Vragen thuisbevalling

03-01-2015 23:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij af vroeg...

Kan de verloskundige bij een thuisbevalling ook (indien nodig) een knip zetten en hechten....

Hoe zijn de ervaringen hier met een thuisbevalling?
Ja dat kan ze.

Ik ben keurig gehecht. I love thuisbevallingen
2 thuisbevallingen hier. 1e keer geknipt en gehecht door de verloskundige. 2e keer was het niet nodig. Ik vond thuis bevallen by the way heel relaxed
Had geen knip nodig maar ben wel gehecht thuis. 2 thuisbevallingen en dat "beviel" prima :-)
Ja hoor, gaat allemaal prima.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het hechten thuis wel iets meer een gedoe vond dat in het ziekenhuis. Thuis dwars op bed met man achter me. In het ziekenhuis heb je beugels etc.

Maar.......de voordelen wegen voor mij op tegen dit kleine nadeel, veel relaxter.

Ik heb beide meegemaakt dus.

Maar vraag dit soort dingen in ieder geval ook aan je verloskundige! Het is goed om van tevoren dit soort dingen te bespreken zodat je een beetje weet wat je kunt verwachten.

Wanneer kan het nog thuis, of moet je toch naar het ziekenhuis etc?
Hier ook een positieve ervaring, de tweede thuis gekregen, en hoewel het bij de eerste in het ziekenhuis echt prima was en ging, vond ik thuis echt veel fijner! Niet hoeven verplaatsen, fijn in je eigen omgeving, lekker na de bevalling onder je eigen douche enz...Mochten er nog meer kinderen komen, hoop ik die weer thuis te krijgen.
Hier 2 van de 3 keer thuis bevallen. Heel fijn vond ik het in mijn eigen huis, onder m'n eigen douche en in bed. En best geruststellend dat de verloskundige zelfs zuurstof ed bij zich heeft als t nodig is. Ik vond het beide keren fijner dan de eerste keer in t ziekenhuis, ook vanwege de hoeveelheid personen aan m'n bed. Was t weer nodig geweest, dan had ik geen problemen gehad met een ziekenhuisbevalling. Gezondheid en veiligheid gaan altijd voor.
Ja, dat kan. Toen ze een knip aankondigde ging ik nog iets harder werken en bleek knip niet nodig. Alle keren thuis bevallen en dat beviel prima!
Verloskundigen kunnen ook een verdoving zetten voordat ze knippen, ze hebben spuiten bij zich. En als je, zoals ik niet alleen ingeknipt bent maar alsnog finaal doorgescheurd bent, dan gaat ze niet zelf zitten prutsen maar ga je alsnog (op je gemakje trouwens, het heeft geen haast) met de ambulance naar het ziekenhuis.

Ik ben één keer in het kraamhotel bevallen, één keer thuis en één keer gepland in het ziekenhuis, ik vond het allemaal prima. Een thuisbevalling had wel mijn voorkeur.
Hier ook thuis bevallen.

Had een klein labiascheurtje (beide keren overigens).

Prima gehecht door de vk.

Ervaring met thuisbevalling is mij goed bevallen .

Ik zou het zo weer doen.

Het was zoo relaxed om in je eigen bed te liggen, bij mijn 2e zoon kreeg ik om 00.00 weeën (lagen net in bed) en om 06.12 was hij er al.

Mijn oudste sliep gewoon in de kamer ernaast en werd om 07 15 wakker. Kon ie gelijk zn broertje bewonderen.
Not my circus, not my monkeys

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven