Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Haha jentje was super leuk. Ik ben benieuwd naar de reacties..

Maisnon, proficiat met je goede echo! Heel fijn die bevestiging.

Wat betreft misselijkheid zolang ik regelmatig eet merk ik het nauwelijks. Dat maakt mij dan ook we weer onzeker. Ik probeer gewoon iedere x wat te eten. Heb volgens mij ook wel wat meer trek gekregen dan normaal.

Eva, joepie een dagje eerder.

Ben trouwens we heel moe en ik geef er maar gewoon aan toe. Heel vroeg naar bed ga ik.
Gelukkig een betere dag. Wel nog thuis en morgen ook nog. Vrijdag werk ik dan mijn dienst weer en dan sta ik pas dinsdag weer gepland.
Krampen steken af en toe ineens op maar zakken ook redelijk snel weer weg.
Heb ook het idee dat het nu meer van de banden/baarmoeder komt dan van darmen.
De roosvicee begint z'n werk ook al wat te doen gelukkig!
Wel heb ik heel erg weinig eetlust. Vandaag 2 boterhammen, een appel en net een droog koekje op. Drinken doe ik wel genoeg, vul elke keer fles van 500ml met water en die heb ik al 3 leeg en daarnaast nog 2 kopjes thee.
Ben op de weegschaal gaan staan en ben 2 kilo minder als toen toen ik 1,5 week geleden op weegschaal stond.... :proud: Zal er allemaal wel bijhoren of niet dames haha.

Mijn vriend is er 1 van een twee-eiige tweeling en in mijn familie komt het ook wel voor maar niet veel. Het zou dus kunnen.
Aan de ene kant zou ik dat niet zo erg vinden als ik eerlijk ben. Mijn plaatje is namelijk een gezin met 2 kinderen dus met een tweeling zou dat meteen uitkomen. Aan de andere kant lijkt het mij ook zwaar hoor.
We wachten maar af!
Tralalalala
Krullenbol jeetje 2 kilo afgevallen! Ik ben al een kilo erbij juist. Ben je dan niet misselijk, als je zo weinig eet? Zodra mijn maag wat leeg is krijg ik dat weeïge misselijke gevoel helaas.
Fijn dat de krampen weer wat wegtrekken.
Jo, aha jij bent ook meer van het steeds wat eten lees ik nu ;).

Ik wil aan de ene kant ook wel vroeg naar bed 's avonds maar aan de andere kant ook niet. Want nadat mijn zoontje in bed ligt (20 / 20.30u meestal) heb ik eindelijk rust en wat tijd voor mezelf! Kan ik iets nuttigs of leuks doen! Als ik dan al om half 10 ofzo naar bed ga, heb ik helemaal 'niks eigens' aan mijn dag...
Ik ben alleen gisteren ochtend misselijk geweest en ook moeten overgeven maar verder de afgelopen dagen niet misselijk nee... raar he
Tralalalala
Gelukkig maar Krullenbol!

Ik heb nog niet hoeven overgeven alleen maar steeds zo'n voortdurend misselijk gevoel wat je hoog zit :( bleh.
Maisnon3 schreef:
16-08-2017 14:53
Browneyes, met hoeveel weken heb jij de termijn echo dan? Voor mijn gevoel al best vroeg, klopt dat? Ik ben, volgens de echo van vanmorgen nu uitgerekend op 30 maart, maar mijn termijnecho duurt nog twee en halve week. En wij zouden qua datum ongeveer gelijk lopen. De echo is dan wel met 10+3, zodat hij eventueel meegenomen kan worden voor de Nipt.
Hi Maisnon, klopt, ik krijg die echo als ik volgens mijn berekening 8 weken ben. Omdat ik direct na het stoppen met de pil zwanger was, en dus geen eigen normale cyclus heb gehad, willen ze kijken hoe lang ik zwanger ben. Dat is dus eerder dan de 10 weken die inderdaad gebruikelijk is.

Die echo vorige week maandag (met 6+2) was vanwege de krampen die ik had. Ze wilden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uitsluiten. Krampen bleken van mijn darmen te komen en alles zat netjes op zijn plek gelukkig :)
Eva en Krullenbol: wat vervelend he die misselijkheid. Ik heb gelukkig ook nog niet over hoeven geven. Inderdaad soms het gevoel dat het zo hoog zit, bah. Kleine beetjes blijven eten helpen bij mij ook. Gelukkig is het al wel afgezakt ten opzichte van vorige week. Zal me ook weer eens wegen binnenkort, tot nu toe was ik een kilo aangekomen.

Krullenbol fijn dat de roosvicee begint te helpen en dat je de komende dagen rustig aan kan doen.

Wel heel vervelend als je inderdaad al een kind hebt die je aandacht wilt geven. Poeh ik prijs me gelukkig dat ik alleen aan me myself en I hoef te denken hahaha. Al hoewel de afleiding misschien ook wel fijn is.
Ja geniet er de komende maanden nog maar van dat je alleen aan jezelf kan denken BrownEyes :D. Ik vond die weken zwangerschapsverlof (voordat de baby er was) ook echt zalig, alléén maar lekker zelf doen wat je wilt! Zò relaxed was dat, daar droom ik nog wel eens van als ik druk bezig ben met de kleine ;).
Maison, wow het eerste hartje! Gefeliciteerd, ik hoop ook zo dat wij dat zien over 6 dgn.

Ik ben sinds eergisteravond de hele tijd misselijk. Hoef gelukkig niet over te geven maar voel me de hele dag slecht daardoor.

Het helpt wel wat als ik eet maar echt alleen op dat moment. 15 min erna weer misselijk. Heb gisteren dus geprobeerd om elk uur iets te eten maar naast dat ik dus steeds kleine beetjes at en nooit een voldaan gevoel had hielp het ook exht alleen op korte termijn. Voelde me ook net een vreetzak (gaf ook niet echt een lekker gevoel).
Vandaag dus maar terug naar normaal eten en dan maar gewoon misselijk (maakt toch geen drol uit). Als ik snachts wakker wordt kan ik dus ook niet meer slapen omdat ik misselijk ben. Alleen als ik op mijn buik lig is het te doen en val ik in slaap.

Verder zijn mijn borsten nog steeds normaal. Zo raar hoe symptomen elke zwangerschap anders zijn. Dat was vorige keer het enige symptoom dat ik had, ontplofte (was in 6 wkn 2 cups gegroeid) extreem gevoelige borsten. Na de curretage duurde dit meer dan een maand voordat ze terug gingen naar normale formaat.

Ik ben niet aangekomen of afgevallen. Nog steeds keurig 62.5 kg. Hoop dat het meevalt met aankomen het moet er tenslotte erna ook allemaal weer af. :rofl:
Ah Browneyes, dan snap ik het. Maar dan krijg je denk ik rond de tien weken nog een echo? Vanmorgen werd mij vertelt dat het nu, met 7+5 weken, echt nog te vroeg was om het precies te bepalen en ze dat rond de tien weken met meer zekerheid konden zeggen. Maar goed, een extra echo lijkt mij niet zo erg :-)

Vervelend dat sommigen zo misselijk zijn. Bij mij gaat het weer beter. Moet wel een paar keer per dagdeel iets eten, anders heb ik een pijnlijk lege maag (wat natuurlijk helemaal niet waar is, want een uur ervoor nog gegeten).
Daarom waarschijnlijk ook al een kilootje aangekomen nu, samen met het echt minder bewegen. Probeer wel goed op te letten wat ik eet, maar ja, weekendjes weg zijn daar ook iets minder geschikt voor...
Wat een verschillen bij iedereen.
Bij mij schommelt het een beetje. Vanochtend had ik nergens last van, maar in de loop van de dag wisselt het tussen heel veel honger en op sommige momenten geen hap door mn keel kunnen krijgen van de misselijkheid.

Misschien komt bij mij wel extra doordat mn schildkliermedicatie in een korte periode is aangepast (dat mn lichaam ook weer daar aan moet wennen).

Maar voor de rest valt het bij mij mee met de klachten. Ik heb gelukkig nog niet hoeven overgeven (wat ik gelijk weer even ga afkloppen :-D ).
Kwaaltjes gaan hier ook op en af. Soms misselijk en soms niet, kan er nog niet echt een patroon in ontdekken.

Nu ik de eerste echo met 7 a 8 doe, doe ik de termijnecho denk ik met twaalf weken.

Maisnon, voel je je rustiger nu?
Saga, ja voor nu wel gelukkig. Ik heb nog wat moeite om het te geloven, maar was ook wel heel opgelucht. Ik hoop dat ik dit vast kan houden, want heb in mijn hoofd toch nog heel wat slagen om de arm. Maar wil ook proberen wat vertrouwen te kweken (tenslotte was de echo nu goed!), dus ben begonnen in een negen maanden dagboek.
Haha ja EvaViva ik zal er van genieten, ben me er zeer van bewust dat het met de rust straks helemaal gedaan is haha!

Maisnon, weet ik niet precies of ik dan nog een echo krijg, ga ik vrijdag vragen bij de intake. Misschien willen ze uitsluiten dat ik al veel verder ben dan ik denk? Volgens mij moet de termijnecho wel voor 12 weken gedaan zijn om de duur goed te kunnen vaststellen. En willen ze niet te laat zijn? Ik ga het horen vrijdag :)

Sterkte met de kwaaltjes allemaal, vreselijk hè :(
Heel herkenbaar wat jullie ook vertellen over de misselijkheid. Hier precies hetzelfde. Ben sowieso elke ochtend heel erg misselijk en vaak later nog een paar week. Vorige week vond ik het nog fijn omdat het bevestiging was dat ik echt zwanger ben, maar nu vind ik het niet meer zo leuk ;)

Mijn man is gister weer terug gekomen. Zoooo fijn! En vanavond mn ouders het grote nieuws vertellen op de leuke manier. Vind het wel een beetje spannend!
Ik voel me ook echt geen fantastische zwangere meid op dit moment hoor :bonk:
Zei net al richting buik: ik hoop dat je echt goed aan het groeien bent als je mij zo beroerd laat voelen want ow wee als dat niet zo is ;)

Vandaag toch nog maar een dagje thuis. Vind het vooral vervelend dat ik nog niet kan/wil zeggen waardoor het echt komt dat ik me zo voel.
Belt m'n moeder en dan gooi je het Maar op ja zal wel een virus zijn :whistle: Vriend wil namelijk echt wachten met vertellen tot na 1e echo... Ik begin het wel.moeilijk te vinden nu ok het voor ons te houden omdat ik me dus zo bagger voel.
Gelukkig kan ik hier m'n verhaal kwijt en kan ik het ook allemaal kwijt bij m'n beste vriendin die wel op de hoogte is.
Tralalalala
Vanmorgen echo gehad en eenkloppend hartje te zien! :heart: Echt geweldig weer. Ben. U precies 7 weken. Alles zag er voor zover ze kunnen zien goed uit.
5 september nog de 9 weken echo en 20 sept de termijn.
Erg leuk weer allemaal!!
Vanavond naar onze ouders. Ik hoop dat ze thuis zijn haha
Wauw wat super fijn @Hartje
Tralalalala
PKT, jammer dat je misselijk bent ongeacht of je eet of niet. Ik voel me ook wel een vreetzak dat ik bijna ieder uur wat zit te kanen maar ja, het lijkt wel te helpen bij mij.

Hartje, geweldig! Heel veel plezier vanavond :D.

Jentje, jij ook veel plezier vanavond! Fijn dat je man er weer is!

Krullenbol. ik vind het ook lastig geheim te houden dat ik me slecht voel. Tegen collega's zeg ik maar niks, tegen m'n moeder zie ik laatst dat ik ws een buikgroepje had. Gisteravond met vriendinnen stond het toetje me echt tegen maar dat is echt niks voor mij om dat niet te eten dus ik heb t maar met moeite leeg gelepeld :P.
Hartje, wat fijn! Gefeliciteerd! Veel plezier met vertellen vanavond :-)
Wat heerlijk hartje :jump:
Van harte gefeliciteerd! Wat krijg je heerlijk veel echo's

Ik moet nog ruim 2 weken wachten en ik kan helemaal niet wachten ...
Hier ook nog ruim 2 weken tot echo.... duurt lang!
Tralalalala
Misselijkheid slaat hier ook toe. Bah.

Fijn Hartje, van je echo! Had je nu trouwens het wachtwoord wel ontvangen?

Ik lig ook gewoon de hele dag afwisselend op bed en op de bank. Begin me serieus zorgen te maken over stage, of het gaat lukken. Ik kom met alle onderzoeken erbij wel op vijftig uur ben ik bang. Ik kijk er echt naar uit mijn zorgen met bepaalde docenten te bespreken. Nog anderhalve week wachten.

We weten ook wat we met de twintig weken echo willen! We vragen de echoscopiste alleen te kijken naar zaken waarbij direct na of tijdens de geboorte bij ingegrepen moet worden. Verder niet naar al die soft markers enzo. Nooit bij stil gestaan dat zo'n echo ook gewoon maatwerk kan zijn.
Wat zijn soft markers Saga?
Vervelend dat je je zorgen maakt over de stage. Wanneer begin je daar ook weer mee? De meeste vrouwen gaan zich wel een stuk beter na de 1e twaalf weken he!

Vervelend he, dat we allemaal moeten wachten :). Geduld geduld....

Ik kreeg nog een tip tegen misselijkheid: Napoleon snoepjes! Klinkt misschien vreemd maar bij helpt dat zure wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven