Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
DEM89, wat verdrietig, sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
@Dem, heel veel sterkte!

@vertellen, wij willen het onze ouders vertellen na een goede echo denk ik. Maar omdat onze ouders allebei niet in de buurt wonen en we het wel persoonlijk willen vertellen kan het niet direct erna.
Ik durf er nu nog niet zo specifiek over na te denken. Ik geef het nog even een week de tijd en dan durf ik misschien te geloven dat het goed gaat.
@DEM89 wat een verdrietig nieuws :-(

Ik heb net de eerste afspraken gemaakt me de verloskundige. 25 juni de vroege echo en een week later een telefonisch intake (ivm corona).
Wij willen het pas vertellen na de 12 weken. Ik hoop dat dat ook lukt ;-) Ik ben alleen echt heel misselijk, dus ik merk nu al dat ik het lastig vind om te doen alsof er niets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is de intake ook telefonisch inderdaad, ik denk op veel plekken wel. Vooralsnog mag mijn partner alleen mee naar afspraken waarbij ook een echo wordt gemaakt.

Ik voel me sinds gisteren niet helemaal fit, beetje misselijk, maar ook wat keel- en hoofdpijn. Straks even met mijn werkgever overleggen of ik morgen mag komen werken. Weet dus ook niet of de misselijkheid met de zwangerschap te maken heeft of dat ik iets anders onder de leden heb.

Ik denk dat wij het onze ouders vertellen na de vroege echo, die valt op de trouwdag van mijn ouders, dus lijkt me een mooi cadeau voor ze. :-)
De rest van de familie en vrienden wil ik het liefst pas inlichten na de vroege GUO die we ook deze zwangerschap weer zullen krijgen rond de 15 weken. Die zal rondom mijn verjaardag vallen, dus wellicht is dat een moment de rest in te lichten. Al weet ik niet of ik het zo lang voor me kan houden. :-D
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal!

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Zal zo even proberen mezelf aan de tabel toe te voegen.

Ik ben denk ik 4 weken en 2 dagen zwanger, uitgerekend 30 januari. Dus ook nog wel erg pril. Vanochtend de verloskundige gebeld en de eerste afspraak voor 22 juni gepland. Dat duurt nog wel even!

Het is ons eerste kindje dus allemaal erg spannend. En daarbij komt nog dat ik een chromosoomafwijking heb waardoor de kans op een miskraam groter is.

Varenna de assistente van de verloskundige had het vanochtend ook over een GUO ivm mijn afwijking. Mag ik vragen waarom jij dat onderzoek krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Sophie-3: jazeker, vanwege de aandoening van het vruchtje tijdens mijn eerste zwangerschap, die we daardoor hebben moeten laten beëindigen. Ook al was er niets genetisch te vinden, alle volgende zwangerschappen zal ik een GUO krijgen. Bij onze zoon ook gehad, ik vond het wel heel fijn om met 15 weken zo'n uitgebreid onderzoek te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
@dem veel sterkte!

Ik heb mezelf een paar dagen terug proberen aan te melden in de tabel helaas lukte dit niet.
Misschien dat iemand dit kan doen?
Liss , 22 jaar , zwanger van 2e kindje en 2 juni de eerste echo waarschijnlijk rond 14 januari uitgerekend.

Mijn praktijk doet de eerste echo met 8 weken dat is wel fijn kan niet wachten tot volgende week! Hier wat dagen heel moe geweest en afentoe wat hoofdpijn.

Vandaag begonnen met moeders voor moeders voor de eerste x las toevallig een artikel in de ad dat ze een te kort hadden dus heb ik mij toch opgegeven.

Zijn er nog meer dames die mee doen?

Wat leuk om jullie verhalen en ervaringen te lezen over de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben wel van plan om! Te doen met moeders voor moeders. Maar k want nog even tot volgende week voordat ik me overal voor aanmeld. Dan ben ik ruim 5 weken zwanger dus vroeg genoeg.

Zijn er nog meiden die uit Rotterdam komen? Ik namelijk wel een ga meedoen met Rotterdam R next. Door is een onderzoek naar de ontwikkeling van baby's. Dat maken ze torens je zwangerschap ook af en toe echo's waarbij ze al beginnen met 7 weken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Als eerst gefeliciteerd voor de mensen met een positieve test! En ik las ook dat het bij iemand mis is gegaan heel veel sterkte!

Ik heb vorigeweek voor het eerst een positieve test gehad. Het moet onze derde frummel worden. Ik merk dat ik super onzeker ben of alles wel goed gaat. Ik heb eerder een miskraam gehad. Beide vorige zwangerschappen 26 en 42 weken overgegeven. En nu op een beetje moe zijn na nergens last van.. Dan denk je toch zal het wel goed gaan😅

Agja we proberen het lekker posotief te houden. Hoe gaat het nu bij jullie? Ik zal, me proberen toe te voegen in de tabel. Uitgerekend 26 januari zoals het nu lijkt:)

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
24-05-2020 20:30
Heeee mieremuis! :bye:
We zijn op dezelfde dag uitgerekend!
:hyper:

Wat toevallig!

Best veel dames in dit topic die al wat heftigs hebben meegemaakt trouwens zeg!
Alle reacties Link kopieren
@mijo1989 een infarct in de placenta.. goh wat heftig zeg. Had er nog nooit van gehoord. Maar dan snap ik idd dat het een keizersnede moet zijn.

@lynnes ik dacht wel dat ik wist wanneer de innesteling was. Had 2 dagen na het klussen hele erge lage rugpijn. En zat toen ook in m’n vruchtbare dagen. Vanaf toen was ik dus ook al aan t wachten tot ik Ongesteld moest worden 😅

Ik heb over 2,5 week de intake bij de vk en eind juni de echo. Duurt nog lang, maar vind k niet erg.

Zijn jullie ook zo vergeet achtig ? Ik heb constant dat ik iets wilde doen maar t niet meer weet. Vet irritant maar ook grappig haha.

Verder heb ik vannacht m’n eerste angsten voor de bevalling gehad. Kreeg opeens allemaal flashbacks naar de vorige. Zal de details besparen maar kreeg t ff flink benauwd. Denken jullie al aan de bevalling..?
Alle reacties Link kopieren
Heftige verhalen inderdaad!

Begin me niet over vergeetachtigheid :jump: nog nooit was rijst koken zo moeilijk.. of ik vergeet het gas uit te zetten of de pieper aan te zetten. Of überhaupt wat ik ook al weer ging koken...

Over de bevalling: ik heb wel nagedacht over hoe ik het graag zou willen (thuis) maar het is nog zo ver weg dus ik sta er niet echt bij stil.

ElisaJane: ga je je extra voorbereiden op deze bevalling om het beter te laten verlopen? Met iemand praten/een andere geboorteplan opstellen/op een andere manier doen of zo? Of was het iets waar je toch geen invloed op kunt uitoefenen?

Lichtje12: gefeliciteerd en welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik sluit me hier ook bij aan 😀. Uitgerekend rond 25 januari, nu 5 weken zwanger.
Over 3 weken de eerste echo, spannend.. Het invullen van de tabel lukt me niet, dat probeer ik morgen op de computer even.
Dit is mijn tweede zwangerschap, heb een peuter van net 3. Maar toch weer erg spannend deze eerste weken!!
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis schreef:
25-05-2020 20:25
:hyper:

Wat toevallig!

Best veel dames in dit topic die al wat heftigs hebben meegemaakt trouwens zeg!
.
Echt bizar haha.

Ik kom hier alleen verder niet meeschrijven, ik hoor in andere topics wel van je hoe het met je gaat oké?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik zat al te wachten op een januari 2021 topic. ;-D
Ik ben HartjeJynx en ik ben ook zwanger! Mijn positieve test was op 4 mei.
Volgende week woensdag heb ik mijn intake en eerste echo bij de verloskundige. Heb vorige week al een echo gehad in het ziekenhuis, vanwege vermoeden bbz. Gelukkig was alles goed met onze garnaal. :heart:

Volgens mijn eigen berekening ben ik nu 6 weken en 6 dagen zwanger en ben ik op 12 januari uitgerekend.
Hier mag de intake gewoon op de praktijk,met partner maar geen kids erbij (maar ik ga alleen de echo doen we wel samen)

Vergeetachtig... Jaaa! Hahaha vreselijk

Moeders voor moeders ga ik niet doen. Werd bij de eerste veel te misselijk van die lucht die uit die flessen komt hield niks meer binnen en droogte uit
Alle reacties Link kopieren
Oh stinken die flessen zo? Nooit geweten!

Ik moet zeggen dat ik mijn buik heel raar vind voelen. Vooral mijn buikspieren ofzo, heel gespannen en slap tegelijkertijd, echt een vreemd gevoel. Heb het ook continu.

Dat vergeetachtige herken ik wel, ik speelde gister een bordspel met mn vriend en hij moest me steeds helpen met wat ik ook alweer wilde doen haha
Ik lig weer eens wakker ...

Morgen ga ik bloed prikken en me bloeddruk opmeten ik ben benieuwd

Ik word zo gek van die draaierigheid ! Dat is dus vooral snachts :-?
Alle reacties Link kopieren
Net belde de verloskundige terug. Ik krijg met 8,5 weken een intake en een eerste echo. Dit door de geschiedenis van een miskraam, onze toch wat hogere leeftijd en de extra risico's die daar bij kunnen komen kijken, mijn fibromyalgie en het feit dat ik mijn genetische achtergrond van mijn vaderskant niet ken (ik ben zelf het resultaat van een onenightstand in Griekenland). Hubbie mag gelukkig mee naar deze eerste afspraak.

Om het de familie en dichtstbijzijnde vrienden te vertellen hebben we enorm leuke gebaksbordjes besteld. https://www.arcreaties.nl/a-53138056/aa ... escription Hubbie kan zijn geluk niet meer voor zich houden, dus als de bordjes binnen zijn, gaan we het nieuws bekend maken.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
25-05-2020 21:20
.
Echt bizar haha.

Ik kom hier alleen verder niet meeschrijven, ik hoor in andere topics wel van je hoe het met je gaat oké?
Ja tuurlijk!

Je hebt een heel mooi eigen topic waar ik vast ook nog wel eens kom buurten :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Nou, hehe. Het is me gelukt om mezelf ook toe te voegen in de tabel.

Leuk om mee te schrijven en jullie natuurlijk allemaal gefeliciteerd!

Zelf heb ik eigenlijk geen last van klachten. Hoogstens wat vergeetachtig maar dat ben ik eigenlijk altijd al een beetje. Hadden jullie echt al klachten vanaf de eerst weken dat jullie zwanger zijn? Soms maakt het me een beetje onzeker of ik niet wat meer zou moeten voelen...
Alle reacties Link kopieren
Leesgraag begrijpelijk dat het je een beetje onzeker maakt, maar elke zwangerschap is anders. In het begin had ik zelf ook geen enkele klacht, toevallig een test gedaan omdat ik ze toch had liggen en die was positief. De testen die volgenden ook.. ;-D

Moeders voor moeders: ik doe wel mee, heb vanmiddag de flessen opgehaald en mag donderdag beginnen. Had het idee dat ik ze in de auto al kon ruiken..

Mijn vriend mag ook mee naar de intake bij de verloskundige volgende week. Ze maken dan ook meteen een echo. Bij mij mag mijn vriend alleen mee wanneer er een echo wordt gemaakt, afspraken zonder echo moet ik alleen heen.

Ik zal zometeen ook eens proberen of ik mijzelf in de tabel kan plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
M'n man en ook ons zoontje mogen mee naar de eerste echo, heel lief.... Vanwege de eerste zwangerschap waar we bij de eerste echo met 9 weken geen kloppend hartje hadden.
Zoontje onderbrengen ergens kon niet dus dan mocht ie toch mee. Lieve verloskundige hebben we :heart:

Afspraak over 2 weken bij 7+5 dagen...
Alle reacties Link kopieren
Dank je, hartjeJynx. Eigenlijk weet ik dat wel maar in mijn omgeving zie ik alleen maar vrouwen die veel ziek en moe zijn. Ik moet er denk ik juist bij mee zijn dat het tot nu toe meevalt. Maakt het ook wat gemakkelijker geheim te houden.

Ik heb me maandag ook aangemeld bij de verloskundige en ze gaan me nog terugbellen. Hopelijk doen ze dat snel want we willen het na de eerste echo bekend maken.
Alle reacties Link kopieren
Hm ik had de assistente vd praktijk verkeerd begrepen blijkbaar. Ik dacht 19 juni bij de intake de eerste echo te krijgen maar datdoen ze bij 11 weken.
Ik lees toch ook veel over een vroege echo, hoe zit dit bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven