zwanger en nu....

04-03-2015 10:36 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als eerste wil ik aangeven dat ik nog nooit van mijn leven op een forum iets van mijzelf heb neergezet, dus voor mij is dit alweer een vreemde ervaring.

Ik zou graag advies willen over het volgende probleem.

Ik ben aan het scheiden, en tijdens mijn nieuwe vrijgezellen bestaan heb ik een leuke jongeman ontmoet die ik regelmatig in het weekend zag. Verder geen persoon om een nieuwe relatie mee te beginnen, maar wel erg leuk om de scheiding wat makkelijker door te komen.

Nu ben ik er 1.5 week geleden achter gekomen dat ik zwanger van hem ben...ben me compleet kapot geschrokken. Heb die middag hem laten weten wat er aan de hand is en hij gaf aan dat ik wel weet wat ik moet doen.(abortus)

Voor mij ligt dat niet zo makkelijk. Nu is het zo dat ik dit jaar 36 word en ik toch wel ergens een kinderwens heb. Nooit heel erg duidelijk, maar dat kwam ook omdat mijn ex man absoluut geen kinderen wilde. Ik heb ergens het idee dat nu het zo is, ik ook de verantwoordelijkheid hiervoor moet nemen. De situatie is alles behalve ideaal, dat weet ik. Ik ben net verhuisd naar een particulier appartement wat te duur zal zijn als ik minder moet gaan werken. (Ik heb hier ook geen recht op huursubsidie) en de vader van mijn kind zal nooit contact met hem/haar willen zoals hij er nu over denkt, wat ik ergens wel begrijp want hij is 10 jaar jonger.

Soms ben ik er helemaal uit en weet ik wat ik moet doen...maar een uur later kan het weer helemaal anders zijn.

Nu heb ik deze week met vriendinnen afgesproken om te praten, maar toch zou ik graag willen horen hoe jullie erover denken. Ik hoef geen opmerkingen als van, had het maar veilig gedaan.....dat hadden we, maar toch ben ik nu zwanger.

Ik geef mijzelf de tijd om hierover na te denken tot zondag. Maandag heb ik weer een afspraak bij de huisarts om mijn keuze kenbaar te maken.

Alvast heel erg bedankt...
@Ephina
It's okay , I'm okay .

Ik vind alleen dat men niet moet denken dat alles sowieso wel goed komt als mamma maar van baby houdt. Letterlijke woorden van mijn moeder: "Ik hield mijn buik vast en dacht: Wij gaan het gewoon met z'n tweetjes redden. Wij hebben hem helemaal niet nodig!" . Zwangerschapverwarring ofzo, denk ik .
quote:Ephina schreef op 04 maart 2015 @ 11:35:

It's okay , I'm okay .

Ik vind alleen dat men niet moet denken dat alles sowieso wel goed komt als mamma maar van baby houdt. Letterlijke woorden van mijn moeder: "Ik hield mijn buik vast en dacht: Wij gaan het gewoon met z'n tweetjes redden. Wij hebben hem helemaal niet nodig!" . Zwangerschapverwarring ofzo, denk ik .Wel goed bedoeld van je moeder.
Uiteraard is het bij problemen erg vervelend voor een kind, en nee, ik wil het niet bagatelliseren.

Maar, een vrouw van 36, die net door een scheiding gaat, hoeft mi niet voor een abortus te gaan omdat het kind er op latere leeftijd misschien last van kan gaan krijgen.

Ben overigens wel erg benieuwd of jouw moeder open stond voor jouw gevoelens Ephina, of werd het afgedaan als puber onzin?

Dat maakt natuurlijk ook erg veel uit.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ocharme die kerel... Wel HEEL dom van hem natuurlijk om geen extra bescherming te gebruiken.

Blijft me verbazen hoeveel dames er `per ongeluk` zwanger worden!

Ok, hij zegt nu dat hij geen kind wil. (Groot gelijk van hem: hij is nog maar 26, geen relatie, hele toekomst voor zich). Maar kans is groot dat wanneer jij de zwangerschap doorzet en het kind krijgt, hij toch zijn verantwoordelijkheid zal nemen. Het is en blijft zijn kind. Fijn voor jou, maar is het eerlijk voor hem??

Je (ex-)man wilde geen kinderen, jij duidelijk wel, en nu moet die jongeman daar maar voor opdraaien? Er bestaan toch anonieme donaties als je een BOM wil worden, moet je niemand ongewild voor mee sleuren.

Klinkt hard van mij, idd, maar zo zie ik het.
Ik zeg ook niet dat ze een abortus moet ondergaan hoor . Op dat vlak kan ik TO echt niet adviseren want ik snap best dat ze het wil houden op deze leeftijd en in deze situatie.

Wat betreft mijn moeder: het was een proces waar ze doorheen moest. Dat zij niet mijn moeder én vader kon zijn voelde voor haar als falen en dat heeft ruzies veroorzaakt. Pas tijden later begreep ze dat zij hier niets aan had kunnen veranderen. Als TO zich realiseert dat ze alleen de moeder is en verder alles doet wat ze kan doen, heeft ze al een streepje voor . Er realistisch in staan en je dus bedenken dat kind het misschien ooit moeilijk kan vinden is mijn enige punt .
Als jij in je eentje voor je kindje kan zorgen, financieel en mentaal, en is het echt geliefd en gewenst? Dan zou ik het zeker doen. Bedenk je dat je of minder moet gaan werken of veel oppas nodig hebt, en dus ook de gigantische kosten hiervan..

Verder er inderdaad voor zorgen dat de scheiding er snel door is, anders is je ex de vader.. dat zou behoorlijk rot zijn voor hem.

Succes met je keuze.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:GateKeeper schreef op 04 maart 2015 @ 11:36:

[...]

Wel goed bedoeld van je moeder."The road to hell is paved with good intentions."
quote:markovic schreef op 04 maart 2015 @ 11:48:

[...]

"The road to hell is paved with good intentions."True.
quote:Ephina schreef op 04 maart 2015 @ 11:45:

Ik zeg ook niet dat ze een abortus moet ondergaan hoor . Op dat vlak kan ik TO echt niet adviseren want ik snap best dat ze het wil houden op deze leeftijd en in deze situatie.

Wat betreft mijn moeder: het was een proces waar ze doorheen moest. Dat zij niet mijn moeder én vader kon zijn voelde voor haar als falen en dat heeft ruzies veroorzaakt. Pas tijden later begreep ze dat zij hier niets aan had kunnen veranderen. Als TO zich realiseert dat ze alleen de moeder is en verder alles doet wat ze kan doen, heeft ze al een streepje voor . Er realistisch in staan en je dus bedenken dat kind het misschien ooit moeilijk kan vinden is mijn enige punt .

Ik begrijp het. En nee, makkelijk zal het niet zijn geweest om op die manier op te groeien.

Gelukkig is het tegenwoordig anders, er is meer informatie, meer hulp, meer acceptatie door de samenleving dan 30 jaar geleden.
quote:GateKeeper schreef op 04 maart 2015 @ 11:36:

[...]

Wel goed bedoeld van je moeder.Ja, zeker. En om mijn moeder even te verdedigen in dezen; er was sprake van een langdurige relatie, een gepland kind (ik) en een zwangerschapstermijn waarbij abortus illegaal is toen daddydearest de benen nam . Dus ze had ook weinig keuze dan zichzelf moed in te spreken. Maareh, realistische verwachtingen is the key to succes .
quote:wished- schreef op 04 maart 2015 @ 11:46:

Als jij in je eentje voor je kindje kan zorgen, financieel en mentaal, en is het echt geliefd en gewenst? Dan zou ik het zeker doen.

Ben ik nu de enige die dan denkt aan de vader? Wanneer je het kind houdt, zet je een kind van die man op de wereld. En of hij het nu wil of niet, erkent of niet, hij heeft een kind van hem rondlopen op deze wereld.

Scenario 1: hij wil er niets mee te maken hebben, dan heeft hij voor de rest van zijn leven een naar/schuldig/slecht gevoel

Scenario 2: hij neemt toch zijn verantwoordelijkheid op wanneer het kind er is. Dan kan een 26-jarige alleenstaande man zijn leven over hoop zetten omdat jij als 36jarige beslist een kind te houden omdat het je `laatste kans` zou zijn.

En ja, hij had bescherming moeten gebruiken. Idd. Maar ik wil enkel aantonen dat haar beslissing niet enkel voor haar is.

Word zwanger via een anonieme donatie wanneer je het graag wil, maar belast hiermee niemand tegen zijn wil.
Carro, de beslissing ligt wel bij haar.

Zij is de enige die hier een stem in heeft. Eigen buik. Je kent het wel.

En doe nou niet alsof 26 jaar zo piepjong is, niet bepaald een tienervader.
quote:saaaaar81 schreef op 04 maart 2015 @ 12:06:

Carro, de beslissing ligt wel bij haar.

Zij is de enige die hier een stem in heeft. Eigen buik. Je kent het wel.

En doe nou niet alsof 26 jaar zo piepjong is, niet bepaald een tienervader.

Dat klopt helemaal. Maar die kerel mag wel de gevolgen dragen straks.

Als TO eerlijk is houdt ze hem er gewoon buiten als hij er niks mee te maken wil hebben.
quote:Ephina schreef op 04 maart 2015 @ 11:51:

[...]

Ja, zeker. En om mijn moeder even te verdedigen in dezen; er was sprake van een langdurige relatie, een gepland kind (ik) en een zwangerschapstermijn waarbij abortus illegaal is toen daddydearest de benen nam . Dus ze had ook weinig keuze dan zichzelf moed in te spreken. Maareh, realistische verwachtingen is the key to succes .

Ach, uitgaan van een negatief scenario werkt ook niet altijd even goed. Wordt ook zon self-fullfilling prophecy. Dan maar (te) optimistisch.

Moeilijke situatie zat je moeder in. En naar, maar ook logisch, dat jij daar moeite mee gehad hebt.

Ik denk echter dat je het moeilijk kan voorspellen wat uiteindelijk zorgt voor 'een (erg) moeilijke periode' bij een kind/volwassene. Ik heb gehoord van mensen die het moeilijk vonden dat ze wel of juist geen broers of zussen hadden. Het moeilijk vonden dat hun ouders wel/niet aanwezig waren. En natuurlijk nog een hele zooi aan onvoorspelbare dingen daarnaast.

Wanneer je besluit om alleen een kind op de wereld te zetten is een groot netwerk denk ik wel essentieel.
Als ze het kind er niet mee tekort doet kan ze hem er idd ook buiten houden.
Dat kan ze niet meer, want hij weet er al van.
Ja dus?

Hij heeft geneukt en heeft iemand zwanger gemaakt. Dan ben je over het algemeen een volwassen Kerel en hoef je niet met zijden handschoenen aan te worden gepakt.
quote:saaaaar81 schreef op 04 maart 2015 @ 12:12:

Als ze het kind er niet mee tekort doet kan ze hem er idd ook buiten houden.

Het probleem is dat ze hem er niet buiten kan houden zonder het kind tekort te doen.

Een kind heeft recht op zorg van beide ouders. Dit is een wettelijk recht. Alles wat moeder doet om vader te matsen om goed te maken dat ze geen abortus voor hem heeft gedaan, gaat ten koste van het kind en mag ze dus niet doen.

Dat is een denkfout die vaak wordt gemaakt. Dat een vrouw een man vrij kan spreken van zijn verantwoordelijkheden. Man en vrouw hebben allebei in directe lijn een verantwoordelijkheid naar het kind. Of ze wel of niet goed met elkaar op kunnen schieten of wel of geen relatie hebben, maakt voor de rechten van dat kind niet uit.
quote:markovic schreef op 04 maart 2015 @ 11:21:

[...]

Nou, inderdaad! lekker ex even financieel uitkleden met de alimentatie voor het kind van de toyboy.

TO, als je enig fatsoen hebt zorg je dat je gescheiden bent ruim voor het kind geboren is en laat je die knul met rust.

Wil je het kind houden, zorg er zelf dan voor.

(36 en dan neuken zonder enige bescherming met je toyboy = )Ze zegt dat ze gescheiden is voordat het kind geboren wordt en dat ze bescherming gebruikt hebben. Het helpt om te lezen voordat je mensen gaat beschuldigen.
quote:carro85 schreef op 04 maart 2015 @ 11:43:

Blijft me verbazen hoeveel dames er `per ongeluk` zwanger worden!

Dames EN heren hoor, mannen bedenken pas NA de zaadlozing dat ze geen baby willen. Dat iets eerder bedenken voorkomt veel problemen
TO, als jij deze baby in je eentje een prima toekomst kan bieden, dan lukt het je.

Is het wel een beetje leuke man (je krijgt straks wel zijn genenpakketje in huis)?

De kans is trouwens wel levensgroot aanwezig dat de overheid op de vader geld gaat verhalen. En dat hij ooit een rol opeist, houd daar rekening mee
quote:elfquest24 schreef op 04 maart 2015 @ 12:25:

[...]

Het probleem is dat ze hem er niet buiten kan houden zonder het kind tekort te doen.

Een kind heeft recht op zorg van beide ouders. Dit is een wettelijk recht. Alles wat moeder doet om vader te matsen om goed te maken dat ze geen abortus voor hem heeft gedaan, gaat ten koste van het kind en mag ze dus niet doen.

Dat is een denkfout die vaak wordt gemaakt. Dat een vrouw een man vrij kan spreken van zijn verantwoordelijkheden. Man en vrouw hebben allebei in directe lijn een verantwoordelijkheid naar het kind. Of ze wel of niet goed met elkaar op kunnen schieten of wel of geen relatie hebben, maakt voor de rechten van dat kind niet uit.

Dan zal moeder ermee moeten dealen dat ze weet dat ze haar kind bij voorbaat tekort doet. Zij is degene die ervoor kiest om een kind te laten komen dat ongewenst is door de vader.

En een kind kan wel recht op zorg van beide ouders hebben, maar dat kun je in de praktijk niet afdwingen. Je kunt een man vader maken maar hem niet dwingen een vader te zijn.
quote:elfquest24 schreef op 04 maart 2015 @ 12:28:

[...]

Ze zegt dat ze gescheiden is voordat het kind geboren wordt en dat ze bescherming gebruikt hebben. Het helpt om te lezen voordat je mensen gaat beschuldigen.Bescherming gebruikt? Daar staat anders niks over in de OP.
quote:markovic schreef op 04 maart 2015 @ 14:40:

[...]

Bescherming gebruikt? Daar staat anders niks over in de OP.

Uit de OP:

"Ik hoef geen opmerkingen als van, had het maar veilig gedaan.....dat hadden we, maar toch ben ik nu zwanger."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven