zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Miekje ik hoop dat je kunt slapen. Anderhalve week duurt nog lang. Gewoon bellen morgen, dan mag je misschien wel eerder komen. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miekje, zouden je banden/groei van je baarmoeder kunnen zijn misschien? Had rond die termijn nog regelmatig krampen. Hoop dat je gauw geruststelling krijgt.

Zizo, las wat je hebt doorgemaakt en dat moet heel heftig en zwaar zijn. Dikke knuffel meid :hug:

Lees hier ook mooi nieuws over goede echo's, gefeliciteerd dames!

Hoe gaat het met de kersverse mama's?

Hier alles okee. Ben 25 weken en tonnetje rond. We zijn nu lekker een paar weken op vakantie. Ben niet erg mobiel door bekken- en rugklachten, dus rustig aan maar we genieten evengoed volop. De baby is heel actief, erg gezellig al die schopjes en bewegingen :love:
Alle reacties Link kopieren
Thanks ik denk ook dat het iets met groeien en vermoeidheid was. Heb behoorlijk geslapen gelukkig ( afgezien van standaard vroeg wakker) en voel me nu beter.
Dank voor reageren!
Alle reacties Link kopieren
Boulu: mijn pa had “hoe bevalt Nederland” zitten kijken en vond het indrukwekkend (maar hij was zelf wetenschapper). Ik heb het teruggekeken en vond wel dat er enigzins onjuist beeld werd gegeven van IVF. Het was bij dat stel ook meteen raak en dat geeft toch de indruk dat IVF meteen lukt, hetgeen gewoon niet zo is. In het andere topic hebben we op dit moment ontzettend veel meiden die echt pech hebben op dit gebied en ik vind dat dit best meer belicht had mogen worden. Geluksnummers bij wie er maar een poging nodig is, zijn super en Ik ben altijd blij wanneer ik over zo’n relatief “easy” traject lees, maar veel mensen hebben meer dan 1 TP nodig en sommige mensen komen er nooit.

Ruccio: Lief dat je het vraagt. De woonkamer is inmiddels af. In de keuken -hoewel die er mooi uitziet- is er toch veel apparatuur dat niet werkt. Heel frustererend.
En morgen wordt het parket gelegd op de 1e en 2e verdieping.
baggal wijzigde dit bericht op 18-09-2018 13:37
0.16% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Balen Baggal dat er toch zoveel dingen niet werken! Wel erg fijn dat jullie woonkamer af is en de vloer morgen komt. Heel veel geluk in jullie nieuwe huis! Ik hoop dat snel alles naar jullie zin is en hersteld is. Ik heb de eerste aflevering van Hoe bevalt Nederland niet gezien maar vond de aflevering van gisteren behoorlijk indrukwekkend. Iemand die dichtbij mij staat heeft een eeneiige tweeling gekregen en tijdens de zwangerschap was ze zo bang voor het TTS syndroom, wat een zegen dat alles goed is afgelopen. Ik heb regelmatig een traantje weggepinkt gisteren, thanks hormonen.

Miekje, wat naar dat je je zo’n zorgen hebt gemaakt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk de hele zwangerschap door wel ‘last’ heb van mijn buik, als in, ik voel vanalles en ben me zeer bewust van elk steekje/krampje. Het is dus echt niet gek als je met 13 weken iets voelt, ik vermoed inderdaad ook dat het je banden zijn.

Dubbeltje geniet van jullie vakantie en die bolle buik! Doe rustig aan met je rug en bekken, lekker voor je laten zorgen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?
Aantal toch al wel met de laatste loodjes bezig he?
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed Miekje. SA wordt morgen al weer 1 jaar :cheer: !! We geven zaterdag een feestje thuis voor ongeveer 25 mensen. De weersberichten voorspellen regen helaas, maar het is niet anders. Heb wel bedacht dat iedereen plastic bekertjes/bestek en kartonnen bordjes krijgt omdat ik een prachtige, maar kwetsbare eetkamer tafel heb.

Hoe is het met jou Miekje? Las in het andere topic over je angst en dat is heel erg normaal. Hoop dat je je verder goed voelt.

Twin: Hoe is het met jou?

En verder ben ik enorm benieuwd naar de langverwachte Flip baby :cheer2: !!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
02-10-2018 09:52
En verder ben ik enorm benieuwd naar de langverwachte Flip baby :cheer2: !!
Ha ha, even geduld nog hoor! :sheep:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Baggal 1 jaar alweer time flies!

Het gaat goed met me. Onzekerheid blijft maar na elk stapje en vk bezoek geloof ik er meer in. Qua kwalen gaat het wel op t moment behalve vermoeidheid door slecht slapen. Pas nog net in mijn broek maar dat zal niet lang meer duren. Laat the bump maar komen! Over een paar weken 20 weken guo. Dat vind ik nog wel reuzespannend.
Alle reacties Link kopieren
Hier nu 38 weken 4 dagen en ben er klaar mee en voir. Is 4weken goed gegaan en nu weer spugen. Hoop dat de bevalling zich snel aandient want inleiden wil ziekenhuis niet helaas.
Ben al 3keer op verdenking hellp etc helemaal doorgelicht maar gelukkig is dat het niet. Ben gelukkig uiteindelijk wel 4kilo aangekomen vanaf startgewicht (eerst 9 afgevallen)

13 okt uitgerekend maar zou fijner zijn als de baby eerder komt. Ben paar dagen daarvoor jarig namelijk. Nu dus wachten op bevalling en vind dat eerlijk gezegd vreselijk. Heb soms voorweeen en dan weer niet....

Baby is gelukkig in orde. Kamertje klaar (op wat decoratie na) en ziekenhuistas staat klaar.

Hoe vergaat het de rest?

Ben trouwens 13okt uitgerekend vanwege later invriezen en het ontdooiprotocol.
Alle reacties Link kopieren
Heey lieve meiden denk dat ik me al een klein beetje hier mag melden al voelt het nog steeds te spannend.

Voor degenen die mijn niet kennen. Ik ben Yara, zit samen met mijn man in een icsi traject. Eerste spuiten in december 2017 gezet. Twee pogingen helemaal niks. Derde poging MK en nu voorzichtig bij poging 4. Wat ik nu erg spannend vind door poging 3.

@baggal gefeliciteerd met SA. Een jaar is een aardige mijlpaal! Fijne verjaardag samen. Ik heb dat programma trouwens niet gezien maar wat ik nu weet van het traject, zijn er zoveel momenten van wachten wachten wachten en ups en meer downs, dat, hoort zeker bij dit traject dat mogen ze dan wel meer belichten.

Twin 84: nou dit zijn echt je laatste loodjes. Succes
Alle reacties Link kopieren
Twin84 schreef:
03-10-2018 06:05
Hier nu 38 weken 4 dagen en ben er klaar mee en voir. Is 4weken goed gegaan en nu weer spugen. Hoop dat de bevalling zich snel aandient want inleiden wil ziekenhuis niet helaas.
Ben al 3keer op verdenking hellp etc helemaal doorgelicht maar gelukkig is dat het niet. Ben gelukkig uiteindelijk wel 4kilo aangekomen vanaf startgewicht (eerst 9 afgevallen)

13 okt uitgerekend maar zou fijner zijn als de baby eerder komt. Ben paar dagen daarvoor jarig namelijk. Nu dus wachten op bevalling en vind dat eerlijk gezegd vreselijk. Heb soms voorweeen en dan weer niet....

Baby is gelukkig in orde. Kamertje klaar (op wat decoratie na) en ziekenhuistas staat klaar.

Hoe vergaat het de rest?

Ben trouwens 13okt uitgerekend vanwege later invriezen en het ontdooiprotocol.
Ik vroeg me al zo af of het nu al een beetje beter met je ging... Wat een ellende dat je nog steeds zoveel last hebt. Gelukkig heb je nu wel echt het eind in zicht. Wel een tegenvaller dat het ziekenhuis niet eerder wil inleiden. :( Fijn dat je toch nog wat kilo's aangekomen bent, dat is vast wel een prettig idee!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Baggal van harte :cheer2:
Een jaar alweer... tijd vliegt. Hoop dat jullie een fijne verjaardag hebben.

Twin, voor mijn gevoel vliegt jouw zwangerschap ook voorbij. Maar dat zal voor jou ongetwijfeld heel anders zijn, je hebt het echt behoorlijk voor je kiezen gekregen tijdens je zwangerschap. Hoop ontzettend voor je dat de bevalling voorspoedig gaat en je daarna alleen maar kunt genieten. Het is je heel erg gegund. Nog even volhouden...
Alle reacties Link kopieren
1 dag te laat maar van harte gefeliciteerd met jullie dochter baggal! Wauw, 1 jaar alweer. Vorig jaar las ik mee toen je richting de keizersnede ging en nu ben ik zelf bijna aan de beurt om te bevallen, ik hoop dat veel dames die dit nu lezen over een jaar ook bijna mogen bevallen of bevallen zijn!

Miekje ik vond de 20 weken echo ook heel spannend, daarna heel erg naar de magische grens van 24 weken toegeleefd en toen kon het ontspannen eindelijk wat beter lukken. Wanneer is je echo?

Gefeliciteerd yara! Dat het dit keer maar allemaal goed mag gaan, schrijf hier lekker van je af!

Twin het einde is gelukkig in zicht. Ik hoop dat je in elk geval een hele voorspoedige bevalling mag hebben, zet ‘m op de laatste weken!

Hier gaat alles goed, inmiddels 35+1 en met verlof. Ik slaap slecht, plas veel, draag steunkousen vanwege veel vocht vasthouden: kortom, lekker hoogzwanger dus! Ik vind het heel knap dat veel dames tot 36 weken of zelfs langer doorwerken, ik merk echt dat mijn hersenen en lijf niet meer meewerken. Vannacht ook vanaf half 4 alweer wakker, ik denk dat ik er straks nog even in kruip.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
@Rucio: Yes, verlof!! Wat fijn. Je hebt het wel zwaar dus :(. Hopelijk laat je zoontje niet te lang op zich wachten dan ;). Maar nu nog wel even hoor. Hoop dat je kan genieten van je verlof!

@Miekje: Hoe is het met jou? Al bijna 20 weken?!

@Twin: Wat een k*tzwangerschap heb jij gehad zeg, ongelooflijk. Hoop dat straks alles wordt ingehaald doordat je een gezond en lief kleintje hebt.

@Yara: Gefeliciteerd voor nu!! Jij hebt ook een behoorlijk lange weg achter de rug... Kan me voorstellen dat het nu nog heel spannend is.

@Baggal: Kan me inderdaad ook nog goed herinneren dat SA werd geboren en nu alweer één! Morgen haar feestje, leuk!! Volgens mij geniet je volop? En inmiddels goed gesetteld in het nieuwe huis?

@Dubbeltje: Hoe is het met jou?

@Duufje en Zizo: Lief dat jullie reageren of lezen terwijl jullie niet (meer) zwanger zijn. Ik weet nog dat ik het op een gegeven moment te confronterend vond. Jullie zijn één van de meiden wie ik het ontzettend gun, zo'n vreselijk moeilijk traject en jullie posts zijn altijd fijn om te lezen.

@Flipje: 34 weken!! Zo blij voor je!

Hoe is het met de newborns??
Mijne is nu 6 weken en het gaat goed :). Vorige week had ik (en hij) een zware week, veel krampjes en huilen. Sinds deze week gaat het super: hij slaapt langer, hij kan zich even vermaken in de box, huilt een stuk minder dus. Hij begint ook al te kletsen, zo lief!!
Ik probeer te bedenken dat elke dag anders is. Voor nu hoop ik dat deze vooruitgang voortzet :)

Deel 7 alweer van het IVF/ICSI topic geopend. Ik merk dat het me nog steeds kan aangrijpen al dat verdriet. Ik vind het zo moeilijk dat er een paar in deel 1 hebben meegeschreven en nog steeds geen resultaat. Daarbij zijn er ook nog meiden die het topic helemaal hebben verlaten aangezien hun wens niet voltooid is. En er zullen ook velen zijn die meelezen waarbij ook dat het geval is.
Ik zal het ook wel weer spannend vinden om weer het traject in te gaan voor een 2e (nu nog niet hoor ;)). Ik heb er nu meer vertrouwen in, maar dat beangstigd me ook, want wie zegt dat het lukt?! Tenslotte was het nu ook pas bij de 4e poging raak en daarvoor veel teleurstellingen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Boulu fijn dat het goed gaat met jou en je kleine man. Zo blij voor je.

Rucio heftig hoor snap dst je er wel klaar voor/mee bent

Baggal fijn feestje voor sa vandaag!

Jullie vroegen wanneer 20w echo. Die hebben we 1e week nov.
Zo stom moesten de afspraak die we van zkh doorkregen verzetten. Maar mijn vriend mocht dat dus niet en kreeg dat vrij bot te horen. Dus moest ik onder lestijd bellen. Terwijl hij wel geacht wordt erbij te zijn. Herkennen jullie dat dat het voiral om de vrouw draait en dat man als bijzaak wordt beschouwd? Vk doet t wel goed overigens die noemt beide namen als we in de wachtkamer zitten.

Anyway voel me momenteel wel prima buikje begint eindelijk wat te groeien kinderen op school ingelicht was erg schattig.

Fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Oh misschien komt mijn bericht nogal negatief over maar zo bedoelde ik het niet hoor! Het gaat verder gelukkig prima en ik kan ook echt genieten. Maar ik ben natuurlijk wel heel benieuwd naar de kleine jongen.

Boulu, 6 weken alweer!! Gelukkig gaat het deze week wat beter, lijkt me zo sneu als je kindje steeds moet huilen. En het verdriet van de anderen is inderdaad vreselijk, het zou niet nodig moeten zijn om door deze hel heen te gaan. Kan me voorstellen dat je nu al op kan zien tegen een eventueel nieuw traject, ik denk er nu soms ook al eens aan. Wij hebben nog 2 cryo’s en eigenlijk zie ik het echt niet zitten om weer opnieuw een punctie/behandeling te moeten ondergaan. In het begin zeiden wij tegen elkaar dat we de cryo’s wel terug willen laten plaatsen maar verder waarschijnlijk geen nieuwe behandeling gaan starten. Ik ben benieuwd of we daar op termijn anders over gaan denken..

Miekje wat vreemd dat je vriend de afspraak niet mocht verzetten zeg, wat is de gedachte daarachter dan? Hier gelukkig niet herkenbaar. Wel vragen mensen al sinds de behandelingen en zeker nu ook tijdens de zwangerschap bijna altijd hoe het met mij gaat maar minder vaak hoe het mijn man gaat. Dat vind ik ook wel sneu, natuurlijk moeten wij de behandelingen ondergaan maar de impact op de mannen is ook behoorlijk. Hij is altijd meegegaan naar elke afspraak en doet dat nu ook, daar ben ik hem ook erg dankbaar voor. Het lijkt me ook lastig om langs de zijlijn te staan en weinig te kunnen doen qua behandelingen. Spannend voor jullie hoor, ik duim dat jullie een goede 20 weken echo hebben!
Alle reacties Link kopieren
Rucio, Ze gaf als reden privacy... maar vooral de botte toon was volgens hem stuitend. Later had ik overigens een zeer prettig iemand aan de lijn hoor. Maar het heeft idd ook op mannen best wel impact zo'n traject. Misschien fysiek niet maar de machteloosheid en je partner zien lijden en de onzekerheid enz. Maar goed dat weten we allemaal wel hier.
Alle reacties Link kopieren
boulu schreef:
05-10-2018 16:35

@Baggal: Kan me inderdaad ook nog goed herinneren dat SA werd geboren en nu alweer één! Morgen haar feestje, leuk!! Volgens mij geniet je volop? En inmiddels goed gesetteld in het nieuwe huis?

[...]

Deel 7 alweer van het IVF/ICSI topic geopend. Ik merk dat het me nog steeds kan aangrijpen al dat verdriet. Ik vind het zo moeilijk dat er een paar in deel 1 hebben meegeschreven en nog steeds geen resultaat. Daarbij zijn er ook nog meiden die het topic helemaal hebben verlaten aangezien hun wens niet voltooid is. En er zullen ook velen zijn die meelezen waarbij ook dat het geval is.
Ik zal het ook wel weer spannend vinden om weer het traject in te gaan voor een 2e (nu nog niet hoor ;)). Ik heb er nu meer vertrouwen in, maar dat beangstigd me ook, want wie zegt dat het lukt?! Tenslotte was het nu ook pas bij de 4e poging raak en daarvoor veel teleurstellingen gehad.
Ik heb dit maar even gekopieerd uit het andere topic: Dames - ik heb jullie een beetje verwaarloosd geloof ik - sorry. Ik ben de afgelopen dagen heel druk geweest op kantoor en we hadden en lekkage, of eigenlijk twee. Een beetje off topic, maar goed. De lekkage in de keuken bij de vaatwasser is veroorzaakt door een rat/muis die aan de afvoer heeft geknabbeld. Ons huis is 17 jaar oud en heeft een tijd leeggestaan en dan ontkom je duidelijk niet aan wat extra huisdieren. Is waarschijnlijk sowieso iets waarmee ik rekening moet gaan houden nu ik een tuin heb. Muizen/ratten gaan gewoon af en toe op verkenningstocht (en voor de duidelijkheid ik heb een schoon huis). De andere lekkage kwam uit het plafond in de eetkamer en de oorzaak is thans onbekend. We hebben de druk in de CV laten meten maar die blijkt goed te zijn en het water in alle badkamers laten stromen (we hebben er 3 boven). Het is op dit moment onduidelijk waar het door komt. De badkamer op de bovenste etage acht ik uitgesloten omdat die amper gebruikt wordt. Dan hebben we een badkamer op SA's kamer en een badkamer aangrenzend aan onze kamer. De loodgieter heeft de douche en het bad voorzien van een extra kit rand in de hoop dat het probleem daarmee opgelost is. Dat zou de makkelijkste oplossing zijn en bovendien de goedkoopte (al wordt het toch verzekeringswerk nu ook het plafond opnieuw gedaan moet worden). Als dat niet afdoende is, dan moet was de badkamer bij ons helemaal open - en daar zit ik niet op te wachten want de badkamer is zo goed als nieuw/mooi. Maar goed, we shall see. De hele week heb ik werk mannen over de vloer gehad, net nu alles (bijna) af is, blijken er toch gebreken met het huis te zijn, werk ik 40+ uur, is mijn pa opgenomen in het ziekenhuis en ben ik het allemaal een beetje zat aan het worden. Ik weet het, er zijn veel ergere dingen, maar bah-bah-bah.

Overigens was de verjaardag van SA heel erg leuk. Op de eigenlijke dag zelf zijn we met z'n drietjes uit eten geweest en op zaterdag hadden we een feestje. Een paar foto's staan op FB, maar in ieder geval was het gezellig. Mijn man's kinderen waren er, zijn ex, vrienden van mij en collega's. Een gezellige mix. En de meeste mensen hadden zich aan mijn wens gehouden om in plaats van cadeautjes een donatie te geven aan Fertility Network UK. SA heeft bovendien genoeg spullen en ik vond dit wel een praktisch cadeau.

Miekje: Ik vind de 20 weken echo wel iets waar de partner bij moet zijn die hij op zich ook zo mogen verzetten namens jou. Het is immers geen pret echo oid., maar ik kan me voorstellen dat ze zich op het standpunt stellen dat ze de geneeskundige behandel overeenkomst met jou (en jullie kind) hebben en niet met hem, al is hij vader van jullie kind. Klinkt bot, maar (juridisch) kan ik me wel voorstellen waarom ze eigenlijk wilde dat jij zelf belde om de afspraak te verzetten. Hoe voel je je verder? Leuk dat je al een buikje begint te krijgen trouwens!

Ruccio: Je bent er b.i.j.n.a.! Ik vond op het eind ook best pittig hoor, waggelde als een pinguïn door London heen. En het stomme is, dat ik die tijd nu ook nog wel eens mis.

Boulu: Die garantie heb je natuurlijk nooit. Al geldt wel dat ik het gevoelsmatig een enorm verschil vind of je van 0 naar 1 gaat of van 1 naar 2. Waar jij (en ik) en anderen met ons zo bang voor waren is niet uitgekomen: de angst dat we nooit moeder zouden worden. En zelfs al zou het nooit lukken, dan denk ik altijd aan wat een hele lieve verpleegkundige ooit tegen mij zei: 'it only takes one to be a Mum'. Ik hoop dat er vooral veel meiden zijn die zich hier bij ons en op FB kunnen aansluiten...

Duuf: Dank voor je lieve wensen. Ik ben erg benieuwd naar de 25e in DD en wat hoop ik zo dat jullie wens voor een boertje of zusje voor B, mag uitkomen.
Ik vind jou een heel bijzondere en sterke vrouw waarvoor ik diep respect heb.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Korte update: op 11 oktober ben ik na een snelle bevalling (zeker voor een 1ste) moeder geworden van een dochter.
De bevalling begon een halve dag nadat ik gestript was (op 39+4) met een weeenstorm en binnen 4 uur had ik 7 cm ontsluiting, ondanks de ruggenprik die ik bij 3 cm ontsluiting (na 1 uur) kreeg.
Moeder en kind zijn in orde en ik ben superblij. Voel me meteen heel goed. Niet meer misselijk en zit lekker alles te eten!!! En ben zo verliefd op mijn baby. Groot geluk!!!! Dat is waar we alles voor hebben doorstaan
Alle reacties Link kopieren
Twin gefeliciteerd wat een goed nieuws!! Klinkt als een heftige maar vlotte/voorspoedige bevalling.

Heel fijn om te horen dat je je nu ook echt alweer beter voelt! :high5:

Geniet er nu maar lekker van. Laat je je goed verwennen?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Gefeliciteerd Twin!
Klinkt als een heftig snelle bevalling, geniet van elkaar, kom rustig bij en geniet van al het eten ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Twin. Fijn dat jullie het goed maken. Eet smakelijk!
gefeliciteerd Twin. lekker bijkomen genieten en lekker eten hihi
Gefeliciteerd Twin, fijn ook dat de misselijkheid nu weg is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven