Wachten op bevalling; wie nog meer?
woensdag 12 februari 2020 om 22:44
Voel mij nog prima op de kwaaltjes na. Baby ook nog druk dus geen reden tot zorgen of haast, wat natuurlijk super fijn is maar ik zie die 42 weken naderen
donderdag 13 februari 2020 om 09:13
Oooh jeetje ClaireSophie wat duurt het lang zo voor je! Hopen dat het nu echt snel gaat beginnen!
Ik ben vandaag uitgerekend.. Heb afgesproken dat maandag de vk gaat strippen, maar ik mocht ook eerder bellen. Zit er aan te denken om toch vandaag te bellen of ze voor het weekend kan komen.. ik vind het mooi geweest.
Hoe gaat het met alle babies??
Ik ben vandaag uitgerekend.. Heb afgesproken dat maandag de vk gaat strippen, maar ik mocht ook eerder bellen. Zit er aan te denken om toch vandaag te bellen of ze voor het weekend kan komen.. ik vind het mooi geweest.
Hoe gaat het met alle babies??
donderdag 13 februari 2020 om 09:30
Fijn dat je je nog goed voelt ClairSophie, dat scheelt wel als je toch maar moet afwachten. Wanneer ben je precies 42 weken?
Oh spannend Boertje
hoop dat het snel op gang komt als je besluit je te laten strippen.
Baby doet het hier goed! Is al bijna twee weken.. tijd vliegt hoor. Ik ga zo even naar de huisarts, ze heeft spruw en dat wordt wel steeds erger. Iemand hier er ervaring mee? Ze drinkt wat onrustig (flesvoeding), maar lijkt er verder niet veel last van te hebben. Maar ik voel er ook weinig voor om af te wachten tot ze er wel last van gaat krijgen..
Oh spannend Boertje
Baby doet het hier goed! Is al bijna twee weken.. tijd vliegt hoor. Ik ga zo even naar de huisarts, ze heeft spruw en dat wordt wel steeds erger. Iemand hier er ervaring mee? Ze drinkt wat onrustig (flesvoeding), maar lijkt er verder niet veel last van te hebben. Maar ik voel er ook weinig voor om af te wachten tot ze er wel last van gaat krijgen..
donderdag 13 februari 2020 om 11:06
Hier gaat ook alles goed! Zoontje is nu 11 dagen. Drinkt en slaapt goed, was gisteren net niet op geboortegewicht bij controle door jeugdverpleegkundige van ggd, maar langzaamaan komt dat wel goed! Was 4 kg, dus ook geen reden tot zorgen hoor!
Hebben onze draai al heel goed gevonden. Ook wel zo fijn met een naar (kleuter)schoolgaande dochter.
Iedereen lekker genieten van de baby’s! En voor de wachtenden: heel veel succes nog even!
Hebben onze draai al heel goed gevonden. Ook wel zo fijn met een naar (kleuter)schoolgaande dochter.
Iedereen lekker genieten van de baby’s! En voor de wachtenden: heel veel succes nog even!
donderdag 13 februari 2020 om 18:53
Hier gaat het ook goed. Zoon is morgen een week oud!
We zijn de kraamweek goed door gekomen, met goede hulp.
Zoon doet het verder ook goed en ik voel me goed.
Succes voor de dames die nog wachten. Hopelijk komt het snel op gang.
Precies een week geleden kreeg ik rond deze tijd weeen bij 41 weken en werd onze zoon die nacht geboren.
We zijn de kraamweek goed door gekomen, met goede hulp.
Zoon doet het verder ook goed en ik voel me goed.
Succes voor de dames die nog wachten. Hopelijk komt het snel op gang.
Precies een week geleden kreeg ik rond deze tijd weeen bij 41 weken en werd onze zoon die nacht geboren.
donderdag 13 februari 2020 om 19:35
Succes voor alle nog wachtende dames!
Hier is dochter inmiddels 13 dagen oud. Vanmorgen huisbezoek gehad van de jeugdverpleegkundige, ze zit alweer 120 gram boven haar geboortegewicht dus ze groeit goed! Het is een tevreden meisje tot nu toe.
De gebroken nachten zijn weer erg wennen voor ons allebei, maar we splitsen op zodat we ieder ongeveer 5 uur achtereen kunnen slapen.
Hier is dochter inmiddels 13 dagen oud. Vanmorgen huisbezoek gehad van de jeugdverpleegkundige, ze zit alweer 120 gram boven haar geboortegewicht dus ze groeit goed! Het is een tevreden meisje tot nu toe.
De gebroken nachten zijn weer erg wennen voor ons allebei, maar we splitsen op zodat we ieder ongeveer 5 uur achtereen kunnen slapen.
donderdag 13 februari 2020 om 21:05
Met deze baby girl gaat het ook goed. Een lekkere slaapbaby die om de 4 uur nu voeding krijgt. ( in de nacht komt ze 1x dus dat is ook zo fijn) krampjes valt mee hier....hopelijk blijft dat ook zo! Eerlijk gezegd ben ik drukker met mijn zoontje van 14 maand die nu alles doet wat verboden is!
Toch moet ik wel even mijn weg vinden met 2 kinderen nu.
Succes alle mama's to be!
Succes alle mama's to be!
vrijdag 14 februari 2020 om 00:24
Vanmiddag om 15.15 uur bevallen van een prachtig zoontje! Inleiding was pittig, maar tijdig weeenstorm voorkomen door het infuus terug te draaien en pijnstilling waardoor ik de weeen alsnog op kon vangen. Persen was eigenlijk zo klaar toen de persdrang eenmaal kwam, ik denk dat ik een kwartier heb liggen persen en toen was hij er ineens!
Zo wonderlijk....moet nog nachtje in het ziekenhuis blijven door hoge bloeddruk maar verder alles super in orde!
Zo wonderlijk....moet nog nachtje in het ziekenhuis blijven door hoge bloeddruk maar verder alles super in orde!
vrijdag 14 februari 2020 om 00:32
Wauw gefeliciteerd!! Wat sterk dat je de energie heb het hier te delen! Geniet van je mannetjeNaatje2000 schreef: ↑14-02-2020 00:24Vanmiddag om 15.15 uur bevallen van een prachtig zoontje! Inleiding was pittig, maar tijdig weeenstorm voorkomen door het infuus terug te draaien en pijnstilling waardoor ik de weeen alsnog op kon vangen. Persen was eigenlijk zo klaar toen de persdrang eenmaal kwam, ik denk dat ik een kwartier heb liggen persen en toen was hij er ineens!
vrijdag 14 februari 2020 om 00:33
GefeliciteerdPinguïn92 schreef: ↑13-02-2020 21:05Met deze baby girl gaat het ook goed. Een lekkere slaapbaby die om de 4 uur nu voeding krijgt. ( in de nacht komt ze 1x dus dat is ook zo fijn) krampjes valt mee hier....hopelijk blijft dat ook zo! Eerlijk gezegd ben ik drukker met mijn zoontje van 14 maand die nu alles doet wat verboden is!Toch moet ik wel even mijn weg vinden met 2 kinderen nu.
Succes alle mama's to be!![]()
vrijdag 14 februari 2020 om 08:40
Gefeliciteerd!!!Naatje2000 schreef: ↑14-02-2020 00:24Vanmiddag om 15.15 uur bevallen van een prachtig zoontje! Inleiding was pittig, maar tijdig weeenstorm voorkomen door het infuus terug te draaien en pijnstilling waardoor ik de weeen alsnog op kon vangen. Persen was eigenlijk zo klaar toen de persdrang eenmaal kwam, ik denk dat ik een kwartier heb liggen persen en toen was hij er ineens!
vrijdag 14 februari 2020 om 10:56
Gefeliciteerd Naatje! Lekker genieten vanaf nu! Veel geluk!Naatje2000 schreef: ↑14-02-2020 00:24Vanmiddag om 15.15 uur bevallen van een prachtig zoontje! Inleiding was pittig, maar tijdig weeenstorm voorkomen door het infuus terug te draaien en pijnstilling waardoor ik de weeen alsnog op kon vangen. Persen was eigenlijk zo klaar toen de persdrang eenmaal kwam, ik denk dat ik een kwartier heb liggen persen en toen was hij er ineens!
vrijdag 14 februari 2020 om 11:24
Gefeliciteerd met de verse babies! En wat fijn om te horen dat het goed gaat met de kindjes van de vorige ronde! 
@Pinguin: ja snap ik hoor! En 14 maanden is ook nog wel klein natuurlijk. Je gezin moet zich weer even in de nieuwe rollen schikken, went snel hoor!
@herfstblaadje: dat klinkt goed, wat fijn! 5 uur slapen is echt al heel top!
@Naatje: wat super dat het zo ging!
ClaireSophie ben heel benieuwd of jij inmiddels al bevallen bent.. zijn er verder nog wachtende over?
Ik wordt straks gestript, maar denk dat ik eigenlijk nog potdicht zal zitten. Afwachten maar. Mijn draakjes van 4 en 2 zijn deze dagen extra drakerig, misschien voelen ze toch mijn spanning. Maakt het er niet makkelijker op iig. Goddank voor oma’s die wel energie en geduld hebben
@Pinguin: ja snap ik hoor! En 14 maanden is ook nog wel klein natuurlijk. Je gezin moet zich weer even in de nieuwe rollen schikken, went snel hoor!
@herfstblaadje: dat klinkt goed, wat fijn! 5 uur slapen is echt al heel top!
@Naatje: wat super dat het zo ging!
ClaireSophie ben heel benieuwd of jij inmiddels al bevallen bent.. zijn er verder nog wachtende over?
Ik wordt straks gestript, maar denk dat ik eigenlijk nog potdicht zal zitten. Afwachten maar. Mijn draakjes van 4 en 2 zijn deze dagen extra drakerig, misschien voelen ze toch mijn spanning. Maakt het er niet makkelijker op iig. Goddank voor oma’s die wel energie en geduld hebben
vrijdag 14 februari 2020 om 13:04
Spannend!! Hopelijk komt het mooi op gang, en kan je die kleine ook in je armen sluiten;-)Boertje037 schreef: ↑14-02-2020 11:24
Ik wordt straks gestript, maar denk dat ik eigenlijk nog potdicht zal zitten. Afwachten maar. Mijn draakjes van 4 en 2 zijn deze dagen extra drakerig, misschien voelen ze toch mijn spanning. Maakt het er niet makkelijker op iig. Goddank voor oma’s die wel energie en geduld hebben![]()
pinguïn92 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 19:44
1.08% gewijzigd
vrijdag 14 februari 2020 om 13:54
Gefeliciteerd Naatje!
Spannend Boertje!
Ik ben vandaag 40.6. Ik heb gisteren een CTG gehad en intake voor de inleiding. Alles zag er goed uit. Zondagavond wordt er een ballonnetje geplaatst en maandag volgt dan de inleiding, mocht hij niet alsnog vanzelf komen van het weekend.
Ik zie er nu vooral tegenop dat ik langer in het ziekenhuis moet blijven dan ik van te voren had gedacht.
Spannend Boertje!
Ik ben vandaag 40.6. Ik heb gisteren een CTG gehad en intake voor de inleiding. Alles zag er goed uit. Zondagavond wordt er een ballonnetje geplaatst en maandag volgt dan de inleiding, mocht hij niet alsnog vanzelf komen van het weekend.
Ik zie er nu vooral tegenop dat ik langer in het ziekenhuis moet blijven dan ik van te voren had gedacht.
vrijdag 14 februari 2020 om 14:08
Spannend Boertje! Strippen gaf bij mij wel wat bloedverlies en krampen maar meer ook niet. Oh ja en een baby die de hele avond erna overstuur in mijn buik bewoog : “er zat verdorie iemand aan mijn hoofd!!!l”
Ook spannend voor jou Asimov! En ik vond ziekenhuis niet zo’n drama hoor, uiteindelijk word je gewoon heel goed verzorgd!
Ook spannend voor jou Asimov! En ik vond ziekenhuis niet zo’n drama hoor, uiteindelijk word je gewoon heel goed verzorgd!
zaterdag 15 februari 2020 om 09:49
GefeliciteerdNaatje2000 schreef: ↑14-02-2020 00:24Vanmiddag om 15.15 uur bevallen van een prachtig zoontje! Inleiding was pittig, maar tijdig weeenstorm voorkomen door het infuus terug te draaien en pijnstilling waardoor ik de weeen alsnog op kon vangen. Persen was eigenlijk zo klaar toen de persdrang eenmaal kwam, ik denk dat ik een kwartier heb liggen persen en toen was hij er ineens!
zaterdag 15 februari 2020 om 10:07
Nou idd weinig effect zover. Zowiezo het laatste zwangere weekend! Donderdag wordt ik ingeleid als ze er dan nog niet is. Hoop zooo dat ze zelf wat eerder kommmt ik ben het zat.Naatje2000 schreef: ↑14-02-2020 14:08Spannend Boertje! Strippen gaf bij mij wel wat bloedverlies en krampen maar meer ook niet. Oh ja en een baby die de hele avond erna overstuur in mijn buik bewoog : “er zat verdorie iemand aan mijn hoofd!!!l”
zaterdag 15 februari 2020 om 11:16
zaterdag 15 februari 2020 om 11:43
Jeetje je geduld wordt echt op de proef gesteld he! Ik heb met je te doen. Jij wacht al een week langer danClaireSophie schreef: ↑15-02-2020 11:16Still waiting....
41+2....
Verloskundige komt tussen 9 en 1 vandaag voor een tweede poging tot strippen. Ik verwacht er niks van. Wil dan graag gelijk even overleg want wil naar het ziekenhuis voor een check-up afspraak inleiden.
42 weken komt wel heel dichtbij zo!
Succes met de strippoging, hoop voor je dat het gaat werken. Spreek je zoon/dochter maar even streng toe dat het nu wel echt genoeg is!
zaterdag 15 februari 2020 om 15:43
Hoe voel je je Naatje? Rollercoaster aan emoties? Altijd bijzonder de kraamweek! Besef je dat die kleine jongen van jullie is?Naatje2000 schreef: ↑15-02-2020 14:15Ach nee ClaireSophie, die zit echt muurvast hè? Dan is het wel zo ontzettend klaar nu, zou inderdaad meteen die afspraak inplannen!
En Boertje spannend, wat denk je zelf? Komt het nog vanzelf denk je?
Ja joh, die baby's van mij...
Langdrager helaas
Baarmoedermond was iets verweekt, krap één centimeter ontsluiting maar nog strippen was lastig aldus de verloskundige zojuist. Maandag naar het ziekenhuis voor hartfilmpje, vruchtwatercheck, echo en inwendig onderzoek en afspraak inplannen voor inleiding.
Ben benieuwd of de dame zich nog meld voor maandag...
zaterdag 15 februari 2020 om 19:14
Wat een geduld moet je hebben, ClaireSophie! Hopelijk besluit ze toch nog spontaan te komen voor maandag.
Naatje, nog gefeliciteerd!
Gaat alles goed met jullie?
Boertje, hoe gaat het bij jou?
Hier is dochter alweer een week oud! Fijne kraamweek gehad. Heel lieve kraamverzorgster! En nu proberen we onze draai te vinden als gezin van vier. Nog wel een beetje zoeken, maar dat komt goed. Dochter is in ieder geval een tevreden meisje. Borstvoeding is goed op gang en ik voel me ook best oké.
Naatje, nog gefeliciteerd!
Boertje, hoe gaat het bij jou?
Hier is dochter alweer een week oud! Fijne kraamweek gehad. Heel lieve kraamverzorgster! En nu proberen we onze draai te vinden als gezin van vier. Nog wel een beetje zoeken, maar dat komt goed. Dochter is in ieder geval een tevreden meisje. Borstvoeding is goed op gang en ik voel me ook best oké.
maandag 17 februari 2020 om 14:24
Vanmorgen gekomen voor een check up en alles goed. 2/3cm ontsluiting dus mocht (als ik wilde uiteraard) gelijk blijven.
Even de knop omzetten maar ben gebleven en hang nu aan de weeënopwekkers!
Hoop vandaag nog dochterlief nummer 2 in mijn armen te kunnen sluiten...
Mag wel toch met 41+4 op de teller
Even de knop omzetten maar ben gebleven en hang nu aan de weeënopwekkers!
Hoop vandaag nog dochterlief nummer 2 in mijn armen te kunnen sluiten...
Mag wel toch met 41+4 op de teller