Zwanger geworden na IVF/ICSI (deel 2)

09-02-2021 12:02 587 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!

Bevallen:
2021:Celenne, Nerdella (meisje), Kasteelbewoner (jongen), Saartje (meisje), Theepoes (meisje), Narkomeid (meisje)
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje), Flipje2 (meisje).
nerdella wijzigde dit bericht op 09-04-2022 07:20
56.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je het hebt overgenomen!
:bigkiss:

Ik ben afgelopen vrijdag bevallen van een dochter! Zij is ons tweede kindje (naast 5 grote en kleine sterretjes). Ze doet het super goed!

Sinds september 2015 heb ik in deze draadjes meegeschreven. Ik wens iedereen heel erg veel geluk en succes!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
kan ik aan deze groep deelnemen? Ik ben momenteel zwanger van mijn 2e ivf kindje
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Flipje :heart: Fijn dat het goed gaat! Lange tijd meegeschreven en nu twee kindjes, wat fijn om te lezen!

Sanne! Natuurlijk kan dat! Als je in de tabel wil, geef je gegevens dan maar door.
Hoe ver ben je? Heb je al een echo gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Flipje!

SanneZ, Van harte welkom.

Nerdella, wat fijn een nieuwe topic, dank je wel!
Mijn uitgerekende datum is 21 juli, en de nipt was goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha Nerdella, wat fijn dat je een nieuw topic hebt geopend!

Mijn uitgerekende datum is 23 april.

Sanne, welkom!

Hier: vanochtend weer een goede controle gehad. Fijn om weer even te luisteren naar het hartje. Ook de rest, bloeddruk en zo, was allemaal weer helemaal goed. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn Theepoes! Fijn weer even controle.

Ik heb de tabel geüpdate!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nerdella fijn dat jij een nieuw topic hebt geopend, thnx!

Theepoes fijn dat de controle weer goed was! Het schiet echt al op nu hé?
Hebben jullie het kamertje klaar?

Hier is het kamertje zo goed als klaar, meubeltjes er nog in en wat aankleding!

Narkomeid, jij hebt het steeds over die 28 weken grens, maar ligt dit in België anders? Hier in een baby vanaf 24 weken levensvatbaar buiten de buik, en zullen ze er vanaf dan alles aan doen.

Hier nu 26 weken, en oh wat gaat het snel, iets te snel vind ik soms🙈

Kasteelbewoner trek jij de kou een beetje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, Saartje, het gaat idd supersnel! Hier bijna 30 weken. Dertig!!! Wanneer is dat gebeurd..!? Eerst kroop de tijd voorbij en nu vliegt het voorbij. Op het werk worden nu afspraken gepland in mijn verlof. Dus ook dat komt zienderogen dichterbij.

Het kamertje voor de middelste is bijna klaar. Hij kan dit weekend over. Dan ga ik met de kamer voor de baby bezig. Als de meubeltjes erin staan, is het al heel wat denk ik. Dan een ander kleurtje op de muur en wat accessoires erbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Nerdella: Super dat nieuwe topic .... !!!
Mijn uitgerekende datum is nog steeds OK. Gisteren ook de echo 20 weken gehad en alles is TIPTOP ! "Ik heb niets aan te merken op deze baby", zei de gynaecoloog. Baby ligt momenteel aan de hoge curve: iets groter dan normaal en ook iets zwaarder. Het zal dus eerder een baby van 3,7kg worden dan 3,3kg en de maat 50 mag ik nu al vergeten. Nu ja, we zijn beiden groot en stevig gebouwd, dus de appel valt niet ver van de boom. Oh ja !! En wij krijgen een MEISJE ... !!! :yes:

@Saartje: idd, ik heb me vergist in mijn vorig bericht. Ook bij ons is het vanaf 24 weken... Gisteren uitgebreid met de gynae besproken. Omdat ik het hele MaeveS verhaal nog in het achterhoofd heb, heb ik hem gevraagd om mijn baarmoederhals goed na te kijken. Maar deze is strak en glad, 4cm breed, dus perfect. Geen teken van vermoeidheid of verzwakking, dus dat is een geruststelling. Ik moet er niet aan denken om nu opeens een vochtblaas te voelen. Oh My God !!

Maar omdat de 20 weken echo dus goed was, gaan we volgende week de kamer en buggy bestellen ... Kijk er zo naar uit, want nu mogen we ons echt gaan voorbereiden.
De echo was trouwens zo vertederend. Ze had de hele tijd de duim in de mond, dan weer de ganse hand in de mond (we gaan tutjes moeten halen!) en zelfs met zijn momenten geeuwen! We zijn helemaal VERLIEFDDDDD ... :heart: :heart: :heart: En kers op de taart: de papa heeft haar voor het eerst gevoeld gisterenavond vlak voor het slapen gaan ! Gaf ze een behoorlijke trap tegen mijn blaas en zijn ogen ... "Ik heb dat gevoeld!" Wat een mooie dag gisteren ! (ZUCHT)

Ik ga voor nu even ophouden ... Begin misselijk te worden van mijn eigen hormoonaal gebazel :nut:

Oh en @ Sanne: WELKOM, WELKOM, WELKOM ! Hoever ben je ?
Narkomeid yess!! 20weken echo dat is weer een heel stap verder nu. Nu lekker inkopen doen voor de baby en het blijft verwonderlijk kijken naar het schermpje met de baby een echte gezwijmel haha lekker genieten!! En ik las over de baarmoeder hals.. ik vind het al eng als ik lees !
Hoe controleert de arts dat en zijn hier tekenen van dat dat niet goed zou zijn? En altijd een opluchting als alles goed is.

Nerdella wat fijn dat ze met de echo wou kijken het blijft altijd fijn om toch even te spieken bij de baby.. en bedankt voor het aanmaken van de nieuwe deel.. hoe voel je je?

Theepoes wauw 30 weken al! En wat
Leuk de kamertje heb je nieuwe dingen gekocht of had je die al? Nog heel eventjes en de baby is er de tijd vliegt zoals je zegt.

Saartje 26weken al wauw dat is
Ook al best ver en ik ben echt benieuwd hoe de tijd gaat vliegen haha nu lijkt het
Hier wel snel maar ook langzaam te gaan..
Alle reacties Link kopieren Quote
Alaynee, voor je het weet ben je zelf ook 30 weken! :P
We hebben geen nieuwe grote dingen nodig. Alles van de oudste 2 is er nog wel. Wel een shitload aan girly hydrofiel doeken gekocht bij AliExpress. Toen ik een paar dagen geleden even checkte wat ik verder nodig had, kwam ik nog zo'n 10-15 hydrofiel doeken tegen. Maar ach, daar kun je nooit genoeg van hebben toch? 🤣

Narko, wat fijn dat de 20 weken-echo goed was!! Nu maar lekker inkopen doen! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
@Alaynee; de gynae kan dit via de echo zien. Hij heeft het me ook echt getoond. Zag je zo'n lijntje helemaal strak lopen ... Moest er een verzwakking optreden, dan komt de hals open te staan. En dat was niet het geval bij mij. Ook de lengte van de hals geeft veel tekenen : 4cm lang en mooi strak is een perfecte situatie.
Ik had even schrik dat hij inwendig diende te checken - ben nogal gevoelig omtrent mijn edele delen voor de moment - maar was best opgelucht dat dat niet nodig bleek. Maar idd, een hele opluchting ! @maeveS: ik denk nog zo vaak aan jou !!!!

@Theepoes: de inkopen MOETEN we doen, ook al blijft dat doemscenario in mijn achterhoofd hangen. Gisteren voelde ik onze meid heel weinig en tegen de avond was ik behoorlijk in paniek en kwamen er tranen ... Resultaat: de hele nacht heeft ze me wakker gehouden met schopjes en ellebogen. "Mama, ik ben er nog hoor". Was zo opgelucht !! Was gisterenavond al in staat om naar de gynae te bellen om langs te mogen komen. Die schrik zit dus ECHT net om de hoek hoor. Ik denk dat ik pas gerust ga zijn eens ik haar in mijn armen heb !! Hebben we dat ergens niet allemaal, dames??

MAAR morgen gaan we het kamertje op de vloer in de kinderkamer aftapen, om te zien hoe we alles het beste installeren. En de gordijntjes komen normaliter volgende week ook toe. En dan kan ik met de aankleding beginnen. Ik kan jullie verzekeren: ik ga me lekker laten gaan !! :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Theepoes, fijn dat je de 30 weken voorbij bent. Goed zeg dat je al zover bent dat er nu al afspraken staan voor als je met verlof bent. Maakt je buik nu nog een groeispurt?

Saartje, jij dus ook al ver met het kamertje. Blijft je bloeddruk op dit moment stabiel? Op zich ging het vorige week prima met de kou. Ik had een oude dikke jas gepakt deze is synthetisch maar voor nu was dat even goed. Als ik beweeg krijg ik het wel warm maar ben echt veel dikker gekleed dan normaal. Hang ook bij de kachel. Die kou zal dus een contante blijven tijdens dezen zwangerschap. Hopelijk doet het voorjaar nog wat goeds.

Narkomeid, fijn dat alles goed gaat, en je de 20 weken check hebt gehad. Dat is toch wel een flinke mijlpaal. Fijn dat de baby stevig is.

Hoe gaat het met de rest?

Hier geen bijzonderheden, het sneeuw en ijs vond ik heerlijk en ben heel veel buiten geweest. Het is zo fijn om niet meer zo moe te zijn, en dat eten weer bijna normaal is. Af en toe nog wel wat misselijk, maar langzamerhand wordt ik minder kritisch op eten. Ik had verwacht dat mijn buik wat sneller zou groeien, het groeien is natuurlijk een geleidelijk proces, en je went elke keer weer. Broeken gaan nu echt strakker zitten. Als je het niet weet dan zie je nog niks. Na de krokusvakantie zal ik overstappen op de zwangerschapsbroeken.

Soms maak ik me zorgen, maar ik luister 1x per week naar het hartje. De baby draait dan altijd weg. Met de 16 weken is er nog best lang naar de baby gekeken. Ik denk dat als er afwijkingen waren dat de verloskundige het wel gezegd zou hebben. Alles zag er toen perfect uit. Over 2 weken de 20 weken echo die ook precies op 20 weken is, Ik had gehoopt op week 19 maar helaas. Ik ben aan het aftellen. Op mijn werk weet nu ook mijn leidinggevende het, ik heb hem globaal de planning doorgegeven. Ik wacht nog even op de 20 weken echo en dan zal ik de data vastleggen.

Begin nu wel een beetje na te denken over de bevalling, hoop niet dat mijn bloeddruk stijgt, en de baby te klein is dat zijn namelijk de risico's. Ben me dus wel aan het informeren, en aan het inlezen over de voor- en nadelen van allerlei soorten ingrepen. Zo langzamerhand krijgen we steeds meer spullen aangeboden dus daar zullen we binnenkort mee aan de slag gaan. Dat vind ik heel vertederend. Nu nog wachten op de eerste schopjes. Het blijft verwonderlijk dat het alles blijft groeien.
Goeiemiddag allemaal,

toch maar wer even lid geworden hier. Zeker in deze rare tijd is het fijn om wat verbinding te hebben met dames die in tzelfde schuitje zitten...

Hier zwanger van ons 2e kindje, heel bijzonder al bij de eerst ICSI poging van de nieuwe serie. Ons eerste kindje was de allerlaatste kans van ons eerste ICSI traject.
Ben nu 21 weken zwanger en merk dat t hele Corona toch wel meeweegt bij het zwanger zijn.
ben wel heel benieuwd hoe anderen dat ervaren.

GRoetsjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo Mabelle,
Welkom !

Fijn, al 21 weken zwanger. Ik ben vrijdag 24 weken ver.
Corona geeft een heel bittere smaak aan het zwanger zijn, zo ervaar ik het in elk geval. Hubby mag niet mee naar echo's, de gynaecoloog durft nog steeds geen bevestiging geven of hij op de bevalling zelf aanwezig mag zijn, geen kraambezoek in het ziekenhuis, maar ook geen jogalessen of voorbereidingen op de bevalling zelf. Alles ligt stil .... !! Ook het "delen van de zwangerschap" gebeurt vanop afstand, want vrienden mogen we niet zien. Een babyshower mogen we dus al helemaal vergeten. Ik weet niet of de maatregelen in België anders zijn dan in NL, maar ik vrees dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Momenteel zit er geen versoepeling in de Belgische maatregelen, dus we moeten het er maar mee doen.

Hopelijk wordt alles een beetje beter na de zomermaanden, zodat we eventueel in september of zo toch IETS kunnen organiseren wat de geboorte betreft, maar als het vaccinatie-tempo wordt gehandhaafd zoals nu, dan mogen we dat ook op onze buik schrijven.

Ach, het belangrijkste is de komst van de baby, zeg ik dan ... En daar trek ik me aan op ! Veel sterkte en succes aan ons allemaal !!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Theepoes grappig dat jij het ook zo snel vind gaan! Iedereen zegt wacht maar tot je het zat bent. Ik kan me daar nog helemaal niks bij voorstellen haha. Vind het zwanger zijn zo fijn en bijzonder!

Kasteelbewoner, wij hebben het kamertje nu helemaal af! Nog wat kleine dingetjes aankleding! Echt heerlijk. Heb de uitzet ook zo goed als compleet dus ga het spul komende dagen alvast allemaal wassen en strijken! Ook heel fijn om te doen haha!
Mijn bloeddruk is tot nu toe stabiel gebleven. Heb dinsdag weer controle in het ziekenhuis dus ik ben wel weer benieuwd. Ben af en toe erg duizelig/sterretjes zien maar verder voel ik me eigenlijk heel goed!
Kijk enorm uit naar het lente weer dit weekend!
Ik begrijp dat de bloeddruk voor jou zwangerschap een risico is, was hij tot nu toe steeds wel goed? Bij mij was hij ineens heel hoog met de 16 weken controle. Maar nu met medicatie is het onder controle dus er is echt nog veel aan te doen.
Met 16 weken kunnen ze op de echo echt al onwijs veel dingen zien hoor, dus dat is denk ik een fijne geruststelling! Willen jullie het geslacht weten?
Hoop dat je de baby ook snel voelt bewegen!

Nerdella hoe gaat het met jou?

Narkomeid, ik schrik echt enorm van jou bericht... bedoel je nu echt dat de gyn niet weet of jou man bij de bevalling mag zijn? Dat kunnen ze toch niet maken, je hebt hem nodig straks en het is de geboorte van jullie kindje.
Hoe voel je je verder?

Mabelle, welkom! Fijn dat het dit keer zo snel is gegaan!
Voel je je verder goed?
Corona heb ik niet zo heel veel last van moet ik eerlijk zeggen. Heb alle spullen via internet besteld. In het begin van de zwangerschap nog wel naar de winkels gekund en vanuit mijn werk wist ik precies wat ik allemaal wilde hebben.
Het is natuurlijk wel heel jammer dat de partner niet meer mee mag naar de controles maar ik ben al dankbaar dat hij wel mee mocht naar de eerste echo’s en de 20 weken echo! Dat was in de eerste lockdown namelijk niet het geval.
Het is wel jammer dat zwangerschapscursussen niet meer doorgaan maar heb me erbij neer gelegd en geniet onwijs van de zwangerschap.
Misschien helpt het mee dat ik gewoon nog naar mijn werk kan, en dus gewoon onder de mensen blijf komen.

Hier gaat het goed! Het is genieten. Iedereen zegt ook dat ik straal, ben nu 27 weken! En nu beginnen mensen het ook eindelijk te vragen of ik zwanger ben, dus volgens mij kan je er niet meer omheen. Voor mijn werk heb ik elke week pasgeborenen in mijn handen en dat is nu wel echt extra speciaal!
De baby schopt soms zo hard dat ik denk woooow wat een kracht, zelfs mijn man was verwonderd van de kracht die erachter zit haha!
Babykamer is klaar, alle spullen zijn in huis! Een paar kleine dingetjes nog!
En vooral nog wat kastjes etc opruimen in huis! Nog 6 weken werken en dan heb ik verlof, kijk er echt naar uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Saartje, wat klink je lekker blij! Je bent echt aan het genieten! Fijn zeg!
En alles al zo ver klaar. Leuk!
Gelukkig is je bloeddruk stabiel gebleven en blijft dat ook gewoon zo.
Mijn bloeddruk is elke keer erg laag. Dat is prima gelukkig.

Haha, ik ben het ook nog lang niet zat en ga mijn buik straks echt missen. Dat het waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap is, maakt dat soms ook een beetje pijnlijk. Ik geniet dus extra van al die schopjes (of ehm, schoppen!). Ook zo leuk om soms echt al contact te hebben. Dan steekt er weer een voetje uit mijn buik, dan geef ik wat tegendruk en verdwijnt het even, maar daarna is het er weer. :-)

Er zijn nu ook al veel mensen die vragen hoe lang ik nog moet. Ze denken dat ik al bijna ben uitgerekend... mijn buik heeft dus echt een groeispurt gemaakt de afgelopen weken! Soms trekt de huid ook zo. Hopelijk rekt het allemaal een beetje lekker mee en krijg ik niet teveel striemen...

Narkomeid, jeetje, dat zou toch wat zijn, bevallen zonder je man erbij!? Dat vind ik echt niet kunnen... Hopelijk kan hij er wel bij zijn!
Hier ga ik altijd alleen naar de controles, maar man zou gewoon meemogen. Zo raar dat het overal anders is.

Kasteelbewoner, ik kan me voorstellen dat je je er wat zorgen over maakt. Je bent in ieder geval goed voorbereid als je je zo inleest.
Die eerste schopjes duren vast niet lang meer! Dat maakt het allemaal weer wat werkelijker.

Mabelle, welkom! Leuk dat je aansluit.
Op zich hebben wij Corona/zwangerschapstechnisch weinig te klagen. Alles gaat wel zijn gangetje. Alleen jammer dat de winkels dicht zijn. De voorbereiding is dan wat minder leuk dan het zou kunnen zijn. Maar als dat het enige is...
Alle reacties Link kopieren Quote
Narkomeid wat fijn dat de 20 weken echo zo goed was, heerlijk om weer even te zien! En leuk een meisje :heart:

Kasteelbewoner fijn dat het weer wat beter gaat met je energie! Ik hoop dat je zorgen ook steeds wat minder worden, toch fijn als er elke keer weer nieuwe mijlpalen zijn en je die hobbel genomen hebt.

Mabelle welkom! 21 weken al. Wat fijn dat het gelijk de eerste poging raak was zeg. Ik vind het wel jammer dat Corona roet in het eten gooit met zwangerschap, zou graag de dingen doen die je normaal ook kan doen (spullen bekijken/kopen, meer met vrienden zijn, zwangerschapsyoga), maar verder voel ik me gezond en kom ik er goed door.

Saartje wat leuk dat het kamertje af is en bijna alles binnen. En heerlijk dat schoppen lijkt me! Aftellen naar je verlof, lijkt me heel gek en fijn.

Alaynee hoe gaat het met jou?

Hier gaat het goed, ik heb weer meer energie (mocht al niet echt klagen, maar voel me nu nog beter) en gisteren weer een controle bij de vk gehad en alles ziet er goed uit. Gisteren de baby weer even mogen zien en hoewel ze geen zin had om haar benen uit elkaar te doen was de echoscopist overtuigd van een meisje, want van geen enkele kant stak er iets uit :heart: Over 3 weken hebben we de 20 weken echo en dan weten we het zeker. Ik merk dat ik echt veel vertrouwen heb en geniet van het zwanger zijn, nu hopen dat ik de baby snel voel. Ook zo mooi om te zien hoe blij iedereen voor ons is, niet alleen onze directe omgeving, maar ook ouders/vrienden van vrienden die ons traject vanaf de zijlijn gevolgd hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo iedereen,

Morgen heb ik afspraak op de verlosafdeling met de vroedvrouwen. Heel spannend ! Ik heb een hele lijst vragen klaar die ik ga afvuren, waaronder ook het zwaar geschut omtrent de aanwezigheid van hubby. Ik denk dat we ziekenhuisbezoek mogen vergeten, maar dat is het minste van mijn zorgen. Ik ontvang de mensen wel bij mij thuis, eens dat kan. Maar ook het bevallen met masker zou ik vreselijk vinden ! Ik heb al last van beginnende allergiën en ben al snel buiten adem omdat de baby vrij hoog zit. Denkende dat ik moet afzien terwijl ik amper degelijk kan ademen, geeft me ook behoorlijk wat stress. Hopelijk kunnen ze me morgen een aantal bevestigingen geven die het ons makkelijker maken.

Voor de rest gaat alles heel goed. Het gewicht blijft stabiel, de bloeddruk is prima. Ik heb absoluut geen klachten, buiten het feit dat onze dochter mijn blaas enorm interessant vindt en het heerlijk vindt om als een bal opgerold uitgerekend op de blaas te liggen. Loop ik elke 15min naar het toilet, maar heb ik ook echt een balletje langs 1 kant van mijn buik. En gezien ze toch behoorlijk groot begint te worden, heb ik het gevoel scheef te lopen. Jezus toch !
Maar voor de rest voel ik me super ! Ik denk dat we hier allemaal zodanig naar uitgekeken hebben, dat we niet anders KUNNEN dan ons geweldig te voelen. Ik kan zo vertederd over mijn buik wrijven, volgens hubby is het aandoenlijk om te zien. Hoeveel liefde kan ik er in een aaitje zitten?

@Saartje: wanneer heb jij de test moeten doen met het gesuikerd drankje? Want de gynae heeft me daar niets meer over gezegd en ik denk dat hij voor de komende weken gaat zijn. Morgen ben ik 24 weken ver, dus OFFFICIEEL de magische grens voorbij !!! Nog 1 dagje te gaan en dat obstakel hebben we ook genomen .. Jeeeejjjjj !!!
Hoi allemaal,

dank voor de welkompjes ;-).

Wij hebben gelukkig echt alles (en nog veel meer) nog van de eerste, en vele vrienden die in tussenliggende jaren ouders zijn geworden. Dus onze halve zolder is een soort Prenatal hahah. Dus het shoppen mis ik niet. Maar de controles alleen zijn inderdaad niet heel tof maar ach.
Ik mis vooral even energie ergens vandaan kunnen halen door iets anders te doen dan thuis zijn. Werk al vanaf eind vorig januari 2020 thuis, en in al die tijd alleen schoonouders 2x gezien, buurvrouw en 1 stel vrienden heel af en toe (maar werken in zorg dus allemaal heel voorzichtig). Gelukkig grote tuin en Drunense duinen vlakbij. Mis ook het sporten heel erg. Heb mezelf fysiek uitdagen wel echt nodig om me goed te voelen, lichamelijk en mentaal en thuis ga je toch net wat minder tot t gaatje dan in een groep.
Alhoewel dat nu sowieso wat minder gaat (raar he :-)).

Voor mij is dit helaas echt geen fijne zwangerschap: al moe en ziek van de hormonen vooraf, toen in week 1 stevige griep, week 5 heftige buikgriep, en week 13 Corona... ben er wel klaar mee, voor alle andere enge dingen ben ik gelukkig ingeent :lol: .

Ik ga eens even bijlezen in jullie posts!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Mabelle: wauw, wat een rollercoaster was je zwangerschap al ! Zoveel ziek geweest? Ik houd mijn hart vast, maar tot op heden geen moment ziek of misselijk geweest ... Ik mag mezelf gelukkig prijzen !
Wij hebben dit weekend afgesproken met mijn beste vriend. We hadden elkaar een jaar niet meer gezien, heeft onvoorstelbaar deugd gedaan. Het gebrek aan sociaal contact is een enorme opdoffer voor mij en ik mis het enorm. We zien dan ook eigenlijk helemaal niemand buiten mijn zus en schoonbroer. Op den duur loop je de muren toch wel op. Bovendien wil je pronken met je buikje, maar via videocall is het toch allemaal anders. Heb soms wel het gevoel dat ik heel wat mis.

MAAR: vrijdag afspraak op de afdeling gehad en daar hebben ze me toch wel kunnen geruststellen. Bezoek gaan we mogen vergeten, die 48-72H op de bevallingsafdeling. Tegen juni gaat die maatregel niet versoepeld zijn. MAARRRRRR: ik moet ook NIET bevallen met masker EN mijn hubby mag erbij zijn. Dat is een enorme last die van mijn schouders valt !!!
Als de tijd er is - en het om een ingeleide bevalling gaat - worden we getest en in geval van negatief testen, dan mogen we gewoon vrij rondlopen, zonder masker. Indien die tijd er niet is, word ik verwacht negatief te zijn, maar moet hubby wel masker aandoen indien er iemand de kamer binnenkomt. Als we alleen zijn, mag hij het masker ook aflaten. Enige optie waarin meneer er niet bij is, is in het geval van een spoedkeizersnede, omdat er dan geen tijd is om hem helemaal Coronaproof aan te kleden. En als je zonder gepaste kledij de operatieblok binnengaat, moet die nadien van onder tot boven gereinigd worden. En daar is tijd, noch budget voor. Conclusie: ikke gerustgesteld. We gaan NIET uit van een keizersnede ... We gaan uit van een spontane bevalling waarbij Meneer de ganse tijd mijn hand kan vasthouden.

Daarbij nogmaals naar ons meisje geluisterd. Haar hartje klopte netjes aan 148 slagen per minuut en er was heel wat werk met haar te zoeken, want ze stuiterde altijd weg. Heel grappig !! Ik zou niet verliefder en gelukkiger kunnen zijn, op dit moment !!

Grtjes lieve dames
Alle reacties Link kopieren Quote
Narkomeid kan me voorstellen dat dit echt een enorme opluchting is! Zal ook wel rust geven dat je dit nu weet. Moet je sowieso 48-72 uur blijven? In België heb je geen kraamzorg he?
Die suikertest is hier volgens mij niet standaard, heb er in elk geval niks over gehoord.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij nog wel gewoon onze familie en vrienden zien. Ook gaan we beide nog gewoon naar ons werk dus qua corona is er voor ons niet heel veel veranderd. Ik hoop alleen heel erg dat ze vanavond tijdens de persconferentie bekendmaken dat de contactberoepen weer wat mogen doen want anders kan onze pretecho niet doorgaan en het leek me zo leuk om echt al een gezichtje te kunnen zien!
Maargoed, het is ook zoals het is denk ik dan maar.

Mabelle, het sporten mis ik ook wel echt. Sport normaal ook graag maar nu dus al weken niks meer gedaan. Probeer wel veel te wandelen. Met dit weer ook echt heerlijk. Hoe oud is jou andere kindje?

Nerdella wat leuk een meisje!! Veel meisjes hier! Fijn dat je ook vertrouwen hebt! Die blijdschap waar jij het over hebt vanuit de omgeving die herken ik heel erg. We hebben ook enorm veel kaartjes en berichtjes gehad. Echt heel lief en bijzonder hoe iedereen zo meeleeft.

Theepoes ben benieuwd of mijn buik ook nog een groeispurt gaat maken! Nu vind iedereen het nog maar een bescheiden buikje!
heerlijk nog even genieten van die mooie buik en het getrappel! Bijzonder zeg dat er zo een voetje uit kan steken, echt heel leuk.

Kasteelbewoner, ben ook heel benieuwd hoe het met jou gaat?

Hier was het even schrikken, ik voelde de baby al 2 dagen minder goed en ben vervolgens zelf flauw gevallen. Na contact met het ziekenhuis mochten we gelukkig gelijk komen, en hebben ze een ctg en echo gemaakt. Alles was gelukkig goed, de baby was druk aan het bewegen maar doordat hij een andere positie heeft aangenomen voel ik het niet zo goed meer als eerst. Het kindje weegt al 1200 gram!!
Zelf heb ik een laag hb wat het flauwvallen kan verklaren. Heel blij en opgelucht dat alles goed is.
Verder voel ik me echt nog super goed, nergens last van! Morgen alweer 28 weken!
Het is verder vooral alleen maar genieten, en zo bijzonder hoeveel liefde je nu al kan voelen voor je kindje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mabelle, kan me voorstellen dat deze quarantaine tijd zo wel heel lang duurt. Klinkt heel geïsoleerd. Dit is mijn eerste zwangerschap, en ik vind het wel fijn wat meer in mijn eigen wereld te kunnen zitten. Nu heb ik wel het geluk dat mijn werk gewoon doorgaat. Examenklassen zijn gewoon op school, een aantal van die leerlingen zitten veel bij mij in het lokaal en ik zie gewoon collegae. Met vrienden spreek ik wel af. De mensen waarmee je normaal sport, kun je daar niet mee gaan buiten sporten? Hoe verloopt je zwangerschap?

Narkomeid, gelukkig dat je niet alleen hoeft te bevallen. Dat zou ik echt onmenselijk hebben gevonden. Het is pas in de zomer dan zijn ze vast veel verder met de vaccinaties. Dus wie weet wat er nog veranderd. Fijn dat alles zo goed gaat.

Saartje, wat een schrik, het schijnt op die termijn vaker voor te komen dat je de baby even niet voelt. Krijg je ijzertabletten? Gelukkig gaat het verder goed.

Nerdella, leuk dat je omgeving zo meeleeft.

Hier gaat het goed, ik vind mijn buik nog wel erg bescheiden maar veel mijn broeken zitten nu wel echt te strak. Ik kan wel heel slomig zijn vooral als ik zit, en bij het trap oplopen. Een e-mail schrijven is bij wijze van spreken vermoeiender dan een fietstocht. Ben wel begonnen met opruimen van de dozen in de berging. Die stonden er nog van de verhuizing. Bewegen zelf gaat prima. Ben veel buiten geweest.

Vanochtend enorm geschrokken want ik had bloed bij het afvegen. Het zal vooral in mijn afscheiding. Er zit niks in mijn onderbroek. Heb geen krampen of zo. Heb wel het ziekenhuis gebeld maar die vinden het erg weinig, mag weer bellen als het meer wordt. Kon het hartje nog prima horen. Nu durf ik niet meer naar de wc. Ik heb wel besloten vandaag geen lange wandelingen te maken, of te slepen.Gelukkig heb ik vakantie maar ik ben nu wel heel bezorgd. Ging het al echt geloven dat het kindje er komt ook omdat de 16 weken echo prima was. Dat enthousiasme is wel getemperd. Nog 1 week dan heb ik de 20 weken echo. Hopelijk krijg ik gene bloedverlies meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, zoveel reacties !!

@kasteelbewoner: rustig ademen. Dit hoeft niets te zijn ! Heb je pijn bij het plassen? Misschien een blaasontsteking? Volgens mijn gynaecoloog hoeft een beetje bloedverlies niet dadelijk slecht te zijn. De vagina, maar ook de hals zitten onder druk dat hematomen makkelijk kunnen voorkomen. Er hoeft maar een bloedvaatje te springen onder de druk (hard niezen, hoesten, enz) en dan heb je kleine sporen. Zolang je geen pijn hebt, en geen krampen of bijkomend - harder - bloedverlies, dan raad ik je aan gewoon kalm te blijven en je niet teveel zorgen te maken. Je bent de meest kritieke periode nu al ruimschoots voorbij. Hou ons op de hoogte, ok !! Ondertussen: :bigkiss:

@Saartje: Wauw, flauwvallen?? My god ... Hopelijk alles beter met je nu? Moet je bijkomende medicatie nemen om dit tegen te gaan? Moet effe verschieten zijn geweest !! Maar het belangrijkste is dat het beter gaat, en dat de pruts ook nog lekker actief is. Geniet ervan en verzorg je goed !
In België moet je standaard 48U in het ziekenhuis blijven. In geval van keizersnede: 72H. Gewoon kwestie van complicaties op te sporen (koorts, slecht eten, oververmoeid, uitdroging, etc), maar is dus vooral preventief. Normaal gezien, eens ze zien dat alles goed loopt en mama en baby het goed stellen, laten ze je vlot vertrekken. Het voornaamste is dat de baby niet teveel gewicht verliest in die eerste 48H. Maar wij hebben daarna - en indien je wil ervoor ook - kraamzorg aan huis. Hangt af hoe goed je verzekering is, want er hangt een kostenplaatje aan, maar wij zijn superverzekerd, dus die kraamzorg komt er zowel voor als na ... :cheer:


@Nerdella: Wat fijn dat jullie zoveel reacties hebben gekregen. Hier ook heel veel vragen vanuit vrienden en familie hoe de zwangerschap verloopt. Ik moet elke dag wel aan iemand een update geven, maar dat vind ik niet erg. :hyper:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven