Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
@BlauwBosBesje, m'n vriendinnen weten al van m'n zwangerschap, dus hoefde het voor hen niet te verbloemen. Kon dus ook lekker klagen over m'n dikke voeten ;-D

@Doutzenpoes, gefeliciteerd! Wat fijn dat het meteen weer raak is. Hopelijk gaat nu alles goed! :heart:

@Emili, jammer dat je echo niet doorging vandaag, maar gelukkig is het snel woensdag! Hopelijk komt er dan niet weer iets tussen.

Vertellen: fijn hè, als je het eindelijk tegen iedereen hardop kan zeggen! Daar kijk ik ook echt naar uit. Merk op m'n werk dat ik laatste tijd ook slecht tegen verschillende geuren kan. Best lastig op het kdv met al die poepluiers :hihi: Donderdag vertel ik het tegen m'n vaste collega's en maandag na de termijnecho ga ik even langs bij de directie. :)
@ FF snel - Gordijn, de NIPT hoeft niet nuchter geprikt te worden.
C'est la vie
Vraagje aan mensen die emesafene gebruik(t)en: er staat dat er een lichte invloed kan zijn op rijvaardigheid die te vergelijken is met een alcoholpercentage van 0.5-0.8 promille. Daarmee zou je niet mogen rijden. Hebben jullie wel gewoon gereden? Mijn huisarts gaf aan dat zeker eerste twee dagen er bijwerkingen kunnen zijn.
Doutzenpoes, gefeliciteerd!

Wij houden het nog even stil tot we de uitslag van de Nipt over anderhalf a twee weken hebben. Daarna is het vakantie, dus op het werk vertel ik het pas na de vakantie. Het voelt niet goed om het nu al te delen, terwijl we zelf nog in (enige) onzekerheid zitten. Ik heb gister geprikt (hoeft niet nuchter) en acht buisjes bloed was ik lichter, haha. Twee voor Nipt (zonder nevenbevindingen) en zes voor andere zaken buiten Nipt om.
@blauwbosbesje: ik gebruik ook emesafene en ik heb hier gewoon auto mee gereden. Kotsmisselijk in de auto zitten is ook gevaarlijk dacht ik zo ;)
Ik neem er 1 per dag en merk niet heel veel verschil zeg maar.
Wow 8 buisjes bloed.
Blij dat ik het weet kan ik mij mentaal voorbereiden Hahaha
Ik ben altijd vrij lastig te prikken en sinds mijn zwangerschap is mijn eczeem in volle hevigheid terug in mijn linker elleboogplooi (was weg na het stoppen met de pil en nu dus weer terug, heel opvallend)
Ik slik 2 pillen van Emefasene per dag. Ik heb steeds bij het begin en bij het verhogen 3 dagen niet gereden. Dat adviseerde de apotheek ook. Ik merkte ook dat ik die dagen wat duizelig was.

Moet je voor die nipt een afspraak maken en moet dat op een speciaal punt? Ik wilde het mee laten prikken met de andere dingen die de vk wilde weten.
@ Tinkeltje, voor de NIPT moet je vooraf betalen en dan kun je bloed laten prikken.
Niet op alle locaties kan dat, maar je vk weet vast wel waar dat kan.

Lijkt me super naar die misselijkheid, en de bijwerkingen van de pillen ook geen feestje als ik dat zo lees.

@ Knotje, geurtjes kunnen idd wat harder binnen komen ;)

@ Hier, vandaag een goede NIPT terug gehad, Yes :)
C'est la vie
Wij hebben donderdag het counseling gesprek voor de nipt test staan. Denk dat ik pas na de uitslag echt kan gaan genieten. Tot die tijd blijft het toch onzeker.

Wij hebben het vandaag ook met onze oma’s gedeeld. De oma van mijn vriend is zo enthousiast dat ze direct de hele familie is gaan rond bellen. Nu is t zo dat een deel van Mn schoonfamilie op dezelfde locatie werkt als waar ik werk. Maar niet in hetzelfde team. Mijn eigen team weet het nog niet.. dat is dus nog een dingetje
Sow ik zit klaar voor de NIPT. Gelukkig rustig want kan hier ook super druk zijn maar heb geluk. Ben benieuwd hoeveel buisjes ze nodig hebben whahah
@Gordijn
Ik heb afgelopen vrijdag voor de NIPT laten testen (zonder nevenbevindingen) en bij mij hadden ze 2 buisjes bloed nodig.
Nipt zelf is twee buisjes,maar die andere zes waren nodig voor de verloskundige. Je moet de Nipt van tevoren digitaal betalen en je kan naar een aangesloten locatie zonder afspraak.

Frozen, ach, wel.lief dat enthousiasme, maar ook wel vervelend dat jullie niet zelf konden bepalen wie het wanneer weet!

Tinkel, ik kreeg van huisarts okm advies er twee per dag te slikken. Hoop dat dit wel gaat helpen. Of dat het wonderbaarlijk genoeg vanaf tweede trimester gewoon over is!

Susie, fijn dat de uitslag goed was! Had je met of zonder nevenbevindingen? Het lijkt me toch een opluchting! Hoe lang heb je op de uitslag gewacht? Ze zeiden 10-14 werkdagen.
@ Blauwbosbesje, de uitslag was heel snel bekend, ik heb 25/6 laten prikken en op 2/7 werd ik al gebeld. We hadden met nevenbevindingen laten doen.
C'est la vie
Dag dames,

Goeie echo gehad vanochtend :heart:
Zelfs 1 dag vooruit gezet, dus 10 weken.

Afgelopen periode super beroerd geweest dus hopelijk is het over twee weekjes over.

Ben benieuwd naar de andere echo’s die vandaag plaatsvinden! :)
Haha Frozen, die oma!

Gordijn succes met de nipt!

Mooi Winterstarr!

Hier een prachtige termijnecho. Ben gezet op 10+6, dus ugd is 1 dag later dan eerder gedacht. Hij bewoog flink. Hartje ook gehoord dit keer!!!

Maandag nog nipt en dan over naar gewone verloskundige.

Arctic, jij hem ook al gehad? Succes anders!
Jeuh weer goede echo's. Wordt nu allemaal stuk realistischer, hoe tof!
Klopt hier oom de termijnecho gehad
Alles helemaal in orde zelfs twee dagen vooruit gezet (ik forum mobiel, kan iemand de tabel aanpassen naar 21 januari?)
Vrijdag hebben we het counseling gesprek voor de nipt
Hier ook een goede NIPT uitslag. Werd vanmorgen op mn werk gebeld. Stond net midden in een hoop leerlingen, dus het overviel me een beetje. Wij hadden met nevenbevindingen, geeft toch wel rust dat ook daar niks geks gezien is :mrgreen: .

Nou verheugen op de vakantie. Nog een paar dagen werken en dan lekker 3 weken op pad :couple: !
Lach hard, duik diep, kom terug..
Wat fijn van de goede echo's en goede uitslagen van de nipt.
is er nog iemand die zoo erg twijfelt als ik over met of zonder nevenbevindingen?
Hier vanmorgen het counseling gesprek gehad en daarna bloed laten prikken.
2 flinke buizen vol en een wat kleiner buisje, geen idee waarvoor die was.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de nipt zonder nevenbevindingen ivm de nog vele onzekerheden.
Nu dus 10 werkdagen wachten op de uitslag. Ik vind dat misschien nog wel spannender dan de echo’s.

We mochten wel eventjes naar het hartje van ons kindje luisteren vanmorgen :heart:

Ik slik nog steeds dagelijks vitamine voor zwangeren met foliumzuur. Maar eigenlijk wil ik nu stoppen met foliumzuur. Wat slikken jullie voor vitamine? En is er iets van multivitamine voor zwangeren zonder foliumzuur?
deb84 schreef:
04-07-2019 09:27
Wat fijn van de goede echo's en goede uitslagen van de nipt.
is er nog iemand die zoo erg twijfelt als ik over met of zonder nevenbevindingen?7
Wij hebben ook getwijfeld maar uiteindelijk in overleg met de VK zonder nevenbevindingen gedaan. Ze gaf aan dat nevenbevindingen nog steeds vals positief kunnen zijn en je de hele malle molen door moet met punctie enz. En dat dan nog geen duidelijkheid is over de aard van de ziekte of afwijking. Dit was voor ons de reden deze stressvolle periode niet te doen. De NIPT en de 20 weken echo sluiten al heel veel uit en ondanks de kans dat er bij nevenbevindingen dingen naar boven komen erg klein is. Is dat wel een enorm stressvolle en onzekere tijd waarbij je vooraf ook echt wel moet weten wat je doet bij een slechte uitslag.
Ik sluit me volledig aan bij Gordijn wat betreft de Nipt. Daarom kozen wij ook voor zonder.

Ik heb mijn leidinggevende het toch vandaag verteld, ondanks dat de uitslag van Nipt nog niet binnen was. Het voelde niet goed om het pas na zomervakantie, over zes weken, te vertellen en tot die tijd het nog moeten verbloemen als ik collega's zou zien in vakantie. Ze reageerde heel lief en enthousiast.
Wij hebben wel gekozen voor de nevenbevindingen. Onze verloskundig heeft het ook niet afgeraden, ze bleven heel objectief daarover.

Wij wilden graag zo veel mogelijk weten. Ook voor de toekomst. Misschien zijn sommige uitkomsten nu nog niet duidelijk, maar dan zou dat in de toekomst nog altijd wel kunnen worden. Mocht ons kindje in de toekomst dan ziek worden, dan kan het door het onderzoek misschien een ander kindje bespaard blijven. Gelukkig hebben we ons er nooit echt zorgen over gemaakt. We staan er redelijk nuchter in.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Wij hadden ook met nevenbevindingen gekozen, gewoon op eigen gevoel.
C'est la vie
Fijn alle goede echo’s en NIPT uitslagen!

Ik moet aankomend weekend, ik vind het heel spannend. Heb ook veel buikpijn afgelopen dagen. Volgens mij zijn dat mijn darmen. Het is nu al bijna 5 weken geleden dat ik een echo had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven