensdag 3 juli
He, balen toch een fout in het systeem. Maar gelukkig woensdag.... nog even geduld. Snap je ongeduld maar is al snel woensdag. Hoe laat heb je de echo. In de ochtend of de middag?
Even snel
Doutzenpoes war fijn dat je zo vlot weer zwanger bent. Ik duim voor een plakker

Ik heb qua vertellen op werk voor nu besloten dat te delen rond dezelfde periode wanner we het ook bekend maken aan vrienden en familie (naaste familie weet het al wel)
Dat word na de termijnecho en uitslag van de nipt waarschijnlijk
Nee, het was geen foutje.
Ze hadden ons verzet vanwege een ingelaste vergadering. Wel slechte gang van communicatie. Maar gelukkig is het ook zo woensdag.

Doutzenpoes, super fijn dat het direct weer raak was! Hopelijk blijft alles nu voorspoedig gaan.

Wijs besluit denk ik, Arctic
Wauw Doutzenpoes, wat leuk dat je het goede nieuws even komt delen! Hopelijk deze keer meer geluk :bigkiss: !

Wat fijn om te lezen dat alle termijnecho’s zo goed zijn gegaan. Hopelijk blijft het allemaal zo door gaan!

Emili wat raar dat jullie zonder overleg verzet zijn. Zou ik hier ook echt niet kunnen waarderen met alle drukke schema’s.

Kraamhulp; verloskundige gaf dr een boekje van mee (met nog 3 andere) en mn schoonzus heeft er goede ervaren mee. Dus prima! Denk dat alle bureaus wel goed zijn, het moet toch gewoon klikken met diegene die voor je deur staat!

Hier weet inmiddels iedereen het. Heel prettig om die olifant uit de kamer te hebben. Geeft toch rust. Ik voel me inmiddels ook weer een stuk beter. De vermoeidheid is grotendeels weg. Ik kan weer rond mn normale tijd naar bed. Ben vandaag ook weer voor de eerste keer gaan sporten. Toch fijn om weer aan de slag te zijn!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Iemand am geprikt voor de NIPT. Ik ga woensdagmorgen even maar weet niet meer of je nu nuchter moest prikken of niet. Iemand een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven