weeenopwekkers
zondag 12 april 2015 om 22:31
zondag 12 april 2015 om 22:40
Tja ik vond het prima te doen tot een cm of 3/4... toen zat ik op 5 weeen per 10 min.. 2 uur later zat ik nog steeds op 3/4 en heb ik om een ruggenprik gevraagd.. heerlijk ff pauze gehad maar hij zat helaas niet goed.. maar al met al kijk ik prima terug op de inleiding. 11.30 werden mijn vliezen gebroken.. 12.30 aan het infuus... en om 21.29 was mijn zoon er 
Ik was toen 39 wkn zwanger btw en werd vanwege hoge bloeddruk opgenomen en ingeleid!
Ik was toen 39 wkn zwanger btw en werd vanwege hoge bloeddruk opgenomen en ingeleid!
zondag 12 april 2015 om 22:59
Hmmm, ik vond het hels. Bij mij gebeurde er in het begin niets, dus het infuus werd vrij snel hoger gezet. En ineens werkte het en ging ik van 'best wel te doen' weeën om de vijf minuten naar een helse weeënstorm. Binnen een half uur zat ik op mijn knieën naast het bed, alle snoeren en gedoe meegesleurd, als een malle op de alarmknop te duwen (ja genant) terwijl ik riep dat ik 'nu' een ruggenprik wilde. Getoucheerd en toen bleek ik al volledige ontsluiting te hebben, van 5 naar 10 cm. in krap drie kwartier is wel werken Gelukkig was ze er toen al bij de tweede perswee.
zondag 12 april 2015 om 23:00
quote:Doreia schreef op 12 april 2015 @ 22:54:
Sta erop: het infuus kan ook lager. Een weeenstorm is NIET nodig. Als het te erg is, laat je partner dan erop staan dat het infuus omlaag gedraaid wordt. Echt waar. Doen.Ik had mijn zusje meegenomen voor o.a. dat doel, maar daar luisterden ze echt niet naar hoor. Ze zeiden dat ik toch niet meer terug kon en de weeën nodig waren om het kind geboren te laten worden.
Sta erop: het infuus kan ook lager. Een weeenstorm is NIET nodig. Als het te erg is, laat je partner dan erop staan dat het infuus omlaag gedraaid wordt. Echt waar. Doen.Ik had mijn zusje meegenomen voor o.a. dat doel, maar daar luisterden ze echt niet naar hoor. Ze zeiden dat ik toch niet meer terug kon en de weeën nodig waren om het kind geboren te laten worden.
zondag 12 april 2015 om 23:19
Ik ben ingeleid en kreeg meteen weeën door de opwekkers. Vond ze ook al heel snel pijnlijk. Bij mij werden ze inderdaad ook elke 20 minuten hoger gezet. Heb na drie uur weeën om een ruggenprik gevraagd, die kon niet snel worden gezet, twee dames op de kamers naast me waren ook ingeleid en die hadden er eerder om gevraagd, dus waren eerder aan de beurt. Ik heb toen zolang een pompje met pijnstilling gehad. Bij bijna volledige ontsluiting konden de weeënopwekkers uit en nam mijn lijf het zelf over en kwamen de persweeën. Ik heb dus geen weeënstorm gehad en kijk positief terug op mijn bevalling, zou het nu weer precies zo doen. 'S ochtends om 8.15u zijn mijn vliezen doorgeprikt en de weeënopwekkers gestart, om 21.50u is onze zoon geboren.
zondag 12 april 2015 om 23:22
Ik vond het meevallen. 45 min nadat de weeën heftig werden, is mijn zoon geboren. Het scheelt wel dat het mijn vierde bevalling was en ik al weken voorweeen had.
Ik wilde pijnstilling, maar had toen 7 cm en toen de gyn terugkwam van het vragen, was het hoofdje al te zien… het ging redelijk rap. Sterkte!
Ik wilde pijnstilling, maar had toen 7 cm en toen de gyn terugkwam van het vragen, was het hoofdje al te zien… het ging redelijk rap. Sterkte!
zondag 12 april 2015 om 23:33
Ik ben tot de tweede trap gekomen en toen hebben ze hem eerst een stapje terug gezet en daarna uit, omdat mijn lichaam het zelf overnam en ik toen op de 8 weeën per tien minuten zat. Van het plaatsen van het infuus tot de uitdrijving is ongeveer 8 uur geweest. Thank god for de ruggeprik, overigens, want ik kon niet eens meer ademhalen xD
maandag 13 april 2015 om 00:26
Ik vond de weeenopwekkers hartstikke allerverschrikkelijkstvreselijkst. Sorry.
Het eerste half uur ging nog wel relaxed, daarna volle bak aan 1 stuk door. Heb het 3 uur volgehouden zonder ruggeprik. Toen die er eenmaal inzat was het prima
Vanaf dat moment van 2cm naar 10 gegaan in 2 uurtjes tijd. Daarna mocht ik niet persen omdat hartslag dipte, maar goed, dat is een ander verhaal.
Moet trouwens wel zeggen dat ik voor dit hele verhaal al een ballon had gehad (24 uur ervoor) en de hele tijd wakker ben geweest wegens slechte hartslag van baby. Moest constant aan verschillende monitoren.
Ik was dus aardig kapot al toen het infuus met opwekkers erin ging.
Het eerste half uur ging nog wel relaxed, daarna volle bak aan 1 stuk door. Heb het 3 uur volgehouden zonder ruggeprik. Toen die er eenmaal inzat was het prima
Vanaf dat moment van 2cm naar 10 gegaan in 2 uurtjes tijd. Daarna mocht ik niet persen omdat hartslag dipte, maar goed, dat is een ander verhaal.
Moet trouwens wel zeggen dat ik voor dit hele verhaal al een ballon had gehad (24 uur ervoor) en de hele tijd wakker ben geweest wegens slechte hartslag van baby. Moest constant aan verschillende monitoren.
Ik was dus aardig kapot al toen het infuus met opwekkers erin ging.
maandag 13 april 2015 om 06:41
Zonder weeënopwekkers waren ze niet of met heel veel meer moeite geboren.
Omdat ik in het ziekenhuis was, kon ik pijnstilling krijgen. Heerlijk!
Ik geloof dat het heel erg helpt als je je kan ontspannen, ik heb mijn best gedaan maar kwam niet in een serene bubbel. Ik heb me voor laten lezen door man, korte verhalen, dat werkte goed.
Als je nog gaat bevallen: laat het los. Onderga het. Het kind moet eruit, hoe rustiger jij bent des te beter verloopt het proces.
Ik was blij dat het er was, ondanks de pijn een bevalling die het veroorzaakte.
Omdat ik in het ziekenhuis was, kon ik pijnstilling krijgen. Heerlijk!
Ik geloof dat het heel erg helpt als je je kan ontspannen, ik heb mijn best gedaan maar kwam niet in een serene bubbel. Ik heb me voor laten lezen door man, korte verhalen, dat werkte goed.
Als je nog gaat bevallen: laat het los. Onderga het. Het kind moet eruit, hoe rustiger jij bent des te beter verloopt het proces.
Ik was blij dat het er was, ondanks de pijn een bevalling die het veroorzaakte.
maandag 13 april 2015 om 07:10
Ik ben maar 1 x bevallen dus ik heb geen vergelijk met een natuurlijke bevalling maar ik vond mijn bevalling vreselijk.
Vrij snel na het inbrengen van het infuus kreeg ik weeën heel snel achter elkaar.
Om 7 uur in de ochtend is het infuus gezet en om 10 uur zat ik al in een weeenstorm om 5 uur in de middag had ik 4 cm en kreeg ik een ruggenprik.
Achteraf had ik die veel eerder moeten vragen.
Ze zijn om 23.00 en 23.07 geboren.
Vrij snel na het inbrengen van het infuus kreeg ik weeën heel snel achter elkaar.
Om 7 uur in de ochtend is het infuus gezet en om 10 uur zat ik al in een weeenstorm om 5 uur in de middag had ik 4 cm en kreeg ik een ruggenprik.
Achteraf had ik die veel eerder moeten vragen.
Ze zijn om 23.00 en 23.07 geboren.
maandag 13 april 2015 om 07:28
maandag 13 april 2015 om 09:38
dinsdag 14 april 2015 om 23:33
Ik ben ingeleid met 40+2 ivm langdurig gebroken vliezen. Had in de nacht al wel paar uur thuis buikweeen gehad, best pijnlijk maar op zich te doen. Nadat het infuus 's morgens werd aangesloten begonnen de weeen vrij snel, in mn rug. Vond t goed te doen, wel intens. Mn partner moest heel hard met zn vuisten drukken, dat hielp. Had infuus aan een looppaal en band om mn buik voor hartslag, kon dus nog wel lopen en zelf naar de wc. Uiteindelijk kreeg ik na 5 uur persdrang en met 10 minuten ofzo was beeb op de wereld. Zonder pijnstilling. Toen ik daar om ging vragen was ik al zeer ver dus had geen zin meer. Laatste stukje vd bevalling heeft vlos samen met me gepufd, kreeg tintelende handen en dat bleek door hyperventilatie, moest weer terug in t goede ritme van deze-wee-komt-nooit-meer-terug.
Heb achteraf gehoord dat ik heel goed ontspande tussen de weeen door (maakte me zo slap als n vaatdoek) en dat oa dat maakte dat t flink vorderde. Luisterde kennelijk nog heel goed naar instructies, daarom hebben ze me niet niet geknipt maar ben ik n stukje ingescheurd. Dit heb ik niet gemerkt. Ook hechten vond ik weinig voorstellen. Al met al vond ik t een prima bevalling.
Heb achteraf gehoord dat ik heel goed ontspande tussen de weeen door (maakte me zo slap als n vaatdoek) en dat oa dat maakte dat t flink vorderde. Luisterde kennelijk nog heel goed naar instructies, daarom hebben ze me niet niet geknipt maar ben ik n stukje ingescheurd. Dit heb ik niet gemerkt. Ook hechten vond ik weinig voorstellen. Al met al vond ik t een prima bevalling.