zwanger en softbal

11-06-2015 00:04 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo'n zes weken zwanger, heb volgende week een softbaltoernooi vanuit het werk. Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik zie geen enkel probleem. Ik ken iemand die tot aan haar bevalling gewoon gespeeld heeft.
Geen probleem (behalve als je softbal niet leuk vindt, dan zou ik het als excuus gebruiken)
Ik softbal zelf al jaren, ik heb tot op heden nog nooit meegemaakt dat iemand nare gevolgen heeft ondervonden van zwanger & softballen.

Maar als het om een eenmalig bedrijfstoernooi gaat zou ik lekker gaan coachen/aanmoedigen.

Reken erop dat mensen soms (uit enthousiasme) roekeloos kunnen zijn.
Als het je om het sporten gaat zie ik geen problemen waarom dat niet zou mogen i.c.m. je zwangerschap.
Je kindje zit nog lekker beschermd achter je schaambot, dus waarom niet.
Ik heb tot 19 weken een balsport gedaan, op een gegeven moment voelde het niet prettig meer omdat sommigen erg fysiek speelden en toen ben ik gestopt.

Maar zo vroeg zit het inderdaad nog heel laag en kan het helemaal geen kwaad, lekker doen juist! Nu kan het nog..
Kan geen kwaad inderdaad. Een gynaecoloog zei tegen mij dat je de eerste drie maanden gewoon kunt kickboksen. Je baarmoeder en kind zitten dan achter je schaambeen en dus goed beschermd. Ik ben zelf tot ongeveer 20 weken aikido blijven doen. Toen ging het rollen zeer doen en ben ik gestopt. Fietsen heb ik tot vlak voor de bevalling gedaan.
Dank jullie wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven