Wachten met zwanger worden 2019

12-11-2018 20:06 199 berichten
GESLOTEN

Het nieuwe topic:
zwanger/wachten-met-zwanger-worden-2020 ... ges/462178

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Rammelen je eierstokken, maar is het plan om nog een lange periode te wachten? Schrijf dan hier mee!

Dit is een topic voor kinderlozen met kinderwens die door uiteenlopende redenen nog een poos moeten/willen wachten op het moederschap. Hier praten we met elkaar over onze toekomstbeelden, de vorderingen en ook de moeilijke momenten wanneer het verlangen zo sterk is dat het zeer doet.

Voel je welkom om mee te schrijven als je:
- Langer dan 9 maanden moet wachten
- Nog niet begonnen bent (hier zijn andere hele fijne topics voor!)
- Nog geen kind hebt
anoniem_218707 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 13:24
42.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
17-11-2018 22:07
Heb je wel goede pijnstilling gehad? Is hij geplaatst door een gyn of op zn minst basisarts gyn?

Naproxen heeft mij de eerste dagen door geholpen en nu is het eindelijk rustig.

Ik mocht helaas om medische redenen alleen naar paracetamol. Het plaatsen was ook het probleem niet. Meer het feit dat ik ben flauwgevallen, meerdere keren moest overgeven en 2.5 uur weeen (!) heb gehad. De gyneacoloog zei ook dat ze dit nog nooit zo bij irmand had gezien. :facepalm: :'-(

Maar genoeg over mij en mijn spiraal! Hahah!

@Lucjy, wat fijn dat jullie huis zo snel is verkocht! Wonen jullie wel samen bii een van jullie ouders? Heb je al een ractie gekregen op jullie bod??
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
17-11-2018 12:39
Eind 2019 is nog een jaartje! Dat kun je vast volhouden haha. Zou je zwanger willen trouwen?
Nee, denk niet dat ik dat zou willen eigenlijk. Maar vriendlief heeft al wat grappige opmerkingen gemaakt in de laatste dagen. Hij zei dat hij het heel tof zou vinden om een baby met kerst aan te kondigen. Dat we dus kort na onze bruiloft (september) kunnen gaan proberen. (Al heb ik hem al nadrukkelijk gezegd dat de kans dat je raak schiet zo kort na trouwen, heeeeeeeeeeeeel erg klein is) Maar he, als hij zegt dat hij wilt gaan proberen direct na onze bruiloft....ik zeg geen nee :proud: :loveys:
Alle reacties Link kopieren
MissBeany schreef:
18-11-2018 12:49
Nee, denk niet dat ik dat zou willen eigenlijk. Maar vriendlief heeft al wat grappige opmerkingen gemaakt in de laatste dagen. Hij zei dat hij het heel tof zou vinden om een baby met kerst aan te kondigen. Dat we dus kort na onze bruiloft (september) kunnen gaan proberen. (Al heb ik hem al nadrukkelijk gezegd dat de kans dat je raak schiet zo kort na trouwen, heeeeeeeeeeeeel erg klein is) Maar he, als hij zegt dat hij wilt gaan proberen direct na onze bruiloft....ik zeg geen nee :proud: :loveys:
Ohh maar het aankondigen met kerst is ook wel heel leuk! Snap je vriend helemaal! Al is de kans waarschijnlijk niet zo groot dat het direct lukt! Maar wie weet ;)
Hebben jullie al een datum waarop jullie willen trouwen? En was er een aanzoek?
Alle reacties Link kopieren
Petal89 schreef:
18-11-2018 13:14
Ohh maar het aankondigen met kerst is ook wel heel leuk! Snap je vriend helemaal! Al is de kans waarschijnlijk niet zo groot dat het direct lukt! Maar wie weet ;)
Hebben jullie al een datum waarop jullie willen trouwen? En was er een aanzoek?
Haha, ja de kans is zeker klein. En ik wil zowiesow niet stoppen met de pil tot de dag na de bruiloft. Want ik wil niet riskeren dat ik mijn regels krijg juist op die dag! o_o :cencored: :-$ Kans lijkt mij dus vrijwel nihil om een kerst aankondiging te krijgen. Maar als hij het wilt proberen, gaan we het lekker proberen. Je zal mij zeker niet horen zeggen; laten we nog even wachten. :hihi:

Ja, afgelopen mei heeft hij mij gevraagd bij Stourhead (UK), ik woon in Engeland. Op de exacte dag dat ik 6 jaar ervoor naar Engeland vloog om hem voor het eerst te ontmoeten (hij is Engels) :cheer: Heeft hij goed gedaan dus! Haha!

We willen graag nog trouwen in 2019 (we richten ons op September), nog geen exacte datum. Maar zijn zus gaat ons helpen. Zij werkt als een manager, dus is heel goed in het managen van dingen! ;) En ik ben vrij onbekend in Engeland qua dingen regelen of vinden voor een bruiloft, zeker op budget. Want ik wil wel een "echte" bruiloft, maar spendeer liever geld aan een baby. Maar met haar hulp zullen we vast iets tofs vinden!
Alle reacties Link kopieren
Petal89 schreef:
18-11-2018 11:50
Ik mocht helaas om medische redenen alleen naar paracetamol. Het plaatsen was ook het probleem niet. Meer het feit dat ik ben flauwgevallen, meerdere keren moest overgeven en 2.5 uur weeen (!) heb gehad. De gyneacoloog zei ook dat ze dit nog nooit zo bij irmand had gezien. :facepalm: :'-(

Maar genoeg over mij en mijn spiraal! Hahah!

@Lucjy, wat fijn dat jullie huis zo snel is verkocht! Wonen jullie wel samen bii een van jullie ouders? Heb je al een ractie gekregen op jullie bod??
Ik heb dit ook de eerste keer gehad. 2de keer zelfde spiraal, zelfde arts, geen centje pijn gehad, gewoon letterlijk niks gevoeld. Het verschil? Intussen een keer bevallen.

Ik moet wel zeggen: het is wel een soortgelijke kramp als weeën maar ontsluitingsweeën zijn echt veeeeeeeel erger. En ik lag toen dubbelgeklapt van de pijn ziek in bed met persdrang weet ik nog wel. Maar bevallen? 100x pijnlijker. Sorry :P

Is het wel dubbel en dwars waard, trouwens :love:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
MissBeany schreef:
18-11-2018 13:33
Haha, ja de kans is zeker klein. En ik wil zowiesow niet stoppen met de pil tot de dag na de bruiloft. Want ik wil niet riskeren dat ik mijn regels krijg juist op die dag! o_o :cencored: :-$ Kans lijkt mij dus vrijwel nihil om een kerst aankondiging te krijgen. Maar als hij het wilt proberen, gaan we het lekker proberen. Je zal mij zeker niet horen zeggen; laten we nog even wachten. :hihi:

Ja, afgelopen mei heeft hij mij gevraagd bij Stourhead (UK), ik woon in Engeland. Op de exacte dag dat ik 6 jaar ervoor naar Engeland vloog om hem voor het eerst te ontmoeten (hij is Engels) :cheer: Heeft hij goed gedaan dus! Haha!

We willen graag nog trouwen in 2019 (we richten ons op September), nog geen exacte datum. Maar zijn zus gaat ons helpen. Zij werkt als een manager, dus is heel goed in het managen van dingen! ;) En ik ben vrij onbekend in Engeland qua dingen regelen of vinden voor een bruiloft, zeker op budget. Want ik wil wel een "echte" bruiloft, maar spendeer liever geld aan een baby. Maar met haar hulp zullen we vast iets tofs vinden!
Ohh wat leuk om te horen! Wat romantisch ook, 6 jaar na jullie ontmoeting! Hoe hebben jullie elkaar leren kennen, als ik vragen mag? Veel succes met het regelen van de bruiloft!!

Hoe bevalt het wonen in Engeland? Ik woon hier ook met mijn Engelse vriend! :)

@Lux, thanks voor je ervaring! Ik snap dat echte weeen wel heel anders zijn! Fijn dat het bij jou de tweede keer wel gelukt is!
Alle reacties Link kopieren
@Petal89 Klopt! Was erg fijn maar ik kreeg er op dat moment ook de kriebels van. Weer thuis moeten wonen wat me soms ook erg zwaar valt. Ja we wonen samen bij zijn ouders. Het bod was niet geaccepteerd dus we hebben wat hoger geboden, morgen horen we hier meer van... Spannend...

Ohja ik heb de mirena spiraal gehad, dat was ook een hel! Zelfde als jou had ik een soort van weeen maar dan maandelijks als ik eigelijk ongesteld had moeten worden. Na 4 maanden is dat ding er met spoed uit gehaald, bleek toch ondanks ik 3 controles had gehad dat hij scheef erin zat.

Nu weer aan de pil, maar ook dat is de laatste 4 maanden een probleem. Ben al 3 maanden niet ongesteld geweest waardoor ik me toch wel zorgen maak ook omdat ik zoveel last van mijn linker eierstok heb. Krijg over 2 weken een echo om te kijken of er niets aan de hand is.
.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:41
99.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@missbeany, met kerst aankondigingen klinkt inderdaad leuk. Soms is het toch wel jammer dat niet alles zo precies te plannen is. Gelukkig is er nog Pasen, verjaardagen, jaarlijkse familiedag.

@lucky, spannend! voor ons is het nog heel recent dat we verhuisd zijn naar ons eerste koophuis dus ik kan me die spanning nog goed herinneren. Hopelijk kunnen jullie snel je droomhuis vinden.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@Féline oh dat is fijn om te horen!

@neweve oh ik vind het slopend soms. Ons eerste koopwoning was vrij makkelijk maar nu, nu zijn ondertussen alweer een half jaar verder met onze zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Gister en vanochtend op de jongste meisjes uit de familie gepast (vriendliefs nichtjes). Een van net 3 jaar en een van 9 maanden :heart: DOH! Wel pittig want de jongste heeft een aantal tanden doorkomen en een flinke verkoudheid. Maar was weer leuk! Ook al was het pittig, is toch zo leuk he! :-D :-$

@Petal89 Ik vind Engeland super! :cheer: Heel blij met mijn besluit! Mis Nederland eigenlijk niet tot nauwelijks. :-o En het was of ik naar Engeland (veel makkerlijker qua taal overbrugging dan hij naar Nederland.) En we hebben elkaar ontmoet via de computer, we speelden hetzelfde spel online (World of warcraft.... :-$ )
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
17-11-2018 12:31
Ben nu wel heel benieuwd wat voor een jij doet Pinda! Carrière technisch zou voor mij over 6mnd perfect zijn. Maar ja dat huwelijk he ;-D .
Ik werk in de kunstsector Feline ;) Als zelfstandig ondernemer voornamelijk, en deels in het kunstvakonderwijs. Deel dus helemaal mijn eigen tijd in en werk voornamelijk op projectbasis.
Féline schreef:
17-11-2018 12:31
Wat shit! Hoe weet je dat? Welke euvels zijn het? POF?
Ik heb net als mijn moeder oa een heel lage progesteron niveau. Ze heeft meer dan 10 jaar gedaan over 2 gezonde kinderen op de wereld zetten (ongeveer 8 miskramen tussendoor waarvan ze het weet). Daarnaast ook cystes op de eierstokken. Ik loop nu bij een acupuncturist en dat lijkt wel een en ander te verbeteren..iig mijn gemoedstoestand haha ;) En mijn lichaamstemperatuur wordt steeds beter, ik had een bbt van 36,1 voor mijn eisprong...Ik moet dus ook mijn schildklier na gaan laten kijken. Gelukkig heb ik wel een enigszins regelmatige cyclus. (27-34 dagen met soms een uitschieter naar 39/40 dagen)

Het voordeel is dus dat wij als anticonceptie gebruik maken van temperaturen icm met condooms dus dat we allebei heel goed op de hoogte zijn van hoe het ervoor staat qua cyclus. Hij is daar ook betrokken in. Als we dus zouden willen beginnen starten we direct met een hoop kennis. En mochten we hulp nodig hebben heb ik alle informatie alvast verzameld ;)
Féline schreef:
17-11-2018 12:31
Dat zien mannen wel vaker anders he. Feliman had ook geen enkele twijfel totdat 1 van zijn beste vrienden tegen vruchtbaarheidsproblemen aan liep. Zwanger worden duurde 1.5 jaar en vervolgens volgde er een miskraam. Nu staat Feliman iets meer met zijn benen op de grond. Ook het feit dat voor een kind gaat betekent dat het er pas 1-2 jaar later echt IS: gemiddeld 6 maanden proberen, 9 maanden zwanger...
Ik moet het bij mijn vriend nu even laten rusten merk ik, hij wordt recalcitrant als ik hardop loop te rammelen. Dat is ook prima, we hebben meer dan genoeg dingen om ons mee bezig te houden. Eerst maar dat trouwen regelen denk ik, daar is ie wel enthousiast over. Als is ie nog steeds kwaad dat hij de jurk heeft gezien haha
Féline schreef:
17-11-2018 12:31
Wat houdt financieel geen bezwaren voor jullie allemaal in? Mijn vriend wil het liefst 10.000 op de bank alvorens er een baby komt. En dat het liefst na huwelijk en koophuis. In deze tijd lijkt me dat niet meer te doen. Dan zouden we nu minstens 50.000 moeten hebben.
Sowieso geen ambitie om een huis te kopen, we zijn erg gelukkig in mijn huurhuis en dat zou groot genoeg zijn. We willen ook vrijheid behouden om in het buitenland te gaan wonen bijvoorbeeld. We hebben allebei al behoorlijk wat spaargeld, daar zijn we best goed in..en we leven eigenlijk ook niet zo uitbundig financieel gezien. We hebben bijvoorbeeld ook bewust geen auto. En vakanties kosten weinig want die zijn naar zijn familie. Onze carrières zitten allebei in de lift, zijn inkomen is aardig en heel erg constant, dat van mij als zzper wat onvoorspelbaar maar mijn jaarinkomen stijgt elk jaar. Ik ben nogal strikt op het organiseren van geld (ook een deel van mijn werk is begrotingen maken en managen) en zo benader ik ons prive leven ook.
Dus zo weet ik wel allang hoe veel kindertoeslag en kinderopvangtoeslag we zouden krijgen in welke constructie en hoeveel dat kind maandelijks gaat kosten en hoeveel we moeten sparen zodat het kan studeren ;)
Alle reacties Link kopieren
@lucky, ik kan me in jullie situatie voorstellen dat het slopend is. Je wilt toch weer je eigen plekje. Wij hadden het geluk dat ons huurhuis goed beviel maar dat we, als we iets leuks zagen, wel wilden kopen. We zijn uiteindelijk een half jaar ofzo 'actiever' aan het zoeken geweest, ongeveer 5 woningen bekeken en 2 keer een bod op een huis gedaan.

@missbeany, wat leuk oppassen op je familie.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@neweve Ja wij zijn deze week precies een half jaar verder met onze zoektocht. En 7 keer een bod gedaan, ik vond vooral dat wachten allemaal erg slopend en de teleurstelling als het niet gelukt was.

Maaar maandag hebben wij dan eindelijk goed nieuws gehad! We hebben een huis, ik ben zo ontzettend blij maar besef het nog niet helemaal. Ook nu komt er weer een spannende periode aan, hypotheek regelen, verbouwing. Leuk maar ook spannend!

En we zijn natuurlijk weer een stukje dichterbij onze wens nu.
Van harte gefeliciteerd Lucky!! Wat heerlijk! Die kun je afstrepen!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn lucky, gelukkig is de komende periode leuk spannend. En uiteindelijk is het volledig jullie plekje.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hey neweve, jij ook wakker? Ik kan de slaap niet vatten.
Alle reacties Link kopieren
Oh een nieuw topic! Ik ben heel laat aangesloten bij het topic van 2016 maar die loopt niet meer inderdaad.

Zelf rammelt het bij mij aan alle kanten! Ben 10 jaar samen met m'n vriend en wonen sinds kort in een eengezinswoning.

Eerder zijn we nooit begonnen want toen studeerde we nog, later woonden we op een plek waar je gewoon echt geen baby zou willen krijgen. Al die tijd riep m'n vriend ook nog dat hij er niet klaar voor was.

Ben zelf, in overleg met vriend, wel al jaar geleden gestopt met de pil. Dan had ik het idee dat ik al concreet met iets bezig was en m'n cyclus weer op orde kon komen. Heb de pil namelijk tig jaar doorgeslikt vanwege hormonale migraine. Ware het niet dat m'n cyclus eigenlijk meteen goed op gang kwam..

Nu we in een eengezinswoning wonen met nog lege zolder en 2 extra slaapkamers over plus een grote tuin kriebelt het als nooit te voren. Heb me al eens laten gaan in de Hema en heb dus serieus een broekje en shirtje gekocht. Een met boekjes en de tekst read to me, ik hou van lezen en kon het niet laten liggen. Pas heb ik ook het boek 12 maanden zwanger gekocht en gelezen. Heel dom natuurlijk want het werkt allemaal niet mee zo.

Heb altijd eerst willen trouwen maar door verhuizing en nog een tuin die aangepakt moet worden moet er eerst flink gespaard worden. Als we eerst gaan trouwen dan hebben we dat geld niet meer voor de tuin of voor een baby. Hebben maar gezegd later te trouwen.

Vriend voelt zich nog steeds te jong voor een kind. Wil het wel maar dacht altijd van rond z'n 30e is wel leuk. Hij is nu 29 en het komt toch wel erg dichtbij. Hij voelt zich nog niet zo haha. Wie wel maargoed.

Maargoed lang verhaal, wanneer we beginnen geen idee. Willen eerst sparen en moet natuurlijk wachten tot vriend er klaar voor is.
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
24-11-2018 03:37
Hey neweve, jij ook wakker? Ik kan de slaap niet vatten.
Andere tijdzone dus ik ging net slapen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
@ aniflow, welkom! Een passend huis met tuin helpt zeker niet mee voor de kriebels.
Hoe is de hormonale migraine nu je gestopt bent met de pil?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
neweve schreef:
24-11-2018 14:04
@ aniflow, welkom! Een passend huis met tuin helpt zeker niet mee voor de kriebels.
Hoe is de hormonale migraine nu je gestopt bent met de pil?
Gaat verrassend goed! Heb er medicijnen voor die ik kan nemen als ik een aanval voel aankomen. Aanvallen zijn zo een stuk minder heftig. Enige waar ik bang voor ben is dat als we echt zouden beginnen ik die medicijnen niet meer mag nemen. Maargoed dat moet dan maar even. M'n moeder was tijdens zwangerschap compleet van de migraine af dus hopelijk geldt dat voor mij dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal! Zoals het er naar uit ziet krijgen we begin jan de sleutel en zullen we tot ong mei bezig zijn met verbouwen dus dan hebben we ons weer ons eigen plek!

Ook besloten om toch te gaan trouwen, voor mij had dat nooit zn meer waarde maar nu ik aan een gezin denk vind ik het dat toch wel afmaken.
Alle reacties Link kopieren
Wat en leuk nieuws allemaal Lucky. Wat fijn dat jullie zo snel de sleutel krijgen.

Hier even minder rammels. We gaan bijna op vakantie en daar kijk ik enorm naar uit (drukke periode op werk)
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een trouw locatie gevonden :high5:

Nu dus even een bezichtiging boeken en dan hopelijk snel een datum kiezen!

Zou wat zijn als zijn zus een bruiloft eerder kan plannen, beginnen we ook wat vroeger met proberen misschien? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
@Lucky, gefeliciteerd met het huis! En dan ook nog gaan trouwen! Wat leuk! Willen jullie er wel een groot feest van maken, of klein houden?

@MissBeany: hopelijk is de locatie in het echt ook super en kunnen jullie beginnen met plannen!

Hier gaat het eigenlijk wel goed qua rammels. Het heeft me al heel veel rust gegeven dat we een soort van datum hebben nu! Ik ben me stiekem al aan het inlezen hoe dingen gaan rondom zwangerschap&bevallen hier in de uk. :A:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven