Wachten met zwanger worden 2019

12-11-2018 20:06 199 berichten
GESLOTEN

Het nieuwe topic:
zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... ges/462178

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 13:24
42.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We hebben een trouw datum gereserveerd (hopelijk!) Ze zeiden dat ze in de maand September alleen op 8 September niet beschikbaar waren, dus gemaild of we de 14e mogen.

Proberen nu de gemeente te bellen voor een ceremonie meester (of hoe je die personen ook noemt). Als ze ook kunnen, dan komt een bruiloft en hopelijk future baby toch ineens snel dichterbij! :-D
Alle reacties Link kopieren
:flirting:
Alle reacties Link kopieren
Leuk MissBeany!!
In mijn stad kan je niet zo ver vooraf een trouwambtenaar (denk dat je die bedoelt) 'reserveren' volgens mij. Pas vanaf een paar maanden vooraf kun je een voorkeur doorgeven voor wie je wilt, als je in ondertrouw gaat, maar ook nooit zekerheid dat je die dan krijgt. Je legt dan ook pas de datum vast.

dus eigenlijk vraag ik me af of je de gemeente wel moet bellen hiervoor..ik denk dat ze je een beetje raar aankijken met deze vraag. Of eh, aanhoren ;) staat er niet gewoon voldoende info op de website van je gemeente hierover?
Alle reacties Link kopieren
Hier in Engeland is het niet echt een gemeente, maar wel onderdeel van ofzo, probeerde een juiste Nederlandse naam te vinden. Haha!

Is ons uiteindelijk allemaal wel gelukt! Hebben een trouw ambtenaar "besteld". Of nou ja, de datum gereserveerd dat we er een nodig hebben. Hebben een datum gereserveerd bij de locatie en aanstaande zaterdag gaan we kijken en hopelijk definitief maken dan! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat dat zo ver van te voren kan zeg, en fijn dat t is gelukt. In welke omgeving wonen jullie MissBeany? (als je dat wil vertellen natuurlijk)

dan gaat t allemaal ineens snel hoor, let maar op. Je gaat ergens naartoe leven en voor je het weet is het achter de rug joh.

hier afgelopen week knallende ruzie gehad..mijn vriend gedroeg zich zo ontwijkend omtrent de gespreksonderwerpen huwelijk en kinderen dat ik ineens ontzettend zenuwachtig en super onzeker werd en stennis heb lopen schoppen. Was even niet zo gezellig. Nu gaat het wel weer. Maar soms vind ik het wel echt stom, dat we niet helemaal hetzelfde tempo hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ergens in het gebied rondom Southampton/Bournemouth ;-)

Zijn gister wezen kijken. :cheer: Super mooie locatie. Enige nadeel is dat er niet echt een avond ruimte is. We mogen het grote restaurant gebruiken voor de ceremonie en de receptie. Maar mogen diezelfde ruimte niet gebruiken voor het avond deel. De kleinere ruimte die er is mogen we wel gebruiken, maar er is alleen zitplek voor 30 mensen, maar wij hebben een gastenlijst van 60 (ALS iedereen komt, en met ons en fotograaf meegerekent) Als het weer mooi is, kunnen de deuren open naar buiten. Maar wat als het slecht weer is? Dan is het gewoon te klein.

Nu hebben ze een soort oude chapel, maar wij zijn beiden totaal niet gelovig. Het is niet super groot, maar groter dan die andere kamer. Waar eventueel wel een avond moment in gevierd kan worden. Maar dan heb je een pop up bar enzo. En er is maar één toilet in die chapel. Of ze moeten naar buiten, rondlopen en hotel wc gebruiken. Of we moeten iets in de omgeving gaan vinden. Maar dat zal dan weer duurder uitvallen. Of moeten we maar accepteren dat het avonddeel niet 100%. Geen idee nog, keuzes, keuzes.

Jammer dat je ruzie had :-( Vindt hij het idee van trouwen en kinderen misschien erg spannend? Of denkt hij er nog helemaal niet aan? Heeft even geduurd tot mijn vriend aan het idee van een baby gewend was.
Alle reacties Link kopieren
MissBeany schreef:
09-12-2018 12:35
Jammer dat je ruzie had :-( Vindt hij het idee van trouwen en kinderen misschien erg spannend? Of denkt hij er nog helemaal niet aan? Heeft even geduurd tot mijn vriend aan het idee van een baby gewend was.
Het is nu weer goed hoor :) Het is ook een beetje hoe dat gaat, ik laat afentoe als een enorm heethoofd de boel ontploffen omdat ik dan alles loop op te kroppen. En als dan het hoge woord eruit is dan komen we weer dichter bij elkaar.

Hij is er zeker wel mee bezig, maar hij is gewoon wat minder van de 'voorpret' dan ik. Ik kan weken voor we op vakantie gaan al mijn koffer uitleggen en nadenken over wat we allemaal gaan doen daar en wat ik ga meenemen. Hij snapt daar helemaal niks van. Zo is het met trouwen en kinderen ook een beetje: we gaan dat nú niet doen dus hij hoeft er wat hem betreft ook niet over na te denken. Dat ik gewoon lekker wil dromen en zwijmelen daar kan hij weinig mee ;)
Mijn vriend heeft een lastige jeugd gehad en met name met zijn vader een erg slechte band. Een behoorlijk ongezonde familiedynamiek, waar best veel schade is aangericht. Hij is ontzettend bang dat hij een aantal zetten gaat herhalen, dat hij op zijn vader lijkt en dezelfde fouten gaat maken. Dat is zijn grootste angst en daarmee drempel.
Alle reacties Link kopieren
Ik post hier voor het eerst, al lees ik al wel een tijdje mee op het forum. Leuk om alle verhalen te lezen!
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje nu. Mijn vriend en ik hebben het de laatste tijd steeds meer over kinderen en we hebben het laatst gehad over dat we het allebei wel willen proberen vanaf het najaar van 2019. We wachten om verschillende redenen. Mijn vriend wil sowieso nog niet meteen, mijn verstand zegt ook van niet (maar mijn gevoel wel ;)). Komt ook omdat ik nog studeer, komend jaar ook nog gewoon, maar dan ben ik in ieder geval al een eind op weg. Maar nu we dit hebben uitgesproken, denk ik er zoveel aan. Ik wil hem er niet helemaal gek mee maken, want mijn vriend is wat dat betreft een beetje als die van jou Pinda-Kaas: nu nog niet, dus dan hoeven we het er ook nog niet de hele tijd over te hebben ;) Dus dan maar hier er een beetje over praten!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Melancolie :) Hoe oud zijn jij en je vriend?

Hoe gaat het verder met iedereen?
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:41
99.89% gewijzigd
Melancolie schreef:
27-12-2018 17:09
Ik post hier voor het eerst, al lees ik al wel een tijdje mee op het forum. Leuk om alle verhalen te lezen!
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje nu. Mijn vriend en ik hebben het de laatste tijd steeds meer over kinderen en we hebben het laatst gehad over dat we het allebei wel willen proberen vanaf het najaar van 2019. We wachten om verschillende redenen. Mijn vriend wil sowieso nog niet meteen, mijn verstand zegt ook van niet (maar mijn gevoel wel ;)). Komt ook omdat ik nog studeer, komend jaar ook nog gewoon, maar dan ben ik in ieder geval al een eind op weg. Maar nu we dit hebben uitgesproken, denk ik er zoveel aan. Ik wil hem er niet helemaal gek mee maken, want mijn vriend is wat dat betreft een beetje als die van jou Pinda-Kaas: nu nog niet, dus dan hoeven we het er ook nog niet de hele tijd over te hebben ;) Dus dan maar hier er een beetje over praten!
Ohhh dat lijkt me ook lastig.. als je het eenmaal doorghakt hebt! Wat studeer je? Heb je een studie waar je makkelijk moeder naast kan worden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi :) we zijn 27 en 30!
Alle reacties Link kopieren
Hier druk bezig met klussen in het huis, de rammels nemen ondertussen ook weer toe. Tijdens kerst een neefje de fles gegeven :love:
Vriend (eh man) zegt er wel steeds met aan toe te zijn maar tegelijkertijd lijkt hij raar als ik over keukeninrichting zeg: "deze indeling is handiger als we 3 zijn /kinderen hebben" en grapt hij vervolgens dat ik "veel te hard rammel". Daar kan ik soms zo weinig mee,. Een watt concretere startdatum/periode zou fijn zijn maar daar is man duidelijk nog niet aan toe. Kijkend naar werk denk ik zelf eind 2019 of begin 2020.

Welkom Melancholie.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Foutje
Alle reacties Link kopieren
@Féline: wat spannend van je huis! Ik wil zo anoniem mogelijk blijven, dus ik noem mijn studie even niet. Maar het is een deeltijdopleiding en het gaat me goed af, dus ja, ik denk het wel! Kan het ook prima even op een wat lager pitje zetten dan.
melancolie wijzigde dit bericht op 27-12-2018 21:12
15.33% gewijzigd
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:41
99.84% gewijzigd
Melancolie schreef:
27-12-2018 21:12
@Féline: wat spannend van je huis! Ik wil zo anoniem mogelijk blijven, dus ik noem mijn studie even niet. Maar het is een deeltijdopleiding en het gaat me goed af, dus ja, ik denk het wel! Kan het ook prima even op een wat lager pitje zetten dan.
Ah ok. Sjah, anonimiteit ;-D ik denk dat men mij hier zo herkend heeft. Anderzijds zeg ik weinig geks.

Spannend hoor :) . Grappig he dat het eigenlijk voor iedereen herkenbaar is dat d emannen een stukje achterlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet, maar vooral omdat mensen nog niet hoeven te weten wanneer we het precies willen gaan proberen en dat ik er al zo mee bezig ben. Je weet maar nooit wie er meeleest, maar misschien ben ik te paranoïde hoor ;)

Ja dat is wel vaak het geval inderdaad, heb het zelden andersom gehoord. Ik merk wel dat mijn vriend echt al vaker opmerkingen maakt of me zomaar namen doorstuurt (voordat we het over ‘planning’ gehad hadden nog).
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie een huis op het oog hebben Feline! Hopelijk zijn de recente ontwikkelingen een oorbode voor een heel leuk jaar :)

Ja mijn vriend reageert ook precies zo...laatst heb ik hem uit moeten leggen dat de biologische klok van de vrouw echt bestaat en dat je niet rustig tot je 36e kan wachten om het eens te gaan proberen. Eerste wat die botte hork zegt, of ik daar bronnen voor had. Dus reken maar dat ik de wetenschappelijke google heb aangeslingerd toen. Ik was vroeger keigoed in biologie en vond voortplanting een van de leukste onderwerpen dus hij schrok een beetje van alle kennis die er uit kwam haha! Kon ik dat eindelijk eens allemaal gebruiken ;)

wij gaan binnenkort officieel samenwonen, ik denk voor de zomer. We zijn nu langzaam begonnen met spullen van mij wegdoen, klusjes in huis afmaken etc. Op zich geen haast daarmee want in de praktijk is hij toch al altijd hier.

Met kerst waren we bij zijn familie op bezoek (buitenland) en de hele week omringd door zijn neefjes en nichtjes. Was echt ontzettend leuk. Je ziet hem dan ook genieten. Ik hoop elke keer dat hij daar dan wat harder van gaat rammelen maar hij houdt zich er erg over op de vlakte. Ik denk dat het wel wat met hem doet, maar dat hij dat niet zegt omdat hij niet wil dat ik me dingen in mijn hoofd haal en dat is waarschijnlijk heel slim van hem haha!
Alle reacties Link kopieren
Lastig ja Pinda-Kaas, je hoopt toch dat hij er dan zelf een keer over begint! Leuk dat jullie gaan samenwonen! Trekt hij dus bij jou in?

Twee van onze vrienden hebben dit jaar een kind gekregen en het is zo leuk. Mijn vriend is er ook erg leuk mee. Dan smelt ik echt hoor :p

Wij hebben erg veel geluk met een goedkoop huurhuis met meer dan genoeg ruimte. Wat dat betreft een fijne situatie. Ik vind het zelf wel lastig dat ik nog niet veel verdien en dat er nog altijd veel op mijn vriend neerkomt, hoewel ik wel hoop ergens komend jaar een andere baan te vinden. En dus dat ik nog studeer, maar mijn vriend heeft erg flexibel werk en werkt eigenlijk vooral vanuit huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik was van de week bij de algemene vitamines aan het kijken. Vriendlief bekeek de vitamines voor zwangerschap. :rofl: Haha, ik zo. Jaaa, als je direct na ons trouwen wilt beginnen. Zal ik over zo'n 6 maanden zo'n beetje al moeten beginnen daarmee :hihi: Zijn gezicht! :hihi:
Alle reacties Link kopieren
@Melancolie, een goedkoop huurhuis met veel ruimte klinkt heerlijk.

@pindakaas, leuk samenwonen. Gaan jullie iets nieuws zoeken of trekt de een bij de ander in? (Ook fijn dat je vaste lasten dan lager worden zodat je meer kan sparen voor de toekomst).

@misbeany :rofl: door het eerder beginnen met die vitamines voelt het wel een stuk dichterbij, leuk/spannend.

@kids van anderen, man is hier goed met spelen met kleuters maar babies snapt hij niks van. Met kerst kreeg hij een baby en fles in de armen gedrukt want de rest was druk, dat vond hij maar lastig. Ik smolt uiteraard toen ik even later de kamer uitliep.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
He wat een hoop nieuwe berichten! Leuk! :-D
De beste wensen voor dit nieuwe jaar allemaal!

@melancoli, welkom! En fijn dat jullie niet perse hoeven verhuizen als er wel een kindje komt! ;) scheelt toch weer.

@Pinda-kaas, wat leuk dat jullie binnenkort officieel gaan samenwonen!
Woont de familie van je vriend ver weg of valt het mee? En is hij zelf ook in het buitenland geboren?

Hier gaat het wel goed met de rammels eigenlijk. Mijn vriend begon de afgelopen tijd steeds vaker het baby/gezin onderwerp ter sprake te brengen. Had stiekem al gekeken naar kinderopvang etc ;-)
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen voor allemaal!

Hier even wat minder rammels want druk met huis enz. Wel besloten om toch al te stoppen met de pil want ik heb erg genoeg van die hormonen in mijn lichaam en bijwerkingen en wil wel eens weten hoe mijn lichaam nu is zonder al de hormonen..
Alle reacties Link kopieren
@lucky: Ben je lang aan de pil geweest? Gaan jullie dan condooms gebruiken? Had je voorheen een regelmatige cyclus?

Ik ga ook na de volgende pilstrip stoppen, dezelfde reden als jij. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor mijn cyclus terug komt. Ik ben al eens eerder gestopt met de pil en toen heeft het ruim 5 maanden geduurd voor ik weer ongesteld werd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven