Wat deed jullie man/vriend/moeder tijdens de bevalling?

17-10-2019 20:34 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het duurt nog even voordat de kleine man eruit is. Maar ik ben zo benieuwd naar verhalen over de bevalling. Mijn vriend en schoonmoeder zijn erbij.

Wat vonden jullie fijn en wat moesten jullie vriend/man/moeder doen?
Andersom schreef:
17-10-2019 20:47
Die van mij wel, maar dat kan ook zijn gekomen doordat hij op zijn oog was getimmerd door iemand, tijdens het parkeren van de auto. (Terwijl ik de laatste ontsluitingsweeën aan het opvangen was, zat hij bij de eerste hulp)
Jeetje :|
Hier alleen man erbij.
Ingeleid want al dagen gebroken vliezen en geen weeën te bekennen. Eerste uren waren best gezellig want weeën opwekker deden weinig. Toen deed het pijn, veel pijn en kon man weinig doen. Lang leve de ruggenprik, toen was het weer goed, tijdens het persen blijf de prik aan, ideaal. In dat half uurtje persen was het bijna nog gezellig, tussen de persweeën door nog grapjes gemaakt met elkaar en de verloskundige!
Jk heb dik 40 uur aan het infuus gezeten in de hoop dat de weeen sterker werden. Man had paar dagen na de bevalling een belangrijk examen dus hij heeft heel veel zitten leren.

Na 40 uur minimale weeen is zoon uiteindelijk met keizersnede gehaald.

Man heeft overigens zijn examen cum laude gehaald.
Man heeft eerst als een gek heen en weer moeten lopen met koude washandjes voor mijn voorhoofd. :rofl: En het aller belangrijkst; een McChicken menu gehaald.
Tijdens het persen mijn been vast gehouden zodat ik dat zelf niet hoefde te doen.

En het aller mooiste vind ik dat hij zoon heeft aan gepakt en bij mij op de buik heeft neer gelegd. :heart: Vonden en vinden we beide heel bijzonder, hebben de bevalling echt samen gedaan.

Maar voor de rest was man wel erg zenuwachtig. Hij voelde zich machteloos, maar heeft wel erg zijn best gedaan om mij te steunen.
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 21:00
20.81% gewijzigd
Oh ja en broodje bal met satesaus eten, precies tijdens die weeën. :sick:

En niet meer kunnen stoppen met huilen toen onze dochter op mijn borst lag, terwijl ik alleen maar uitzinnig kon roepen: 'je bent er, hallo meisje, je bent er'.
rosanna08 schreef:
17-10-2019 20:46
en wil jij dat ook? Het gaat tijdens de bevalling om jou he, houdt dat goed voor ogen
Ja, natuurlijk.
In het eerste gedeelte dat ik boven in bad en bed weeën opving probeerde hij nog te slapen op de bank, omdat ik hem dat had gezegd. Toen ik even beneden kwam lag hij op de bank duitse muziek op een tv zender te kijken :-)

Bij volledige ontsluiting en het persen thuis en later in het ziekenhuis heeft hij zijn hand opgeofferd en was continu naast mij! Nu ik er over nadenk kan ik me ook niet herinneren dat hij een keer weg is geweest om te drinken of plassen oid. Terwijl het toch best nog een poos heeft geduurd allemaal.
ClaireSophie schreef:
17-10-2019 20:59
Oh ja en broodje bal met satesaus eten, precies tijdens die weeën. :sick:

En niet meer kunnen stoppen met huilen toen onze dochter op mijn borst lag, terwijl ik alleen maar uitzinnig kon roepen: 'je bent er, hallo meisje, je bent er'.
Dat laatste heel schattig :flirting:

Die saté saus was bij mij met man weggestuurd :hyper:
DuchessMeganMarkle schreef:
17-10-2019 20:42
Worden mannen ongemakkelijk tijdens de bevalling?
Mijn man zei vooraf dat hij aan mijn hoofdeind zou blijven staan, want hij wilde het niet volledig zien, hij zou de baby pas aanraken als hij schoongeveegd zou zijn, en hij wilde ook de navelstreng niet doorknippen.

Uiteindelijk heeft hij alles gezien, pakte meteen het handje van de baby en heeft de navelstreng heel trots doorgeknipt.

Tijdens de bevallingen hield hij op mijn verzoek mijn hand vast tijdens de weeënstorm, hij hield kotsbakjes vast en gooide ze leeg en hielp me rustig blijven toen ik in paniek raakte bij het 2,5 uur lang tegenhouden van persweeën.
Hij vond zelf dat hij nutteloos was... ik vond hem onmisbaar en een enorme steun.
Bij de eerste zaten we in het ziekenhuis en zat man te gapen. Toen heb ik gezegd dat ie maar moest gaan slapen want ik wilde stilte en rust.
Pas bij de laatste weeën heb ik hem wakker gemaakt.

Bij de tweede was hij er bij en heeft zitten laptoppen, en zo nu en dan een kruikje ververst.

Bij de derde heeft hij mijn benen gemasseerd na elke wee want ik werd gestoord van mijn beenweeen.

Drie korte bevallingen. Bij de eerste ook fysiek ondersteund bij het persgedeelte. Bij nr 2 en 3 ging het daarvoor te snel.
Ik dacht dat ik heel erg aan mijn partner zou hangen tijdens de bevalling. Niks was minder waar, ik wilde hem zelfs nog niet bellen (ik lag al in het ziekenhuis toen de bevalling vrij onverwacht begon) omdat ik dacht " het duurt nog wel ff, laat hem nog maar wat slaap pakken".
Toen ie er eenmaal was wilde ik niet aangeraakt worden, mocht ie niet tegen me praten en alleen maar stil in een hoekje van de verloskamer zitten. Op de voorzichtige opmerking dat ik moest ademen zoals ik geleerd had kon ik hem alleen nog maar Hou. Je. Mónd. toebijten.

Bottomline, probeer je er niet teveel bij voor te stellen of te verwachten, er is geen peil op te trekken hoe je de bevalling gaat doen.
Bij de eerste heeft man op een nintendo ds gegamed. Dat vond de verpleegster zielig geloof ik, ze liep naar mij toe en legde haar hand op mijn schouder, die sloeg ik er bijna af. Waarop mijn man heel droog zei: Dat wil ze niet geloof ik.
Tweede bevalling was thuis en moest man hard aan het werk, van 8 cm ontsluiting naar geboren in 10 minuten door het breken van de vliezen en de kraamhulp was er nog niet, dus spullen aangeven en pakken enz. Voor die fase er zijn, maar stil.
Bij bevalling drie gevraagd om zo min mogelijk ingrijpen van de verloskundige, want die laatste 10 minuten van bevalling 2 waren niet leuk. Man heeft toen de baby aangepakt.
Hij was erbij. Ik kan me er weinig meer van herinneren. Hij zal vast lief en behulpzaam geweest zijn. Bij de eerste viel hij bijna flauw, bij de tweede was hij maar alvast op een stoel gaan zitten.
Ik denk dat het fijn is als je man gewoon lief is en doet wat jij wil.

En je schoonmoeder zou ik niet beloven dat ze erbij mag zijn want je weet nu niet hoe het gaat lopen. Je kan aangeven dat je het leuk zou vinden maar dat je altijd moet afwachten hoe t loopt.

Bevallen is niet leuk een baby krijgen wel.
De CTG in de gaten te houden en enthousiast roepen of ik de wee al voelde als het een hoge piek had.

Ik wilde hem aan het hoofd hebben staan, maar hij stond beide keren gewoon die koentunnel in te kijken tot de baby er was en van een afstandje me aan te moedigen. “Kom op schat bijna, ik zie haartjes, hij is er bijna”.
Man gaf steeds aan dat er een wee aankwam op de monitor... Ja man, dat voel ik :P
Mijn vingers jeuken om een reactie (van een andere forummer die verpleegkundige bij bevallingen is) uit een ander topic te kopiëren en plakken, maar ik houd me in. Geen zin om weer gestaft te worden.

Ik zou alleen mijn man erbij willen hebben.
En geen andere pottenkijkers.
Gatekeeper* schreef:
17-10-2019 21:06
De CTG in de gaten te houden en enthousiast roepen of ik de wee al voelde als het een hoge piek had.

Ik wilde hem aan het hoofd hebben staan, maar hij stond beide keren gewoon die koentunnel in te kijken tot de baby er was en van een afstandje me aan te moedigen. “Kom op schat bijna, ik zie haartjes, hij is er bijna”.
:high5:
SallySpectra* schreef:
17-10-2019 20:44
Op een gegeven moment ging hij een krentenbol eten, de eikel. Die lucht :purple:
Die van mij kwam naast me zitten met een boterham met pindakaas, een boterham met salami en een kop koffie. Ik kon hem werkelijk wel wat doen en heb gesnauwd dat 'ie de slaapkamer uit moest gaan :mrgreen:
Lillybit schreef:
Man gaf steeds aan dat er een wee aankwam op de monitor... Ja man, dat voel ik :P
Oh ja die van mij ook.
“Hey dit was niet zo’n erge”
HOU JE BEK!! :blauwoog:
Alleen man was erbij. In het begin sloot ik me af, ik heb honderden rondjes door het huis gewandeld om de pijn op te vangen. Maar toen werd ik duizelig en kon ik niet meer staan, terwijl ik echt gek werd op bed. Gelukkig kwam de verloskundige toen langs en liet ze man zien hoe hij mij tijdens een wee kon laten ontspannen. Dat werkte super en het ging toen als een speer, na een uur kreeg ik persweeen en moest de verloskundige snel terug komen omdat de baby eraan kwam. We waren toen nog thuis dus toen de verloskundige kwam moest er van alles bij elkaar gezocht worden voor een thuisbevalling. Dat moest de verloskundige doen want ik wilde niet dat man de kamer verliet. Ook het persen hebben we echt samen gedaan. Van tevoren wilde man niets zien maar op moment suprême stond hij aan het voeteneind aan te moedigen met spiegels en weet ik het wat, compleet het tegenovergestelde van wat wij van tevoren hadden verwacht. Hij heeft de baby aangepakt en op mijn borst gelegd :heart:
De verloskundige zei achteraf dat ze nauwelijks iets heeft hoeven doen en zo herinner ik het me ook. We waren echt een team, terwijl ik had gedacht dat ik me af zou sluiten en hem af zou snauwen. We hebben ook nog allemaal foto's gemaakt waarvan ik nu denk: waarom moest al dat bloed op de foto ;-D
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
SallySpectra* schreef:
17-10-2019 21:08
Oh ja die van mij ook.
“Hey dit was niet zo’n erge”
HOU JE BEK!! :blauwoog:
:hihi:
Lillybit schreef:
“Soooo schat dat wordt een heftige hoor, voel je hem al??”

Krijg de >:-(
Lillybit schreef:
Hahahah ja dat deed de mijne ook 😂
Totdat het ding blijkbaar losgekomen was. Toen zat ik als een malle te puffen en zei hij “nou schat, er is nog niks aan de hand hoor” ...
Tiswa schreef:
17-10-2019 21:10
Hahahah ja dat deed de mijne ook 😂
Totdat het ding blijkbaar losgekomen was. Toen zat ik als een malle te puffen en zei hij “nou schat, er is nog niks aan de hand hoor” ...
Of die viel wel mee hè? Grrrr ruilen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven