Uitgerekend rond augustus na één of meerdere miskramen

12-12-2018 11:52 718 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor iedereen die in of rond augustus is uitgerekend na één of meerdere miskramen. Wat is het super om weer een positieve test in handen te hebben. Maar ooooh die onzekerheid... Laten we elkaar er doorheen slepen, oppeppen, moed inspreken en verdriet en blijdschap delen. En dan hopelijk straks in de zomer van 2019 heeeeel veel blakende baby's! :cheer2: :cheer2: :cheer2:

[/td] [table]
NaamUitgerekende datumGezinssituatieLeeftijd v/mBijzonderhedenEcho
Stippeltjesbehang13-82 bonuskinderen van vriend, 1e kindje samen37 en 43Mei 2018 MA bij 8 weken, September 2018 MA bij 8 weken7-1
Koekoekk17-8kindje van 2 jaar29/35Mei 2018 MA bij 9 weken, November 2018 MA bij 5,5 weken :heart: Kloppend hartje gezien
MargeSimpson18-81 zoontje33/352016 MA bij 7 weken, Augustus 2018 MA bij 5 weken :redrose:
Zot-837-8zoon van 2,5 en dochter overleden (jan '18) 35/40 :heart: :heart: Twee kloppende hartjes / 3 miskramen (2015 en 2x zomer 2018)17-12
-Anna89-Augustus
Alfirin24 julinog geen kinderen35/30Miskraam oktober 2018:heart: kloppend hartje
Mijnnaamislaura8 Augustus1 zoon van 1 jaar32/32ma in 2015 en 3 jaar moeten wachten op 1e :heart: klopt! 13-3 20 wk echo
Nijn-tje22/837/371 kind, eerste kind met vriendin 2018 2 miskramen (6 en 11 weken) :heart: Kloppend hartje gezien
SantaMaria[29-07] 1 zoon van 6 jaar 38/32 Miskraam september 2018, zoon geboren bij 29+3 18-12 kloppend hartje gezien, 7-1 12-wekenecho
*Frozen_Star*Nog geen kinderen33/30Miskraam september 20183-1 echo 4-1 intake
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:25
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
71.16% gewijzigd
Ach lieve Frozen wat heb ik met je te doen. Goed dat je lief bent voor jezelf! Blijf dat ook maar. Hopelijk slaap je een beetje oke vannacht en is het snel dinsdag! :hug:

Wij hadden een familiefeestje met etentje net; ik ben kapot. He-le-maal op; hoofdpijn en een BUIK man! Lukte niet eens om ons kind naar bed te brengen pff. Hopelijk een goede nacht voor een ieder hier! Trusten dames.
Wij zijn geen huisvrouwen Frozen dus je kan gerust met ons kletsen;)
Google geeft je vast alleen maar meer onzekerheid. Maar probeer het maar eens niet te doen, dat is lastig.
Ja ik vroeg me nog af of je weet wanneer de eisprong was. Ik weet ook helemaal zeker wanneer m’n eisprong was en die moet dan toch binnen 24 uur bevrucht zijn. Maar bij scheelt het maar 2 dagen met wat ik zelf dacht en de verloskundige. Kan me voorstellen dat met 6 dagen verschil je toch wel wat onzeker bent. Maar je bent vast niet de eerste waar bij dit gebeurt en het gewoon goed afloopt! Probeer hoop te houden.
Een cadeautje voor jezelf is sowieso een goed idee!

Ik lig al in bed, heb een etentje voor morgenavond afgezegd. Hier thuis. Dan kan ik moeilijk om 9u naar bed gaan. Wil er daar waar mogelijk gewoon aan toegeven.
Ah Koekkoek, net je bericht gemist. Maar herkenbaar dus!! Trusten!
Ik heb ooit eens gehoord dat sperma enkele dagen in de baarmoeder kan overleven dus je kunt bevrucht zijn op een dag dat je geen seks hebt gehad.
Als mijn uitgerekende datum klopt, is dat bij mij ook zo.
Er is dus zeker hoop.
@Frozen Google levert je verschillende verhalen op is ook mijn ervaring. Werd er niet perse heel blij van inderdaad...
Wat mij wel hielp waren de woorden van mijn verloskundige. Ook ik dacht 6+6 te zijn maar leek dus ergens tussen de 5 en 6 weken te zijn.
Hopelijk helpt het jou ook. Zij zei: het is geen wetenschap. We willen heel graag zeggen dat op dag zoveel x aantal cellen zijn en op dag y de ontwikkeling zo ver is. Maar het is geen wetenschap. Het is de natuur. En in de natuur lopen dingen soms anders dan wij snappen. Zij drukte mij op het hart dat ze echt vaker deze situatie heeft meegemaakt met een goede afloop!
Vergeet trouwens niet dat mensen vaker negatieve ervaringen delen op internet, dan positieve. Dat is toch een beetje mens eigen.
Wees lief voor jezelf. Een nieuwe telefoon is een goed begin ;-)

@Koekoekk lekker een buikkie!! Hoofdpijn is dan weer minder...

@Biekkie Hoe gaat het met jou?

@Nijn-tje Goed voor jezelf zorgen inderdaad!
Ik hou van alle ‘klachten’ tot nu toe hoor 😅 nooit gedacht dat te zeggen, maar het is echt zo!

Frozen en stippel; een vriendin van mij heeft bij haar eerste de eerste weken alleen maar te horen gekregen dat het waarschijnlijk niet goed ging komen; leek best zwak. Die heeft gewoon een prachtige dochter van twee hoor! Supersterk meisje! Hopelijk is dat voor jullie ook zo en groeit het vertrouwen wat. Alhoewel ik de onzekerheid goed kan voorstellen; je wilt gewoon meteen zien wat je verwacht. Maar idd zoals de verloskundige van stippel zegt; het is de natuur. En wij met onze controle maatschappij tha heb en daar nogal wat moeite mee 😉

Even een gekke intieme vraag; is jullie libido veranderd sinds je zwanger bent?
@Koekoekk Kijk dat zijn de verhalen waar we hoop uit kunnen putten! :cheer:
Weet niet of mijn libido echt minder is, maar doordat het doel zeg maar nu is bereikt voel ik iets minder drang. Dat vind ik wel fijn hoor. Want voelde voor beiden sommige momenten best als een druk om het minimaal om de dag te doen.
Sinds ik zwanger ben zijn we allebei een beetje bang geworden voor penetratie... Rationeel weten we dat het geen kwaad kan. En de vorige zwangerschappen hebben we het wel gewoon gedaan. Maar nu durven we gewoon niet. Gelukkig kunnen we ook op andere manieren genieten :biggrin:
Trouwens die orgasmes sinds ik zwanger ben O_O O_O O_O Hebben jullie dat ook?
Mijn libido is echt laag geworden.
Het klinkt misschien gek, maar ik heb eigenlijk nooit gevreeën om het doel te bereiken, ik had gewoon veel zin. Maar nu...
Alles doet me ook zeer. Vooral mijn borsten.

Van mijn vorige zwangerschap weet ik nog wel dat als het eerste trimester eenmaal voorbij is, het juist extra hoog wordt. Dus ik wacht dat maar af.
Dat zijn zeker fijne verhalen Koekkoek!

Stippel, jij hebt maandag weer een echo toch?

Ja m’n libido is een stuk minder. Komt denk ik ook omdat ik me gewoon heel beroerd voel. En penetratie durven we ook even niet. Omdat de acupuncturist dat gezegd heeft: en we willen niet dat als het straks mis gaat we denken dat het heeel misschien toch daaraan lag. Terwijl we idd rationeel wel weten dat dat dan heus niet de oorzaak zou zijn.
Dus andere manieren Ja!! Maar wel een stuk minder. Ik slaap ook al zo vroeg dus dat helpt ook niet mee! En smorgens kind vroeg wakker;)
@Nijn-tje Oja dat zat ook nog in mijn achterhoofd: dat jouw acupuncturist dat had gezegd. Tevens de reden dat ik met sokken aan slaap want voeten moesten warm blijven toch? Ook niet echt libido verhogend :$

Ik vind deze dagen zenuwslopend! Het aftellen voor de echo. En dan ben ik ook nog zo bang voor bloedverlies. Tijdens mijn vorige twee zwangerschappen kreeg ik rond deze periode licht bruinverlies. Waarna dan bleek dat het foute boel was. Nu ben ik daar ook weer zo bang voor. Ieder toiletbezoek brengt stress met zich mee :(
Haha ja warme voeten inderdaad :lol:

Ja je blijft vergelijken met de vorige keer he stippel. Nu ben je dan ruim 7 weken?
Zolang er geen bloed is en geen krampen zit het hopelijk allemaal goed! Zeg ik ook heel hard tegen mezelf....

Santamaria, klopt dat sperma lang kan overleven, dagen. Maar het eitje is maar 12 tot max 24 uur na de eisprong vruchtbaar. Dus als je echt weet wanneer je eisprong is geweest moet de bevruchting vlak daarna zijn geweest.

Vanmorgen kind naar de opvang gebracht, even snel zonder make up. Vraagt de leidster of ik ziek ben. Dat ik er zo bleek en smal uitzag in m’n gezicht, ik zei maar dat ik een beetje ziekig was..:facepalm:

En ik hoop dat mijn Ah voldoende van LU naturel crackers inslaat. Een van de weinige dingen die ik goed kan eten :-*
Stippel: ik herken de onzekerheid zo!
Hopelijk heb je genoeg afleiding en heb je maandag een prachtige echo! :heart:
Ik heb verder weinig symptomen dus zit maar steeds op Mn botsen te duwen of ze nog gevoelig zijn. Dat leek vanmorgen ook een stuk minder, maar nu gewoon weer pijnlijk.

Ik kom net bij de intake vandaan en de verloskundige daar was wel heel positief en had er vertrouwen in dat het goed zit.
Nu door naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken.

Ik heb ook al gelijk 3 vervolg afspraken staan.
Dat klinkt hoopvol Frozen!

Nijn die dingen at ik de vorige keer meerdere keren per dag inderdaad, nu ook weer in de kast! Zeer fijn! En zeker huilen als ze op zijn 😱

Stippel stom he als die wc bezoeken zo eng zijn! Ik heb steeds veel afscheiding en denk dan ‘zie je wel, het is vast weer bloedverlies’ pff! Superspannend allemaal. Hopelijk hebben we over een paar weken de slappe lach met elkaar, omdat we ons zo druk maakten en dat nergens voor nodig was.

Dat libido; ik word er een beetje zenuwachtig van dat ik juist meer zin heb.. maar dan alleen in een orgasme 😅 seks opzich durf ik inderdaad niet. Bijzonder lijf! Ik hoop maar dat het gewoon door extra doorbloeding en dus veel afscheiding komt dat het allemaal wat gevoeliger is en dus meer zin oplevert..
Hmm nou ik heb idd een virus te pakken. Mocht een echo, eerst afgeslagen, je ziet toch niks met 5.1 en als dat wel zo was biedt t geen zekerheid. Later toch maar teruggebeld, dacht als die echo niet goed is kan ik aan de ibuprofen.

Net echo gehad, idd alleen vruchtzakje maar wel precies 5.2 dus alleen paracetamol. Ook meteen bloed laten prikken.

Orgasme durf ik echt niet, dan trekt je baarmoeder samen en ik ben veel te bang dat t dan misgaat. Penetratie zou ik wel durven maar ja laat maar ff.

Nu even eten en dan ga ik lekker slapen voel me verschrikkelijk en draaierig en de arts vond me net zo wit... Douchen vanmorgen was ook vreselijk uitputtend.
Ooh biekie hopelijk voel je je gauw beter!

Ik ben naar het ziekenhuis gegaan om bloed te prikken, wachttijd van een uur (!!!). Mooi niet, ik ben weer naar huis gegaan en ga morgen nog wel een x.
Ben al zo moe en heb echt geen zin om nog een uur te wachten voor een beetje bloed prikken
Jouw verloskundige ziet het dus helemaal zitten reizen. Gelukkig. Dat is een goed teken. Ik heb maar 1 afspraak vooruit.

Biekkie, toch redelijk goed nieuws met de echo. Hopelijk knap je snel op.

Moeheid heb ik ook zoveel last van. En heel erg van hormonen. Ik voel me neerslachtig maar weet niet waarom.

Maandag heb ik de termijnecho. En dan woensdag naar de gyn. Best een druk programma voor aankomende week.
Hoe gaat het Biekkie? Al aan de betere hand?

Termijnecho al bijna santamaria! Spannend!

Oh man ik ben sinds gisteren ook nog echt ziek. Kwam de nacht niet door. Ook wat koorts, ik vind het doodeng. Zo bang dat dit van invloed is. Ik kan niks, straks naar de huisartsenpost..
@Nijn-tje Ow bah wat vervelend! Je mag wel paracetamol innemen toch? Dat werkt ook koortsverlagend.
Hopelijk knap je snel weer op!

@Biekkie Hoe gaat het met jou? Wel fijn dat de echo er goed uit zag! Heeft dat je voor nu even rust gegeven?

@SantaMaria Voor jou dus ook een spannende dag maandag! Hoe laat mag jij?

@Frozen Nee daar zou ik ook geen zin in hebben zeg. Hopelijk lukt het vandaag. Is dat standaard dat je bloed moet prikken?

@Koekoekk Volgens mij komt dat doordat de hele boel daar lekker goed doorbloed is. Mooie bijkomstigheid :cencored:

Hier nog steeds in de zenuwen. Zit mezelf gek te maken of symptomen nou minder worden. Al weet ik dat dat heel erg per dag kan wisselen. Ik zal blij zijn als het maandag is. Al zie ik er ook als een berg tegenop!
Even snel een berichtje, heb helaas een nierbekkenontsteking. Vermoedde het al een beetje, jaren terug gehad. Antiobiotica nu. Koorts moet binnen 24u weg zijn anders aan infuus in ziekenhuis.
Gelukje dat ik het herkende, is heel gevaarlijk als je er niet op tijd hij bent.
Ben zo ontzettend bang dat het hierdoor misgaat. Met name omdat ik de vorige keer ook een urinewegeninfectie had en het hartje was gestopt. Al hoefde het daar zeker niet aan te liggen.

Ik g proberen te slapen. Fijn weekend!
Goeiemorgen dames! Ik lees elke dag mee maar forum mobiel en kan het dan niet zo lekker bijhouden wie wat zegt op mijn mobiel uit het jaar kruk :biggrin: Dus ik reageer gewoon even op wat onderwerpen, ipv op wie het gezegd heeft, hopelijk is dat ok.

Zo herkenbaar, die angst bij toiletbezoek; ik check continue of ik geen bloed verlies. Ook heel herkenbaar wat mij volgens mij koekkoekk zei, vanwege afscheiding denk ik: oh ik voel wat! Dat zal denk ik wel zo blijven. Wat ik ook heb is dat als ik voor de grote boodschap moet, dat dat heel veel kramp geeft. Op zich logisch aangezien je darmen minder ruimte hebben, maar dan denk ik ook meteen OMG kramp...

Helaas voor mijn man is mijn libido nog nooit zo laag geweest. Wij hebben nooit echt geklust specifiek voor het zwanger worden, omdat het bij ons niet zo lang duurde zat er niet zo'n druk op denk ik, dus idd gewoon wanneer we zin hadden (en een beetje extra rondom de eisprong :biggrin: ) Ik ben te bang dat we invloed hebben op het vruchtje en ik voel me ook gewoon een onsexy vaatdoek. Wat lastig is want mijn man ziet het wel zitten gezien de grotere borsten hahaha. Maar hij is super respectvol en hoopt op het magische 2e trimester :rolling:

Gisteren heb ik bloegeprikt voor de uitgangsbloedwaarden en ook meteen de NIPT. Dus nu een week daarover nagelbijten. Hebben jullie al besloten of jullie screeningstesten gaan doen?

Succes aan de dames die nog vroeg zitten in de zwamgerschap en geen duidelijke echo's hadden, duimen voor een goede week deze week met mooie echo's.

En als laatste een grote knuffel aan hen die slecht nieuws hebben gehad, we weten allemaal hoe het voelt en ik had het zo gegund. Weet er ook niks zinnigers over te schrijven behalve dan heel veel sterkte en houd moed.
Oh jemig Nijntje, dat is schrikken! Dan loop je al een tijdje met een onontdekte blaasontsteking zeker? Gelukkig heb je het herkend en kunnen ze nu ingrijpen. Beterschap!!!
Ach Nijn, ik snap het helemaal. Gelukkig ben je er zo snel bij! Dat scheelt echt wel. Heel veel beterschap gewenst.

Hier voel ik me vandaag iets beter. Heb wel meteen teveel gedaan dus nu hijgend en zwetend op bank. Mijn vriend wordt nu ook ziek.

Gister in het ziekenhuis waren ze echt zo lief. Ze drong ook echt aan op nu bloedonderzoek, heeft de huisarts gebeld waar hij op wilde laten prikken. Ik kreeg 3 uur later ofzo de uitslag al telefonisch. Schildklier was ook goed, alles was goed. Gewoon een virus dus, en 12 kilo afgevallen door de stress van de vorige miskraam dus.

Vind het wel jammer dat je behalve vruchtzakje niks kon zien, ik vind de apparatuur van de verloskundige veel beter. Bij 6 weken gaf dat vorige x een beter beeld dan met 7 weken in het ziekenhuis. Maar goed, woensdag weer echo in t ziekenhuis en de 19e bij de verloskundige.

Verder weet ik t ff niet meer te gaar.
@Nijn-tje Jeetje dat is schrikken inderdaad! Gelukkig maar dat je het herkende. Hoop dat de koorts snel zakt en daarmee ook de onzekerheid :hug:

@Alfirin Heel herkenbaar die kramp voor de grote boodschap. En dan meteen de stress die dat geeft. Maar jouw verklaring klinkt heel aannemelijk!
Het shit nijntje! Gelukkig dat je nu wel medicijnen hebt. Hopelijk zijn de klachten snel weg en zie je bij de echo dat jullie mini nog mooi groeit!

Biekie dat klinkt gelukkig allemaal positief! Fijn. Nu opknappen!

Stippel en frozen. Hoop dat jullie afleiding hebben dit weekend! Ik duim heel erg maandag en dinsdag.

Koekoek hoe voel jij je? Lukt het om in de positieve vibe te blijven?

Santamaria, ik zou dat neerslachtige bij je vk aankaarten. Het is heel goed verklaarbaar dat het van de hormonen komt. De ene vrouw voelt zich dolgelukkig de ander totaal niet. Het kan iets tijdelijks zijn, maar dat maakt het voor nu niet minder vervelend! Sterkte! En succes uiteraard met je termijnecho!

Marge, hoe is het met jou meisje?

Spannend alfirin! Hopelijk krijg je snel het verlossende berichtje!
@Biekkie ik had eerder vandaag over jouw berichtje heen gelezen. Wat fijn dat ze zo lief voor je waren in het ziekenhuis. En blij om te lezen dat je je weer wat beter voelt! Hoop dat je woensdag weer meer ziet op de echo :heart: Konden ze al wel zien of het er één of twee waren eigenlijk?

@Kippetje_s Ik vind het zo lief hoe je met ons allemaal meeleeft ondanks jouw eigen verdriet :heart:
Vind het ook heel gezellig dat je hier meeschrijf!
Hoe gaat het met jou? Heb je nog last van bloedverlies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven