Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Welkom SusieFlower, spannend dat de volgende ronde je eerste IUI gaat worden. Ik lees dat je wel 3 maanden zwanger bent geweest, maar je hebt een miskraam gehad neem ik aan? Wat super naar voor je! Ik hoop dat je met IUI snel weer zwanger wordt.

Mexi, hoe is je afspraak in het ziekenhuis gegaan?
Miss Hoe gaat het met je?

Suusberg Oke, nog 3 dagen dan. Jij ook succes!

HD84 Hoe is het met jou? Zit je al in je wachtweken weer? Laatste keer dan toch voor iui? Hebben jullie al afspraak als t niet raak zou zijn?

Mexi Oke, ik moet er allemaal nog flink inkomen met alle verschillen. Ikzelf heb ook gewoon eisprong en eigenlijk was alles gewoon goed. Maar ben zelf wel blij dat t nu zo gaat, mn vertrouwen in mn lichaam is wel weg dus ook in t goed gaan vd eisprong en alles.
Zou je niet iets kunnen krijgen voor je lf wat te verlengen? Volgens mij krijg ik daarvoor die tabletten na de iui. Misschien is dat voor jou ook een optie?

Susie Welkom. Wat heftig om een miskraam te krijgen na 3 maanden.
De pregnyl moet je die dan spuiten om je eisprong op te wekken? (sorry ben echt leek in alle namen en wat alles doet).

Sjaantje Hoe is t bij jullie? Na jullie testdatum niks meer gehoord volgens mij...

Serieas Hoe gaat het met jou? Volgens mij komt jullie afspraak in de buurt, toch?

Hier Vandaag wat bruinverlies (dag 7), wat ik normaal niet heb, dus dat is even wat gek. En heb een zeurend hoofd sinds zondag, als ik moe word einde vd dag word dat hoofdpijn helaas. Maar dit is bijwerking nmr 1 van de oveleap, als t daarbij blijft vind ik t oke.
Ben verder wel wat gespannen voor morgen, eerste echo. Zo enorm benieuwd wat mn lichaam doet met de hormonen. Goed, te veel, te weinig... wanneer terug en wanneer verwachtte eerste iui (als alles goed zou zijn)... Ik zie nogal veel bergen waar we overheen moeten, dus zal blij zijn als deze poging goed verloopt. Misschien worden de bergen dan heuveltjes. Voor nu zie ik overal een enorme berg waar ik vanaf kan kletteren. Vorig jaar ging alles fout wat fout kon gaan, dus tja... Nog een dagje en we zullen weer wat wijzer worden.
@ HD, klopt ik heb inderdaad een miskraam gehad.

@ Ka14, ja klopt Pregnyl is inderdaad om een eisprong op te wekken dan kunnen ze het moment van de IUI beter timen.
susieflower wijzigde dit bericht op 13-01-2018 10:24
32.38% gewijzigd
C'est la vie
Welkom Susieflower en wat heftig zeg die miskraam. Hopelijk gaat het weer snel lukken met de IUI.

@Ka14: spannend morgen de echo en of er al wat te zien is! Ik heb daarom wel gevraagd, maar er is een aantal keer progesteron geprikt na de eisprong, dat gaan ze deze cyclus weer doen en het is wel aan de lage kant maar in principe voldoende om zwanger mee te worden. Daarbij had ik bij mijn zoon ook een korte lf en dat is ook gelukt..

Hier ben ik afgelopen woensdag voor een echo geweest, toen was er nog niets te zien. Maandag weer geweest en groeit wel wat (nu 10 mm). Moet nu donderdag weer terug om te kijken en de verwachting is dat dan zaterdag de inseminatie zou plaatsvinden. Dus dan zou mijn man mooi op tijd terug zijn. Nu maar hopen dat het eitje ineens heel hard gaat groeien ofzo..

Hoe doen jullie dat trouwens met werk en afspraken? Ik heb eigenlijk niet heel veel zin om het aan mijn baas te vertellen (ook omdat bleek dat ze in mijn vorige zwangerschap moeite had het voor zich te houden voordat ik het openbaar had gemaakt..) maar ben nu telkens smoezen aan het verzinnen waarom ik later op kantoor kom..
Ja!!! Ik ben nu nog aan het afwachten, ik verwacht maandag ongesteld te worden en dan krijg ik een uitgangsecho en mag ik starten met de hormonen en dan bij mijn volgende eisprong de eerste IUI. Dinsdag wordt onze dochter 1, dus een mooie week om te starten. Ik vind het wel weer spannend, maar heb inmiddels wel echt zin om weer te beginnen! Ik wil gewoon heel graag een 2e kindje, dus heb nu een beetje een roze bril op, maar het zal straks wel weer een beetje gaan tegenvallen als ik onder de hormonen zit, maar ik weet uit ervaring dat het het waard is. :-)

Ka14, vandaag is de echo! Wat super spannend! Ik hoop dat je gewoon 2 eitjes hebt en dat dit gewoon een goede poging gaat worden voor jullie! Laat je even weten hoe het gegaan is? Wel balen dat je last hebt van de hormonen.

Mexi, wat fijn dat je inseminatie waarschijnlijk zaterdag is. Dat is een goede timing voor jullie. Ik snap dat het lastig is op je werk.

Ik heb het de vorige keer aan mijn leidinggevende en 2 collega’s (tevens vriendinnen) verteld. Ik wist ongeveer wanneer ik afspraken zou hebben en zorgde dat mijn agenda rondom die dagen in de ochtenden leeg was. Dat werkte prima. Ik kan thuis werken en ben vaak extern, dus het is toen niemand opgevallen. Ik heb me maar 1 keer verrekend en toen moesten al mijn afspraken afgezegd worden en heeft mijn leidinggevende mij “ziek” gemeld voor die dag. Helemaal niet vertellen op je werk lijkt mij lastig, omdat het best veel afspraken zijn en ik met de inseminatie + reistijd ook wel echt een paar uur bezig was, maar als je (net als ik) een flexibele baan hebt kan het wel. Ik haalde alle gemiste uren gewoon in de avonden en weekenden in.

Dit keer vertel ik het gewoon aan al mijn collega’s. Vind ik handiger, maar dat wou ik de vorige keer niet omdat ik bang was dat het niet zou lukken en op mijn werk er even niet mee bezig wou zijn en geen zin had in goedbedoelde vragen over hoe het met me ging. Nu ga ik met iets meer vertrouwen het traject weer in.
Echo net gehad, zit op dag 8. Had 1 van 10,5 en de veel andere die nog erg klein waren. Vrijdag, dag 10 terug. Hopelijk groeit er dan nog eentje mee. Blijft even afwachten dus.
Zondag eerste echo dus ronde 2 komt eraan!
Hoe is t? Vandaag echo gehad, vandaag starten weer met Menopur 75 en dan zaterdag tweede echo. En denk 23e inseminatie dus tja alles gaat weer aan!!!
Spannend weer Suusberg! Weer een nieuwe ronde, nieuwe kansen.

En Ka14 zijn er nog meer eitjes meegegroeid? Wanneer wordt ongeveer de inseminatie verwacht?

Gefeliciteerd alvast met je dochter HD84. Vond dat eerste jaar zo snel gaan! En ook bijna beginnen. Spannend weer!

Ik heb zaterdag de inseminatie gehad. Heb er niet een supergoed gevoel over. Waren 1.2 mln zaadjes, volgens de arts was dat prima maar is toch wel dicht bij de ondergrens.. En weet niet of de timing nu echt goed was, had andere ovulatietesten dan normaal en was niet echt duidelijk. Ben bang dat het wat aan de vroege kan was. Ze hebben bij de inseminatie ook niet meer gekeken naar of de eisprong al was geweest. Doen ze dat bij jullie wel? Verder was het zo gepiept, voelde er vrij weinig van. Nu dus afwachten, normaal gesproken word ik over een dag of acht ongesteld.
Mexi In de eerste wachtweek dus weer, spannend. Er hoeft er maar 1 goed te zijn he ;-) Zal voor je duimen. Ik heb nog geen idee of er nog een echo komt met de iui.

Ik vind het combineren een dingetje. Ben gastouder, dus als ik niet kan, zitten ouders met een probleem. Nou weten ouders ervanaf en weten dat ik er alles aan doe om ze zoveel mogelijk te ontzien, dus ze werken ook mee gelukkig. Ik heb een vrijwilliger (vriendin) die tijdens een echo het van mij kan overnemen (omdat dit dan maar een uurtje is). Voor iui moet ik wel vrij nemen, dat is in een ander ziekenhuis. Ouders zijn (hopelijk) heel begripvol en regelen dan wat. Vind het zelf alleen wel erg vervelend.

HD84 Ongesteld geworden? Alvast gefeliciteerd met jullie dochter!

Suusberg Spannend weer, gaat t met prikken?

Hier vandaag echo drie gehad. Warrige en onduidelijke echoscopiste, wat me duidelijk is, is dat ik rechts een ei van 16,5mm heb en links 2, maar hoe groot echt geen idee. Vanavond gewoon ovaleap spuiten en morgen half 9 ovitrelle, want donderdag half 11 IUI 1. Helaas niet op mn vrije dag, dus net ouders op de hoogte moeten stellen dat ik niet kan werken, het neemt te veel tijd in om mn vriendin als vrijwilliger in te zetten.
Helaas wel ongesteld, de we gaan nu echt de medische molen weer in. Morgen gaat het dan echt beginnen, dan is de uitgangsecho en donderdag beginnen met de hormonen! Hopelijk hebben we weer snel succes.

Suusberg, de 23e dat is al snel! Hoe gaat het met de hormonen?

Mexi, super spannend dat afwachten. Een slecht gevoel zegt niet alles he?! Je hebt maar een goed zaadje nodig van die 1,2 miljoen. Ik ga voor je duimen.
Bij mij hebben ze trouwens ook nooit meer gekeken of de eisprong was geweest. Bij een positieve ovulatietest kreeg je gewoon de inseminatie, geen verdere onderzoeken. Omdat ik het aflezen van die testen ook altijd lastig vind doe ik vanaf het moment dat ik mijn ovulatie echt verwacht ook altijd een test voor dummies van clearblue met zo’n smiley. Die kan je niet verkeerd aflezen.

Ka, wat spannend donderdag de IUI en 3 eitjes, echt super fijn! Daar hoop ik straks ook op. Jammer dat je de ouders moest afzeggen, maar het is voor een goed reden, ik hoop dat ze er begrip voor hebben. Ik snap wel dat het heel lastig voor je is met jouw werk. Dit soort dingen kan je helaas niet plannen en nemen idd best veel tijd in beslag. Ik ga voor je duimen donderdag.
Ka: 3 eitjes wow? Ik had bij poging 1 maar 1 ei haha.

HD jammer maar donderdag weer beginnen, hopelijk snel positief resultaat.

Enne Mexi je hebt er maar 1 nodig he die die de juiste weg vind hihi. Succes!

Hier dag 3 prikken, doet pijn maar ben ook beetje gestresst want ondertussen ook begonnen met verbouwing van de keuken. Komt goed haha. Zaterdag echo en hoop op 1 of 2 eieren en dan 23e denk ik IUI. 2018 mag toch wel ONS jaar worden!!!
Nee nee, zo bedoelde ik t niet. die twee links waren nu nog niet groot genoeg en tis de vraag of ze dat worden hoor. Waren minder dan die rechts, dus is maar de vraag of ze nog mee groeien (aangezien er 1 tot vorige week vrijdag een stuk groter was dan die nu t grootste was)... dus sowieso 1, met geluk 2 of 3... maar dat weet ik dus niet zeker.

HD84, balen dat t niet zonder de mm kan. Hopelijk werkt de mm snel voor jullie en is t maar van korte duur.

Suusberg, ik voel niet echt wat vh prikken. Heb jij prikpen of losse spuiten steeds?
Ik ga voor je duimen op mooie eieren.
Dat had ik ook verkeerde begrepen Ka, dan hoop ik op minimaal 2 springende eitjes voor je!

Succes met verbouwen Suusberg!

Ik baal trouwens niet echt hoor dat het niet zonder mm kan, het was natuurlijk heel fijn geweest als het toch gelukt was, maar ik had er al rekening mee gehouden en ben nu ook echt klaar om weer te starten. Ik denk er vast over 1,5 week anders over als ik onder de hormonen zit, maar ik heb nu zin om te gaan starten. Het voelt als echt weer iets doen om nog zo’n leuk monumentje te creëren! Zo fijn dat die hulp er is! :-D
Hi sterke meiden,

Ik wilde jullie graag een succesverhaal delen, omdat ik helaas weet dat het soms lastig is de moed erin te houden! Ben de eerste keer zwanger geworden van iui3 en heb ondertussen een heerlijk mannetje van 10 maanden! We wilde graag snel doorpakken omdat we dachten dat het weer een paar pogingen zou duren, maar ben ondertussen alweer 3 maanden zwanger van iui1, met de aller belabberdste zaadtelling en eicel telling die je je maar kan voorstellen! Dus zo zie je maar; IUI HELPT!! En wonderen bestaan!

Keep your heads up ladies! X bosbloem
Ja die prikken zijn los, moet zelf mixen etc en t doet pijn deze keer. Errste ronde voelde ik bijna niets, maar nu vanavond ook weer pijn maar ja.
Moetnog ff Ovitrelle halen en die waarschijnlijk zaterdag zetten. Verbouwing lukt aardig!

@Bosbloem; bedankt en gefeliciteerd!! Toch goed om weer een succesverhaal te lezen!!
Ja we zullen zien! Voordeel van een korte luteale fase is dat het wachtbankje niet zo lang duurt ;-0. Verwacht ergens begin volgende week wel ongesteld te worden. Vrijdag nog even progesteron laten prikken om te kijken of die waarde wel voldoende zijn. Clearblue heb ik ook ooit gebruikt maar daar nooit een smiley gevonden.. Gebruik altijd die van sensitest en die werken voor mij prima! Heb ze iig nu weer in huis voor de volgende ronde.

Spannend Ka morgen! Ben benieuwd hoeveel eitjes het nou uiteindelijk zijn en hoop op een mooie mannelijke opbrengst! Als gastouder lijkt het me inderdaad lastig en als je dan nog naar een ander ziekenhuis moet kost het ook gewoon veel meer tijd. Wel fijn dat de ouders begripvol zijn! We hebben de mazzel om op 10 min loopafstand van het zkh te wonen waar ze alles doen.

Kan me jouw gevoel ook wel voorstellen HD84 en jij hebt iig al bewezen dat dit de effectieve methode voor jullie is! Heb je erg last van die hormonen?

En Suusberg wat balen dat het nu pijn doet zeg. Heb je iets anders dan de vorige keer gekregen of prikt het gewoon minder lekker?

Bosbloem gefeliciteerd! Mooi zo'n succesverhaal!
@ Ka, spannend vandaag de IUI? Duim voor je.

@ Bosbloem, succesverhalen zijn altijd welkom, geeft hoop.

@ Mexi, wachtweken aaargh. De eerste vind ik altijd nog wel te doen, maar de tweede moet ik echt voor veel afleiding zorgen.

@ Suusberg, vervelend dat je spuiten zo'n pijn doen nu. Ik koel de huid soms wat vooraf, dat helpt wel.

@ Hier; ik ging deze week voor een follikelmeting en had een mooie follikel van 16,5 mm zitten. Echt nog niet verwacht. Gisteravond de Pregnyl gezet en dan morgen onze eerste IUI. Ik maak me wel een beetje druk dat mijn bsmv pas 6, nog wat was, dat lijkt nog zo dun. Ik ben super zenuwachtig voor morgen. Protocol in ons ziekenhuis is dat je niet 15 min. mag blijven liggen, wat ik weleens van anderen gehoord heb. Ga het maar op me af laten komen, hoop dat het geen pijn doet.
C'est la vie
HD84 wat goed dat je er zo positief tegenover staat! Hopelijk werkt dat door en is t snel raak!

Suusberg wat een gedoe zeg. Wat dat betreft ben ik dan wel blij met de ovaleap pen. Nog 2 dagen en dan ovitrelle!

Mexi haha dat is ook wel weer zo. Zolang t LF maar lang genoeg om te kunnen innestelen. Verder iets korter wachtbankje is dan niet zo’n ramp.

Susie spannend, morgen iui! Idd mooie grote van 16,5... dat het maar een bevrucht eitje wordt binnenkort!

Hier vanochtend mn eerste iui poging gehad. Ik was helemaal positief, minimaal armen moet 1 miljoen zijn bij ons en t was 1,8 miljoen, mijn gedacht: WoW das bijna t dubbele... maar lees net dat er vele zijn met heel veel miljoenen meer. Dat sommige ziekenhuizen niet eens onder 2 miljoen iui doen. Dus das wel even domper thuis.
Maar goed, kan er nu niks meer aan doen. 2 weken wachten nu... en me niet proberen gek te laten maken... pffff vind nu al moeilijk
Spannend Ka14, jij ook op het wachtbankje! Spannend. Ja ken dat gevoel over de aantallen.. Mijn man heeft ook verminderd zaadkwaliteit (daarom doen we nu ook iui), dus hadden ook niet superveel verwacht. Maar hopelijk zijn het wel topzaadjes en doen ze wat ze moeten doen! Weet je nu hoeveel eitjes het waren of kunnen het er 1,2 of 3 zijn?

Hoe gaat het nu met prikken suusberg? Minder pijnlijk?

En Susieflower, vandaag iui gehad en nu ook op het wachtbankje? Vervelend dat je je druk maakt over het bmsv, hoe dik zou dat dan moeten zijn? Bij mij hebben ze nooit iets gezegd over het bmsv dus ik ga er maar vanuit dat dat iig goed is.

Hier zit er alweer een week wachten op. Ik voel me net als normaal en begin wat lichte buikkrampen te hebben. Maar dat is altijd wel rond deze periode in mijn cyclus en dan word ik binnen een paar dagen ongesteld. Heb niet het gevoeld dat het deze keer anders is, Vandaag nog progesteron laten prikken en dan hoor ik als het goed is volgende week of ik een goede eisprong heb gehad.
Pff net tweede echo gehad: 3 eitjes 🙄waarvan 1 klein, 2e is 10 mm en 3e is 13 mm. Oftewel: ik mag nog twee dagen Menopur prikken, maadagochtend weer n echo en dan kijken hoe en wat.. en misschien LH-test dan. Dus tja, vorige ronde ging zo snel haha en deze weer anders. Prikken blijft rot, maar ja hoort erbij.😧
Keuken is bijna klaar, dan volgt de rest van de benedenverdieping👍
Ha - ik heb alweer van het wachtbankje gevallen, helaas! Op naar ronde 2 en toch maar even bij de gyn vragen of ik niet wat ondersteuning kan krijgen voor mijn luteale fase. Was toch weer kort deze maand..

Hopelijk heeft de rest meer succes!
@ Ka, ik kruip naast je op het wachtbankje.
De IUI is me heel erg meegevallen, het deed geen pijn en ging gemakkelijk, de zaadopbrengst na opwerken was ook prima.
Heb nu wel een paar daagjes wat krampen maar daar probeer ik maar niet op te letten.

@ Mexi, ik pieker soms teveel maar moet het maar aan het ziekenhuis overlaten. Als mijn bmsv echt nog te dun was dan zouden ze nog geen IUI doen.
Balen dat je al ongesteld geworden bent. Hoeveel dagen na IUI zitten jullie nu?

@ Suusberg stom hè dat je eigenlijk nooit kunt voorspellen hoe het zal gaan. Elke rond is weer een verrassing. Zo kwam hier de IUI ineens een week eerder dan ik gedacht had.
C'est la vie
Herkenbaar Susieflower, ik pieker veel in dit traject en of het allemaal wel goed is/juiste timing etc,. Maar fijn dat de IUI goed is gegaan! Nu weer wachten, spannend. Nu was het week na de IUI (waarbij ik zelf het vermoeden heb dat mijn eisprong een dag na de IUI was, dus dan zou het 6 dagen zijn). Zag ook dat mijn progesteron te laag was voor 5dpo dus hopelijk wordt er wat actie daarop ondernomen.. We zullen het wel horen volgende week!
Mexi Ik wist dus niet dat het verminderd zou zijn, en had er ook 0 verstand :huh: van, dus bij t horen van 1,8 miljoen dacht ik: top... later erachter gekomen, dat dat niet geweldig is :facepalm: . Maar goed, we gaan ervoor haha. Had sowieso 1 eitje en tweede weet ik niet, das de vraag of die mee is gegroeid nog en daar hebben ze niet meer na gekeken.

Wat balen dat je lf zo kort is. Zou Utrogestan jou misschien ook kunnen helpen?
Moet je nu ook geen bloed meer prikken?

Suusberg Hoe was je echo?

Susieflower Gezellig :hello: Gelukkig dat t mee viel. Weet je de zaadopbrengst of alleen dat t prima was?

Hier weinig bijzonders. Utrogestan is viezig spul, maar gaan er 3x daags in. Ovitrelle kwaaltjes worden gelukkig minder. Het wachten is echt niet mijn ding :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven