Vakantie met schoonouders 28 weken zwanger
zondag 12 januari 2020 om 22:18
Hi allemaal,
Ik ben even heel erg benieuwd wat jullie mening is over het volgende:
Mijn schoonouders zijn dit jaar zoveel jaar getrouwd en willen met de hele familie een weekje naar een warm land in Europa in een vakantiehuis. Ik zou dan rond de 28/29 weken zwanger zijn.
Eerlijk gezegd heb ik er geen goed gevoel bij en ga denk ik ook zeggen dat wij niet mee gaan. Het is nog niet geboekt..
Maar ik kan de reactie nu al voorspellen. Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn nogal dwingend en gaan het echt belachelijk of raar vinden. Ze zullen vast met allerlei redenen komen waarom ik best wel mee kan. En daardoor ga ik me weer rot voelen omdat ik me onder druk voel staan en dat geeft me stress.
Los van mijn schoonouders situatie, ben ik benieuwd of het überhaupt wel een goed idee is om op vakantie te gaan naar een warm land met 28 weken? Heb je tegen die tijd misschien allerlei klachten waardoor je toch niet echt geniet van zo’n vakantie? Ik wil eigenlijk gewoon wat meningen horen, misschien ben ik wel te voorzichtig en een zeur..
Ik ben even heel erg benieuwd wat jullie mening is over het volgende:
Mijn schoonouders zijn dit jaar zoveel jaar getrouwd en willen met de hele familie een weekje naar een warm land in Europa in een vakantiehuis. Ik zou dan rond de 28/29 weken zwanger zijn.
Eerlijk gezegd heb ik er geen goed gevoel bij en ga denk ik ook zeggen dat wij niet mee gaan. Het is nog niet geboekt..
Maar ik kan de reactie nu al voorspellen. Mijn schoonmoeder en schoonzus zijn nogal dwingend en gaan het echt belachelijk of raar vinden. Ze zullen vast met allerlei redenen komen waarom ik best wel mee kan. En daardoor ga ik me weer rot voelen omdat ik me onder druk voel staan en dat geeft me stress.
Los van mijn schoonouders situatie, ben ik benieuwd of het überhaupt wel een goed idee is om op vakantie te gaan naar een warm land met 28 weken? Heb je tegen die tijd misschien allerlei klachten waardoor je toch niet echt geniet van zo’n vakantie? Ik wil eigenlijk gewoon wat meningen horen, misschien ben ik wel te voorzichtig en een zeur..
maandag 13 januari 2020 om 07:12
Ik merk dat veel mensen vinden dat je gewoon niet moet gaan als je geen zin hebt. Ik zit daar iets anders in. Als mijn man zo loopt te dralen als ik iets van mijn familie krijg aangeboden, dan vind ik dat echt mega irritant. Ik zou het als jouw vriend zijnde dan ook echt niet kunnen waarderen dat je zo moeilijk doet. Want tja, eerlijk gezegd vind ik wel een beetje dat je dat doet. Dat je dan praat over wij gaan niet mee, ipv ik niet en vriend wel, zou mij het gevoel geven dat je mij belemmerd iets met mijn fam te ondernemen en ik zou daar echt heel vervelend van worden. Maar ik ben jouw vriend niet. Zou je wel adviseren goed te peilen hoe hij erover denkt.
maandag 13 januari 2020 om 07:36
Tsja, ik zou er ook weinig zin in hebben, maar ik zou er wel zin voor maken. De meeste vrouwen werken nog gewoon tot 34-36 weken. Je bent niet ziek hè?Daarnaast wordt dit ook de laatste keer dat je met je schoonouders dingen kan ondernemen zonder kind.
Praat vooraf over je bedenkingen, geef aan dat je niet weet of je een dagvullend programma trekt en kijk zelf eens wat daar te doen is en doe dan wat voorstellen mbt dingen die jij zou willen doen.
Daarnaast zou ik overwegen om het aantrekkelijker te maken door er samen met je partner nog wat dagen achteraan te plakken.
Praat vooraf over je bedenkingen, geef aan dat je niet weet of je een dagvullend programma trekt en kijk zelf eens wat daar te doen is en doe dan wat voorstellen mbt dingen die jij zou willen doen.
Daarnaast zou ik overwegen om het aantrekkelijker te maken door er samen met je partner nog wat dagen achteraan te plakken.
maandag 13 januari 2020 om 07:38
Ik ben met 30 weken op vakantie geweest naar een land in Europa, waar het 40 graden + was overdag.
Ik vond het prima te doen, maar dan had ik ook een zwangerschap zonder kwaaltjes. Vliegen vond ik ook geen probleem, want wat je niet aankomt, zit ook niet in de weg.
Het enige wat mij tegen viel was het uit eten gaan. Ik moest alles 10 keer controleren en dan nog kreeg ik wel eens iets voorgeschoteld wat uiteindelijk niet helemaal zwangerschapsproof was of er bleef niet veel keuze over.
Op vakantie gaan met de schoonouders als laatste vakantie voor de baby er is, zou niet mijn keuze zijn. Al helemaal niet als het van die dwingende mensen zijn.
Ik vond het prima te doen, maar dan had ik ook een zwangerschap zonder kwaaltjes. Vliegen vond ik ook geen probleem, want wat je niet aankomt, zit ook niet in de weg.
Het enige wat mij tegen viel was het uit eten gaan. Ik moest alles 10 keer controleren en dan nog kreeg ik wel eens iets voorgeschoteld wat uiteindelijk niet helemaal zwangerschapsproof was of er bleef niet veel keuze over.
Op vakantie gaan met de schoonouders als laatste vakantie voor de baby er is, zou niet mijn keuze zijn. Al helemaal niet als het van die dwingende mensen zijn.
cheshire-cat wijzigde dit bericht op 13-01-2020 08:11
0.15% gewijzigd
We’re all mad here
maandag 13 januari 2020 om 07:41
Ik zou niet gaan. Om de door anderen al genoemde redenen, maar ook met het oog op volgend jaar. Als je eenmaal mee geweest bent, moet je de volgende keer ook mee met kind.
Het kostte hier in ieder geval nogal wat moeite om schoonouders te laten inzien dat we toch echt, echt niet met de baby meegingen. Dat kwam deels ook doordat mijn mans 'we zien wel' nee betekende en zijn ouders dat als 'ja' opvatten en alle argumenten die hij verzon om niet teveel tegen ze in te gaan probeerden te weerleggen.
Het kostte hier in ieder geval nogal wat moeite om schoonouders te laten inzien dat we toch echt, echt niet met de baby meegingen. Dat kwam deels ook doordat mijn mans 'we zien wel' nee betekende en zijn ouders dat als 'ja' opvatten en alle argumenten die hij verzon om niet teveel tegen ze in te gaan probeerden te weerleggen.
maandag 13 januari 2020 om 07:43
ben ik met je eens, het is ook blijkbaar een feestelijke gelegenheid, dat ze samen weg willen.snoepzak schreef: ↑13-01-2020 07:12Ik merk dat veel mensen vinden dat je gewoon niet moet gaan als je geen zin hebt. Ik zit daar iets anders in. Als mijn man zo loopt te dralen als ik iets van mijn familie krijg aangeboden, dan vind ik dat echt mega irritant. Ik zou het als jouw vriend zijnde dan ook echt niet kunnen waarderen dat je zo moeilijk doet. Want tja, eerlijk gezegd vind ik wel een beetje dat je dat doet. Dat je dan praat over wij gaan niet mee, ipv ik niet en vriend wel, zou mij het gevoel geven dat je mij belemmerd iets met mijn fam te ondernemen en ik zou daar echt heel vervelend van worden. Maar ik ben jouw vriend niet. Zou je wel adviseren goed te peilen hoe hij erover denkt.
en stel dat TO het echt niet trekt (door zwangerschap, of gewoon omdat ze niet zo'n 'mensenmens' is), kan haar vriend toch wel gaan?
maandag 13 januari 2020 om 07:48
maandag 13 januari 2020 om 08:03
maandag 13 januari 2020 om 08:06
Dan is er dus helemaal geen sprake van een gift als je alles zelf moet betalen. Kom je wellicht ook nog in een huis met gedeelde badkamer als schoonouders zo cheap ass zijn. Zou geen slag om de arm houden maar resoluut aangeven dat jij niet mee gaat. Je vriend kan zelf beslissen of hij mee wil.Vlaca schreef: ↑13-01-2020 00:55De accommodatie betalen zij maar we moeten onze eigen tickets betalen (en eten etc. daar). Dus dan ben je voor een week alsnog een paar honderd euro kwijt als ze bijv. elke avond uit eten willen.
Ik zal tegen ze zeggen dat ze de accommodatie en hun eigen tickets gewoon moeten boeken en dat wij tegen die tijd beslissen. Als ze vervolgens blijven drammen dan zeg ik dat ik helemaal niet meer ga.
Het is makkelijker om nu nee te zeggen dan nadat je al een keer aan deze nieuwe familie traditie hebt mee gedaan.
maandag 13 januari 2020 om 08:17
Ik zou niet meegaan. Dat zou ik zo ver in mijn zwangerschap ook niet hebben gewild. Je hebt het waarschijnlijk toch al snel te warm en stel er mocht iets zijn zit je denk ik niet te wachten op een buitenlands ziekenhuis. Misschien jouw vriend wel laten meegaan, maar zou zelf thuis blijven als dat beter voor jou voelt. Is jouw lijf jouw zwangerschap. Ik zou wel duidelijk hierin zijn.
maandag 13 januari 2020 om 08:18
Vanwege de zwangerschap kan je uiteraard nu nog niet bekijken , elke zwangerschap is anders .
Waar het bij m’n 1e niet zou kunnen Ivm ziekte en de daarbij behorende controles had ik het bij mijn 2e wel heerlijk gevonden .
MAAR dan fijn alleen met mijn partner , zo’n laatste vakantie samen .
Ik heb er echt geen zin in om mijn kostbare vakantiedagen te gaan gebruiken voor een familie vakantie ,bepaal graag zelf wat ik met mijn dagen en geld doe .
Is dit de reden waarom je niet mee wil dan zou ik dat zeker nu als argument gebruiken omdat je anders een evt volgende keer weer met hetzelfde gezeik zit.
Je kan niet altijd een zwangerschap als excuus gebruiken .
Met z’n alleen in een huis, pfff het idee alleen al, dat zou voor mij geen vakantie zijn maar een flinke opgave .
Ik doe het dus pertinent niet en dat heb ik in verleden al direct duidelijk gemaakt .
Partner is altijd vrij om zelf mee te gaan daar bemoei ik me niet mee .
Tja en de ondankbaarheid omdat je iets aangeboden krijgt ...
Je krijgt in het leven wel vaker iets aangeboden maar dat houdt niet in dat je overal maar even blij mee moet zijn .
Mensen die dan gaan dwingen en pushen zijn helemaal aan het verkeerde adres bij mij .
Nee is nee .
Waar het bij m’n 1e niet zou kunnen Ivm ziekte en de daarbij behorende controles had ik het bij mijn 2e wel heerlijk gevonden .
MAAR dan fijn alleen met mijn partner , zo’n laatste vakantie samen .
Ik heb er echt geen zin in om mijn kostbare vakantiedagen te gaan gebruiken voor een familie vakantie ,bepaal graag zelf wat ik met mijn dagen en geld doe .
Is dit de reden waarom je niet mee wil dan zou ik dat zeker nu als argument gebruiken omdat je anders een evt volgende keer weer met hetzelfde gezeik zit.
Je kan niet altijd een zwangerschap als excuus gebruiken .
Met z’n alleen in een huis, pfff het idee alleen al, dat zou voor mij geen vakantie zijn maar een flinke opgave .
Ik doe het dus pertinent niet en dat heb ik in verleden al direct duidelijk gemaakt .
Partner is altijd vrij om zelf mee te gaan daar bemoei ik me niet mee .
Tja en de ondankbaarheid omdat je iets aangeboden krijgt ...
Je krijgt in het leven wel vaker iets aangeboden maar dat houdt niet in dat je overal maar even blij mee moet zijn .
Mensen die dan gaan dwingen en pushen zijn helemaal aan het verkeerde adres bij mij .
Nee is nee .
maandag 13 januari 2020 om 08:31
Als je éénmaal meegaat en je ook nog 'ns voor de lieve vrede sociaal wenselijk hebt opgesteld, dan wordt het gepush bij volgende gelegenheden alleen nog maar meer. 'Want we hadden het toch zo gezellig gehad?'
Door niet mee te gaan sta je bij volgende onderhandelingen veel sterker. Je kunt wederom niet meegaan, of je kunt beslissen op eigen gelegenheid te boeken en een paar dagen iets met hen te ondernemen. Maar volgend jaar heb je je eigen gezin en zul je je vakantiedagen wel vol krijgen zonder dit soort familiegeneuzel.
Door niet mee te gaan sta je bij volgende onderhandelingen veel sterker. Je kunt wederom niet meegaan, of je kunt beslissen op eigen gelegenheid te boeken en een paar dagen iets met hen te ondernemen. Maar volgend jaar heb je je eigen gezin en zul je je vakantiedagen wel vol krijgen zonder dit soort familiegeneuzel.
maandag 13 januari 2020 om 08:44
Daarom zeg ik ook "normaal gesproken" en niet "altijd". De meeste zwangeren kunnen nog tot 34 of 36 weken werken, dan moet een korte vlucht en een weekje op het strand liggen ook wel lukken.Luci_Morgenster schreef: ↑12-01-2020 23:34Dat is ook en nogal boute stelling. Dat weet je dus helemaal niet. Jij misschien wel en ik dus 2x niet. Tenminste niet zonder pleuris veel pijn.
Tenzij je uiteraard de pech hebt van vervelende complicaties waardoor je pijn hebt of rust moet houden. Maar zolang daar geen sprake van is zou ik hooguit zorgen voor een mogelijkheid tot annuleren voor het geval dat, en het niet vooraf al tegenhouden.
Maar zoals ik al zei: het kan toch ook zo zijn dat TO gewoon geen zin heeft om een week met de schoonfamilieb opgescheept te zitten? Dan heeft de zwangerschap er toch verder niet zoveel mee te maken?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
maandag 13 januari 2020 om 08:54
Los van of je wel of niet moet gaan, gewoon een oprechte vraag, zijn je schoonouders echt zo dwingend dat je geen kant op kunt, of zit hier ook een stukje bij jou? Heb je bv vaker moeite om helder aan te geven waar je grens ligt, gebeurt het vaker dat mensen over je heen lopen?
Zoals ik je post lees zoek je een uitweg zonder helder naar hen te zijn, en schrijf je dingen over hoe zij alles bepalen en je daarin haast geen keus hebt.
Dat heb je natuurlijk wel, en natuurlijk kunnen dit mensen zijn die gewend zijn dat alles gaat zoals ze willen, of hierin een hoge verwachting hebben, maar ik vraag me af of je het niet heel groot maakt in jouw beleving.
Zoals ik je post lees zoek je een uitweg zonder helder naar hen te zijn, en schrijf je dingen over hoe zij alles bepalen en je daarin haast geen keus hebt.
Dat heb je natuurlijk wel, en natuurlijk kunnen dit mensen zijn die gewend zijn dat alles gaat zoals ze willen, of hierin een hoge verwachting hebben, maar ik vraag me af of je het niet heel groot maakt in jouw beleving.
maandag 13 januari 2020 om 09:39
Twee jaar geleden wilde mijn schoonfamilie een weekendje weg, een citytrip. Wij wilde niet mee vanwege geld en toen hebben we het geweten. We werden door schoonzus opgebeld dat het “belachelijk” was, schoonmoeder zei dat we toch een spaarrekening hadden en heus wel mee konden en schoonvader zei achter onze rug om dat ze gewoon moesten boeken want we zouden uiteindelijk vast alsnog wel mee gaan. Dus nee, het zit niet in mijn hoofd.Dolfijn911 schreef: ↑13-01-2020 08:54Los van of je wel of niet moet gaan, gewoon een oprechte vraag, zijn je schoonouders echt zo dwingend dat je geen kant op kunt, of zit hier ook een stukje bij jou? Heb je bv vaker moeite om helder aan te geven waar je grens ligt, gebeurt het vaker dat mensen over je heen lopen?
Overigens is het wel altijd gezellig als we met elkaar zijn en is er geen gedoe. Maar door wat er twee jaar geleden is gebeurd ben ik er eigenlijk helemaal klaar met vakantie als familie uitje.
maandag 13 januari 2020 om 09:40
waarom haal je er dan smoezen bij?Vlaca schreef: ↑13-01-2020 09:39Twee jaar geleden wilde mijn schoonfamilie een weekendje weg, een citytrip. Wij wilde niet mee vanwege geld en toen hebben we het geweten. We werden door schoonzus opgebeld dat het “belachelijk” was, schoonmoeder zei dat we toch een spaarrekening hadden en heus wel mee konden en schoonvader zei achter onze rug om dat ze gewoon moesten boeken want we zouden uiteindelijk vast alsnog wel mee gaan. Dus nee, het zit niet in mijn hoofd.
Overigens is het wel altijd gezellig als we met elkaar zijn en is er geen gedoe. Maar door wat er twee jaar geleden is gebeurd ben ik er eigenlijk helemaal klaar met vakantie als familie uitje.
Wees gewoon duidelijk, dat jij (? wat zegt je man) geen vakanties meer wil, dan hoef je voortaan geen smoezen meer te verzinnen
maandag 13 januari 2020 om 09:43
Dat is waar, straks komen ze elk jaar met uitjes en vakanties aan...redbulletje schreef: ↑13-01-2020 08:31Als je éénmaal meegaat en je ook nog 'ns voor de lieve vrede sociaal wenselijk hebt opgesteld, dan wordt het gepush bij volgende gelegenheden alleen nog maar meer. 'Want we hadden het toch zo gezellig gehad?'
De optie op eigen gelegenheid gaan en bij hun daar op bezoek gaan, dat zie ik niet zitten. Dan zal schoonmoeder kennende ons elke dag pushen en lastigvallen om langs te komen. Bij een andere vakante, jaaaaren geleden, wilde vriend en ik even samen iets doen. Nee hoor, heel de familie moest en zou mee gaan.
maandag 13 januari 2020 om 09:43
Nee, is een antwoord he? Zwanger of niet, nee kan je sowieso nu gewoon zeggen.Vlaca schreef: ↑13-01-2020 09:39Twee jaar geleden wilde mijn schoonfamilie een weekendje weg, een citytrip. Wij wilde niet mee vanwege geld en toen hebben we het geweten. We werden door schoonzus opgebeld dat het “belachelijk” was, schoonmoeder zei dat we toch een spaarrekening hadden en heus wel mee konden en schoonvader zei achter onze rug om dat ze gewoon moesten boeken want we zouden uiteindelijk vast alsnog wel mee gaan. Dus nee, het zit niet in mijn hoofd.
Nog beter als je dat ook duidelijk maakt voor de toekomst. Jij gaat gewoon niet mee, nooit.
En je man moet maar kijken. Wil hij eigenlijk ook niet, zegt hij maar nee: Wij gaan niet meer mee. Nu niet en in de toekomst ook niet. Nog fijner.