Verlaten door papa to be. Advies?

30-01-2020 17:29 475 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.

Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar ;) ) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.

De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.

Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.

Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.

Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.

Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?

Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.

Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.

Liefs, San
emanina schreef:
02-02-2020 15:48
Dat is wel een feit. Nergens in de wet staat dat abortus moord is.
Juridisch gezien niet, gevoelsmatig wel.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 15:49
@Sanne: dit soort posts dus. Lekker negeren. De intelligentie druipt er niet bepaald vanaf. Zodra mensen in termen als 'boontje komt om zijn loontje' en dergelijke gaan praten laten ze je zien dat ze er weinig van begrepen hebben.
Eerst noemde je sommige hier vrouwenhaters en nu begin je zit je weer te sneren over andere die een andere mening hebben.
Het zit je allemaal wel dwars he als andere een andere mening hebben.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 15:49
@Sanne: dit soort posts dus. Lekker negeren. De intelligentie druipt er niet bepaald vanaf. Zodra mensen in termen als 'boontje komt om zijn loontje' en dergelijke gaan praten laten ze je zien dat ze er weinig van begrepen hebben.
Als dit volgens jou zo duidelijk zonder intelligentie geschreven is, waarom voel jij dan de behoefte om Sanne hiervoor te moeten sturen ("vooral lekker negeren") en daarbij een andere forummer onderuit te moeten halen? Schat jij Sanne zelf niet al te intelligent in of voel jij jezelf superieur aan bepaalde forummers? Je komt met je berichten in ieder geval erg drammerig over, dat komt niet tegen goede van de discussie.

Laten we Sanne in ieder geval zelf kiezen welke berichten voor haar waardevol zijn en waar ze over wil (door)praten.
anoniem_371298 wijzigde dit bericht op 02-02-2020 16:09
0.71% gewijzigd
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 15:57
Maar juridsch gezien laat jij vader alimentatie betalen wat is het nu?
Juridisch gezien is het geen moord. Het is ook geen moord.
Jeetje wat doen sommige mensen lelijk hier. Sanne, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, al voelt het misschien niet helemaal als een feestje. Maak er het beste van als je besluit het door te zetten!
Ik vind het heel volwassen dat je altijd de deur voor hem openhoudt als hij toch een rol wil spelen in het leven van jullie kindje. Lijkt me voor het kind ook fijn dat ze niet bij elkaar weggehouden worden.

Van hem begrijp ik het heel goed dat het moeilijk is. Hij heeft nu inderdaad geen keuze of hij een kind wil of niet, want je bent nou eenmaal al zwanger. Had hij een condoom moeten gebruiken? Ja. Maar goed, daar hebben jullie nu niks meer aan.

Als ik jou was zou ik er echt hard mijn best voor doen de 'relatie' met hem positief of in ieder geval neutraal te houden. Probeer zo veel mogelijk om ruzies te voorkomen. Handel het des noods op 'zakelijk' manier af met afspraken rondom het kind. Ik denk dat het voor jullie alle drie het beste is als er geen ruzies of haatgevoelens ontstaan.
Je houdt een schriftje bij voor hem?
De meeste vaders zijn sowieso niet zo into schriftjes maar in dit geval vind ik het naar hem een belediging, jullie zijn niet in blijde verwachting ik denk dat ie het ook niet prettig vindt als je doet alsof hij dat wel is.
Zulke dingen kun je beter met je vriendinnen doen en hem geen vaderlijke heugelijke dingetjes delen.
Als hij het vraagt kun je toch gewoon zeggen, gaat prima, echo's zijn goed ofzo...
MissMaran schreef:
02-02-2020 16:18
Je houdt een schriftje bij voor hem?
De meeste vaders zijn sowieso niet zo into schriftjes maar in dit geval vind ik het naar hem een belediging, jullie zijn niet in blijde verwachting ik denk dat ie het ook niet prettig vindt als je doet alsof hij dat wel is.
Zulke dingen kun je beter met je vriendinnen doen en hem geen vaderlijke heugelijke dingetjes delen.
Als hij het vraagt kun je toch gewoon zeggen, gaat prima, echo's zijn goed ofzo...
Kan, alleen ik kies er voor om wel iets bij te houden voor later ;) Dat mocht daar behoefte er aan zijn er wel iets is.
Sanne_32 schreef:
02-02-2020 16:29
Kan, alleen ik kies er voor om wel iets bij te houden voor later ;) Dat mocht daar behoefte er aan zijn er wel iets is.
Leuk hoor. Deed mijn moeder ook. De eerste bewegingen, de echo’s. Bijna een soort van dagboek. Hoe ze zich voelde en welke symptomen ze zoal had. Vind het echt heel leuk om na te lezen. Ze heeft mijn eerste jaar ook elke maand omschreven. En brieven voor mij geschreven. Gaat je kindje later heel leuk vinden.
Sanne_32 schreef:
02-02-2020 16:29
Ben blij dat ik die vent niet ben, de vreugde druipt ervanaf, die zal zich goed gepakt voelen.
MissMaran schreef:
02-02-2020 16:35
Ben blij dat ik die vent niet ben, de vreugde druipt ervanaf, die zal zich goed gepakt voelen.
Als je eenmaal geaccepteerd hebt dat je zwanger bent, ben je er natuurlijk blij mee. En ga je ervan genieten.
MissMaran schreef:
02-02-2020 16:35
Los daarvan, ik snap niet zo goed hoe je helemaal blij en in de wolken kunt zijn met een zwangerschap die je nóch zelf gewenst hebt en die noch door de vader gewenst is. Linksom of rechtsom kleeft daar toch een behoorlijk wrange bijsmaak aan, lijkt me. En natuurlijk snap ik dat abortus een lichamelijke ingreep is, maar dat is een bevalling ook, nog los van het grootbrengen van een kind in je eentje. Ik snap gewoon niet zo goed hoe je je kunt verheugen op iets waar je zelf niet voor gekozen hebt en waarvan je bij voorbaat al weet dat de vader (toch ook een belangrijke partij in het geheel) er niét blij mee is en er niks van wil weten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ach. Als ze helemaal niet blij was geweest, had ze daar weer commentaar op gekregen hier. 'Leuk voor de baby, niet gewenst door de vader en ook niet echt door de moeder', dat soort gedoe. Nu ze besloten heeft de baby te krijgen, kan ze er maar beter blij om zijn. Beetje raar om dat dan ook weer op te vatten als een aanwijzing dat ze hem er wel ingeluisd zal hebben. Je kunt het voor sommige mensen echt nooit goed doen.

En wat betreft dat schriftje, ik neem niet aan dat ze dat in zijn brievenbus gaat stoppen als hij geen behoefte blijft hebben aan contact of updates.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Omdat een zwangerschap een leuke gebeurtenis is. Ongewenst en ongepland zijn verschillende dingen. Ik lees niks ongewenst aan deze zwangerschap, niet voor TO. Ik lees een kindje dat heel gewenst wordt. Ik lees een vader die wenst geen vader te worden. Je kan ook prima alleen een kind groot brengen. Als dat al zou gebeuren. Grote kans dat TO ooit een nieuwe partner krijgt en het kindje dus een vader gaat krijgen. Biologisch niet de juiste, maar het gevoelsmatige is vooral belangrijk.
Sjulia schreef:
02-02-2020 16:52
Omdat een zwangerschap een leuke gebeurtenis is. Ongewenst en ongepland zijn verschillende dingen. Ik lees niks ongewenst aan deze zwangerschap, niet voor TO. Ik lees een kindje dat heel gewenst wordt. Ik lees een vader die wenst geen vader te worden. Je kan ook prima alleen een kind groot brengen. Als dat al zou gebeuren. Grote kans dat TO ooit een nieuwe partner krijgt en het kindje dus een vader gaat krijgen. Biologisch niet de juiste, maar het gevoelsmatige is vooral belangrijk.
En jij denkt dat de mannen in de rij staan voor een vrouw die al een kind heeft uit een "ongelukje" met een vorige scharrel? Dat ze dan zeggen: "Nee joh, leuk juist dat je al een kleuter hebt, hoef ik die in elk geval zelf niet meer te maken, helemaal top!"...
pejeka schreef:
02-02-2020 16:55
En jij denkt dat de mannen in de rij staan voor een vrouw die al een kind heeft uit een "ongelukje" met een vorige scharrel? Dat ze dan zeggen: "Nee joh, leuk juist dat je al een kleuter hebt, hoef ik die in elk geval zelf niet meer te maken, helemaal top!"...
Ik denk dat er zeker een groep mannen zijn die er niet op zitten te wachten. Maar zeker niet allemaal. Om me heen zie ik toch ook allemaal relaties ontstaan ondanks dat er al (kleine) kinderen zijn. Mijn beste vriendin was ook alleenstaand met een peuter. Heeft haar partner ontmoet toen haar kind 2 was. Liefde is niet onmogelijk wanneer je kinderen hebt hoor.
Sjulia schreef:
02-02-2020 16:58
Ik denk dat er zeker een groep mannen zijn die er niet op zitten te wachten. Maar zeker niet allemaal. Om me heen zie ik toch ook allemaal relaties ontstaan ondanks dat er al (kleine) kinderen zijn. Mijn beste vriendin was ook alleenstaand met een peuter. Heeft haar partner ontmoet toen haar kind 2 was. Liefde is niet onmogelijk wanneer je kinderen hebt hoor.
Dat zeg ik ook niet. Maar genoeg mannen die er geen zin in hebben. Dus je kansen worden beduidend kleiner.
pejeka schreef:
02-02-2020 17:03
Dat zeg ik ook niet. Maar genoeg mannen die er geen zin in hebben. Dus je kansen worden beduidend kleiner.
Voor zoveel mensen zijn de kansen kleiner. Als je een psychische stoornis hebt, een fysiek gebrek, overgewicht, een ziekte. Wat dan maar ook. Maar liefde is nog steeds altijd een mogelijkheid.
pejeka schreef:
Die kansen waren al klein voor er sprake was van een zwangerschap.
Een vrouw die een man er op zo'n manier in luist, is niet goed in een relatie, tenminste niet in het soort van relatie die de meeste mensen graag willen en waar in gelijkwaardigheid, eerlijkheid en respect voor elkaar mening belangrijk wordt gevonden.
Sjulia schreef:
02-02-2020 17:08
Voor zoveel mensen zijn de kansen kleiner. Als je een psychische stoornis hebt, een fysiek gebrek, overgewicht, een ziekte. Wat dan maar ook. Maar liefde is nog steeds altijd een mogelijkheid.
Liefde is wat anders dan egocentrisme.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 15:57
abortus is geen moord, dat jij het zo voelt zegt enkel iets over jou en niets over de rest van de wereld
hannaa45 schreef:
02-02-2020 17:10
Die kansen waren al klein voor er sprake was van een zwangerschap.
Een vrouw die een man er op zo'n manier in luist, is niet goed in een relatie, tenminste niet in het soort van relatie die de meeste mensen graag willen en waar in gelijkwaardigheid, eerlijkheid en respect voor elkaar mening belangrijk wordt gevonden.
Je hebt geen idee of er opzet in het spel was. Je denkt van wel, maar uiteindelijk kun je dat niet met zekerheid zeggen. Probeer dat te beseffen. Want hoe klein jij de kans ook acht, er is een kans dat je ongelijk hebt en iemand kwetst die dat niet verdiend. Er is trouwens recentelijk een onderzoek naar voren gekomen waarbij bleek dat sommige vrouwen makkelijker zwanger kunnen worden en de hormonen in de pil weten af te breken. Misschien moet je na de bevalling op zoek naar een ander voorbehoedsmiddel TO. Of een zwaardere pil. https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/aan- ... kt-nu-hoe/
pejeka schreef:
Zeker als ze horen dat het kind een ongelukje was 'dwars door de pil heen' dan zijn ze gevlogen.
MissMaran schreef:
02-02-2020 17:16
Zeker als ze horen dat het kind een ongelukje was 'dwars door de pil heen' dan zijn ze gevlogen.
Exact. Want die mannen willen niet het volgende "ongelukje dwars door de pil heen" zijn.
Sjulia schreef:
02-02-2020 17:14
Je hebt geen idee of er opzet in het spel was. Je denkt van wel, maar uiteindelijk kun je dat niet met zekerheid zeggen. Probeer dat te beseffen. Want hoe klein jij de kans ook acht, er is een kans dat je ongelijk hebt en iemand kwetst die dat niet verdiend. Er is trouwens recentelijk een onderzoek naar voren gekomen waarbij bleek dat sommige vrouwen makkelijker zwanger kunnen worden en de hormonen in de pil weten af te breken. Misschien moet je na de bevalling op zoek naar een ander voorbehoedsmiddel TO. Of een zwaardere pil. https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/aan- ... kt-nu-hoe/
Kan allemaal zijn, maar dan staat nog altijd de weg naar abortus open als je beseft dat de zwangerschap niet de bedoeling was van de verwekker. En nogmaals, ik besef dat dat een ingreep is, maar dat is een bevalling ook. Dus linksom of rechtsom is er een aanslag op je lichaam. Dat is noch te vermijden door de zwangerschap af te breken, noch te vermijden door het kind te laten komen. Maar het kind geboren laten worden, heeft langdurige consequenties die je wellicht in de euforie van zwanger zijn niet voorziet.
pejeka schreef:
02-02-2020 16:55
Genoeg, echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven