Wachten op bevalling; wie nog meer?

29-01-2020 18:46 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel spreekt eigenlijk wel voor zich...
Vandaag 40.3 weken zwanger en nog geen enkel teken van een naderende bevalling.
Bij de eerste waren er trouwens ook geen voortekenen.

Nog iemand in hetzelfde schuitje en zin om te kletsen?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 40+5 hier en er voor het eerst eigenlijk echt helemaal klaar mee. Veel buikpijn en rugpijn steeds, maar doorzetten ho maar. Slapen is ruk ook. Beter dat ze niet nog een week blijft zitten, maar het zou me inmiddels niet meer verbazen. Verveel me op zich niet maar vind de dagen (en vooral de nachten) wel lang duren. Probeer maar zoveel mogelijk in beweging te blijven, misschien hobbel ik haar er dan wel uit :jump: ;-D
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
@Boertje, voor mijn gevoel zie ik er ook al een hele tijd zo uit. Mijn buik groeit alleen naar voren, dus vanaf de zijkant gezien is hij enorm. Van achter zie je juist niks.

@Skawa ik dacht bij de vorige bevalling ook dat ik voor niks belde. Toen de vk kwam, had ik 5-6 cm ontsluiting :biggrin:
Balen dat je dan nog een half uur in de auto moet.

@JonathanStrange wat super spannend. Fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden. Is het standaard dat een tweeling met 37 weken gehaald wordt?

@Maline gelukkig vergaat het je dan nu anders zeg. Echt niet fijn als je op die manier aan je bevalling moet beginnen. Hoe verliep de bevalling zelf?

@geelbuikje aaahhh al zoveel ontsluiting?! :hyper: Wat was de reden om je al te strippen? Waarom ga je ingeleid worden? Succes op je afspraak vandaag, hopelijk is het wat gevorderd.

@asimov wat heerlijk dat je iedere middag even kunt gaan slapen. Dat zit er hier niet in met een bijna 4-jarige die rondrent. Maar goed, zo enorm moe ben ik eigenlijk ook niet. Dat was ik wel in het eerste trimester, vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Fiet schreef:
30-01-2020 10:38
Vandaag 40+5 hier en er voor het eerst eigenlijk echt helemaal klaar mee. Veel buikpijn en rugpijn steeds, maar doorzetten ho maar. Slapen is ruk ook. Beter dat ze niet nog een week blijft zitten, maar het zou me inmiddels niet meer verbazen. Verveel me op zich niet maar vind de dagen (en vooral de nachten) wel lang duren. Probeer maar zoveel mogelijk in beweging te blijven, misschien hobbel ik haar er dan wel uit :jump: ;-D
Ik had vannacht ook voor het eerst het idee wat buik/rugpijn te hebben. Ook wakker gelegen hierdoor. Nu is er niets meer aan de hand.
Hier duren de nachten soms ook wel lang hoor. Ik word vaaaak wakker, oudste ook want ze heeft ineens nachtmerries en ik val dan niet meer zo makkelijk in slaap. Zeker niet als man ligt te zagen :(
Ga je wandelen? Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar ineens niet meer zoveel zin in heb, gewoon omdat het niet meer zo comfortabel voelt.
Alle reacties Link kopieren
Gekkootje schreef:
30-01-2020 11:58

@geelbuikje aaahhh al zoveel ontsluiting?! :hyper: Wat was de reden om je al te strippen? Waarom ga je ingeleid worden? Succes op je afspraak vandaag, hopelijk is het wat gevorderd.
Ja bizar he? Ik had een HG zwangerschap: dagelijks overgegeven tot 23 weken ongeveer. En toen vanaf 31 weken een hoge bloeddruk, zat tegen zwangerschapsvergiftiging aan. Uiteindelijk elke week een paar keer controle gehad en elke keer dachten ze: wel of niet halen? En nu was ik er klaar mee. Dus gyn zei: zal ik anders eens kijken of je al begonnen bent..? Maar helaas verder nog weinig hoor, maar die eerste paar cm heb ik vast gehad! 💪🏼
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie trouwens thuis of in het ziekenhuis bevallen (voor zover je iets te kiezen hebt natuurlijk)?
Alle reacties Link kopieren
geelbuikje schreef:
30-01-2020 12:39
Ja bizar he? Ik had een HG zwangerschap: dagelijks overgegeven tot 23 weken ongeveer. En toen vanaf 31 weken een hoge bloeddruk, zat tegen zwangerschapsvergiftiging aan. Uiteindelijk elke week een paar keer controle gehad en elke keer dachten ze: wel of niet halen? En nu was ik er klaar mee. Dus gyn zei: zal ik anders eens kijken of je al begonnen bent..? Maar helaas verder nog weinig hoor, maar die eerste paar cm heb ik vast gehad! 💪🏼
Heftig dat je zoveel hebt moeten overgeven. Lijkt me echt vreselijk.
Klinkt als geen makkelijke zwangerschap.

Top, die centimeters hoef je al niet meer te doorstaan.

Ik heb morgen controle. Was me net aan het bedenken of ik ook zal laten strippen..?
Gekkootje schreef:
30-01-2020 14:22
Willen jullie trouwens thuis of in het ziekenhuis bevallen (voor zover je iets te kiezen hebt natuurlijk)?
Vorige keer medische indicatie dus ziekenhuis, nu niet maar wil toch weer graag in het ziekenhuis bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Geelbuikje dat klinkt heftig zeg! Fijn dat er een beginnetje is al!

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Eerste en tweede waren medisch, maar was zowiezo naar ziekenhuis gegaan. Ik voel me daar veel veiliger, en de kids gewoon lekker thuis met mijn moeder. Vanuit mijn eigen ervaringen kan ik me niet voorstellen dat vrouwen het thuis willen doen, maar is natuurlijk heel persoonlijk en wel fijn dat je meteen lekker in je eigen bed ligt.

Ik was net op kraamvisite bij een baby van 3 dagen oud, zoooo lief en klein 😍 nu ben ik nog ongeduldiger geworden!
Alle reacties Link kopieren
Gekkootje schreef:
30-01-2020 14:25
Heftig dat je zoveel hebt moeten overgeven. Lijkt me echt vreselijk.
Klinkt als geen makkelijke zwangerschap.

Top, die centimeters hoef je al niet meer te doorstaan.

Ik heb morgen controle. Was me net aan het bedenken of ik ook zal laten strippen..?
Wat zijn voor jou de voors en tegens om te strippen? Als ik over de 40 wk ga wil ik het waarschijnlijk wel, terwijl ik eigenlijk vind dat ik best wat geduldiger kan zijn.. dilemma dan he.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het na 40 weken sowieso zou vragen, maar het is heel wisselend hoe de verloskundigen etc. erin staan.
Maar vragen kan altijd!

Of laten checken of je al ontsluiting hebt, dan daarna de keuze maken.

Bij mijn eerste had ik met 38,5 week 1 of 2 cm ontsluiting. En nu dus met 39 weken al 3 tot 4 cm. Dan kunnen ze ook meer doen. Als het nog potdicht zit niet geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Nee als het echt nog dicht zit kunnen ze niet veel doen denk ik..
Ik ga het morgen gewoon bespreken en zie het dan wel.
Mijn overweging is eigenlijk dat ik vind dat ‘het komt zoals het komt’. Binnen de grenzen van wat veilig is natuurlijk.
Dat laatste maakt nu natuurlijk dat ik erover na ga denken omdat de 41 weken nadert.

Baby heeft as we speak weer eens de hik. Dat heeft ze echt vaak.
Gekkootje schreef:
29-01-2020 21:37
Volgens mij heb ik helemaal nog nooit een harde buik gehad. Zijn die altijd pijnlijk? Soms twijfel ik of ik een harde buik heb, of dat baby zich met rug/billen hard tegen de wand aandrukt haha.
Ik heb ze ongeveer vanaf 20 weken gehad, heb fysiek een redelijk zwaar beroep dus dat veroorzaakte het vaak. Maar dat zal bij iedereen anders zijn! Deed geen zeer maar was wel een ongemakkelijk gevoel.. lastig uit te leggen maar je buik voelt gewoon keihard aan :) nu voelt het vaker ook keihard maar ook een beetje menstruatie kramp-achtig
Hé, nog meer wachtende....
Ik wacht ook...ben vandaag 40 weken.

De oudste kwam met 41+3, dus vermoed dat deze baby niet veel eerder komt al hoop ik het eigenlijk wel.
Volgende week dinsdag ben ik 40+5 en gaan ze kijken of ik gestript kan worden.
anoniem_651dc699d56ba wijzigde dit bericht op 30-01-2020 20:10
75.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kato1987 schreef:
30-01-2020 20:00
Ik wacht ook...ben vandaag 40 weken!!
Spannend Kato! Rommelt het al een beetje of nog rustig in je buik?
Ga je voor het eerst bevallen?
Boertje037 schreef:
30-01-2020 20:05
Spannend Kato! Rommelt het al een beetje of nog rustig in je buik?
Ga je voor het eerst bevallen?
Heb wel wat krampen, maar het zet niet door.
Dit wordt mijn tweede bevalling. Bij de oudste ben ik bij 41+3 bevallen. Ik hoop eigenlijk dat ik nu iets eerder beval, maar ik voorspel dat het nog wel even kan duren.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vandaag 40 weken! Voelt echt heel gek! Bij dochter ben ik ingeleid met 38+2 (38+3 bevallen). En dat wist ik al vanaf week 35. Dus dit wachten is nieuw voor me. Heb wel last van harde buiken en ook af en toe wat lichte krampen. Maar hij/zij is nog niet helemaal ingedaald, dus denk dat het eerder indalingsweeën zijn.

Kato, bij mij gaan ze ook volgende week dinsdag (40+5) proberen te strippen als ik dat wil. En er wordt dan een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor ctg en echo met 41+1. Hopelijk hebben we dat allemaal niet nodig en meldt hij/zij zich gewoon mooi dit weekend ;-D
Alle reacties Link kopieren
Knotje_ schreef:
30-01-2020 20:16
Hier ook vandaag 40 weken! Voelt echt heel gek! Bij dochter ben ik ingeleid met 38+2 (38+3 bevallen). En dat wist ik al vanaf week 35. Dus dit wachten is nieuw voor me. Heb wel last van harde buiken en ook af en toe wat lichte krampen. Maar hij/zij is nog niet helemaal ingedaald, dus denk dat het eerder indalingsweeën zijn.

Kato, bij mij gaan ze ook volgende week dinsdag (40+5) proberen te strippen als ik dat wil. En er wordt dan een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor ctg en echo met 41+1. Hopelijk hebben we dat allemaal niet nodig en meldt hij/zij zich gewoon mooi dit weekend ;-D
Ik hoop ook voor je dit weekend! Nu nog maar even slapen dan zoveel je kan 😬
Oh ja het wachten erop vind ik zelf een van de lastigste dingen. Je weet het gewoon echt niet he? Ik kan maar moeilijk omgaan met de onvoorspelbaarheid.
En jij weet dus nog niet wat je krijgt?! Wat spannend! Ik wil dat deze keer ook proberen maar is toch mislukt :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een hoogzwangere... Mijn uitgerekende datum was gister. Ik ben zwanger van de derde en hoop echt dat de baby snel komt, want heb al sinds zondag weeën die komen en gaan en ik vind het zo best zwaar de laatste dagen. Afgelopen nacht stopten ze om 23:00 dus kon ik goed slapen, maar de nacht ervoor gingen ze door tot 04:00. Ik woon in het buitenland en hier is de bevalling altijd in t ziekenhuis.
Leuk om jullie verhalen te lezen!
Volgende week donderdag uitgerekend. De eerste kwam met 41 na wat aanmoediging in het ziekenhuis. Ik verwacht dus dat deze dame ook wat langer blijft zitten. Maar de voorweeën beginnen wel irritant te worden, ik hoop toch elke keer dat er iets begint!
Alle reacties Link kopieren
Irritant hè, die voorweeën en dat je dan denkt, oe zou het nu doorzetten? En dan niks... Het is mijn eerste zwangerschap dus ik heb ook niet echt een idee waar ik nou precies op zit te wachten :P

Als er morgen nog niks gebeurd is, word ik gestript. Begreep van de vk dat het voor de 41 weken nauwelijks effect heeft. Hopelijk doet het dan morgen wel wat (of komt baby gewoon voor die tijd!)
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
Fiet schreef:
31-01-2020 08:52

Als er morgen nog niks gebeurd is, word ik gestript. Begreep van de vk dat het voor de 41 weken nauwelijks effect heeft. Hopelijk doet het dan morgen wel wat (of komt baby gewoon voor die tijd!)
Klopt! Ik was idd 39 weken van de week en had al ontsluiting, maar zelfs toen niks gedaan! 👎🏼
Vanmiddag weer controle en dan hoor ik over het inleiden.
Natuurlijk is het het allerfijnst als de baby zelf komt!
Ja, erg irritant! Ik ben niet zo goed in geduldig zitten wachten ;)

Ik wil mijn mobiliteit inmiddels ook wel weer terug. Gisteren schoot het in mijn rug toen ik een onderbroek aan probeerde te trekken...
Gelukkig is het einde in zicht!

Ik wil trouwens in het ziekenhuis bevallen. Ik vind het een geruststellend idee dat alle expertise in de buurt is, mocht dat opeens nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier gebeurd echt he-le-maal niks :zzz:
Ik heb zojuist nog een tubetje aambeienzalf meegenomen bij de drogist, ready to push :proud: stille hint voor de baby!

Vorige week groot voorraad ingeslagen (fris, bier, wijn, sapjes, roze koeken, zoutjes, pasta, rijst, vlees, wc papier ed) maar merk nu al dat de voorraad alweer slinkt en dat zonder kraamvisite...

Zal je zien dat ik volgende week weer moet inslaan :proud:

Hier trouwens voorkeur voor een ziekenhuis bevalling want ik vond de ruggenprik érg fijn de vorige keer :lol: die mag er van mij met de eerste wee al in, maar zo'n feest zal het wel niet zijn :whip:
Alle reacties Link kopieren
Ohw aambeien.. zucht. Deze heb ik ook overgehouden aan de vorige bevalling. Wat een ellende zeg. Heb er regelmatig nog last van.
De bekkenfysio waar ik tijdens de zwangerschap wel eens kom, biedt een methode aan om aambeien te behandelen. Ik dacht met ultrasoon geluid, maar dat weet ik niet meer zeker. Het geeft meteen resultaat. Ik heb me voorgenomen om dit te gaan doen als ik weer zoveel last ervan heb hoor. Het kan ook meteen na de bevalling behandeld worden.

Ik ben ook wel klaar om weer wat meer bewegingsvrijheid/mobiliteit te hebben hoor. Een onderbroek aantrekken is inderdaad niet meer zomaar iets :hihi:
Ook wil ik mijn gewone kleren weer aan en mijn lijf terug. Al heb ik van de vorige keer geleerd dat dat bij mij een stuk langer duurt dan ik had gedacht. Daar stel ik me dan maar weer op in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven