Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Goedemorgen deze laatste zondag van het jaar :-) Hoe zullen we er volgend jaar om deze tijd bijzitten? Oud & Nieuw met babyfoons en campingbedjes :cheer:

@Frozen Krampen is niet fijn inderdaad. Maar kan ook heel goed zijn door alles wat groeit vanbinnen!
6 testen? Meid je moest eens weten hoeveel ik er heb gedaan... Denk dat ik de reden was dat ze steeds uitverkocht waren bij Kruidvat de laatste tijd :$
Maar nu stop ik ook hoor!

@Biekkie Dat slechte slapen en dromen herken ik ook! Oooow en dan ben ik 's ochtends zooooo moe. Nou ja, kan ik iig alvast wennen aan de slapeloze nachten :-)

@SantaMaria Leuk hoor shoppen! Dat durf ik nog niet. Hopelijk kan ik na maandag los :cheer2:

@Nijn-tje Jaaaaa morgen eindelijk de echo! Hoe laat mag je?

@Koekoekk ik vind dat zwangerschaps en babyspul ook gewoon van de gezamenlijke rekening mogen hoor! Vrees alleen dat ik daarbij een iets ander (lees: hoger) budget in mijn hoofd heb dan vriend ;-D

Gaan jullie morgen nog iets leuks doen? Bij ons komen vrienden eten. Heb een fles lekkere alcoholvrije champagne gekocht. Geen wilde feesten, maar wel heel gezellig.
Biekkie, balen dat je zo slecht slaapt..
En dat reukvermogen he... ! Goed teken iig.

Stippel, gezellig met vrienden! Ze weten dat je zwanger bent?
Ik ben ook benieuwd hoe we er volgens jaar bijzitten! Hopelijk allemaal met huilende baby;), of slapende!

Kleren durf ik ook echt nog niet te kopen. Na de termijnecho.
Maar goed voorstel ja, kan wel van de gezamenlijke rekening! Heb wel zin in shoppen:) Ga ik ook doen met een van m’n beste vriendinnen die net na m’n miskraam vertelde dat ze zwanger was.

Haha, Stippel nog meer dan 6 testen gedaan?! Ik 3, dat vond ik al veel! De andere keren gewoon 1..

En Frozen, ik slaap ook elke avond op de bank voor de tv :facepalm: Ik geef er gewoon aan toe. Gezellig bij ons dus Savonds op de bank!

Ik kan trouwens ook geen krant lezen, journaal zien of maakt eigenlijk niet uit wAt: de tranen springen in m’n ogen..

En nog een andere kwaal denk ik;): had net enorme behoefte de koelkast schoon te maken, hahahaha.

Maandag om half 11! Dochter kan even bij vriendinnetje spelen want ze weet nog van niks.
En goede vriendin had ons uitgenodigd bij haar maar m’n vriend wil niet. In het geval we morgen geen goed nieuws krijgen wil hij niet ergens gezellig moeten doen.. En ik ben nu zo misselijk dat ik thuisblijven ook niet zo erg vind.
Klinkt goed stippel jullie of en nieuw!

Nijn ik snap je vriend wel en jou ook als je zo misselijk bent! Fijn dat je morgen echo hebt!

Wij krijgen buren over de vloer; helemaal prima.

Hebben jullie dat symptomen snel meer worden of heftiger of andere erbij? Ik merk weinig aan symptomen en dat heeft me alweer de hele ochtend in z’n greep. Gadver! Ik ben dat onzeker zijn zooo enorm zat aan het worden, kan er wel van janken! Terwijl ik gewoon gevoelige tepels heb, buikkrampjes, af en toe flinke bandenpijn, af en toe wat misselijk en meer moe dan anders. En toch vind mijn brein dat niet genoeg. Lastige angst! En wedden als die echo dan goed is kots ik me volgende week helemaal leeg; is het ook weer niet goed 🤭 ik vind het lastig hoor zo zwanger zijn. Ik snap nu pas dat sommige mensen me echt benijdden toen ik zorgeloos zwanger was van onze eerste. Zijn er trouwens meer dames met hoofdpijn? Ik word daar af en toe echt bijna een beetje naar van..
Nijn, de reclame van de plus...elke x janken. Werd er gek van.

Je mag mijn koelkast ook wel komen doen hoor, of de ramen😆

Stippel, ik hoop het zo voor ons allemaal, volgend jaar om deze tijd met ukkies...ik moet gewoon weer janken als ik t typ. Dit jaar zijn we met zijn 2en, jongste gaat met haar vader naar Disneyland de 1e en ze gaan vroeg weg. Ze zou eigenlijk dit jaar oud en nieuw hier zijn maar goed, dan volgend jaar maar.
Hoop dat de honden het een beetje trekken met vuurwerk. Vorig jaar hadden we er 1, was zijn 1e oud en nieuw en dat ging super goed. Hond 2 is gister 1 geworden en die slaat elke knal aan.

Ik mag naar een oud en nieuw feest als ik wil, kan altijd kaartje krijgen van een DJ als ik ze wil zien(zo'n enorme leuke vent) maar da's lastig nu. Dus we blijven maar thuis. Heb even met het idee gespeeld om alleen te gaan maar moet met ov terug en die rijden niet. Ben wel naar Mysteryland gegaan dat was super.
Koekoekk, de hoofdpijn komt ook door t stijgende hcg! Goed teken dus, leuk is anders. Ik heb het ook vaak.

Janken uit onzekerheid/angst doe ik ook hoor, is toch ook begrijpelijk. Wees maar lief voor jezelf.
Koekkoek, weinig kwaaltjes hoeft echt niks te betekenen! Ik ken genoeg mensen met een goede zwangerschap dir veel mindet merkten dan jij nu.
Misschien ga je ook een bertje vergelijken met wat wij voelen. Ik ben iig geen goed vergelijkingsmateriaal. Zoals die misselijkheid bij mij hebben meer mensen niet dan wel. Zegt echt niks. Maar snap dat je er pas een beetje rust in kan vinden na een goede echo woensdag. :hug: voor jou!
Dank lieve dames! Had ik even nodig!
Ik vergelijk vooral met m’n enige goede zwangerschap en toen was ik nu al wel echt verrot.. misschien ben ik ook gewoon meer gewend aan hormonen of vermoeid zijn of dat soort dingen; ik vind het gewoon lastig! Heb graag controle, dat kan nu nul :facepalm:

Hoop ook dat je honden het oke doen Biekkie! Jammer dst je oudste weg is; volgend jaar mooi bij jou dan dus! Ik zou echt niet aan een feest moeten denken nu 😱
@Biekkie Ja die reclame van de Plus!! Alleen al als ik hem hoor :'(
Maar ook die van de Staatsloterij met dat zielige hondje, Disney met de babyeend, MC Donald met die ouders die voor het eerst zonder baby op stap gaan... :cry: :cry: :cry:
Hoop dat je honden het vuurwerk goed doorstaan!
Wij hebben een kitten van 4 maanden, maar die lijkt er gelukkig geen last van te hebben. Scheelt ook dat die niet naar buiten hoeft natuurlijk.

@Koekoekk Ow wat kun je jezelf toch gek maken he? Mijn kwaaltjes worden ook niet heel veel erger en er komen ook niet iedere dag nieuwe bij. Maar zolang ze er zijn, hoop ik dat het goed zit.
Hoofdpijn heb ik trouwens ook soms. Bij mij helpt dan eigenlijk alleen ibuprofen, maar dat mag nu juist niet. Had het 1e kerstdag... Bleeeh zo naar! Maar ook juist weer goed :yes:

@Nijn-tje Wat fijn al morgen in de ochtend! Hoop zo dat jullie met een fantastisch mooie echo het nieuwe jaar ingaan!!
Koekoek ik heb ook niet het idee dat m’n kwaaltjes snel erger worden of dat het er meer worden. Soms lijken m’n borsten ook een stuk minder gevoelig om dan smiddags weer flink pijn te doen.
Kwaaltjes blijven een beetje gelijk, pijnlijke borsten, reukvermogen van een hond, soms rommelende darmen en af en toe hoofdpijn of misselijk.
Krampen van gister zijn nu weer verdwenen.
Af en toe steken als ik opsta onder in m’n buik.

Nijn; wat spannend morgen je echo! Hopelijk gaan jullie knallend het jaar uit.

Dat emotionele herken ik wel.. vorige week hadden we kerstkadootjes voor m’n bewoners gekocht. 1 moest huilen bij het uitpakken en ik dus ook.. ik dacht ook echt wat is dit nu weer?!

Oh en dat slechte slapen herken ik ook. ‘Savonds ben ik zo moe en ‘smorgens ben ik steeds al idioot vroeg wakker. Vandaag ook weer om half 7 al.

Wij zijn ook thuis met oud en nieuw. Onze beste vrienden komen langs alleen zij weten nog van niets.
Vriend heeft diabetes en die gaat drinken dus ik blijf lekker nuchter onder ‘t mom van als er iets met hem gebeurd moet er iemand kunnen handelen.
Dag dames.

O jeetje, gisterenavond een feestje gehad. Het werd best laat en vandaag ben ik een wrak. Ik ben me aan het toeleggen op de kunst van het bankhangen. ;-)

Nijn, morgen om 11u duim ik voor je!
Fijn dat je een excuus hebt frozen morgen! Dank voor jullie berichtjes; doet me erg goed! Mijn schoonvader vraagt iedere keer als ie me ziet (en dat is nogal vaak deze tijd van het jaar) “gaat alles nog goed”; oh die vind ik zoooo vervelend! Bedoeld het uiteraard lief, maar ik vind dst zo lastig om niet zelf vol zekerheid te kunnen voelen, laat staan uitspreken. Gelukkig werd ik misselijk van de Chinees net dus dat zal wel goed zijn 😁 nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn als ik me lamlendig voel!
Nijntje, spannend morgen! Hopelijk supergoed nieuws zo aan het eind van het jaar!

Goeie reden om niet te drinken Frozen, en na morgen zijn de feestdagen weer achter de rug, dat scheelt!

Zo herkenbaar Koekkoek, kwaaltjes zijn nu echt welkom. Ik gebruik weer medicijnen tegen de misselijkheid, maar gisteren voelde ik me zo goed daarop, dat ik ervan overtuigd was dat het foute boel was. Totdat de medijnen uitgewerkt waren en het overgeven weer begon, toen was ik weer gerustgesteld, pff.

Ik moet morgenavond werken, maar kan nog net 12 uur meevieren. We gaan naar familie, die zijn allemaal op de hoogte, dus dat is makkelijk.

Positiekleding begin ik nog niet aan, hoewel eigenlijk alleen jurkjes nog fijn zitten. Maar de vorige x ging het mis toen ik net de doos met kleding van zolder had gehaald, dus ben er nu een beetje huiverig voor, stom hè!
Herkenbaar dus dat emotioneel zijn!

En Koekkoek, ik heb ook al de hele dag hoofdpijn. Dus hoop ook maar dat dat gewoon een kwaaltje is dat erbij hoort!
En nog Chinees gegeten?;)
Ik snap dat je niet vol zekerheid en enthousiasme kan reageren..

Frozen, goed excuus voor morgen:) Wordt even een lange avond, Hsha. Voor ons allemaal! Hoop dat ik wakker kan blijven;)

Sterrenkaars, moet je veel overgeven? En welke medicatie heb je?
Knap dat je nog werkt!! De vorige keer lukte dat bij mij amper nog..
Maar hopelijk kan je genieten van je betere momenten! Had ik de vorige keer ook veel moeite mee (even beter voelen).

En bedankt al voor jullie medeleven en steun voor morgen dames!
Waar jullie het een goed excuus vinden hebben sommigen er toch hun vraagtekens bij.
Terwijl ik echt helemaal niet zo’n drinker ben vind men het toch raar dat je dan met oud en nieuw niet drinkt.

Ik neem om 12 uur gewone champagne en doe alsof ik dit drink, stiekem buiten steeds een beetje uit m’n glas gieten ;)

Nijn heel veel succes morgen, ik ga duimen voor je.

Ik heb voor morgen middag een middag dutje ingepland anders red ik de avond niet hahaha
Nijn, heel veel succes bij de echo vandaag!

Wij vanmiddag ook weer. Vinden het heel spannend of alles nog goed is en of er nog 2 hartjes zijn.
Snow, jij vroeg het nog, het is een twee eiige tweeling zeiden ze al snel.
@Nijn-tje en @Zot-83 Heel veel succes vandaag! Ik duim voor een prachtige afsluiter van dit jaar voor jullie!! :cheer: :cheer: :cheer: (voor iedere baby een cheer)

@Sterrenkaars Werkse vandaag! Een lange dag voor jou zeg vandaag. Kun je morgen een beetje uitrusten?

@Koekoekk Ik vind het soms ook lastig wat ik moet antwoorden als mensen vragen hoe het gaat. Want wat is 'goed'? Als ik mij gewoon goed voel, is dat voor mijn gevoel juist niet goed. Meestal zeg ik dan ook maar gewoon dat ik het niet goed weet en het spannend vind. Daar reageren anderen wel begripvol op.

@MargeSimpson Weer een beetje bijgekomen voor het volgende feestje haha?

@Frozen Lijkt me lastig als je je zo in alle bochten moet wringen. Misschien valt het ook wel wat extra op als je het van te voren al aankondigt dat je niet gaat drinken ;-) Kun je het anders niet gewoon vertellen vanavond? Dat scheelt een hoop gedoe.

Onze vrienden zijn al wel op de hoogte. Zij zitten zelf in een IVF traject en hebben net een terugplaatsing gehad. Het is dus wel een gevoelig onderwerp en er hebben ook al aardig wat tranen gevloeid. Maar gelukkig kunnen we er wel met elkaar over praten. En voor nu vind ik het wel fijn dat zij ook niet drinkt. Dan ligt de nadruk niet zo op mij als we alcoholvrije bubbels opentrekken.

Ik heb vannacht weer zo veel en ook zo akelig gedroomd. Droomde weer dat het mis ging en voelde die specifieke pijn van toen ook in mijn droom. Gelukkig werd ik net weer wakker alsof ik onder een bulldozer had gelegen dus dat is goed :yes:
Nijntje en Zot83 :cheer2:

Stippel, ja hoor, weer helemaal uitgerust. Vanavond wordt het een rustig feestje met wat vrienden bij ons thuis. Ik maak het menu, lekker handig. :-D Vanmiddag staat er ook wel een dutje ingepland, of ik haal het niet.
Ik droom ook zo gek!
Nijn en Zot, op mooie echo's vandaag!

Stippel, bleghhh die dromen ook hé... vorige zwangerschap droomde ik dat ik elke x langer zwanger was, en dat t steeds later nog misging. Beviel in die droom dus ook van een dood kindje. Verschrikkelijk. Tot nu is het ook zo gegaan, met 4.1 mis, met 4.5 mis, met 5.5 mis, met 9 weken mis....

Vannacht ook weer een stomme droom dat ik de echo had maar ze riepen mijn vriend opzij voor formulier invullen ofzo, terwijl hij mijn hand moest vasthouden omdat ik t doodeng vind.

Ik durf ook niet te kijken met echo, vorige eerste echo zweette ik peentjes.

Wij kwamen er laatste x achter dat t hartje 2/_ dagen eerder was gestopt met een pret echo. Op maandag wilde ik ineens nog een echo, terwijl ik een week ervoor nog een goede had. Bureau gebeld, lig je daar, die man echt oneindig aan het zoeken en ik zei stop maar, ik zie het al. Die blik op mijn vriend zijn gezicht vergeet ik nooit meer. Hij had ook net een week het vertrouwen dat t nu wel goed zat.

Nou ja, ik vind het verschrikkelijk moeilijk nu. Nog 9 dagen tot de eerste echo en dan in elk geval nog stress tot 12 weken gok ik. Misschien daarna ook nog wel. Vandaag pas 4.5.

Laatste x was ook echt een bevalling met weeën en heel veel bloed en pijn. Had ik niet echt verwacht. Ik ben gewoon zo bang...
Heel snel, straks meer: binnen 1 tel zag ze een kloppend hartje!!! Zag er helemaal goed uit voor nu. 6w2d:))
Jaaaaaa Nijntje! :cheer: :yes:
@Nijn-tje Jaaaaaa wat fijn!! :heart: :cheer2:
Ja heel fijn!!! Ze zag het zo snel. Waten dus in het zh ipv bij de verloskundige. Dus geen geklets eerst maar direct de echo. Daarna even gezeten en vragen gesteld.
Maar beste nieuws voor nu! We zijn iig even opgelucht. Nu ging het de vorige keer tot zover ook goed, goede echo en lekker misselijk enzo. Dus helemaal gerust zijn we er nog niet op.

De vorige keer bleek ik dus een blaasontsteking te hebben die ik niet gevoeld had. Bleek pas bij de echo die niet goed was. Er werd ons toen gezegde dat een blaasontsteking geen miskraam kan veroorzaken.
Deze arts zei dat het wel kan, als je er lang mee doorloopt. Komt niet vaak voor maar kan wel. Denk dat ik nu maar af en toe preventief urine ga inleveren bij de huisarts.

Zot, hopelijk voor jullie ook goed nieuws vanmiddag!! :heart: :heart:

En hopelijk lekker dutjes doen vanmiddag dames!!!
Wat fijn nijn! :cheer:

Pff, wat een nare dromen Biekkie! Wat je zegt over jouw laatste ervaring met 9 weken, had ik net zo. De eerste x dat het misging had ik ook niet verwacht dat het zo heftig was. Door hoe dat toen is gegaan, heb ik de tweede x direct om een curettage gevraagd toen het weer mis was. Ik durfde het gewoon niet nog een keer met medicatie te doen. Ik ben normaal heel nuchter, maar die eerste x heeft mij echt wel een klein trauma opgeleverd. Ik hoop zo voor ons allemaal dat we er niet nog een x door moeten!

@nijn, ik gebruik emasafene tegen de misselijkheid. Daarop is het redelijk te doen, alleen heb ik echt 0 energie. Zonder medicatie ben ik de hele dag vreselijk misselijk en moet ik ook geregeld overgeven. Ik had de medicijnen nog liggen van de vorige x, dus ben ze maar gewoon gaan gebruiken.

@stippel, ja morgen heb ik lekker vrij. Dus op wat verplichte familiebezoekjes na ga ik lekker niks doen!
Jaaaaaaaa Nijn! ❤️

Sterrenkaars, mijn laatste x heb ik 2 weken gewacht toen kwam het er vanzelf uit. Zou een dag later cytotec nemen. Dus met 11 weken kwam het.
Heftig allemaal he... Ik ben echt geestelijk murw geslagen nog. Ben ook ruim tien kilo afgevallen van alle gedoe, nu nog maar 57 kilo(1.72). Heb helemaal geen kont meer over.

Oh wat zal ik blij zijn als het midden/eind februari is voor ons allemaal.
Jaaaaaaaa Nijn!!! Wat super zeg, zo snel het hartje 😄😍 heerlijk!

Sorry dames vol hoofd dus reageren op iedereen lukt niet. Stippel; goed dat anderen dan begrip vol reageren, mijn schoonvader doet dat dus niet echt en roept maar ‘zolang het tegendeel niet is bewezen gaat het goed’ en laat dat voor mij nu juist andersom zijn.. ik paste vanochtend ook ineens weer in mijn spijkerbroek dus ben er niet gerust op, maargoed nog maar 2 dagen!

Biekkie van die dromen zijn echt naar 😱 en wat een heftige tijd heb jij gehad zeg, enorm intens. :hug: snap wel dat je het nog lang spannend zal vinden!

Sterrenkaars fijn dat je morgen vrij bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven