Uitgerekend van 1-15 april 2018

04-08-2017 22:57 1317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over onze zwangerschap; we zijn allemaal uitgerekend tussen ongeveer 1 en 15 april 2018.

Hier is het topic voor als je tussen 16 en 30 april bent uitgerekend: Uitgerekend 16-30 april 2018 (klik)

Wanneer je je gegevens wilt aanpassen:
Gebruikersnaam: Aprilbaby
Wachtwoord: stuur Saga_Röversdotter een privébericht voor het wachtwoord

Als je een aantal weken niet meer meeschrijft zonder bericht, word je uit de tabel gehaald, zodat het overzichtelijk blijft. Je kunt natuurlijk altijd terugkomen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = 20-weken echo gehad
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Browneyes88 29 Eerste 30 maart Meisje - :duckie: :heart: op 19-8
Hartje04 27 Tweede 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Mk mrt '14; jun '17
Maisnon3 33 Eerste 31 maart Meisje - :duckie: :heart: op 16-08
MA jul 2016;
Mk dec '16; feb '17
MissMarjorie 36 Eerste 31 maart Jongen - :duckie: :heart:
Soulsister76 Eerste 5 april Meisje - :duckie: :heart:
Traveler84 33 Eerste 7 april Meisje - :duckie: :heart: op 13-09
Evaviva 35 Tweede 8 april Meisje - :duckie::heart:
PKT 33 Eerste 10 april Jongen - MA mei '17
:duckie: :heart: op 22/8
Jo_86 31 Eerste 12 april Jongen - MK 2016
:duckie: :heart: op 18-8
Krullen-bol 27 Eerste 12 April Jongen stuitligger / 14-03 draaipoging zkh :duckie: :heart:
Mugh 31 Eerste 12 april Jongen - :heart:

:hug: Zwanger0418
:hug: Srs
:hug: Verybueno

Liedjepiedje, Yeti86, Liefhuisje, Marloes 271, April2018april, Jenthe007: omdat jullie je afgemeld hebben of langer dan een maand niet geschreven hebben zijn jullie uit de tabel gehaald. Je mag natuurlijk altijd terugkomen!
anoniem_352057 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 12:53
44.43% gewijzigd
Ik heb het tot nu toe gelukkig alleen s nachts. Mijn borsten zijn ook heel gevoelig, als ik m'n bh uit doe of onbewust langs tepels strijk doet het erg pijn. Irritant hè!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad vervelend he Saga. De vorige keer deed ik soms een sjaal om mijn borsten wikkelen zodat het lekker strak zat en ik het niet koud kreeg. Koude harde tepels zijn echt pijnlijk nu haha.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, ik kom ook weer evn updaten!
Heb het best druk gehad op het werk en daarnaast ben ik gewoon zoooo moe. Ik lees mee maar geen puf gehad echt te reageren.

Hier heb ik het afgelopen week ook verteld aan 3 vriendinnen die het nog niet wisten. Waren ook zo enthousiast en blij! Van 1 vriendin vanmorgen een spontaan bezoekje met nog een 9 maanden dagboek als cadeautje. Een andere als die ik al heb dus ga er ook in schrijven. Vind ik echt ook leuk om te doen merk ik.
En verder gaat het nieuws al het hele dorp rond dus krijgen we met regelmaat van een bekende een felicitatie toegeroepen haha! En gisteren op de buurt bbq was het helemaal de een na de ander die ons kwam feliciteren, echt leuk en bijzonder.

Ik vind het nog wel allemaal spannend. Vrijdag 2e echo en de angst begint nu stiekem te komen dat plots het hartje niet meer klopt... Maar dat is ook best onzin want met 8weken en 6dagen was het een sterk kloppend hartje...!
En ik ben nog steeds in de ochtenden misselijk maar ik weet nu hoe ik het kan handelen en dan is het goed te doen. En ook nog steeds moe moe moe. Lig bijna elke middag wel een uur te slapen op de bank. Ach ik geef er maar gewoon aan toe.

Ik heb nog geen positie kleding gekocht en hoop dit de komende 2-3 weken ook nog niet te hoeven doen haha. Merk wel dat mn bh's iets strakker zitten. cupmaat is nog goed maar omvang wordt wat strak. Dus misschien even voor zo'n tussenstukje op pad...
Borsten zijn wel nog gevoelig en zie nog steeds heel duidelijke blauwe aderen lopen (wat ik voor zwangerschap echt niet had!) maar zo pijnlijk als 3 weken terug niet meer hoor.

Libido gaat ook weer wat omhoog tot plezier van vriend :-$ ;-) Al is het spannend en toch weer een soort van opnieuw ontdekken wat fijn is nu samen.
Aankomende week is mijn manager weer terug van haar vakantie dus dan wil ik kijken of ik haar te pakken kan krijgen om het te vertellen en dan kan ik collega's ook via de mail op de hoogte brengen. Hoef ik niet meer zo geheimzinnig te doen over mn vermoeidheid enz...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Fijn een 2e echo Krullenbol! Veel plezier alvast! En succes met op werk vertellen!

Toevallig wilde ik net gaan vragen of jullie het al op werk verteld hebben? Waarom wel/niet? Ben benieuwd! :)

Ik zit er nl aan te denken het morgen te vertellen aan m'n manager vanwege een aantal dingen die spelen en ik denk dat het goed dat ze dit weet, i.v.m. het team en een aantal beslissingen die moeten worden genomen (los van mij maar ik denk dat dat van mij ook nog kan mee wegen). Een vriendin zei wel dat het vroeg was waardoor ik ging twijfelen. Het is ook wel vroeg, maar ik zie ook niet meer zo het nut in van wachten na de echo. Ik wil het alleen vertellen aan m'n manager en directe collega's, dan weten die gewoon hoe het zit. Hoef ik idd niet meer zo geheimzinnig te doen! Ook als het nog mis gaat, vind ik het onderhand wel prettig dat ze weten wat er speelt. Plus ik denk dat we m'n vervanger al gevonden hebben en dan kunnen we dat gewoon gaan regelen (die gaat zelf bijna met verlof en zou weer kunnen gaan werken als ik met verlof ga :biggrin: ) Wat vinden jullie?

Met de rest van het kantoor wil ik langer wachten met vertellen, heb binnenkort vakantie en daarna zie ik wel hoelang dat nog lukt. Ben benieuwd wanneer je wat gaat zien! Ik vind het overigens wel weer spannend om hardop te gaan zeggen op werk :$ (heb soms nog steeds wat moeite met beseffen dat het echt zo is) en is toch anders dan je familie/vrienden vertellen!

Ik vertelde het vandaag een vriendin en die kreeg tranen in haar ogen zo blij, echt heel lief! :-) Ik probeer nu verder afspraken te maken met m'n ouders aankomende en volgende week en dan gaan we het ook vertellen! Zo benieuwd hoe ze gaan reageren! :)
Ook weer eens een berichtje van mijn kant. Ook hier speelt de vermoeidheid flink op, en dat in combi met een druk weekend en veel spanning op het werk, maakt het wat lastig om ook nog sociaal te zijn. Zowel hier als in het echt. Ik merk dat ik me daar echt toe moet zetten, hopelijk wordt dat snel weer beter. Nog een dikke week en dan zijn de eerste 12 weken voorbij, daar kijk ik wel echt naar uit. Ondanks dat het nog steeds goed voelt.

Traveler, ben je eruit gekomen qua vertellen op het werk? Hier heb ik het ook al aan twee collega's verteld omdat dat werkgerelateerd wel moest. Ik mag niet alles meer, en daar heb ik normaal weinig mee te maken maar nu kwamen er natuurlijk spontaan twee klussen langs die ik normaal juichend had ontvangen maar nu niet meer mag. Ik vertel het gewoon aan iedereen waarbij het praktisch is, zoals de verloskundige het zo mooi samenvatte.

Maar ook hebben we dit weekend mijn schoonfamilie ingelicht, die vielen van hun stoel. Het is bij ons nog niet verwacht ivm werk/wonen maar we hebben al wel een stabiele relatie van jaren. Ze vonden het geweldig, zo leuk om te zien en te horen. Ze zeggen wel eens dat dit het leukste nieuws is wat je kan vertellen, en dat vond ik wat zweverig klinken, maar ik kom daar van terug. Ik denk dat het aan familie idd 1 van de leukste dingen is om te vertellen.

Ik las ook iets over gevoelige borsten 's nachts. Daarvoor draag ik vaak een topje/sportbh zonder beugels (zo'n naveltopje die me altijd aan de Spice Girls doet denken ;)). Niet enorm strak maar wel goed aansluitend. Dat scheelt hier al heel erg veel.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ vertellen werk: Nee ik heb nog niets verteld en ga dat pas rond de 13 weken doen (liefst nog later). Ik heb/ voel niet echt de behoefte om dat te delen hier. Ik werk met wat oudere kindloze mannen. Maar goed ik werk op verschillende projecten en zit hier ook nog niet zolang. Het zou denk ik anders zijn als ik er al langer zou werken en met wat leukere mensen zou werken.

Traveler dat je het nog niet aan je ouders hebt verteld, is er een reden voor dat je het aan hen zo laat verteld. Ik had ze het liefst bij de positieve test al bericht maar door mijn MK eerder ervoor gekozen dit x te wachten tot een kloppend hartje.

Krullenbol wat leuk al die enthousiaste reacties. Je angst is voor mij herkenbaar, maar als je nog zwanger voelt zal het vast wel goed zitten. Leuk dat je weer even mag spieken. Ik merk dat mijn bh's ook langzaam wat strakker worden. Ik had van te voren wel anders verwacht ik dacht dat groeit in 1x en wordt dan 1 a 2 cupmaten groter. Maar het gaat heel geleidelijk.

Evaviva, ik deel jou zorgen over gewichtstoename. Ik ben al wat kilo's dikker dat is ongetwijfeld het vele eten wat ik naar binnen werk. Ik probeer het nu wel wat gezonder te doen dan aan het begin maar ik moet zoveel eten en constant dat ik de snoepjes niet weg kan laten. Ik wil wel dus weer het sporten oppakken en hoop dat trimester 2 beter gaat.

Over die meegroeibh's ik wist amper dat het bestond, voedingbh's ken ik wel maar dat is denk ik te vroeg. Ik stap tzt ook wel over naar of elastisch of een grotere maat denk ik. Oei PKT wat heb jij een lastige maat zeg, wist niet eens dat het kon behalve nep dan :-D Dan zou ik in Nederland zeker e.e.a. inslaan maar je bent dan al gauw aangewezen op de wat duurdere speciaalzaken. Blijf je nog lang in NL of moet je alweer terug?

Hier gaat alles oke, nog steeds moe (heel moe!), hongerig verder nergens zin in. Ik heb echt geen puf of zin om op eruit te trekken. Ff de stad in heb ik amper zin in en dat is voor mijn doen echt heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Hier net terug van de Nipt test. Nu dus weer 2 nieuwe wachtweken.

Ik vlieg as vrijdag terug met een enorme koffer, huge kinderwagen (die dingen zijn echt groot) en handbagage. Gelukkig komt mijn vriend me van de luchthaven halen anders had ik niet geweten hoe ik het had moeten doen Haha.

Ja heb inderdaad momenteel een onmogelijke maat en ze lijken ook nep. Normaliter is het wel normaal hoor Haha. Ben heel smalletjes gebouwd maar heb wel billen en borsten gekregen van mijn ouders 😜. Heb nu ook regelmatig savonds last van mijn bovenrug omdat de borsten nu gewoon iets te zwaar zijn voor mijn lijf. Maar ach kan er ook wel bij.

Misselijkheid gaat hier steeds beter gelukkkg. Eet nog wel meer dan normaal maar niet meer snachts gelukkig. Heb wel steeds zin in brood met hartig beleg dus dat is wel gunstig. Eet dus wel veel maar wel gezond.

Ik slaap snachts met een hempje van de H&M. Dat is een voedingshempje en heeft daardoor een verstevigende band om je borsten heen zonder dat het knelt. Heerlijk!!

Mijn werk weet het nu sinds 1,5 week. Maar dit komt omdat ik mijn functie niet meer mag uitoefenen zolang als ik zwanger ben. Nu dus in afwachting of ze een vervangende functie hebben of niet.
Verder vertel ik het nu aan iedereen die ik zie. Vind het leuker om het persoonlijk te doen en heb er nu wel vertrouwen in dat dit kindje er gaat komen. Mocht de uitslag van de nipt niet goed zijn en we dus vervolgonderzoek moeten doen en daar een beslissing uit vloeit dan ben ik ook al rond de 15 wkn. Dat is dan zo verdrietig en moeilijk dat we dat ook niet geheim zouden kunnen houden.
Maar ik publiceer nog niets op social media of iets daarvoor wil ik het echt zeker weten dat het goed is.
Alle reacties Link kopieren
@PKT goed je slag geslagen wat betreft spullen haha!
Spannend zeg, 2 weken nog spanning en dan uitslag van de NIPT! Ik duim voor je dat alles gewoon prima is!

Hier weer veel misselijk en soms overgegeven :sick: verschrikkelijk vind ik het! Ik voel me nu echt niet top...
Op het werk weet 1 collega het. Ik kan vrijdag bij de manager terecht om het te vertellen en dan kan de rest ook op de hoogte gebracht worden.
En vrijdag 2e echo! Dan moeten we ook nog even aan de vk doorgeven of we de combinatie test gaan doen of toch de NIPT.
Tralalalala
Lukt het je die negen maanden boekjes bij te houden Krullenbol? Ik merk dat ik er nu vaak niet aan toe kom. Laat mijn vriend de stukjes over echo enzo schrijven, dat vind ik leuk, om te lezen hoe hij erover schrijft. Grappig zeg, hoe dat in een dorp gaat! Stiekem blij dat ik dat niet heb haha, houd wel van de anonimiteit van de stad. Ik vind seks ook een beetje spannend. Hoe vaak je ook leest dat het gewoon kan, qua gevoel is het anders. Libido is nog niet echt beter ook. Helpt ook niet mee dat ik nu vaak om negen uur in bed lig en vriend pas tegen twaalven. Ik heb vrijdag ook de termijnecho!!! Hoe laat jij? Ik in de middag.

Traveler, ik ga het maandag op stage vertellen heb ik besloten. Ik doe ook vrijwilligerswerk en daar heb ik het wel al verteld. Hele leuke, positieve reacties. Op stage zijn veel jonge vrouwen. Daar zijn ook altijd wel zwangeren. Jij hebt toch al een hartje gezien? Ik zou het dan gewoon vertellen hoor, als je je prettiger voelt daarbij. Hoewel ik me wel afvraag of je collega's kan vragen het geheim te houden voor andere collega's? En hoe erg zou het zijn als ze zich verspreken oid?

Mugh, herkenbaar dat moeite met sociaal zijn. Heb ik ook niet zoveel zin in momenteel. Ik ga ook zo'n topje zoeken! Slaap altijd in alleen een slipje normaal gesproken.

Jo, ik ben ook al zo'n drie kilo aangekomen. Voor mijn gevoel alleen op mijn buik. Weekend ook enorme jankbui hierover gehad. Bah.

Spannend PKT! Dat wachten nu. De kans is natuurlijk het grootst dat het kindje gezond is, maar het blijft spannend.

Hier gaat het prima. Misselijkheid voornamelijk nog in de ochtend en avond. Gedurende de dag minder gelukkig. Wel echt moe. Veel slapen.
Alle reacties Link kopieren
Moeheid en honger hier ook herkenbaar! Verder voel ik me eigenlijk best goed. Ben wel wat ongeconcentreerd en haal opvallend veel woorden door elkaar. Dus de grapjes over zwangerschapsdementie beginnen al. Ik wijt het zelf aan de drukte op werk, haha.

Na de termijnecho heb ik het op mijn werk vertelt, en aan familie en vrienden. Vanaf nu mag iedereen het in principe weten. Social media wachten we even mee tot we iedereen die we het zelf willen vertellen gesproken hebben en we de uitslag van de nipt hebben gehad.

Sociale contacten staan bij mij ook op een lager pitje. Maar misschien heeft dat ook wel met vermoeidheid te maken. Alles kost gewoon wat extra moeite nu, ook de dingen die ik gezellig vind.

Qua gewicht gaat het volgens mij prima, op mijn weegschaal nu een krappe kilo aangekomen in vier weken. Dus als we dat zo voortzetten komen we aan het eind op een kilo of 12 uit. Lijkt me erg netjes... Haha. Heb daar nu dus nog helemaal geen moeite mee. Maar snap goed dat anderen die meer aangekomen zijn hier misschien wel even van van slag zijn.

Morgen naar de verloskundige. Als het goed is kunnen we dan nu met ruim 12 weken het hartje horen. Ben heel benieuwd, lijkt me heel bijzonder. Maar ben ook wel gespannen. Niet zo erg als voor de echo, dus vertrouwen groeit toch langzaam.
Fijn om te lezen Maisnon, dat je iets minder gespannen bent dan eerder! Ik lees her en der wel dat het hartje met twaalf weken niet altijd te vinden is nog. Verloskundigen zei trouwens dat veel vrouwen aan begin aankomen en daarna een tijd stabiel blijven op gewicht. M'n moeder en zussen hadden dat ook, dus daar houd ik me maar aan vast haha.
Alle reacties Link kopieren
@Saga wij mogen om 12.45 weer vrijdag :)

Gisteren echt even een dieptepunt gehad hoor... Ik was echt stront misselijk en dingen liepen niet zoals ik wilde.
Heb daarna nog zo'n 2 uur liggen snikken en huilen omdat ik het allemaal niet meer leuk vond!
Mama gebeld en dat hielp wel! En in de avond lekker een zwijmel film gekeken en geslapen als een blok!
Vanavond met 2 vriendinnen (hebben allebei al kinderen) naar een thermen , even ontspannen en bijkletsen.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Krullenbol, wat naar dat je je zo rot voelt! Wel heel fijn dat je nu goed geslapen hebt en vanavond fijn.iets leuks kan doen met vriendinnen. Hoop dat je er lekker van kan genieten.

Saga, heel goed! Die kilo's die jij er nu al bij hebt komen er bij mij echt nog wel bij, en dan kan jij lekker even stabiel blijven op een gewicht :-)

Vanmorgen een prachtig sterk kloppend hartje gehoord, zo bijzonder! Ik voel me inderdaad langzaam wat zekerder,maar twijfel ook best nog wel eens. Dit ook besproken, en ik mag over twee weken nog even komen om het hartje te luisteren. Heel fijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon wat fijn een kloppend hartje horen! En ook dat je VK zo meedenkt, dat je nog eens mag komen. Je kansen worden alsmaar beter, hopelijk je vertrouwen ook. Enne,ik ben ook een zeef! Ik vergis me in de dag, moet alles opschrijven en kan niet op namen komen. Zo onwijs irritant!

EvaViva ik heb weinig last van mijn borsten gelukkig. Als ik wakker word op mijn buik en ik heb er blijkbaar even op gelegen, dan is het zeker niet fijn! Maar verder, nu ik nieuwe goedpassende beha’s heb, geen klachten op dat front.

Krullenbol leuk he die felicitaties! Wij hebben het nu ook overal vertelt. Buren en collega’s, iedereen komt naar je toe. Zo leuk! En we hebben het op Facebook gezet. Nou, serieus, onze telefoon ontplofte! Ook reacties van mensen van wie je het niet verwacht. Echt heel leuk.
Ik had ook wat spanning voor de termijnecho, ondanks de goede 8 weken echo. Maar als je daar al een goede echo hebt gehad, zijn de kansen echt niet groot dat het nu niet goed is. Houd dat voor ogen! Hebben jullie al een beslissing genomen over combinatietest/NIPT? Veel plezier in thermen! Heerlijk. Hopelijk knap je er van op.

Ik heb maandag mijn frummeltje weer gezien. Hoe kan je al houden van iets dat nog zo abstract is? Heel bizar. Het was een verrassing dat ik een echo had. Ik kreeg een consult bij de gynaecoloog omdat mijn zus trombose heeft gehad in de zwangerschap. De kans is zeer klein dat ik dat krijg, maar ze testen toch mijn bloed. Welja joh, nog maar een buisje afgestaan. Maar ze ging dus ook even in mijn buik kijken. Weer bijna een cm erbij in een week, niet normaal joh. En weer lekker aan het bewegen. Heerlijk!

Traveler ik heb het met 8 weken aan mijn baas verteld, omdat ik ’s ochtends soms echt later moest beginnen. Dat voelde heel goed, want ik wilde niet stiekem doen. Na 12 weken heb ik het verteld (vorige week) aan al mijn collega’s. In jouw situatie zou ik me goed kunnen voorstellen dat je het vertelt. Ik moest overigens wel oppassen met kleding op het laatst, want einde dag was mijn buikje duidelijk te zien in bepaalde kleding! Veel plezier met vertellen, is zo leuk!

Mugh wat geweldig de reactie van je schoonfamilie! Het is absoluut het mooiste nieuws dat je je familie kan geven. Hopelijk voel je je ook snel beter.

PKT toch ook wel spannend he die NIPT. Ik moet nog een week wachten op de uitslag. Weer een mijlpaal te gaan. Haha bepakt en bezakt weer terug, succes en goede vlucht!

Moe ben ik ook nog steeds, vandaag geen topdag, iets te druk geweest de laatste dagen. Plus alle spanning en emoties van het overal vertellen doen ook wel wat volgens mij. Meer honger heb ik nog niet echt. Ik ben ook nog niks aangekomen. Heb ook geen zin in gekke dingen. Vanavond voor het eerst zwangerfit. Ik heb wel weer zin om wat te doen, merk dat mijn spieren stijf worden en vaak krijg ik dan wat klachten in rug/nek/billen. Dus fijn om weer in beweging te gaan komen!

Wat betreft libido: wordt wel wat beter weer. Als ik me goed voel heb ik er wel zin in! Het is eigenlijk niet echt anders voor ons. De eerste keer misschien, het idee dat je zwanger bent en seks vind ik niet echt een combi haha. Dat lijkt me helemaal raar als je de baby straks ook voelt bewegen en een flinke buik hebt... Nou ja zien we dan wel weer!
Alle reacties Link kopieren
Thanks nog voor alle reacties! Toch best veel verschillen dus. Als je je werk niet meer kunt/mag uitvoeren is dat wel anders idd!

Nou ik heb het uiteindelijk idd maandag verteld, en m'n manager reageerde echt super enthousiast en ze vond het zo'n geweldig mooi nieuws, ze gunde het me enorm! :D Had niet verwacht dat ze zo blij zou reageren haha dus maakte het heel leuk om te vertellen! Ze is zelf 2j terug moeder geworden dus deelde gelijk haar ervaringen en tips. Ze had het trouwens niet verwacht zei ze dus het was echt een verrassing. Terwijl ik juist dacht dat het gesneden koek was haha (ben een van de laatste zonder kids, maar wel samenwonend etc plus 33 dus voorspelbare leeftijd). Volgende dag ook m'n directe collega's verteld en die reageerden ook heel leuk en waren heel blij voor me dus was top! :)

@Saga, ze vonden het geen probleem om het nog even stil te houden dus dat is fijn. Mochten ze zich verspreken zou ik dat weer niet heel erg vinden, maar ik ga het nu zelf nog niet vertellen. Dat komt later wel, sowieso pas na m'n vakantie!

Merk overigens dat het me ook heel erg heeft opgelucht om het op werk te vertellen. Ook door de positieve reacties, maar ook dat het nu niet meer zo geheim is! En daarmee weer een stukje echter :)

@Jo86, geen speciale reden dat ik het m'n ouders nog niet heb verteld hoor! Ik heb ze ook niet verteld dat we plannen hadden (anders krijg je hele tijd van die vragen en blikken van 'en, en??') en het zou 't 1e kleinkind zijn dus wil ze niet blij maken met niets, daarom ook gewacht op de termijnecho. Dat was vorige week en had m'n ouders gewoon nog niet gezien, zo was m'n moeder een weekend weg. Maar ze komt dit weekend langs en dan gaan we het vertellen, later komt ook m'n zusje langs! M'n vader gaat juist een weekend weg dus die komt volgende week dinsdag eten. O ja ik heb wel net geluncht met hem, gek om niks te zeggen, maar m'n vriend moest werken en we willen het wel graag samen vertellen! Kortom een beetje gek geregel zo maarja!

Ben overigens wel blij dat ik nu pas mensen vertel, moest zelf erg wennen aan het idee en vond het fijn om bij ons zelf te houden. Nu ben ik er wel aan toe en vind ik het echt leuk om mensen het te vertellen :) Social media ga ik wel ook mee wachten idd, ik denk eigenlijk dat ik nog lang niks ga plaatsen, wil het iedereen eerst persoonlijk vertellen.

@krullenbol, vervelend dat je je zo slecht voelt! Is soms ook echt zwaar en frustrerend om je elke dag zo te voelen he! Ik heb het elke dag vooral in de namiddag/avond dat ik me echt uren niet goed voel, soms trek ik het ook echt niet! Zo misselijk of nu bv alweer trekkende buikpijn.. Ik hoop maar dat het na week 12 minder gaat worden.. sterkte en geniet vnv!!

@Maisnon, wat fijn dat je een mooi hartje hebt gehoord! Fijn dat je je wat zekerder voelt, dat had ik ook gelijk! Maar ik herken wat je zegt; mijn echo is nu een week geleden en heb nu alweer de behoefte om te weten of het goed zit en om het te zien, want het voelt alweer zo lang geleden! Ik denk ook dat we zeker nog een extra echo gaan doen voor de 20w!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik meld mij hier even af. Ik heb het gewoon te druk om het hier bij te houden.
Ik lees vast af en toe nog mee, maar meeschrijven is gewoon lastig met werk en 2 rondlopende kinderen.

Fijne zwangerschap voor iedereen!
Liefs Liedjepiedje
Alle reacties Link kopieren
He meiden,

Ook weer even een berichtje van mij. Er wordt echt super veel geschreven en ik ben nog steeds erg beroerd dus wordt meeschrijven echtlastig.

Vandaag de termijnecho gehad en ben wat vooruit gezet. 31 maart nu haha dus mag eigenlijk niet meer meeschrijven :lmao:
Alles zag er goed uit! Echt weer super om te zien! Gelijk bloed af laten nemen voor de nipt dus dat is afwachten!

Ik reageer morgen even op een aantal. Dan heb ik wat meer tijd :bye:
Alle reacties Link kopieren
Avondje thermen was echt heerlijk. Echt genoten van het vele kletsen met de vriendinnen en het relaxen in de bubbelbaden!

Morgen weer termijnecho. Vind het heel spannend (als het hartje het nog maar doen schiet nu veel door mijn hoofd) maar ook zin om te zien hoeveel onze spruit gegroeid is....!

En morgen ga ik naar mijn manager toe om het te vertellen en kan ik daarna ook mijn team het bekend maken. Dan hoef ik niet meer geheimzinnig te doen over waarom ik niet meer extra diensten kan/wil oplossen en dan kan ik er open over zijn als ik wat misselijk ben en zo moe ben...!

@Hartje, wel blijven meeschrijven joh ik kan jou verhalen niet missen hoor hihi! Jammer dat jij ook nog zo beroerd ben, ik herken het helemaal... zo vervelend...!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Hartje, fijn dat de echo helemaal goed was. Wij zijn nu op dezelfde datum uitgerekend :-) En natuurlijk mag je hier blijven (enigzins eigenbelang, anders zou ik ook van topic moeten verhuizen, hihi).

Krullenbol, fijn dat je het naar je zin hebt gehad in de thermen. Veel plezier bij de echo morgen en het vertellen op je werk!
Alle reacties Link kopieren
Spannend morgen krullebol! Komt vast goed. De termijnecho is zo leuk! Ongelooflijk hoe snel die kleintjes groeien joh! Rond 12 weken is het echt gewoon een kindje! Veel plezier morgen. Ook fijn dat je het op je werk kunt vertellen. Sowieso heerlijk om eindelijk te delen, maar op je werk hebben ze dan ook meer begrip waarschijnlijk! ( gaan we vanuit ;-) )

Jammer liedjepiedje, maar begrijpelijk. Lastig bijhouden met al een gezin! Hoop dat je af en toe nog even laat horen hoe het gaat! Een fijne zwangerschap!

Traveler, wat fijn dat je manager zo leuk reageerde! Toch altijd prettig!

Browneyes, wat er leuke verrassing dat je een extra echo kreeg! Altijd leuk :cheer2: leuk dat je zwangerfit gaat doen. Ik heb dat in mijn vorige zwangerschap ook gedaan. Was toen pas vanaf 28 weken ofzo en niet echt om fit te worden :facepalm: :biggrin: wel hele leuke vriendinnen aan overgehouden. Ik ga denk ik nu voor mom in balance! Lijkt me wat sportiever. Maar eerst maar even überhaupt wat fitter worden haha

Maisnon, wat fijn dat jij ook weer een kloppend hartje hebt gehoord. Ook prettig dat als je wel ongerust bent je even binnen mag lopen. Lijkt me een heel gerust stellend gevoel! Fijn dat ik mag blijven meeschrijven hahaha moet wel lachen om je reactie :applause: leuk dat we nu dezelfde datum hebben!

Mugh, leuk dat je het nu ook hebt rond verteld! Leuk om te doen hè! Ik denk dat ik her ook wel een van de leukste dingen vind die je kan vertellen. Iedereen is zo blij en emotioneel! vervelend dat je zo moe bent. Kun je er wel een beetje aan toegeven?

Saga, morgen de termijnecho! Spannend! :heart: fijn dat je je al iets beter voelt. Hoe gaat het op je stage? Heb je met school al rond de tafel gezeten hoe je het straks gaat doen? Misschien heb je het al eens gezegd hoor maar heb ik er overheen gelezen haha veel plezier morgen iedergeval!

Hier gaat het mwah.. vk adviseerde toch de medicijnen te slikken. Zit nu aan de gembercapsules maar nu ik weer meer overgeef is dat echt heeeeeel naar. Je keel brand er helemaal van als die gember weer teug komt 8-. Ga dus zaterdag starten met de medicatie. Mag dan namelijk niet autorijden en moet echt morgen m'n dochter nog wegbrengen. Ook hebben we een vakantie geboekt. Even paar dagen in Nl weg. Vliegen zie ik nu echt niet zitten. Hoop dat de vakantie me goed doet.

Verder ook nu aan de buitenwereld bekend gemaakt. Heerlijk om te doen en zoveel leuke reacties! Doordat ik gewoon 5 dagen vooruit gezet ben, ben ik nu ook ineens bijna 13 weken. Heel fijn als het eerste trimester er zo bijna op zit :flirting: trouwens ook onze dochter verteld. Ze ging gelijk haar handje op m'n buik leggen. En mijn buik krijgt kusjes. Ik smelt ervan :heart:

Fijne avond meiden! En ga proberen weer even wat meer van me te laten horen! En Oja, ben even nieuwsgierig voor degene die in Nl wonen. Welke provincie komen jullie vandaan? Hier NH :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je dochter @Hartje :heart: bijzonder ook lijkt me!

Ik woon in Brabant! Aan de maas. Als ik op de dijk wandel zie ik Gelderland haha.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Hartje, wat naar de je nog steeds zo misselijk bent. Ik snap dat je liever geen medicatie wil, maar klinkt alsof het misschien toch wel een goed plan is. Ik hoop dat het helpt! En fijn dat je even in NL weg gaat. Wanneer gaan jullie?

Hier grens tussen NH en ZH.
Oeh Hartje, ik smelt zelfs als ik jouw zinnen lees over je dochter. Erg lief :)
Verder heel veel sterkte met het overgeven etc, wat ontzettend naar! Hopelijk neemt het snel af want dit heeft toch een enorme invloed op je leven. Daar ben ik sowieso erg verbaasd over dat zo'n "aandoening" (woord uit het doktersdossier) een mega invloed op mijn leven heeft. Niet zozeer dat ik heel veel dingen anders moet of lichamelijk veel problemen heb. Maar meer dat ik bijna bij elke stap/hap denk "mag ik dit, is dit handig?"

Ook voor alle andere echo's, wat fijn dat het goed is. En voor de anderen, veel succes met het toeleven naar de volgende echo. Die is dan vast ook snel.

De reacties van de verschillende mensen zijn ook echt leuk om te lezen!

Ik ga me eens inlezen over de NIPT test, wij mogen donderdag weer naar de vk en dan moet de keuze gemaakt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!!

Hier weer een super mooie echo gehad 2 uurtjes geleden! Hartje klopte nog steeds erg mooi (toch weer een opluchting want maakte mij er toch druk om!)
En zo bijzonder dat er al echt botstructuur te zien is en armpjes en beentjes. 1 armpje hield onze spruit omhoog, zo van ik zwaai wel even hihi!
Nu met termijn echo nog 1 dagje vooruit gezet dus UD is nu 12 april. Ben nu 11w+1
Toch gekozen voor de NIPT omdat de uitslag hiervan veel zekerder is dan bij de combinatietest. Heb toch veel gelezen dat er dames zijn met toch een verhoogd risico na de combinatie test en dat er dan niks aan de hand is... Ik wil dus liever iets meer zekerheid. Wel hebben we gekozen om geen nevenbevindingen te doen.
Denk dat wij rond de 16/17 weken nog wel een pretecho willen doen, maar dat ga ik binnen nu en 2 weken nog even regelen.
Op het werk weten mijn collega's het nu ook. Manager vanmorgen gesproken, en net een mail gestuurd naar alle collega's! Ben benieuwd haha!
Helaas nog steeds met vlagen vrij misselijk en moe moe moe...! Hoop dat dat binnen nu en 2-3 weken echt minder zal zijn.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Mugh schreef:
22-09-2017 10:19


Ik ga me eens inlezen over de NIPT test, wij mogen donderdag weer naar de vk en dan moet de keuze gemaakt zijn.
Ik heb echt nog tot gisteren avond getwijfeld over combinatietest of NIPT.... uiteindelijk toch voor NIPT gekozen ivm de grotere kans op zekerheid.
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven