zwanger en nu....

04-03-2015 10:36 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als eerste wil ik aangeven dat ik nog nooit van mijn leven op een forum iets van mijzelf heb neergezet, dus voor mij is dit alweer een vreemde ervaring.

Ik zou graag advies willen over het volgende probleem.

Ik ben aan het scheiden, en tijdens mijn nieuwe vrijgezellen bestaan heb ik een leuke jongeman ontmoet die ik regelmatig in het weekend zag. Verder geen persoon om een nieuwe relatie mee te beginnen, maar wel erg leuk om de scheiding wat makkelijker door te komen.

Nu ben ik er 1.5 week geleden achter gekomen dat ik zwanger van hem ben...ben me compleet kapot geschrokken. Heb die middag hem laten weten wat er aan de hand is en hij gaf aan dat ik wel weet wat ik moet doen.(abortus)

Voor mij ligt dat niet zo makkelijk. Nu is het zo dat ik dit jaar 36 word en ik toch wel ergens een kinderwens heb. Nooit heel erg duidelijk, maar dat kwam ook omdat mijn ex man absoluut geen kinderen wilde. Ik heb ergens het idee dat nu het zo is, ik ook de verantwoordelijkheid hiervoor moet nemen. De situatie is alles behalve ideaal, dat weet ik. Ik ben net verhuisd naar een particulier appartement wat te duur zal zijn als ik minder moet gaan werken. (Ik heb hier ook geen recht op huursubsidie) en de vader van mijn kind zal nooit contact met hem/haar willen zoals hij er nu over denkt, wat ik ergens wel begrijp want hij is 10 jaar jonger.

Soms ben ik er helemaal uit en weet ik wat ik moet doen...maar een uur later kan het weer helemaal anders zijn.

Nu heb ik deze week met vriendinnen afgesproken om te praten, maar toch zou ik graag willen horen hoe jullie erover denken. Ik hoef geen opmerkingen als van, had het maar veilig gedaan.....dat hadden we, maar toch ben ik nu zwanger.

Ik geef mijzelf de tijd om hierover na te denken tot zondag. Maandag heb ik weer een afspraak bij de huisarts om mijn keuze kenbaar te maken.

Alvast heel erg bedankt...
Jouw beslissing, zijn mening is al bekend. Ga er van uit dat je geen vrijwillige financiële steun gaat krijgen van hem of dat hij een vaderrol gaat spelen. Tenzij je rechtszaak na rechtszaak wil aanspannen. Als jij denkt dat je het in je eentje kunt redden dan staat je niets in de weg toch? Neem anders contact op met het FIOM hierover.
Je bent 36, zo vreselijk veel tijd is er ook niet meer.

Wil je dit kind? Kun je het onderhouden, verzorgen, liefhebben? Dan ga ervoor!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Je weet zeker dat het niet van je ex is? (sorry voor de botte vraag)
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Verantwoordelijkheid nemen betekent natuurlijk niet per definitie dat je het kind houdt, het kan ook betekenen dat je dat juist niet doet.

Het is aan jou om te bedenken wat je wil. Kan het praktisch, financieel, heb je een netwerk, hoe voel je je bij het idee dat je moeder zou worden. Verwacht niets van de vader, op geen enkel gebied, maar ga er vanuit dat je er volledig alleen voorstaat.

En neem eens contact op met het fiom.
quote:viva-amber schreef op 04 maart 2015 @ 10:46:

Je weet zeker dat het niet van je ex is? (sorry voor de botte vraag)Nee geen botte vraag, maar dat weet ik zeker dat het niet van hem is....we hadden al maanden geen lichamelijk contact meer voordat we uit elkaar gingen.
Als je praktisch gezien voor het kind kan zorgen (baan, onderdak, groot genoeg netwerk) lijkt me dat er geen goede of slechte keuzes zijn.

Ik zou in ieder geval proberen geen sociaal wenselijke keuze te maken maar te bedenken wat JIJ wil. Hoe je het wend of keert, een kind krijgen is altijd een egoistische keuze..
Het is zo moeilijk om een ander hierin advies te geven. Ik kan alleen maar zeggen wat ik zelf zou doen. Ik zou het zien als een kadootje. Een prachtig, ultiem gewenst kadootje. Maar dat ben ik

Sterkte met je beslissing.
Tja het is een kwestie van afwegen zoals de anderen ook al zeggen. Heb je de financiele middelen, een sociaal vangnet en wil je dit kindje graag houden, dan waarom niet? Maar als je geen geld hebt om het kindje te onderhouden, je het gevoel hebt dat je het kindje niks kunt bieden in termen van tijd, liefde en aandacht dan is het beter om de zwangerschap niet door te zetten.
Wat ik me altijd afvraag bij zo'n topic, en ga het nu ook eens vragen;

Hecht je zo'n waarde aan een mening van een totaal vreemde of wat wil je bereiken met de meningen die hier gegeven worden? Neem je dat ook echt in overweging als iedereen roept ''laat het weghalen'' of ''lekker houden want je bent al 36?''

Je gaat komende week met je vriendinnen dit bespreken, daar zou ik mijn waarde aan hechten.

In ieder geval sterkte en veel succes met je keuze! Het zal niet makkelijk zijn, denk ik.
Snel de scheiding doorzetten. Het zou behoorlijk naar en een naaistreek zijn als dit kind in het huwelijk wordt geboren.
quote:Annelaure schreef op 04 maart 2015 @ 11:05:

Snel de scheiding doorzetten. Het zou behoorlijk naar en een naaistreek zijn als dit kind in het huwelijk wordt geboren.Dat ook ja. Als het kind geboren wordt terwijl de scheiding nog niet is uitgesproken wordt toekomstige ex automatisch de vader.
Ik snap dat je het zou willen houden.. Maar ik zou het wel erg pittig vinden om een deels ongewenst kind op de wereld te zetten. In je uppie.

En als kind deels ongewenst zijn is ook niet niets.. Écht niet.
Zolang het kind gewenst en geliefd is door de moeder en haar familie loopt het los.
quote:saaaaar81 schreef op 04 maart 2015 @ 11:16:

Zolang het kind gewenst en geliefd is door de moeder en haar familie loopt het los.Oh, werkelijk? Fijn! Dan gooi ik mijn slepende daddy-issues ff de deur uit. Blijkbaar bestaan die dan niet .
quote:suus_style schreef op 04 maart 2015 @ 11:02:

Wat ik me altijd afvraag bij zo'n topic, en ga het nu ook eens vragen;

Hecht je zo'n waarde aan een mening van een totaal vreemde of wat wil je bereiken met de meningen die hier gegeven worden? Neem je dat ook echt in overweging als iedereen roept ''laat het weghalen'' of ''lekker houden want je bent al 36?''

Je gaat komende week met je vriendinnen dit bespreken, daar zou ik mijn waarde aan hechten.

In ieder geval sterkte en veel succes met je keuze! Het zal niet makkelijk zijn, denk ik.Het is echt niet zo dat ik hier het advies ga opvolgen als ik hier bijvoorbeeld het meest zou lezen dat ik het zou moeten laten weghalen... Ik probeer zoveel mogelijk te doen en te ondernemen voor mijzelf om tot een goede beslissing te kunnen komen. Ik ben normaal prima in staat om een keuze te maken, maar omdat dit voor mij waarschijnlijk de belangrijkste beslissing is die ik moet maken in mijn leven kan ik al het advies goed gebruiken.
quote:GateKeeper schreef op 04 maart 2015 @ 11:10:

[...]

Dat ook ja. Als het kind geboren wordt terwijl de scheiding nog niet is uitgesproken wordt toekomstige ex automatisch de vader.De scheiding is in april rond
quote:GateKeeper schreef op 04 maart 2015 @ 11:10:

[...]

Dat ook ja. Als het kind geboren wordt terwijl de scheiding nog niet is uitgesproken wordt toekomstige ex automatisch de vader.dit.
Praktische problemen met huisvesting kun je waarschijnlijk wel oplossen, daar heb je ook nog ruim 30 weken voor. Het gaat er dus om of je het financierl, lichamelijk en emotioneel aan kunt om alleenstaande moeder te worden. Daar zou ik met je vriendinnen over praten en met fiom.
quote:Annelaure schreef op 04 maart 2015 @ 11:05:

Snel de scheiding doorzetten. Het zou behoorlijk naar en een naaistreek zijn als dit kind in het huwelijk wordt geboren.

Nou, inderdaad! lekker ex even financieel uitkleden met de alimentatie voor het kind van de toyboy.

TO, als je enig fatsoen hebt zorg je dat je gescheiden bent ruim voor het kind geboren is en laat je die knul met rust.

Wil je het kind houden, zorg er zelf dan voor.

(36 en dan neuken zonder enige bescherming met je toyboy = )
quote:Ephina schreef op 04 maart 2015 @ 11:19:

[...]

Oh, werkelijk? Fijn! Dan gooi ik mijn slepende daddy-issues ff de deur uit. Blijkbaar bestaan die dan niet .vind het bijzonder vervelend dat jij je gedeeltelijke ongewenst zijn als zo'n zware last beschouwd. Maar dat hoeft Echt niet zo te zijn.
Ik was een ongelukje. Mijn ouders zijn gedwongen getrouwd toen ik 3 maanden onderweg was. Ik heb daar best wel eens last van gehad. Maar weet je? Ik ben ontzettend blij dat ik besta. Ik heb twee prachtige kinderen, een geweldige man, zo door de bank genomen ben ik echt intens gelukkig, ondanks mijn start. Als jij van dit kind kunt houden, het kunt koesteren en het wil grootbrengen: ga ervoor. Goed genoeg is ook goed.
quote:saaaaar81 schreef op 04 maart 2015 @ 11:22:

[...]

vind het bijzonder vervelend dat jij je gedeeltelijke ongewenst zijn als zo'n zware last beschouwd. Maar dat hoeft Echt niet zo te zijn.

Nee klopt. Maar je mag best toegeven dat een kind wiens vader geen rol wil spelen in zijn leven, hem niet wil kennen en liever had dat hij niet geboren was, niet bepaald de ideale situatie is.

Je moet het op zijn minst meenemen in je overwegingen of het verstandig is om de zwangerschap af te breken of niet.
quote:saaaaar81 schreef op 04 maart 2015 @ 11:22:

[...]

vind het bijzonder vervelend dat jij je gedeeltelijke ongewenst zijn als zo'n zware last beschouwd. Maar dat hoeft Echt niet zo te zijn.

Zeg dan niet dat het wel los loopt zo lang moeder + familie het kind wel wensen. Dat weet je van tevoren gewoon niet en het is een risico dat je als moeder dus willens en wetens neemt. En das okay, als je er maar over na hebt gedacht. Dat is alles wat ik duidelijk wilde maken.

Ik zeg dus ook niet dat het áltijd een probleem is, maar als dat het wel is/wordt, kan het een behoorlijk hardnekkig en vervelend probleem zijn. En ja, ook ik ben prima blij dat ik besta. Inmiddels. Als puber heb ik het er erg moeilijk mee gehad.
quote:Aardrijkskunde schreef op 04 maart 2015 @ 11:19:

[...]

Het is echt niet zo dat ik hier het advies ga opvolgen als ik hier bijvoorbeeld het meest zou lezen dat ik het zou moeten laten weghalen... Ik probeer zoveel mogelijk te doen en te ondernemen voor mijzelf om tot een goede beslissing te kunnen komen. Ik ben normaal prima in staat om een keuze te maken, maar omdat dit voor mij waarschijnlijk de belangrijkste beslissing is die ik moet maken in mijn leven kan ik al het advies goed gebruiken.Oké duidelijk! Nogmaals heel veel succes met je keuze, ik kan en ga je hierin geen advies geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven