Verlaten door papa to be. Advies?

30-01-2020 17:29 475 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.

Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar ;) ) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.

De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.

Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.

Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.

Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.

Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?

Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.

Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.

Liefs, San
hannaa45 schreef:
02-02-2020 18:42
Zij wilde niets liever, zij wilde een kind.
Ohja, waar staat dat? Laat maar even zien. Als dit jouw interpretatie is gaat er gewoon iets niet goed met de informatieverwerking in je hoofd. Dan zijn we wat mij betreft uitgepraat.
Zo staat het er inderdaad niet.
'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.'

Ik vermoed dat Hanna zelf het een en ander weet over manipulatie en iemand erin luizen, als je zo ontzettend overtuigd bent van kwade opzet zul je vast soortgelijke denkpatronen erop nahouden.
Sjulia schreef:
02-02-2020 18:47
Dus een man moet eigenlijk altijd vrij seks kunnen hebben en alleen vrouwen hoeven te denken aan voorbehoedsmiddelen? Ik heb ook weleens onveilige seks gehad. Heel veel mensen hebben weleens onveilige seks gehad. Zowel mannen als vrouwen. De gevolgen daarvan kennen we allemaal. Het is ieder voor zichzelf.
Maar vrouwen willen toch zo graag die zelfbeschikking? Hebben ze jaren en jaren campagne voor gevoerd. Dus als er een man is die seks met je wil hebben zonder condoom, dan heb je toch ook gewoon het recht om te zeggen: "Nee, dan gebeurt het niet"? Dan kan die man 100 keer geen condoom willen gebruiken, maar als jij als vrouw dan je broek aanhoudt, kan hij weinig beginnen. Zo simpel is het. Als ik niet wil dat iemand met modderschoenen door mijn huis loopt, maar ik zet tegelijkertijd de deur wagenwijd open en ik vraag die persoon niet zijn modderschoenen bij de voordeur uit te doen, moet ik achteraf ook niet gaan zeveren over vlekken op het tapijt. En als ik wil dat mijn sekspartner een condoom gebruikt en die weigert dat, dan moet ik achteraf niet zeveren over de gevolgen als ik desondanks seks met hem heb. Want ik had ook de keuze géén seks met hem te hebben zonder condoom.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
02-02-2020 18:44
Maar als die vrouw geen piemel zonder condoom in haar lijf wilde hebben, had ze toch gewoon haar broek aan kunnen houden? Háár lijf, dus háár zeggenschap toch?
Dat klopt, maar waarom herhaal je dat 10 keer? Wat is precies de relevantie hiervan? Ze is onverstandig geweest, net zoals hij. Volgens mij is die discussie allang gevoerd.
PotjePindakaas schreef:
02-02-2020 18:51
Ze zouden dit soort situaties moeten beoordelen als donorschap, dus geen juridisch effect. Geen rechten en plichten vanuit de verwekker.
Dat is in het voordeel van de verwekker, niet van de zwangere vrouw in kwestie. Ik zie totaal niet waarom je dat zou willen.
pejeka schreef:
02-02-2020 18:58
Maar vrouwen willen toch zo graag die zelfbeschikking? Hebben ze jaren en jaren campagne voor gevoerd. Dus als er een man is die seks met je wil hebben zonder condoom, dan heb je toch ook gewoon het recht om te zeggen: "Nee, dan gebeurt het niet"? Dan kan die man 100 keer geen condoom willen gebruiken, maar als jij als vrouw dan je broek aanhoudt, kan hij weinig beginnen. Zo simpel is het. Als ik niet wil dat iemand met modderschoenen door mijn huis loopt, maar ik zet tegelijkertijd de deur wagenwijd open en ik vraag die persoon niet zijn modderschoenen bij de voordeur uit te doen, moet ik achteraf ook niet gaan zeveren over vlekken op het tapijt. En als ik wil dat mijn sekspartner een condoom gebruikt en die weigert dat, dan moet ik achteraf niet zeveren over de gevolgen als ik desondanks seks met hem heb. Want ik had ook de keuze géén seks met hem te hebben zonder condoom.
Exact.

TO zevert dus ook niet. Ze neemt haar verantwoordelijkheid en ze heeft een beslissing gemaakt.

Dit stukje vergelijking gaat meer op voor de man.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 19:01
Dat is in het voordeel van de verwekker, niet van de zwangere vrouw in kwestie. Ik zie totaal niet waarom je dat zou willen.
De vrouw bepaalt, dus de vrouw betaalt. In geval van abortus had ik het zeker rechtvaardig gevonden als beiden de helft hadden moeten betalen. Maar als de vrouw het kind wil houden, is dat HAAR keuze, niet ZIJN keuze. Dus gewoon de consequenties van je eigen keuze aanvaarden, lijkt me.
pejeka schreef:
02-02-2020 19:03
De vrouw bepaalt, dus de vrouw betaalt. In geval van abortus had ik het zeker rechtvaardig gevonden als beiden de helft hadden moeten betalen. Maar als de vrouw het kind wil houden, is dat HAAR keuze, niet ZIJN keuze. Dus gewoon de consequenties van je eigen keuze aanvaarden, lijkt me.
Simpel antwoord: eh, nee.

Wie een kind verwekt moet daar financiëel voor zorgen. Een afspraak die duidelijk is voor zowel man als vrouw. Gelukkig denkt de wethouder hier hetzelfde over. Ik zie geen enkele reden om dit te veranderen. Gaat ook niet gebeuren.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 19:16

Wie een kind verwekt moet daar financiëel voor zorgen. Een afspraak die duidelijk is voor zowel man als vrouw. Gelukkig denkt de wethouder hier hetzelfde over. Ik zie geen enkele reden om dit te veranderen. Gaat ook niet gebeuren.
Daar komt nog bij:
Sanne_32 schreef:
01-02-2020 20:42
Ik ben niet van plan hem om alimentatie te vragen. Het is mijn keuze om het kindje te houden. Financieel red ik het alleen. Heb een eigen huis en een goede baan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lachattenoir schreef:

Welke wethouder? Bij ons in de stad zou ik niet weten hoe de wethouders erover denken.
pejeka schreef:
02-02-2020 19:19
Welke wethouder? Bij ons in de stad zou ik niet weten hoe de wethouders erover denken.
Lekker boeiend. Wat ik bedoel is: staat in de wet. Klaar.
Lachattenoir schreef:

Diezelfde wethouder die vind dat abortus geen moord is die ja.
Maar goed
Tip voor de vader, mocht je voor alimentatie naar de rechtbank moeten eis dan ook meteen een vaderschap test. Zodat je zeker weet dat je de vader bent. Wij weten niet wat de afspraken waren tussen beide over wel of geen vaste relatie met amper 5 maanden daten.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 19:20
Lekker boeiend. Wat ik bedoel is: staat in de wet. Klaar.
Wetten kunnen gewijzigd worden. En dat lijkt me in dit geval zinvol, nu de traditionele relatievormen afnemen en er steeds meer een cultuur ontstaat van mensen die zonder vaste partner (maar wel met kinderen) door het leven wensen te gaan. De wet dient daarop dus aangepast te worden om de rechten van man en vrouw in dezen gelijk te schakelen. Zoals in onze geëmancipeerde samenleving hoort.
pejeka schreef:
Je schrijft steeds heel veel en in veel detail, maar het is totaal niet relevant.

Ja, als een vrouw geen kind wil kan ze ervoor kiezen om haar benen dicht te houden.
Ja, ze kan er ook voor kiezen om seks te ontzeggen als hij geen condoom wil gebruiken.
Ja, ze kan er ook voor kiezen de pil te slikken of een spiraal te nemen.

Dat klopt.

Hij had dat ook allemaal kunnen doen, heeft hij niet gedaan.

Ze zijn dus allebei dom geweest.

Samen hebben ze nu een kind verwekt, dat door haar gewenst is en door hem niet.

Wat wil je hier nou mee zeggen?
pejeka schreef:
02-02-2020 19:27
Wetten kunnen gewijzigd worden. En dat lijkt me in dit geval zinvol, nu de traditionele relatievormen afnemen en er steeds meer een cultuur ontstaat van mensen die zonder vaste partner (maar wel met kinderen) door het leven wensen te gaan. De wet dient daarop dus aangepast te worden om de rechten van man en vrouw in dezen gelijk te schakelen. Zoals in onze geëmancipeerde samenleving hoort.
Ja, en omwille van de emancipatie, én de bescherming van het kind, blijft deze wet voorlopig nog bestaan. En dat is maar goed ook.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 19:29
Je schrijft steeds heel veel en in veel detail, maar het is totaal niet relevant.

Ja, als een vrouw geen kind wil kan ze ervoor kiezen om haar benen dicht te houden.
Ja, ze kan er ook voor kiezen om seks te ontzeggen als hij geen condoom wil gebruiken.
Ja, ze kan er ook voor kiezen de pil te slikken of een spiraal te nemen.

Dat klopt.

Hij had dat ook allemaal kunnen doen, heeft hij niet gedaan.

Ze zijn dus allebei dom geweest.

Samen hebben ze nu een kind verwekt, dat door haar gewenst is en door hem niet.

Wat wil je hier nou mee zeggen?

Dat de uiteindelijke zeggenschap of er wel of geen geslachtsverkeer plaatsvindt, al dan niet met condoom, gewoon bij de vrouw ligt.
pejeka schreef:
TO zeurt ook niet over de gevolgen.
Opgelost.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 19:31
Ja, en omwille van de emancipatie, én de bescherming van het kind, blijft deze wet voorlopig nog bestaan. En dat is maar goed ook.
Net zoals dat volgens de wetgeving abortus geen moord is.
Lachattenoir schreef:
02-02-2020 19:31
Waar het om gaat, is dat de zeggenschap over het al dan niet voortkomen ván een kind uit een seksueel contact, zowel bij de man als bij de vrouw moet liggen.
Lachattenoir schreef:
Dat klopt, maar waarom herhaal je dat 10 keer? Wat is precies de relevantie hiervan? Ze is onverstandig geweest, net zoals hij. Volgens mij is die discussie allang gevoerd.
Ja, hou op, einde, klaar.
Pejeka herhaalt zichzelf wel vaker te vaak.
Ik vind het trouwens echt beschamend dat mensen zo over TO praten alleen maar om hun gelijk te krijgen. Er wordt van alles verzonnen (TO heeft moedwillig deze man erin geluisd). Echt heel apart. Je hebt het wel gewoon over iemand die zich in een lastige situatie bevindt, iemand met gevoelens. Moet het echt allemaal zo lomp?
pejeka schreef:
02-02-2020 19:34
Waar het om gaat, is dat de zeggenschap over het al dan niet voortkomen ván een kind uit een seksueel contact, zowel bij de man als bij de vrouw moet liggen.
En dat is dus niet zo omdat de vrouw het kind draagt. Klaar.
Lievejetje schreef:
Ik vind het trouwens echt beschamend dat mensen zo over TO praten alleen maar om hun gelijk te krijgen. Er wordt van alles verzonnen (TO heeft moedwillig deze man erin geluisd). Echt heel apart. Je hebt het wel gewoon over iemand die zich in een lastige situatie bevindt, iemand met gevoelens. Moet het echt allemaal zo lomp?
In de ogen van sommige mensen is iedere zwangerschap die wel ongepland maar niet ongewenst is het gevolg van het doelbewust de man erin luizen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lievejetje schreef:
Dit topic is totaal ontspoord inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven