Uitgerekend juni'23

27-10-2022 12:50 208 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Mede-zwangeren! :-D
NaamLeeftijdUitgerekendEchoJongen/Meisje? Geboren
MMS2510 juni-Meisje*
Procne36/3821 juni-*
Poldermeisje6225/2613 juni-Meisje*
Klapzooitje35/3618 juni-Verrassing*
Tostikaaskipfilet32/371 juni Meisje
Sunny-9130/3116 juni-Meisje*
Donksi8834/4129 juni-*
Juffie631/3918 juni-*
Bambam2339 27 juni-10 mei?
tostikaaskipfilet wijzigde dit bericht op 15-05-2023 17:58
47.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Klapzooitje die van mij kunnen gelukkig ook goed samen spelen. Vooral buiten spelen vinden ze echt heerlijk dus ik hoop echt dat het snel heerlijk weer gaat worden! Ik lekker in de tuin met een boekje en zij spelen :daisy:
Ik ga 6 weken van te voren met verlof en neem ook nog 1 week vakantie daarvoor op. En ik werk maar 2 dagen en koningsdag valt op mijn werkdag dus daardoor bijna nog een week eerder vakantie :-D ik ben 32 weken als ik met verlof ga. Heeerlijk!

Echt een heel gek idee om al een datum te hebben. Maar voor mij mentaal wel heel erg fijn om een einddatum te hebben en iets waar ik naar toe kan leven. Laat het maar heel snel zover zijn en ik ons meisje levend kunnen vasthouden. Ik kan niet wachten! :heart:

Ik kan me goed voorstellen dat je het werken zwaar vind worden, hier hetzelfde. De laatste loodjes komen er aan he en dat ga je merken!

Haha succes nog met alles! Gelukkig heb je nog wel even de tijd :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Sunny,
Spannend dat de datum is aangevraagd, weet je al meer of het definitief doorgaat? Of hoe gaat zoiets? Komt ze dan echt “veel” eerder of gaat het dan meer om een paar dagen? Sorry als ik té nieuwsgierig ben, geen idee hoe het werkt met een geplande keizersnede.
Maar jullie zijn ook al goed voorbereid, op naar juni!
Maar wel lekker zeg, zo lang van te voren verlof! Hopelijk wordt het inderdaad snel lekker weer. Ben de regen wel beu! :(

@Procne,
Jammer van het huis! Is het afgelopen weekend nog gelukt met spullen op te ruimen?
Succes met het ombouwen.

@Bambam23
Ik weet dat wij in dezelfde maand zijn uitgerekend, maar als ik dan lees dat jij tot eind mei doorwerkt dan is mijn uitgerekende datum al binnen handbereik (of ze moet zich eind mei al melden).
Ook jij bent al goed bezig. Zitten je dochter en jij wel een beetje op één lijn qua kaartje dan, of vind ze juist iets heel anders mooi?
Met het kamertje schiet het dus ook mooi op, wat fijn!

@Klapzooitje
Wat betreft de 30 weken echo, geen idee of dat normaal is. Ik krijg er met 34 weken ook weer een. Dacht dat het normaal was. Is al zoveel veranderd met een paar jaar geleden wat ik hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tosti nog geen definitieve datum helaas. Wel een afspraak bij de anesthesist doorgekregen dus ik verwacht dat ik toch binnenkort de datum wel hoor :hyper:
En ik vind je niet te nieuwsgierig hoor, vraag maar raak ;-)
M'n dochter is met precies 37 weken gehaald maar deze keer plannen we het in week 38. Mn dochter had best moeite met zich warm houden en drinken, je kon merken dat ze vroeg gehaald was. Dus daarom nu de keuze om het iets later te plannen.
Behalve als mn vliezen ineens breken of ik krijg veel last van voorweeën ofzo dan halen ze haar toch eerder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat komen de verloven al dichtbij! Ik ben pas eind juni uitgerekend en wil tot 4 weken van te voren proberen door te werken. Maar heb in mei wel veel vrij doordat ik vrij neem als mijn dochter schoolvakantie heeft en nog wat studiedagen.
Start dan wel pas na de herfstvakantie weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het bij jullie, dames? Houden jullie het nog vol?

Ik ben sinds deze week ziek thuis. Heb een paar drukke weken gehad qua werk en m’n lijf trok het niet meer. Continu harde buiken, hartkloppingen en doodmoe. Ik blijk ook bloedarmoede en een blaasontsteking te hebben. Dus zit nu aan de ijzerpillen en antibiotica.

Mijn plan was om bij 35 weken met verlof te gaan, maar ik denk niet dat ik dat ga redden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar procne, hier ook sinds een week thuis terwijl het plan was om net zoals bij de oudste door te werken tot 36 weken (zou half mei zijn). Ik kon gewoon niet meer, ik slaap zo ontzettend slecht gecombineerd met harde buiken en last van mijn bekken maakte dat ik 100% de ziektewet in gegaan ben. Gelukkig zijn mijn collega’s en leidinggevende heel begripvol, maar baal toch soort schaamte ofzo.

Kleine meid groeit goed, wel groeiecho gehad omdat mijn buik klein was (meten 27 terwijl ik 31 weken was) maar ze lag zelfs wat voor met ruim vruchtwater. Alleen wel nog in stuit dus ik hoop ontzettend dat ze nog wil gaan draaien! Keizersnede zou voor mij mijn grootste nachtmerrie zijn geziener herstel (maar als het moet dan moet het) en een ukkepuk die al rondrent…
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend, Mms25! Die schaamte herken ik ook. Voel me op een of andere manier toch een soort aansteller, ook al weet ik dat ik nu echt niet in staat ben om te werken. Mijn collega’s lijken het ook nog niet echt te snappen, want ik word nog de hele dag gepingd met allerlei vragen en verzoeken.

Kan de baby nog gedraaid worden, als ze niet vanuit zichzelf draait? Mijn eerste heeft een tijd in stuit gelegen en toen gaf de verloskundige aan dat ze nog van buitenaf kunnen proberen de baby om te draaien. Uiteindelijk besloot die van mij alsnog zelf goed te gaan liggen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Procne, hoe gaat het nu met je dan? Is de verwachting dat je tot aan je verlof ziekgemeld blijft staan? Hopelijk gaat het snel beter met je, beterschap!

@Mms25, ook voor jou, hopelijk gaat het snel wat beter en kan je nog genieten van de laatste weken zwanger zijn! En wat Procne zegt, kunnen ze haar van buitenaf niet proberen te draaien? Tegenwoordig kunnen ze zoveel..

Hier gaat eigenlijk nog best wel goed. Ik moet alleen vaak naar het toilet, ook in de nacht, dus ik slaap maximaal 2uur aan één stuk. Ach, vast oefenen voor als straks de kleine er is, haha! Volgende week weer een groeiecho, dus ben benieuwd hoe mevrouw er hier bij ligt. Dan ben ik 34 weken zwanger, dus behalve het verlof, komt de bevalling/ontmoeting met ons meisje ook dichterbij :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh zag ineens allerlei reacties weer voorbij komen hier! Vorige keer wel meegelezen maar reageer dan gewoon niet zo stom haha.

Ik was al tijdje 50% in ziektewet maar nu sinds 3 weken volledig ziektewet! Volgende week donderdag tik ik de 30 weken aan en dan gaat mijn verlof dus ook al in! Heb 4 weken extra.

Wordt ook echt wel zwaar hier, mijn buik is zelfde al dan niet dikker dan ik met 39 weken van de eerste had haha. Van de week wel bloed moeten prikken, wat ik kan zien alles wel goed alleen ijzer wat laag! Hoef geen suikertest aldus de gynaecoloog!

Echo’s gaan hier om de 2 weken (groeiechos). Maar laatste weken zo ongeveer iedere week gehad ivm veel afwijking op de p lijn, daarna ivm kort bovenbeen dus extra GUO en dan die 2 wekelijkse groeiechos haha. Heerlijk vaak kijken dus!


Hopelijk kunnen jullie allemaal ondanks de klachten toch nog genieten van het zwanger zijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tosti, mijn eigen plan is om wel weer aan het werk te gaan voor ik met verlof ga. De antibioticakuur heeft gelukkig geholpen, dus ik voel me al iets beter. Vandaag een halve dag gewerkt en dat ging best ok, maar ik lig nu weer op bed. Ik denk dat ik ga voorstellen om vanaf nu tot m’n verlof halve dagen te werken. En dan dus wel met 34 weken met verlof. Zo kan ik toch nog wat projecten afronden/goed overdragen, zonder mezelf helemaal kapot te werken.

Fijn dat het bij jou wel goed gaat! Is die extra groeiecho eenmalig, of heb je er later nog eentje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met iedereen?

Gaan we de laatste weken weer iets actiever worden op het forum? :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey tosti!
Hier gaat redelijk, heb idee dat ik met de dag dikker aan het worden ben. Kan ook nauwelijks nog schoenen aan en meeste kleren zitten ook niet goed/fijn meer!
Hier ondertussen al wel in mijn verlof, en toch ook echt wel awn het aftellen ook al zou ik het zwanger zijn ook wel heel erg missen!

Ben ik trouwens de enige van de groep die het weet die jongens krijgt ?????

Succes allemaal nog even!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Donski, volgens mij wel qua jongens. Heb het toen zo goed mogelijk proberen bij te houden, misschien willen de anderen het niet delen/melden/weten?

Van de kleren ken ik, ik leef de laatste dagen in jurkjes + ballerina's.

Geniet van je verlof! Heb je nog wat leuks gepland of?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee meiden,

Leuk weer wat meer activiteit hier!

Hier gaat alles goed :) ik ben nu 33+3 en over precies 5 weken staat de keizersnede gepland! Nu begint het toch wel heel dichtbij te komen allemaal. Zo ontzettend spannend!
Merk dat de angst om ook dit kindje te verliezen ontzettend diep zit. Ben zo bang dat er in deze laatste weken nog iets helemaal mis gaat... Laat het maar heel snel 5 juni zijn en dat ik haar levend en gezond vast kan houden :heart: ik ben er klaar voor!

Succes met de laatste loodjes allemaal! En voor degenen die al verlof hebben, geniet ervan :daisy: hopelijk gaat het zonnetje mee werken en hebben we mooi weer de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Sunny, spannend! Snap dat je angstig bent, maar het komt vast allemaal wel goed!!

Wat fijn dat je al kan aftellen, wou dat ik dat ook kon; ben zo benieuwd naar dr :heart:

Hebben jullie nog iets wat je perse wil doen in je verlof? Ik ben niet zo goed in 'niks' doen. Zie er een beetje tegenop, vooral de weken dat de baby er nog niet is :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh echt, daar kan ik me echt niks bij voorstellen Tosti :hihi: ik vind het juist heerlijk om lekker te relaxen. Zeker nu met het mooie weer, de kindjes lekker buiten in de tuin aan het spelen en ik met een boek er bij! Heerlijk :sun:
En nu in de vakantie kom ik nog weinig aan de baby klusjes toe, maar zodra de oudste weer naar school is wil ik even alles gaan wassen, muur in de babykamer moet nog geverfd worden en voor de rest ben ik er wel een heel eind klaar voor eigenlijk.
Nesteldrang heb ik bij de anderen nooit gehad, dus verwacht daar dit keer ook geen 'last' van te krijgen :lol: ik heb nog wel wat extra schoonmaak klusjes die ik eventueel zou willen doen als ik echt tijd over heb, maar mocht het daar niet van komen dan vind ik dat ook niet erg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey hey!
Wilde me hier toch ook maar even melden dat onze kanjers met 33 weken en 1 dag geboren zijn! Gaat goed met hun en mij!

Genieten jullie allemaal nog maar even goed van het zwanger zijn!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
O wow, Donski, gefeliciteerd! En wat fijn om te horen dat het goed met jullie gaat?

Hoe ging de bevalling? En hoe lang moeten jullie nog in het ziekenhuis blijven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wauw Donski, gefeliciteerd! Wat fijn dat alkes goed is gegaan. Wil je nog iets delen over hoe het precies is verlopen?


@Procne Hoe is het nu met je? Ben je al helemaal hersteld en inmiddels met verlof...? Wat spannend dat je keizersnee nu dichtbij komt! Ik ben even kwijt waarom je een geplande keizersnee krijgt. Sorry.

@mms2 hoe is het nu met jou? Wat rot van je bekken! Herken wel wat je schrijft hoor, die schaamte. Hier heb ik het nog niet zo heftig als jij, maar het belemmerd mij vaak genoeg en ik vind het lastig op werk of ergens anders mijn grens aan te geven. Ligt ze nog in stuit trouwens?

@tosti hier ook veeel wc bezoekjes snachts 🙈 Hoe was de groeiecho? En hoe bevalt het verlof? Laten we proberen weer wat actiever te worden inderdaad, inclused me 😉

Hier ook geen problemen met mijn verlof te vullen.. De lijst is nog grooooot. Vandaag mijn laatste werkdag en dan mijn to do lijst afmaken 🙈


Hoe vergaat het verder met jullie allemaal?

Hier is mijn buik grooot. Te groot eigenlijk haha. Veel groter dan bij de andere 2 kindjes. Op wat bekkenklachten n gaat het wel goed. Ik vind het wel lastig dat ik minder belastbaar ben. Ik moet meer pauze hebben, sneller moe en klachten. Kan dus niet meer zomaar alles aanpakken thuis. Maarja. Morgen weer een dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Donski; gefeliciteerd! Nu lekker genieten. Hoe ging de bevalling? Had je het zien 'aankomen' dat je nu al zou bevallen?

@Klapzooitje, ik heb een medische indicatie gekregen. Baby heeft het iets te goed in mijn buik, vrijdag een gesprek/check om te kijken of ik wel de 40 weken "mag" halen. Ze woog bij 36weken al rond de 3800gram.

Ik heb de laatste dagen ook heel erg last van vocht in de voeten, benen en handen. En ook last van de liezen(?), lijkt net alsof ik een veel te zware leg day heb gehad in de sportschool. Niet heel prettig, maar het zijn de laatste loodjes denk ik dan maar!

Verlof bevalt gelukkig wel, elke dag iets leuks gepland dus ik kom de dagen wel door.

Hoe beviel jou eerste verlof dag?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Klapzooitje, het gaat inmiddels een stuk beter. Ik ben nu inderdaad met verlof en dat is een verademing. Niet meer 8-9 uur per dag achter een computer hoeven zitten, scheelt aanzienlijk qua pijn in m’n rug en bekken. En de oefeningen van de fysio helpen ook. Ben dit weekend zelfs weer gaan sporten!

Die geplande keizersnede is niet voor mij, dat is Sunny :P
Ik vrees dat ik gewoon mag doorlopen tot 41+. De oudste twee bleven ook lang zitten nl. Volgende week heb ik het bevallingspraatje met de vk en ga daar toch wel informeren vanaf wanneer ze kunnen strippen en wanneer ik mag kiezen voor inleiden. Want ik heb dat zwanger zijn nu wel gezien.

Al mag ze ook niet te vroeg komen, want we hebben nog steeds geen naam :|

Wel lekker dat je vanaf morgen verlof hebt; dat heb je nog lang volgehouden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een snelle update:

Ik ga mij zeker niet meer vervelen in mijn verlof; afgelopen vrijdag is onze dochter geboren :flirting:

Ze is zooooooo mooi en lief, en het voelt al zo vertrouwd alsof ze er altijd al bij is geweest. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow, Tosti, gefeliciteerd :cheer2: Heel veel liefde en geluk gewenst met deze kleine spruit.

Gaat alles goed met jullie? Hoe ging de bevalling?
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tostikaaskipfilet ooooh wauw gefeliciteerd zeg!!! Nu lekker van genieten!

Hoe was de bevalling? Hopelijk herstel je snel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Van harte gefeliciteerd Tosti :flirting: wat heerlijk dat ze er gewoon is! Ik ben ook heel benieuwd hoe de bevalling is gegaan. Hopelijk genieten jullie heerlijk nu :heart:

Procne zijn jullie ondertussen al uit de naam? Zo moeilijk he om definitief een keuze te moeten maken!

Ik ben het zwanger zijn ondertussen flink beu aan het raken. Ik slaap slecht, mn lijf doet aan alle kanten pijn, heb 0 energie meer en ben dr gewoon echt klaar mee :facepalm: maar de datum van de keizersnede komt nu wel heel dichtbij dus ik ben echt keihard aan het aftellen! Zo'n fijn vooruitzicht :heart: nog heel eventjes volhouden...
En Klapzooitje ik krijg een geplande keizersnede omdat bij de geboorte van ons 2e kindje mijn baarmoeder gescheurd is en hij dit niet overleefd heeft. Ik mag daarom absoluut niet op de natuurlijke manier bevallen.
Stiekem ben ik wel bang dat voor de geplande datum de bevalling uit zichzelf op gang gaat komen, maar dan zijn we ook snel in het ziekenhuis en kunnen ze ook snel een keizersnede uitvoeren. Ik hoop gewoon heel erg dat ze tot de geplande datum blijft zitten!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven