Verlaten door papa to be. Advies?
donderdag 30 januari 2020 om 17:29
Lieve meiden,
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
zaterdag 1 februari 2020 om 11:11
En wat is er niet normaal aan mijn reactie, die grootdeels is gebaseerd op de OP? De dosis realiteitszin waar ik wel over beschik maar TO niet?
zaterdag 1 februari 2020 om 11:16
Wat een gruwelijke stelling. Hiermee zeg je in feite dat ongeveer de helft van de kinderen op de wereld opgezadeld zijn met 'een dergelijke toekomst' die kennelijk in jouw ogen betekent dat iemand beter dood kan zijn.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 10:21(…)
3 Je had nog geen relatie, maar: wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is. Waarom dan? Waarom wil je een kind opzadelen met een dergelijke toekomst?
(…)
zaterdag 1 februari 2020 om 11:17
Ik begrijp hem wel. Jij hebt een keuze, hij niet. Natuurlijk zijn jullie beiden verantwoordelijk voor het verwekken van een baby, maar hij heeft er niets over te zeggen of het geboren wordt of niet. Tel daarbij op dat jullie geen relatie hadden of hebben. Ik zou hem even met rust laten, als het kind er is, is het misschien heel anders voor hem. Maar je kunt niet van hem verwachten dat hij nu al de betrokken vader gaat spelen.
zaterdag 1 februari 2020 om 11:18
Dat klopt. Hoewel mijn ouders getrouwd waren, weet ik dat ik niet gewenst was. Iets ergers kan je een kind niet aandoen.
Hoewel de stelling "ongeveer de helft van" echt op jouw rekening en verantwoording is ") Daar heb IK nooit enige uitspraak of suggestie over gedaan!
anoniem_63d9239218f04 wijzigde dit bericht op 01-02-2020 11:20
15.37% gewijzigd
zaterdag 1 februari 2020 om 11:18
Ik snap hem wel, hij krijgt een kind maar hij heeft helemaal niks over te zeggen gehad. Het was een voldongen feit, jij hebt hem niet gevraagd of hij het wel wilde en je hebt hem ook niet betrokken bij de keuze om de zwangerschap door te zetten. Daarmee heb je laten zien lak te hebben aan hem terwijl een kind krijgen voor een man net zo ingrijpend is als voor een vrouw
zaterdag 1 februari 2020 om 11:20
Dit dus: hij is de verwekker, maar NIET de vader!S-Meds schreef: ↑01-02-2020 11:18Ik snap hem wel, hij krijgt een kind maar hij heeft helemaal niks over te zeggen gehad. Het was een voldongen feit, jij hebt hem niet gevraagd of hij het wel wilde en je hebt hem ook niet betrokken bij de keuze om de zwangerschap door te zetten. Daarmee heb je laten zien lak te hebben aan hem terwijl een kind krijgen voor een man net zo ingrijpend is als voor een vrouw
zaterdag 1 februari 2020 om 11:24
Je projecteert je eigen frustraties op deze situatie.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 11:18Dat klopt. Hoewel mijn ouders getrouwd waren, weet ik dat ik niet gewenst was. Iets ergers kan je een kind niet aandoen.
Hoewel de stelling "ongeveer de helft van" echt op jouw rekening en verantwoording is ") Daar heb IK nooit enige uitspraak of suggestie over gedaan!
Deze baby is door de moeder in ieder geval wel gewenst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 1 februari 2020 om 11:28
Maar de baby is NIET door de vader gewenst. Lastig he, begrijpend lezen?viva-amber schreef: ↑01-02-2020 11:24Je projecteert je eigen frustraties op deze situatie.
misschien kan je je prolife-framing even laten. Je verdraait hier bewust te worden van een ander, dat is een erg kinderachtige manier van gelijk willen door manipulatie.
en dit maar wel van alles verwachten in de toekomst.S-Meds schreef: ↑01-02-2020 11:18Ik snap hem wel, hij krijgt een kind maar hij heeft helemaal niks over te zeggen gehad. Het was een voldongen feit, jij hebt hem niet gevraagd of hij het wel wilde en je hebt hem ook niet betrokken bij de keuze om de zwangerschap door te zetten. Daarmee heb je laten zien lak te hebben aan hem terwijl een kind krijgen voor een man net zo ingrijpend is als voor een vrouw
de eerste 18 jaar komen jullie niet van elkaar "af".
zaterdag 1 februari 2020 om 11:31
Precies moeder heeft de baby erdoor gemoffeld (door de pil heeeeen) en nu is ze beledigd dat daddy to be niet op zijn knieën viel om haar met tranen in de ogen ten huwelijk te vragen.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 11:28Maar de baby is NIET door de vader gewenst. Lastig he, begrijpend lezen?
zaterdag 1 februari 2020 om 11:34
Heuh? Dood en niet bestaan is wel iets anders toch?
zaterdag 1 februari 2020 om 11:35
jullie luisteren beide niet goed naar elkaar, en zijn in eerste instantie vooral bezig met de impact van deze zwangerschap op jullie eigen leven.
Laat het eerst bezinken, en wanneer primaire emoties wat weg geëbd zijn, ga dan nog een keer serieus om tafel zitten.
Het feit is dat jij zwanger bent, en wanneer alles goed worden jullie beide ouder van dit kind. Hoe je dit in de toekomst gaat invullen, daar zal je goede afspraken over moeten maken. Of samen als een gezellig gezinnetje, of jij als alleenstaande moeder en vader uit beeld of iets daar tussen in.
Het kind heeft 2 biologische ouders, en omdat jullie samen die verantwoording hebben en volwassen mensen zijn, moet je in gesprek gaan. En niet alleen praten maar ook goed naar elkaar luisteren.
Laat het eerst bezinken, en wanneer primaire emoties wat weg geëbd zijn, ga dan nog een keer serieus om tafel zitten.
Het feit is dat jij zwanger bent, en wanneer alles goed worden jullie beide ouder van dit kind. Hoe je dit in de toekomst gaat invullen, daar zal je goede afspraken over moeten maken. Of samen als een gezellig gezinnetje, of jij als alleenstaande moeder en vader uit beeld of iets daar tussen in.
Het kind heeft 2 biologische ouders, en omdat jullie samen die verantwoording hebben en volwassen mensen zijn, moet je in gesprek gaan. En niet alleen praten maar ook goed naar elkaar luisteren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
zaterdag 1 februari 2020 om 11:36
zaterdag 1 februari 2020 om 11:36
Ja natuurlijk, ze is gewoon de boel aan het verdraaien om stemming te maken en olie op het vuur te gooien. Nare manier van doen.
zaterdag 1 februari 2020 om 11:37
Jij bent koekoek. Moeder is "door de pil heen" (eehuuuu!!!) zwanger geworden van een scharrel (want eigen woorden van TO: nog geen relatie). Dus de zaaddonor springt niet in de houding om pappie te spelen, en nu is TO gepikeerd. Waarom dan????
Geef mij eens 1 (gewoon maar 1....) goede reden waarom die man anders zou moeten handelen, anders dan een toevallige zaaddonor zijnde?
zaterdag 1 februari 2020 om 11:37
En TO, ik denk dat je een beetje te veel romantische films hebt gekeken. Hopelijk krijg je snel een beetje realiteitszin en kun je je ook een beetje inleven in je voormalige bedbuddy die helemaal nooit voor een kind heeft gekozen. Jullie zitten de komende decennia echter wel aan elkaar vast. En dat heb jij eenzijdig besloten. Niks romantisch of verantwoordelijks aan.
zaterdag 1 februari 2020 om 11:38
RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 11:28Maar de baby is NIET door de vader gewenst. Lastig he, begrijpend lezen?
Nee, de vader is in eerste instantie rot geschrokken en het feit is dat hij vader wordt. Nee, niet iedere potentiële ouder hangt direct de vlag uit en is heel blij. Geef die man ook de ruimte om te wennen aan dit idee, en natuurlijk mag hij "wil ik dit wel" even denken.
Er zijn best wel veel ouders die in eerste instantie absoluut niet blij waren met de zwangerschap nu hele goede ouders zijn die heel gelukkig zijn met hun kinderen. En zich vaak schamen voor hun eerste reactie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
zaterdag 1 februari 2020 om 11:42
Wat een onzin. Ik ben erg blij dat ik besta, ondanks een aantal feiten die volgens anderen tot abortus hadden moeten leiden.
Ik ben pro-choice. Maar die keuze ligt wel bij de moeder, niet bij de vader. En zeker niet bij veroordelende anderen die vinden dat je je kind een bepaald leven niet kunt aandoen.
zaterdag 1 februari 2020 om 11:42
viva-amber schreef: ↑01-02-2020 11:24Je projecteert je eigen frustraties op deze situatie.
Overigens, voor jouw informatie: mijn moeder was zwanger van een tweeling. De jongen was gewenst door beide...... Ik het meisje was zeer gewenst door pappa, niet zo heel erg door mamma .....
/einde discussie