zwanger en nu....

04-03-2015 10:36 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als eerste wil ik aangeven dat ik nog nooit van mijn leven op een forum iets van mijzelf heb neergezet, dus voor mij is dit alweer een vreemde ervaring.

Ik zou graag advies willen over het volgende probleem.

Ik ben aan het scheiden, en tijdens mijn nieuwe vrijgezellen bestaan heb ik een leuke jongeman ontmoet die ik regelmatig in het weekend zag. Verder geen persoon om een nieuwe relatie mee te beginnen, maar wel erg leuk om de scheiding wat makkelijker door te komen.

Nu ben ik er 1.5 week geleden achter gekomen dat ik zwanger van hem ben...ben me compleet kapot geschrokken. Heb die middag hem laten weten wat er aan de hand is en hij gaf aan dat ik wel weet wat ik moet doen.(abortus)

Voor mij ligt dat niet zo makkelijk. Nu is het zo dat ik dit jaar 36 word en ik toch wel ergens een kinderwens heb. Nooit heel erg duidelijk, maar dat kwam ook omdat mijn ex man absoluut geen kinderen wilde. Ik heb ergens het idee dat nu het zo is, ik ook de verantwoordelijkheid hiervoor moet nemen. De situatie is alles behalve ideaal, dat weet ik. Ik ben net verhuisd naar een particulier appartement wat te duur zal zijn als ik minder moet gaan werken. (Ik heb hier ook geen recht op huursubsidie) en de vader van mijn kind zal nooit contact met hem/haar willen zoals hij er nu over denkt, wat ik ergens wel begrijp want hij is 10 jaar jonger.

Soms ben ik er helemaal uit en weet ik wat ik moet doen...maar een uur later kan het weer helemaal anders zijn.

Nu heb ik deze week met vriendinnen afgesproken om te praten, maar toch zou ik graag willen horen hoe jullie erover denken. Ik hoef geen opmerkingen als van, had het maar veilig gedaan.....dat hadden we, maar toch ben ik nu zwanger.

Ik geef mijzelf de tijd om hierover na te denken tot zondag. Maandag heb ik weer een afspraak bij de huisarts om mijn keuze kenbaar te maken.

Alvast heel erg bedankt...
quote:Aardrijkskunde schreef op 04 maart 2015 @ 11:20:

[...]

De scheiding is in april rond

Volgens mij is je ex tot een X aantal maanden na de scheiding automatisch de vader. Dat is wel even de moeite waard om uit te zoeken.

Heb je op een rijtje hoeveel uur je zou moeten werken om rond te komen?
O nee, dat is alleen bij overlijden.

Kind na scheiding geboren

Is de zwangerschap tijdens het huwelijk ontstaan, maar bent u na de echtscheiding bevallen? Dan gaat de wet ervan uit dat uw ex-man niet de vader is. Uw ex-man kan het kind wel erkennen.
quote:nessemeisje schreef op 04 maart 2015 @ 14:43:

[...]

Uit de OP:

"Ik hoef geen opmerkingen als van, had het maar veilig gedaan.....dat hadden we, maar toch ben ik nu zwanger."Dat was zo goed verstopt dat ik er over heen gelezen heb. (Of ik lees gewoon slecht... ).
quote:Moiren_ schreef op 04 maart 2015 @ 14:49:

[...]

Volgens mij is je ex tot een X aantal maanden na de scheiding automatisch de vader. Dat is wel even de moeite waard om uit te zoeken.

Heb je op een rijtje hoeveel uur je zou moeten werken om rond te komen?Dat was vroeger in ieder geval zo. Tot zoveel honderdagen na de ontbinding van het huwelijk. Wellicht is er intussen iets in veranderd?
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 maart 2015 @ 14:12:

[...]

Dan zal moeder ermee moeten dealen dat ze weet dat ze haar kind bij voorbaat tekort doet. Zij is degene die ervoor kiest om een kind te laten komen dat ongewenst is door de vader.

En een kind kan wel recht op zorg van beide ouders hebben, maar dat kun je in de praktijk niet afdwingen. Je kunt een man vader maken maar hem niet dwingen een vader te zijn.

Dat abortus bestaat maakt het geen schadebeperkingsplicht om de man vrij te pleiten van de gevolgen van een ook door hem veroorzaakte zwangerschap. Dan wordt het een plicht. Geen recht. Dat het bestaat maakt ook niet dat een vrouw eenzijdig kiest voor een zwangerschap. De zwangerschap is nog altijd het gevolg van de vrijpartij van twee mensen.

Een man moet zijn kind erkennen. Doet hij dit niet dan kan zowel de moeder als het kind zelf het vaderschap juridisch laten vaststellen. Dit is in het belang van het kind en het kind mag niet lijden onder beslissingen van vader of moeder. Daarmee zorgen beide ouders financieel voor het kind en is er recht op omgang. Vader kan er inderdaad niet toe gedwongen worden om voor het kind te zorgen, maar kind heeft hier wel recht op.
quote:markovic schreef op 04 maart 2015 @ 15:00:

[...]

Dat was vroeger in ieder geval zo. Tot zoveel honderdagen na de ontbinding van het huwelijk. Wellicht is er intussen iets in veranderd?Zie mijn bericht erna
quote:elfquest24 schreef op 04 maart 2015 @ 15:05:

[...]

Dat abortus bestaat maakt het geen schadebeperkingsplicht om de man vrij te pleiten van de gevolgen van een ook door hem veroorzaakte zwangerschap. Dan wordt het een plicht. Geen recht. Dat het bestaat maakt ook niet dat een vrouw eenzijdig kiest voor een zwangerschap. De zwangerschap is nog altijd het gevolg van de vrijpartij van twee mensen.

Een man moet zijn kind erkennen. Doet hij dit niet dan kan zowel de moeder als het kind zelf het vaderschap juridisch laten vaststellen. Dit is in het belang van het kind en het kind mag niet lijden onder beslissingen van vader of moeder. Daarmee zorgen beide ouders financieel voor het kind en is er recht op omgang. Vader kan er inderdaad niet toe gedwongen worden om voor het kind te zorgen, maar kind heeft hier wel recht op.

En daar heb je nogal wat aan, aan dat recht dat toch niet afgedwongen kan worden. Of erger nog, de vader kan dat recht gebruiken om moeder en kind het leven zuur te maken, als wraak voor het feit dat hij mag gaan betalen voor een kind dat hij niet wil.

Veel vrouwen handelen niet in het belang van het kind maar uit eigenbelang. Omdat de tijd tikt en er "toch wel" een kinderwens is.

Ik heb meer respect voor een vrouw die ervoor kiest om het alleen te doen en voor een donor kiest, dan voor een vrouw die oepsepoepsie zwanger is en een man een ongewenst kind in de maag splitst. Want zij mag beslissen en dan had hij ook maar bescherming moeten gebruiken.
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 maart 2015 @ 19:03:

[...]

Ik heb meer respect voor een vrouw die ervoor kiest om het alleen te doen en voor een donor kiest, dan voor een vrouw die oepsepoepsie zwanger is en een man een ongewenst kind in de maag splitst. Want zij mag beslissen en dan had hij ook maar bescherming moeten gebruiken.Volledig mee akkoord!
Ik heb respect voor mannen die hun verantwoordelijkheid nemen en met een condoom neuken.
Moeilijke situatie TO! Hoe graag wil je moeder worden? Het is misschien wel je laatste kans.. En zou je het financieel alleen kunnen redden? Als je graag moeder wilt worden en je zou het financieel alleen kunnen redden dan zou ik er voor gaan.
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 maart 2015 @ 19:03:

[...]

Ik heb meer respect voor een vrouw die ervoor kiest om het alleen te doen en voor een donor kiest, dan voor een vrouw die oepsepoepsie zwanger is en een man een ongewenst kind in de maag splitst. Want zij mag beslissen en dan had hij ook maar bescherming moeten gebruiken.

Dat ben ik ook met je eens. Een vrouw die bewust door de pil heen zwanger wordt is bijna crimineel bezig..

maar het is een ander verhaal als een vrouw echt ongewenst en ongepland zwanger is. Dan is er in de beleving van veel vrouwen al een kind..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven