Uitgerekend januari 2021

22-05-2020 11:54 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle dames die januari (en begin februari ) 2021 oftewel nog voor de coronapandemie zijn uitgerekend en willen meeschrijven over het wel en wee van de zwangerschap.

Allereerst: Gefeliciteerd! :cheer2:

Je kan zelf je gegevens toevoegen aan de tabel.

Wachtwoord: doet het niet meer ofzo
Naam: udjan2021

NaamLeeftijdKind UD :heart: Afspraak VKBijzonderheden
Jaxx89 30 2 25 januari 2021 ? 12-8 geslachtsbepaling echo ...
FrozenYogurt 26 1 29 januari 2021 ? 7 juli intake, 10 juli termijnecho
Lola611 27 1 29 januari 2021 17 juni
Zebra123 31 1 24 januari 2021 ? 19 juni intake 14 juli 1e echo...
Lynnes 36 1 19 januari 2021 ? 12 juni ...
Leesgraag 29 1 31 januari 2021 ? ? ...
mijo1989 31 3 30 januari 2021 verassing 20w echo 03/09 ...
HartjeJynx 25 1 12 januari 2021 ? Intake en eerst echo 03-6 ...
Jekeek 27 1 24 januari 2021 ? 15 juni ...
Snunnie 29 1 28 januari 2021 ? 6 juli ...
MissBeany 32 1 25 januari 2021 ? 15 juni ...
Varenna 28 2 17 januari 2021 ? 8 juni ...
Hilde 40 3 17 januari 2021 ? 15 juni ...
mri123 29 1 29 januari 2021 ? 23 juni ...
zonderling 32 1 14 januari 2021 ? 6 aug ...
anoniem_398266 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 21:21
51.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat snel al veel reacties ja! Gezellig!

FrozenYogurt ik heb nog niet echt misselijkheid, maar wel pijnlijke borsten en ik voel in mijn onderbuik regelmatig spanning. Of het nou rek is op de baarmoeder of vroege bandenpijn... geen idee.

Hebben jullie dat ook dat je denkt dat je moeder aan kan voelen dat je zwanger bent? Ik zou echt zweren namelijk dat die van mij het al weet, ook al zie je natuurlijk nog helemaal niets aan mij.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat je daar zegt Madeliefje. Mijn moede kwam een week geleden met lunch langs. Ze had broodjes mee en carpaccio en vroeg toen ineens.... Of mag je dat niet meer? :-o ik zat toen net na mijn eisprong dus at het nog wel, maar was wel even verbaasd.

Verder nog niet heel veel kwaaltjes. Vooral moe, al had ik daar vandaag minder last van, heel klein beetje misselijk en duizelig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had het de laatste keer inderdaad door voordat we het verteld hadden.

Hier heel licht kwaaltjes: af en toe een misselijkheidsvlaag, duizelig bij snel opstaan, beetje kortademig en nachtzweten. Maar niet in vervelende mate.
Hier geen last van kwaaltjes op 1 dag na, maar dat was bij de eerste ook precies hetzelfde. (Tot nu toe)

Denk wel dat een deel van mijn omgeving het al weet ivm geen alcohol/rood vlees. Vind dit daarom wel een hele ‘vervelende’ periode, daar word ik dan wel weer chagi van :D. Denk dat we het na de echo rond week 8 wel met een deel van de familie/vrienden zullen delen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd weer voor de nieuwelingen ! 😊

@mieremuis. M’n eerste zwangerschappen waren zwaar omdat ik schildklierpatient ben en m’n schildklier veranderd tijdens een zwangerschap. Dat zorgt oa voor extra moeheid(ander soort dan van de zwangerschap), down voelen, stemmingswisselingen. Daarnaast erge bekkeninstabiliteit. Op t eind bijna de deur niet uit daardoor, tenzij met rolstoel of heel moeilijk lopen. Zwangerschapsjeuk die me hele nachten wakker hield. Hele zwangerschap niet in de keuken kunnen komen, door misselijk en metaalsmaak in mond.
Dit alles zorgde ervoor dat ik minder goed voor m’n zoon kon zorgen, terwijl hij een beetje een zorgenkindje is. Na de geboorte van m’n dochter kwam hijzelf in een korte depressie.. (als 5-jarige).. 😓)
Dus mijn schuldgevoelens rijzen nog wel eens de pan uit zeg maar..

Kwaaltjes nu nog niet echt. Beetje buikpijn/rugpijn en moe. Dus tot nu toe ben ik daar erg blij mee ☺️
anoniem_398268 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 23:34
0.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha ik heb ook het idee dat er ZWANGER op mn voorhoofd staat, vooral bij mn ouders.
Iemand had het over spanning in de onderbuik, zo ervaar ik het ook inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis: wat verdrietig zeg, vreselijk om mee te moeten maken. Bij ons kwamen ze er tijdens de termijnecho achter dat het kindje zowel een open ruggetje als een open schedeltje had. Onderzoek wees uit dat het bij ons ook puur pech was, wel een verhoogde dosis foliumzuur voorgeschreven gekregen voor de volgende zwangerschap en die slik ik ook nu weer om de kans op dezelfde aandoening bij een volgend kindje te verkleinen.

Qua kwaaltjes hier: zere borsten, het lijkt wel of ik bakstenen met me meedraag! Verder nergens last van, dus niets te klagen.

Gezellig dat er al zoveel dames meeschrijven! Ik heb 'n countdown op m'n telefoonscherm staan: nog 16 dagen tot de eerste echo. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
ElisaJane oh dat is wel echt heel heftig allemaal :|
Ik duim voor je dat het je bespaard blijft, het zou kunnen, elke zwangerschap is anders zeggen ze... Ik hoop het voor je!
Ik heb zelf alvast een bekken band aangeschaft die ik vorige keer van de fysio geleend kreeg, zodra ik last krijg zsm mee beginnen, misschien ook iets voor jou? Hoewel je dat vast allemaal al geprobeerd hebt de vorige keer.
Ik herken dat dus wel, heb de laatste 2 maanden ook aan huis gekluisterd gezeten. In huis op het laatst door de woonkamer rollend in een stoel met wieltjes (geen echte rolstoel) als ik naar de keuken moest, dat was al heel ver o_o
Terwijl ik normaal heel fit ben, zwem zo 50 baantjes achter elkaar.
Gelukkig na de bevalling was het snel over, maar bij jou ook niet?
Kan me voorstellen dat je je heel schuldig voelde naar je zoontje, maarja je kon er zelf niks aan doen... Maar wel heel sneu zeg. Is ie zelf wel gezond dat je zegt dat het een zorgenkindje is?

Varenna: ook heel heftig om mee te maken! Dan blijft zo'n eerste echo heel beladen hè.... Zoiets gun je niemand. Spannend, het eerste aftellen! 16 dagen gaat al heel snel.

Ik heb nog niet gebeld, ga ik volgende week eens doen, moet via het ziekenhuis begeleid worden vanwege de voorgeschiedenis, ben benieuwd hoe dat nu allemaal in z'n werk gaat met de corona protocollen daar. Wachtkamer was altijd afgeladen als we daar waren. Hoop dat m'n man wel mee mag!
Kwaaltjes; vooral met momenten erg moe, kan dan makkelijk een middagdutje doen, pijnlijke borsten en soms wat krampen in m’n onderbuik.

Verloskundige; ik heb mezelf gisteren online aangemeld en werd s middags terug gebeld. Eerste echo en intake staan gepland, spannend! Hebben jullie al afspraken staan?

Heftige dingen hebben sommige van jullie meegemaakt! Laten we hopen dat dit allemaal succesvolle zwangerschappen blijven met weinig klachten!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Weer zo n slapeloze nacht gehad. Hoe slapen jullie? Ik ben al een week flink aan t plafondstaren. Ik denk dat ik in m’n hoofd erg druk ben. Of is het sowieso iets wat vaker voorkomt ?

@miermuis. Ik heb ook zo speciale band, m’n vriend heeft n alweer tevoorschijn gehaald. Heb ik dus al 10 jaar in m’n bezit haha. Gelukkig is het na de bevalling idd aansterken en komt t weer goed.
M’n zoontje heeft nogal veel al meegemaakt in z’n jonge leven en is ook hoogsensitief ( net als ik) en heeft al aardig wat therapeuten gezien. Maar misschien nu hij ouder is kan ik hem op een makkelijkere manier betrekken bij alles wat er gebeurt.

@lola611 ik heb mij gister ook online aangemeld. Ben benieuwd wanneer de afspraken gaan zijn. Ik las wel al dat ze een eerste echo doen rond de 10 weken.
Dat duurt nog wel even dus. Zit in de 5e week. Wanneer heb jij de echo?
@elisajane schildklierpatient present! Ik heb morgen een bel afspraak met de dokter om alvast medicatie op te hogen/bloed testen

Kwaaltjes: al een week voor de positieve test dacht ik; jaaa dit herken ik ! Druppeltje bloed (innesteling) draaierig en hele nachten kotsen

Het is nu heftiger dan de vorige zwangerschappen en die waren al niet makkelijk helaas
En trek in fruit ! En ik ben echt geen fruit eter dus op zich wel gunstig
Borsten voelen ook meteen weer aan alsof er gevoed moet worden hahhaha...
En ook ik slaap voor geen meter. En droom over een kraamhulp die dr eigen kids gezellig meebrengt haha

Afspraken: 17 juni intake 6 juli echo
Geen vroege echo dit keer... En dat ben ik echt niet gewend :-(
Vorige zwangerschappen echt veel echo's gehad..dua ga er vanuit dat dat wel weer ingehaald word haha

Geen idee hoe lang ik dit keer ook bij de verloskundige blijf want het word weer een keizersnede (3e)
Alle reacties Link kopieren
@ Mijo ook met je schildklier dus. Jij gaat meteen verhogen? En via ha en niet vk? Ik weet even niet meer hoe dat ging. Misschien moet ik ook ff naar dokter dan. Succes voor jou, hopelijk snel goed ingesteld.

Weet je nu al dat het een keizersnede wordt? Is dat om een medische reden? Dan zal je idd wel veel echo’s krijgen.
Ik heb me net ook online aangemeld bij de verloskundige. Dus ik denk dat we van de week dat afspraken in kunnen plannen. Spannend.

Die spanning in de onderbuik herken ik inderdaad het meest. Het voelt ook niet meer alsof ik mijn buik kan inhouden. Maar goed, er gebeurt natuurlijk ook wel wat, dus ik laat het maar.
Slapen gaat niet mega goed. Ik moet het toch allemaal even verwerken denk ik ;-).

Ik wens jullie allemaal, ondanks de zorgen die sommige hebben, een fijne zwangerschap toe :-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend de eerste afspraken!
Wel echt lang wachten dan tot juli zeg O_O Mijo, jammer! Het lijkt echt wel te verschillen per praktijk want ik lees op andere topics toch ook wel over vroege echo's bij 6 weken.
Maar hoef jij niet vanaf het begin al bij de gynaecoloog op controle dan, met 2 keizersnedes in je voorgeschiedenis?

Met mijn ervaring van een missed abortion met 9 weken (vruchtje was gestopt met groeien met 5-6 weken) wil ik ook echt niet zo lang wachten. Maakt uiteindelijk voor de uitkomst niets uit maar toch, een paar weken zwanger 'voor niets' vond ik echt geen leuke ervaring.

Hier ook slecht slapen, wel moe maar dan toch wakker liggen... Net als altijd de laatste avond voor ik ongesteld moet worden, denk dat het door de progesteron is!
Eerste echo; de eerste echo staat bij mij gepland met 7 weken en 3 dagen. Ben erg benieuwd! Aftellen nu haha. Met 10 weken pad de eerste echo lijkt me vervelend! Extra lang geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik wens jullie een hele fijne zwangerschap toe!

Hier bloedverlies. Ik had vrijdag laten prikken op hcg omdat een cb test aan gaf dat ik 1-2 weken zwanger was, de week ervoor stond er 2-3 weken dus ik had op 3+ gehoopt. Hcg waarde was sowieso te laag voor deze termijn, had nog gekund als ik een week minder lang zwanger was, maar nu met bloedverlies is de hoop wel verdwenen. Ik vermoed dat het vruchtje gestopt is met groeien ergens na de 5 weken. Dit is m’n eerste miskraam en hopelijk m’n laatste.

Jullie hebben vast meer geluk dan ik en ik hoop heel erg dat bij jullie wel alles goed zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte, DEM89! :rose:
Den sterkte! Wat rot zeg

@ mieremuis ik denk dat ik bij intake wel meer info over de begeleiding zal krijgen!

@elisajane me intake is pas 17 juni zo lang ga ik niet wachten want kans op miskraam is dan groter. Dus morgeneen bloedformulier vragen

En het word zo goed als zeker weer een keizersnede ja,
Mijn placenta krijgt een infarct tijden weeen dus dan stopt de bloedtoevoer naar de baby toe

Bij mijn moeder is dit alle 4 de bevallingen gebeurd eerste kindje zelfs overleden na 3 weken
Bij me eerste bevalling gebeurde het zelfde ik ben onder narcose bevallen met spoedsectio

Bij de 2e zwangerschap zeiden ze toen er zijn aanwijzingen dat het erfelijk is dus we adviseren wel echt een keizersnede.
En dat advies krijg je tegenwoordig sowieso na 2 keizersnedes ook weer dacht ik.
Ik ga dat risico ook niet meer nemen om dan toch vaginaal te bevallen (natuurlijk noem ik het niet meer, keizersnedes zijn ook natuurlijk omdat je alles doet het kind(en moeder) te redden)

Overigens weten onze naasten al van de zwangerschap hier, dus ouders broers en zusjes +aanhang
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Dem! Echt verdrietig altijd een miskraam... Ik hoop voor je dat het snel achter de rug is en daarna weer snel raak is!
Sterkte Dem! Heftig.

Vertellen aan familie en vrienden; we willen dit pas op Vaderdag doen, die week hebben we de eerste echo gehad met 8 weken.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook het moment van conceptie/innesteling gevoeld? Ik had een tijd geleden 3 dagen echt hele rare buikpijn, zo erg dat mijn vriend mij naar de HA wilde sturen. Nu weet ik dat dat het moment was waarop de zwangerschap begon.

Hebben jullie ook als eerste na de test de HA gebeld om te vertellen van de zwangerschap? Die van mij verwees me gelijk door naar een verloskundige en hoeft mij verder niet te zien. Ik en hier best van geschrokken. Ik heb (nog) geen verloskundige. Heb wel 15 jaar geleden bij 3,5 maand een miskraam gehad, dus vind het best bijzonder dat de HA mij niet hoeft te zien. Dit weekend een verloskundige uitgezocht, morgen maar eens even bellen. Ik weet in elk geval al wel welke kraamvrouw ik wil, dus dat scheelt.

Naast gevoelige/jeukende borsten en een wat vol gevoel, hier alles verder nog prima gelukkig.

Zou iemand mij kunnen/willen uitleggen hoe ik mijzelf in de tabel zet?
Alle reacties Link kopieren
Lynnes de huisarts doet tegenwoordig nagenoeg niets aan begeleiding bij een zwangere patiënt, dat ligt volledig bij de verloskundige en/of gynaecoloog, ook als er een voorgeschiedenis is van miskraam oid.

Jezelf in de tabel zetten: inloggen met de naam en inlog die in de openingspost staan, en dan moet je even een van de stukjes tekst die er staan kopiëren en plakken en onze naam/gegevens vervangen door je eigen gegevens.
Alle reacties Link kopieren
Heeee mieremuis! :bye:
We zijn op dezelfde dag uitgerekend!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Lola611 schreef:
24-05-2020 17:12
Sterkte Dem! Heftig.

Vertellen aan familie en vrienden; we willen dit pas op Vaderdag doen, die week hebben we de eerste echo gehad met 8 weken.
Leuk, dat is ook ons plan. Ik denk dat we onze vaders een echo in een envelopje geven ofzo
Alle reacties Link kopieren
Lynnes, dat de HA je niet ziet is niet bijzonder hoor, dit alles valt onder de zorg van de verloskundige.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven