Verlaten door papa to be. Advies?
donderdag 30 januari 2020 om 17:29
Lieve meiden,
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
zaterdag 1 februari 2020 om 11:43
En dan nog is de man in deze situatie niet meer dan de zaaddonor, en NIET de vader!-jolijn- schreef: ↑01-02-2020 11:42Wat een onzin. Ik ben erg blij dat ik besta, ondanks een aantal feiten die volgens anderen tot abortus hadden moeten leiden.
Ik ben pro-choice. Maar die keuze ligt wel bij de moeder, niet bij de vader. En zeker niet bij veroordelende anderen die vinden dat je je kind een bepaald leven niet kunt aandoen.
zaterdag 1 februari 2020 om 11:48
Nogmaals, hij is NIET de vader maar alleen de zaaddonor.....hamerhaai schreef: ↑01-02-2020 11:38Nee, de vader is in eerste instantie rot geschrokken en het feit is dat hij vader wordt. Nee, niet iedere potentiële ouder hangt direct de vlag uit en is heel blij. Geef die man ook de ruimte om te wennen aan dit idee, en natuurlijk mag hij "wil ik dit wel" even denken.
Er zijn best wel veel ouders die in eerste instantie absoluut niet blij waren met de zwangerschap nu hele goede ouders zijn die heel gelukkig zijn met hun kinderen. En zich vaak schamen voor hun eerste reactie.
zaterdag 1 februari 2020 om 11:58
Dat vind jij, dat hij een zaaddonor is. Ik zie een zaaddonor als iemand die vrijwillig zijn zaad afstaat om daarmee een vrouw de mogelijkheid te geven om moeder te worden. Dus ik zie de man in kwestie niet als zaaddonor.
Ik zie hem als man die onvoldoende beschermde seks heeft gehad en nu biologische vader wordt van een kind en voor de keuze staat of hij daar wel of niet iets mee wil doen.
Ik zie hem als man die onvoldoende beschermde seks heeft gehad en nu biologische vader wordt van een kind en voor de keuze staat of hij daar wel of niet iets mee wil doen.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:06
nee maar meestal heb je er wel iets over te zeggen. in dit geval wordt er voor jou besloten en dit besluit zal jou leven, maar ook dan van je familie (ouders) voorgoed veranderen, en je hebt er helemaal geen enkele inspraak in gehad. Dat is behoorlijk ingrijpend. Hoe machteloos zal je je voelen als een ander dit voor jou besluit.hamerhaai schreef: ↑01-02-2020 11:38Nee, de vader is in eerste instantie rot geschrokken en het feit is dat hij vader wordt. Nee, niet iedere potentiële ouder hangt direct de vlag uit en is heel blij. Geef die man ook de ruimte om te wennen aan dit idee, en natuurlijk mag hij "wil ik dit wel" even denken.
Er zijn best wel veel ouders die in eerste instantie absoluut niet blij waren met de zwangerschap nu hele goede ouders zijn die heel gelukkig zijn met hun kinderen. En zich vaak schamen voor hun eerste reactie.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:08
Prima wat je vindt, ook al gaat dat voorbij aan het recht van de vrouw maar hou op met je manipulatieve discusstietechnieken waarbij je andersdenkenden belastert. Als je je daartoe moet verlagen heb je blijkbaar weinig echte inhoud-jolijn- schreef: ↑01-02-2020 11:42Wat een onzin. Ik ben erg blij dat ik besta, ondanks een aantal feiten die volgens anderen tot abortus hadden moeten leiden.
Ik ben pro-choice. Maar die keuze ligt wel bij de moeder, niet bij de vader. En zeker niet bij veroordelende anderen die vinden dat je je kind een bepaald leven niet kunt aandoen.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:09
Goed, dan zie je hem dus als toevallige voorbijganger, waarbij toevallig zijn zaad is blijven kleven bij iemand waarbij er OOK geen intentie was om zwanger te raken. Nog minder dan een definitie van een vader, toch?-jolijn- schreef: ↑01-02-2020 11:58Dat vind jij, dat hij een zaaddonor is. Ik zie een zaaddonor als iemand die vrijwillig zijn zaad afstaat om daarmee een vrouw de mogelijkheid te geven om moeder te worden. Dus ik zie de man in kwestie niet als zaaddonor.
Dus wat verwacht je van iemand waarvan toevallig het zaad zeer onbedoeld is blijven kleven aan een vrouw die BEWEERD dat zij ook niet de bedoeling had zwanger te worden?
Hij is dus de onbedoelde zaaddonor, die dus op zeker niet de intentie had vader te worden, dat ook niet wil, voor iemand die BEWEERD niet de intentie had moeder te worden, maar dat wel zal zijn ....
Dus: ja hij is zaaddonor, nee hij is geen vader. En Nu?
zaterdag 1 februari 2020 om 12:11
Wow, je veroordeelt mij op manipulatieve discussietechnieken, terwijl iemand de topic opener, die NERGENS advies vraagt of ze wel of geen abortus zou moeten plegen, abortus is helemaal geen vraagstuk van haar, veroordeelt omdat ze GEEN abortus heeft gepleegd... en dan....
ach laat ook maar.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:15
RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 12:09Goed, dan zie je hem dus als toevallige voorbijganger, waarbij toevallig zijn zaad is blijven kleven bij iemand waarbij er OOK geen intentie was om zwanger te raken. Nog minder dan een definitie van een vader, toch?
Dus wat verwacht je van iemand waarvan toevallig het zaad zeer onbedoeld is blijven kleven aan een vrouw die BEWEERD dat zij ook niet de bedoeling had zwanger te worden?
Hij is dus de onbedoelde zaaddonor, die dus op zeker niet de intentie had vader te worden, dat ook niet wil, voor iemand die BEWEERD niet de intentie had moeder te worden, maar dat wel zal zijn ....
En nu is het afwachten, lijkt me zo. De man heeft niet gekozen voor dit kind. Mogelijk heeft de man een kinderwens maar geen relatiewens met de topic opener. Misschien neemt hij een rol in het leven van dit kind, misschien niet. Misschien gaat hij alimentatie betalen voor dit kind, misschien niet.
Wat 'en nu'? Hier kan de topic opener niks over zeggen of willen. Zij wil weten of ze het goed heeft aangepakt. Dat kan ik niet beoordelen. Ik denk dat het niet uitmaakt in welk cadeaupapiertje je de boodschap inpakt, wat er aan de hand is, verandert daardoor niet. De man voelt zich hoe dan ook voor het blok gezet.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:28
Obvious troll is obvious.. niet op reageren TO.
cimojo wijzigde dit bericht op 01-02-2020 12:29
3.06% gewijzigd
zaterdag 1 februari 2020 om 12:28
Jolijn misschien ben je even vergeten dat je dit bericht schreef. Dit is een bijzonder nare, kinderachtige en manipulatieve discussietechniek. Ik verwacht van pro lifers wel iets van medemenselijkheid, maar waar jij hier een medeforummer van beticht daar lusten de honden geen brood van.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:29
Alimentatie betalen is wel het minste van de problemen van TO. Want zij beschouwt de zaaddonor als "pappa to be". En die perceptie slaat als een tang op een varken, als kut op dirk.... Er is GEEN pappa to be! Want geen relatie. En duidelijk ook geen behoefte van de zaaddonor om dat in zijn leven te hebben.-jolijn- schreef: ↑01-02-2020 12:15En nu is het afwachten, lijkt me zo. De man heeft niet gekozen voor dit kind. Mogelijk heeft de man een kinderwens maar geen relatiewens met de topic opener. Misschien neemt hij een rol in het leven van dit kind, misschien niet. Misschien gaat hij alimentatie betalen voor dit kind, misschien niet.
Wat 'en nu'? Hier kan de topic opener niks over zeggen of willen. Zij wil weten of ze het goed heeft aangepakt. Dat kan ik niet beoordelen. Ik denk dat het niet uitmaakt in welk cadeaupapiertje je de boodschap inpakt, wat er aan de hand is, verandert daardoor niet. De man voelt zich hoe dan ook voor het blok gezet.
Dus, en nu? Afgezien van het a;limentatiegedeelte... Er is geen vader to be. TO, neem je verlies, of neem een abortus....
zaterdag 1 februari 2020 om 12:30
moeder voegt ook nog even doodleuk toe: ‘maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar’.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 12:09Goed, dan zie je hem dus als toevallige voorbijganger, waarbij toevallig zijn zaad is blijven kleven bij iemand waarbij er OOK geen intentie was om zwanger te raken. Nog minder dan een definitie van een vader, toch?
zaterdag 1 februari 2020 om 12:32
Afgezien van het alimentatiegedeelte? Als hij er geen keuze in heeft gemaakt mag hij wel betalen in de toekomst? Ja helaas zit de wet zo in elkaar maar hij heeft niets te kiezen mag wel straks 20 jaar dokken.RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 12:29Alimentatie betalen is wel het minste van de problemen van TO. Want zij beschouwt de zaaddonor als "pappa to be". En die perceptie slaat als een tang op een varken, als kut op dirk.... Er is GEEN pappa to be! Want geen relatie. En duidelijk ook geen behoefte van de zaaddonor om dat in zijn leven te hebben.
Dus, en nu? Afgezien van het a;limentatiegedeelte... Er is geen vader to be. TO, neem je verlies, of neem een abortus....
Beetje bizar.
Alleen omdat to er voor kiest.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:34
Eens, heel bizar. Maar ja dat is de wet. Voor de zaaddonor, that is.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:36
Het leven is niet planbaar voor hem, want overgeleverd aan de grillen van een vrouw. Het leven is wel planbaar voor een vrouw, want abortus ....
zaterdag 1 februari 2020 om 12:36
als je eenzijdig besluit om een zwangerschap voort te zetten moet je ook bereid zijn om alles in je eentje te doen. Dus waarom dan de vader betrekken en vertellen en afspraken doorgeven? Het is jouw feestje dus vier dan ook jouw feestje met jezelf. overigens moet je dan ook de volledige verantwoordelijkheid nemen voor de 1-0 achterstand waarmee het kind wordt geboren. Dus later tegen je kind vertellen dat jij ervoor gekozen hebt om het zonder vader te doen.
Mensen zijn autonome wezens, je mag een ander niet dwingen tot iets. Helaas hebben vrouwen wel deze macht middels hun baarmoeder maar als je daar niet zorgvuldig mee omgaat berokken je anderen ( je eigen kind voorop) alleen maar schade toe. Kinderen hebben recht op een vader een een moeder en het is diep triest dat moeders zo overheersend kunnen zijn in de band tussen vader en kind.
Mensen zijn autonome wezens, je mag een ander niet dwingen tot iets. Helaas hebben vrouwen wel deze macht middels hun baarmoeder maar als je daar niet zorgvuldig mee omgaat berokken je anderen ( je eigen kind voorop) alleen maar schade toe. Kinderen hebben recht op een vader een een moeder en het is diep triest dat moeders zo overheersend kunnen zijn in de band tussen vader en kind.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:37
ja als je netjes bent leg je die rekening niet bij vader neer, en laat je vader ook uit de boeken. Maar ja dat is voor het kind niet leuk maar wel het gevolg van de keuze van moeder.
zaterdag 1 februari 2020 om 12:38
zaterdag 1 februari 2020 om 12:39
Hij is de biologische vader maar geen papa. Ik ben moeder maar geen mama (kind levenloos geboren).RodeRoosOpWitteZijde schreef: ↑01-02-2020 11:48Nogmaals, hij is NIET de vader maar alleen de zaaddonor.....
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 1 februari 2020 om 12:40